Sunt proprietarul unui Saab 9-5 din 1998 2.0t 150 cai. Problema e ca dintr-o data(in cursul unui drum de 120 km) TREPTAT a inceput sa scoata ffff mult fum pe teava de esapament si si-a pierdut si din putere. am mers la mecanic unde am constatat ca masina a consumat mult ulei, ca sa o aducem la nivelul corect a trebuit sa completam cu circa 1,25 l ulei cu toate ca a fost verificat de mine nu cu mult timp in urma. Ideea e ca scoate fum pe la esapament dar si pe la joja de ulei daca este scoasa cand motorul functioneaza la relanti.
De aici s-a ajuns la concluzia ca nu este:-turbina(sau cel putin nu numai turbina de vina), deoarece scoate fum si in motor nu numai la iesire cum ar fi in cazul turbinei.
-urmatoarele pe lista sunt supapele, au fost desfacute bujiile si au urme de ulei ars pe ele. - mecanicul care are cunostinte generale de mecanica nu e specializat pe saab mi-a zis ca poate fi si un segment/i de ungere care ar putea fi blocati.
Acum am primit urmatorul sfat: Ori cumpar un motor second (care nu stiu in ce stare este), ori il refac pe asta ceea ce as dori eu( nu intentionez sa vand masina si as vrea daca tot o fac sa o fac cat mai bine). Costurile sunt cam aceleasi la ambele variante(motor second am trei oferte 500,650,800 euro), reparatie (undeva la 2500 de lei: segmenti, garnituri supape, lantruri distributie, intinzatoate etc). As alege reparatia dar mecanicul mi-a comunicat ca, daca desface chiuloasa nu are sculele necesare sa blocheze distributia (sunt niste chei/dispozitive speciale pt operatiunea asta) deci nu poate sa se apuce de treaba. Daca aveti vreun sfat, cunoaste-ti pe cineva care ar putea face operatiunea asta (ar fi super sa fie din zona moldovei) as ramane profund indatorat, vreau sa o repar nu vreau sa o las sa moara .