by manusha » 04 May 2010, 07:03
Salutare.
Si eu am aceeasi problema la un 95 Aero de 250 cp, imi consuma ulei mult. In primul rand schimba tipul de ulei, pune si tu 5W cum a mai spus cineva. In al doilea rand verifica mai des nivelul de ulei acum ca tot ai identificat problema. In al treilea rand cred ca ar fi bine sa completezi nivelul la 10.000 nu la 15.000 de km, nu de alta dar sa nu treaca prea mult timp si sa ai surprize neplacute (cum am avut eu, care faceam la fel ca tine, verificam nivelul foarte rar pana cand m-am trezit ca se aud tachetii zanganind si nu-mi atingea joja uleiul). In afara de ce a enumerat Tony o alta sursa de consum ulei ar putea sa fie turbina daca o conduci sportiv (dar ai spus ca nu faci asta) sau chiar daca mergi linistit dar din cand in cand faci ruperi de ritm violente (pentru a evita situatii periculoase, pt. depasiri la limita etc).
Eu am ajus la capatul puterilor cu motorul meu, am facut in vara 2009 reparatie capitala de 4.000 Euro si asta iarna iar m-am trezit fara ulei. Ce e drept eu conduc numai sportiv, nu ma pot abtine. Si in afara de asta cand mi-au etansat motorul la reparatia majora nu au folosit materialul care trebuie (am descoperit ulterior, pt. ca nu ma pricep prea tare sa fi sesizat din prima), nu au avut un capacel si au lasat fara, in consecinta nu este etans motorul si mai si pierd ulei in afara de ce "papa" el. Acum mi-au spus cei de la Augusta ca trebuie segmentare pentru a scapa de problema cu uleiul (ar mai fi avut o masina care la fel consuma ulei dupa mai multe interventii si cand au schimbat segmentii s-a remediat), dar userul nello mi-a spus la intalnirea de la Tg. Mures sa nu fac asa ceva ca arunc banii pe geam (el fiind mecanic auto). Nu stiu ce sa mai cred, asta e blestemul nostru al astora care nu ne pricepem la mecanica. Si nici service-uri specializate nu gasim in Romania in afara celor de la dealeri (care dupa ce ti-am povestit iti dai seama ca nu sunt nici ele sfinte).
Parerea mea este sa pui 5W in motor si sa nu faci nimic deocamdata, mai testeaza-l 1 luna si vezi daca mai mananca ulei, dar testeaza des, cam la 1000km. Eu asta fac acum, merg mai incet cu masina si verific des nivelul ca sa vad daca am pierderi din cauza stilului de mers sau daca e vreo problema mecanica. Mai da-i putin timp ca nu e tragedie 1-2L de ulei.
SAAB 95 Aero 2.3 Turbo '02 250HP Midnight Blue