Page 1 of 1

2006 SAAB 9-5 1.9 TiDs water in fuel sensor ???

PostPosted: 20 Mar 2012, 11:45
by new_to _SAAB
salut,

drumurile din f...n' Romanica noastra
a doua zi dupa ce am schimbat filtrul de motorina (care este langa rezervor, sub masina, l-am plesnit pe un drum neasfaltat (pe care circul de 10 ani deja) si ghinionul meu, am dat cu el (n-am atins nimic altceva desi eset pozitionat intrun loc ceva mai protejat) intr-o dalma sau o piatra ... rezultat: carcasa de la la sensor, care vine insurubata in filtru s-a rupt ... de cateva zile caut in Romania, pe eBay-uri, pe site-urile SAAB si nimic ...
am incercat sa caut si pt. celelalte marci care au motorul acesta (FIAT, OPel. GM...), nimc ...

senzor apa in (filtru) motorina/ WATER (IN) FUEL SENSOR (VALVE/SEPARATOR) sau daca este posibil carcasa sensor (ebonita probabil)
cod inscriptionat pe carcasa: UFI >PA6.6 G F30< 12V
mufa conector sensor: 3 pini
senzorul urmeaza a fi montat pe filtrul de motorina prin insurubare
VIN: YS3EF49Wxxxxxxxxx
SAAB 9-5 1.9 TiDs 110 Kw/150HP 1910 cc Z19DTH

daca ma puteti ajuta, daca s-a mai intamplat cuiva si a gasit piesa, dau o palinca buna ! merci




si cateva vorbe depre SAAB-ul pe care-l conduc de un an: impecabil, fara nici o problema, confortul este deosebit, functionarea impecabila, costurile de intretinere nu sunt mari, dimpotriva, eu sunt foarte multumit de masina, o recomand avand inveder mai nou si preturile mici de pe net
nu o vad cu nimic mai prejos decat un BMW 5, Audi A6 si Volvo S80 :)))))), probabil sunt si subiectiv

doar cateva observatii:
- avand cutia automata e putin mai lenta, bine, sub 2800-3000 rpm :), dar am stiu de la bun inceput
- tot din cauza cutiei banuiesc, consumul in oras si la max. 30 km facuti zilnic este undeva la 12-12.9 l/100 km :) (6.1-6.8 inafara localitatii)
- singurul minus: tot ma mai mir cum au fost de zgarciti la unele detalii capitonarea portbagajului - materiale, atat
in rest numai impresii bune

Re: 2006 SAAB 9-5 1.9 TiDs water in fuel sensor ???

PostPosted: 20 Mar 2012, 20:05
by talladega
Crede-ma din experienta ca si comparatie cu masinile pe care le-ai enumarat ai dreptate,mai putin fata de Volvo S80.E comparabil cu S60,deja la S80 intri in alta categorie,cu alte dotari...alta masina cred eu,am acum un V70(care este un S80 break)care e altceva fata de S60 pe care l-am avut si chiar era T5-260 CP,deci nu oricare Volvo...Acum am acest V70 http://www.autovit.ro/volvo-v70-C22863508.html care are dotari si comportament pe strada extraordinar.

Re: 2006 SAAB 9-5 1.9 TiDs water in fuel sensor ???

PostPosted: 22 Mar 2012, 00:19
by new_to _SAAB
n-am avut onoarea sa conduc S60 si S80, motorul de 2.4 banuiesc ca are cuplu mai mare la turatii ceva mai joase, e normal si logic, eu am vrut de 3000 ca de Audi A8 4.2 nu ma tin buzunarele ...

ref. la comparatie, cand am ocazia parchez langa S80, E-Klasse, Seria 5 si A6 de aceeasi generatie, o fac si 10 minute to compar, 9-5 e putin mai ingusta, distanta dintre axe la fel dar atat si pretul
S80 este si arata mai lata
S60 e mai mica, asta e clar a fost prima cu care am comparat-o, are un vecin una, superba de altfel, dar este ca dimensiuni intre clase, cam ca si Passat-ul ... vezi in atasament comparatia pe care am facut-o inainte sa-mi iau SAAB-ul

din ce si cate masini s/h se aduc de mai bine de 10 ani la noi (SJ), eu tot SAAB as alege, cu sau fara faliment, cu sau fara piese de schimb pe tejghea non stop, una pe benzina din ultimele serii YS3E, Arc, Griffin sau cum ii spune celei de top, un avion

9-5 imi place si o sa-mi placa fiindca are design-ul demodat totusi, e o ocazie rara sa-ti poti lua o masina care sa iasa din rand si sa fie cat de cat recenta, nu am pretentia de a fi original dar deosebit reusesc destul de bine (incl. prin atitudine, motocicleta, pasiuni, etc.)

toate cele bune !!!

PS.am rezolvat cu senzorul, nu e chiar asa greu (si cu asta am fost iarasi deosebit, nu stiu cui i sa- mai intamplat :))))))))))))

Re: 2006 SAAB 9-5 1.9 TiDs water in fuel sensor ???

PostPosted: 22 Mar 2012, 07:08
by csb
Detaliaza cum ai rezolvat cu senzorul... ca sa stim si noi care inca n-am patit, dar sa fim pregatiti :roll:

Re: 2006 SAAB 9-5 1.9 TiDs water in fuel sensor ???

PostPosted: 22 Mar 2012, 08:29
by new_to _SAAB
am cautat de mi s-a acrit, eram gata sa-mi iau un model similar Hyunday/Kia sa vad daca merge, sau sa-i iau carcasa, dar cei de la http://www.az-piese-auto.ro m-au ajutat, pe luni-marti il am
ieri mi l-a ofertat Andreea de la Nordic Motors, cel mai ieftin, o sa fie prima mea optiune cand mai apar probleme de astea "originale" :))))))))

Re: 2006 SAAB 9-5 1.9 TiDs water in fuel sensor ???

PostPosted: 04 Jun 2012, 21:46
by manolodsv
Am patit si eu la fel, schimbat fltru de motorina, totul ok, a doua zi curgea motorina ca la balamuc. Cedeaza senzorul singur din cauza presiunii, se mananca in timp. Acum sa vad unde gasesc senzorul. Am vb. la cobalcescu cu Florin si se pare ca il are pe stoc. am sa revin cu detalii.

Re: 2006 SAAB 9-5 1.9 TiDs water in fuel sensor ???

PostPosted: 05 Jun 2012, 14:25
by manolodsv
Problema rezolvata, am luat de la Florin - Cobalcescu, filtru ulei nou si senzor apa in motorina. Senzorul era unicul pe stoc. Acum urmeaza montajul si la zbor.

Multumesc Florin.

Re: 2006 SAAB 9-5 1.9 TiDs water in fuel sensor ???

PostPosted: 15 Feb 2015, 11:15
by menelaus
Zilele trecute am facut schimbul periodic de ulei si filtre. A doua zi dimineata cand am pus contactul mi-a aparut in bord "Water in fuel" si recomandarea de a contacta un service. M-am temut ca este apa in motorina, mai ales ca facusem plinul, in graba fiind, de la omv, nu de la rompetrol (sau mol) ca de obicei. S-a dovedit ca nu motorina era de vina ci senzorul care se insurubeaza sub filtrul de combustibil. Din cauza unor nepriceputi care au schimbat filtrul de motorina s-au dezizolat, in timp, cele 3 fire electrice care ies din carcasa de plastic a senzorului si au facut contact intre ele prin umezeala exterioara, sesizand gresit ca este apa in filtru. Am purjat fitrul insa motorina era curata. Am izolat firele cu poxipol transparent si am rezolvat problema.