Page 4 of 5

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 18 Jul 2013, 11:52
by Dansb
sebastian stan wrote:salut, ... vreau să schimb și piesa bubă de la galeria de admisie.

Ce-ai mai facut cu distributia?
Daca "piesa-buba" de la galerie este tija swirl, teoretic n-o poti rezolva decat schimband intreaga galerie.
Practic, ia uite:
http://www.saaberos.com/foro/showwiki.p ... e+admision
Daca gasesti un strungar bun si mai are si bronz grafitat, cred ca scapi cu vreo 150-200 lei, si-n plus, nu vei mai avea probleme :mrgreen: Galeria noua e ~1000 lei, deci eu zic ca merita reparatia.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 18 Jul 2013, 13:57
by sebastian stan
salut,

perindandu-mă pe la mai multi mecanici în căutarea unei oferte cât mai bune am aflat (informație confirmată de doi mecanici diferiti) că petele de ulei s-ar datora slăbirii în timp a șuruburilor care strâng chiuloasa în dreptul tacheților, așa că am renunțat deocamdată la a înlocui tija buclucașă. linkul tau e foarte util. l-am urmarit cu mult interes, dar nu aminteles nimic deoarece in continuare nu stiu germana. o să curăț motorul „gigea” înainte de concediu ca să urmăresc cu acuratețe mai mare eventuala revenire a petelor de ulei.
revenind la distributie,
in final am schimbat doar kitul de distribuție, pompa de apă, antigelul și lichidul de frână (nu mai fusese schimbat de 3 ani). Cureaua nu prezenta, după 6 ani, niciun fel de urme de îmbătrânire, iar rolele și pompa păreau la rândul lor să mai poată duce niște kilometri. dar acum stau mai relaxat.

spor și berechet,
sebastian S.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 18 Jul 2013, 14:21
by Dansb
Servus
De fapt, daca arati clipul unui meserias, nu e necesar sa cunoasca germana, isi da seama ce are de facut :wink:
Daca petele de ulei sint in zona tijei, mai exact in zona axelor clapetelor, foarte posibil sa existe o uzura fie a axelor, fie a "camasii" in care lucreaza si pe acolo sa scape gaze/ulei. In cazul asta, e mai complicat cu reparatul, dar nu imposibil. Daca vrei sa vezi cum arata galeria desfacuta si clapetele, uita-te in threadul DIY de mai sus. Eu am facut curatarea galeriei si am pus multe poze.
Grija mare la spalat motorul, sa nu dai cu aparatul cu presiune ca poate intra apa pe la (foarte multele :evil: ) mufe si ai pus-o :twisted: .
Concediu placut!

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 18 Jul 2013, 19:41
by MagicPenguin
Dansb wrote:Grija mare la spalat motorul, sa nu dai cu aparatul cu presiune ca poate intra apa pe la (foarte multele :evil: ) mufe si ai pus-o :twisted: .

I-am dat eu cu insistent cu jetul (dupa ce s-a racit!) si nu au existat probleme. Ca masuri de precautie, am deconectat bateria, am scos ECU-ul si i-am izolat mufele. :mrgreen:

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 22 Jul 2013, 20:25
by onyionut
Normal ca nu ai avut nimic la ea....ce sa pateasca JETul de la jet...:):)

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 24 Jul 2013, 15:11
by catalinmetal1
distributia la 1.8i este data in carte la 90k, ce e drept, insa si dealerii oficiali anteriori, Augusta si BDT premium, si cel actual, Auto Cobalcescu recomanda, pt acest motor, intervalul de 60k.
eu unul m-am conformat recomandarilor, sub deviza mai bine mai devreme decat prea tarziu!

daca la 1.9Tid se specifica in carte 150k si se recomanda 90k, probabil ca e mai safe, avand in vedere ca Ro nu este Europa de vest, sa se faca la 90k sau cat mai aproape. eu as face la 90k daca as avea un motor 1.9Tid.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 25 Jul 2013, 14:23
by sebastian stan
catalinmetal1 wrote:eu as face la 90k daca as avea un motor 1.9Tid.

nu am nici 50000km cu masina. ma stresa numarul de ani indicat de constructor pentru schimbarea distributiei. in carte scrie ca trebuie schimbata la 4 ani. eu am schimbat-o după 6.

spor si berechet,
sebastian S.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 25 Jul 2013, 21:19
by csb
La schimbarea distributiei se poate vedea uzura pieselor ? ca sa iti dai seaman intradevar daca te-ai grabit sau nu...
Si a mea e din 2007, schimbul de ulei+fitre am facut in primavara si atunci am auzit ca indiferent de km ar trebui preventiv sa schimb distributia. Un prieten care lucra de ceva ani cu piese mi-a recomadat sa ma las pana ce trece de 6 ani avand in vedere si nr mic de km :roll:

Sunt de acord cu intretinerea preventiva, schimb uleiul+filtre la 10 - 11k dar restul preventiv cam costa mai ales daca e des.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 25 Jul 2013, 21:41
by Dansb
csb wrote:La schimbarea distributiei se poate vedea uzura pieselor ?

Cureaua mea de distributie arata impecabil la 6,5 ani si 97800 km, mecanicul a spus ca mai mergea mult si bine, fara risc. Eu am schimbat toate consumabilele (mai nou si uleiul din cutie) pentru linistea mea.
Treaba cu mersul in Ro si altele de acest gen se poate aplica la elementele de filtrare si, eventual, la sistemul de evacuare, dar nu cred, nu vad de ce ar fi mai expusa uzurii distributia. Este bine izolata, nu intra mizerie, nu sufera din cauza drumurilor etc.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 25 Aug 2013, 15:49
by Dansb
sebastian stan wrote:ce sens mai are specificația din cartea de service? (vezi foto, „every 72.000 miles/120.000 km or every 4 years ..... - drive belt, change)

Drive belt = cureaua de accesorii
Timing belt = distributia
Manolo a avut dreptate (ca si mine, de altfel :roll: ). Mai puteai lasa distributia in pace cel putin 40-50k km sau 2-3 ani :mrgreen:

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 27 Aug 2013, 23:47
by adrian_borota
Uzura distributiei nu se obsearva pe piese! distributia nu pica din cauza curelei! in 99% din cazuri se duce datorita blocarii rulmentului din pompa de apa sau a rulmentului din role, blocarea unuia dintre rulmenti duce la ruperea curelei. Acela nu e mecanic care dupa 90000km spune ca acea distributie mergea mult si bine. Da, poate mai mergea 50.000km sau poate 500km, asta nu ai de unde sa stii, este un risc, de aceea se schimba mereu distributia la intervalul mentionat de producator.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 01 Sep 2013, 16:30
by Dansb
adrian_borota wrote:Uzura distributiei nu se obsearva pe piese! distributia nu pica din cauza curelei! in 99% din cazuri se duce datorita blocarii rulmentului din pompa de apa sau a rulmentului din role, blocarea unuia dintre rulmenti duce la ruperea curelei.

Hai s-o luam pe rand:
1. Uzura distributiei se observa pe piese! Adica, rulmentii de care vorbesti nu se blocheaza dintr-o data, ci "dau semne" ca urmeaza sa se-ntample: scartaie, fluiera, "dispare" antigelul, pompa de apa curge, etc.
2. Am vazut o situatie in care rulmetii functionau perfect, pompa de apa era in stare buna, (un Vectra C), dar cureaua s-a rupt pur si simplu si a facut varza a la Cluj prin motor. Dupa desfacerea motorului, s-a constatat ca cureaua era crapata aproape la fiecare canelura, s-au dus vreo 6-7 dinti alaturati si asta a fost. Dupa acest incident, s-a pus Tech2 si s-a constatat ca avea o suta si ceva de km dati inapoi, bordul indicand in jur de 90 k (nu mai retin exact, a fost cu vreo 4 ani in urma).

adrian_borota wrote:Acela nu e mecanic care dupa 90000km spune ca acea distributie mergea mult si bine. Da, poate mai mergea 50.000km sau poate 500km, asta nu ai de unde sa stii, este un risc, de aceea se schimba mereu distributia la intervalul mentionat de producator.

1. Nu stiu pe ce te bazezi spunand chestia cu mecanicul, dar iti pot arata oricand cureaua pe care am schimbat-o eu, e-n garaj, arata impecabil, fara urme de uzura, adica fara crapaturile de care vorbeam mai sus.
Pe de alta parte, am un exemplu recent (de ieri) ca sa ne lamurim ca exista mecanici si "mecanici": unui tip cazat in aceeasi vila cu mine i-a sarit planetara la un Polo, in zona Costinesti. L-a luat un mecanic, l-a dus la el in atelier, a "constatat" ca e dus capul planetarei, l-a comandat, l-a montat, tipul aplecat si l-a 2-3 km, a sarit din nou. Mecanicul l-a dus iar la garaj, a desfacut si-a "constatat" de data asta ca trebuie planetara intreaga. A comandat-o, a venit si asta, a schimbat-o, iar acum masina merge fara probleme. Problema e ca n-a vrut sa-i dea clientului inapoi banii pe capul planetara si omul a ramas si pe jumatate f....t, si cu banii luati (io-i dadeam cu capul ala in cap :evil: ). Probabil la astfel de "mecanic" te-ai referit, nu? :mrgreen:
2. Ai dreptate, distributia se schimba la intervalul mentionat de producator, adica 150 k sau 10 ani - vezi manualul de service, iar cureaua de accesorii se schimba la 120 k (aici vorbim de motoarele Z19DT si Z10DTH).

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 02 Sep 2013, 10:36
by ess1902
Stiu ca asa zice in cartea de la Saab. (asa scrie si la mine pt z 19 DTH), dar dupa ce am discutat cu Calin de la Nordic, mi-a zis ca a fost o circulara de la Saab cu reducerea intervalului de schimbare a distributiei la 90.000.
Analizand atent comportamentul motorului tind sa cred ca este perfect adevarat. Masina are 86.000 km. La rece invariabil scartzaie intizatorul de la cureaua de accesorii (scartzaitul dispare la cald), plus in turatie din cind in cind se aude ca si cum ar intra ceva in rezonanta ( posibil pompa de apa , desi nu are scapari, sau vreo alta rola din zona distributiei), deci in nici un caz nu se poate merge 150.000 km cum zice in carte. Acum stau sa ma gandesc dc sa schimb tot la 90.000 sau sa o las pt 105.000.

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 02 Sep 2013, 11:34
by manolodsv
la mine am schimbat la 150.000 km la z19dt, nu mai fusese schimbata si nici in cartea de service nu era trecut nimic. sunete ciudate de la distributie nu se auzeau deloc :mrgreen: .

Re: Distributia si intretinerea la 93 1.9 tid

PostPosted: 02 Sep 2013, 12:06
by alin
adrian_borota wrote:Uzura distributiei nu se obsearva pe piese! distributia nu pica din cauza curelei! in 99% din cazuri se duce datorita blocarii rulmentului din pompa de apa sau a rulmentului din role, blocarea unuia dintre rulmenti duce la ruperea curelei. Acela nu e mecanic care dupa 90000km spune ca acea distributie mergea mult si bine. Da, poate mai mergea 50.000km sau poate 500km, asta nu ai de unde sa stii, este un risc, de aceea se schimba mereu distributia la intervalul mentionat de producator.


Subscriu si eu la ce a zis colegul, din experienta proprie. Presupunand ca km masinii sunt reali, la 97 000 km si aproape 6 ani vechime mi s-a blocat o roata/rulment la distributie si a inceput sa scoata fum din cauza frecarii cu cureaua. Am avut mare noroc ca am oprit masina la timp si nu s-a rupt cureaua. Apoi mi-a zis si mie Calin de la Nordic ca distributia trebuie schimbata la 90 000 km.

Is just advice.