95 2.3 turbo aero 2004

Discutii despre seria 9-5 '98-'10

95 2.3 turbo aero 2004

Postby catalinmetal1 » 19 Jul 2012, 13:47

95 generatia 2001-2005...
as dori ceva pareri, le ce sa fiu atent? (in afara de consum, evident :) )
motorul 2.3 turbo 250cp din acea vreme, posibile chichite, sau ce ar fi de urmarit mai atent...
am inteles ca este unul din ultimele motoare saab 100%...
cutia automata de pe acele modele, sunt chestii speciale de urmarit sau de "pazit"?
se mai poate inalta suspensia, si daca a facut cineva asa ceva, exista un beneficiu real sau stabilitatea si tinuta de drum au de suferit?
multam frumos.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby bullet » 19 Jul 2012, 15:33

Salut si bine ai venit pe forum.

Cea mai comuna (si grava) problema e cea cu depunerea de jeg pe sorbul pompei de ulei, care netratata, rezulta in privarea motorului de ungere, deci in calarea motrorului.

Daca masina a fost intretinuta corespunzator (asa cum merita o bijuterie de masina ca SAAB) si avut schimburile de ulei facute din 10.000 de km in 10.000 km sau chiar si la intervale mai mici, nu ar trebui sa fie probleme. Totusi, singurul mod in care poti sa verifici daca masina are sau nu probleme, e sa dai baia de ulei jos.

Modelele predispuse la aceasta problema sunt:

1999 - 2003 Saab 9-5 with the turbocharged 2.3 liter four-cylinder engine.
2000 - 2003 Saab 9-3 with the turbocharged 2.0 liter four-cylinder engine.
1999 Saab 9-3 Viggen with the turbocharged 2.3 liter four-cylinder engine.

Mai multe detalii gasesti aici:

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=58536
http://www.topix.com/forum/autos/saab/T729QVRM7EBLJNOLJ

In rest, nu sunt motive de ingrijorare.
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby catalinmetal1 » 20 Jul 2012, 10:58

multam.
cred ca reviziile au fost facute anual...
masina nu a fost "mearsa" prea mult, doar vreo 58 000, pt ca fostul proprietar, un amic de-al meu, avea masina de servici, si mai are si o a doua masina personala... conducea 95-ul just for fun, din cand in cand... o sa fac rost de cartea de service de la el si o sa verific...

in alta ordine de idei, am vazut ca in manual se recomada ulei 0W-30 pt acest motor, original Saab, sau alternativ Mobil 1. voi baga Mobil 1 la prima revizie.
legat de combustibil, pt toate Saab motoare de benzina scrie in manual ca pot functiona cu orice benzina cu CO intre 91-98. eu am bagat de 95. la 95 scrie ca la temperaturi peste 25-30 de grade, la acest motor, poate apare o mica degradare de performanta...

este cazul sa "vanez" neaparat pompele cu CO 98/99/100, sau pot merge linistit cu CO 95? sincer masina trage enrom de bine cu 95, si chiar pe modul Normal (are cutie automata), deci performanta nu ma ingrijoreaza.
ideea era daca ar putea apare probleme in timp din cauza C) 95, ma gandeam ca fiind un motor mai vechi, exista pareri si experiente pe subiect...

multam.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby bullet » 20 Jul 2012, 11:06

La noi e cam asa :CO 95 = CO 91 afara, CO98 = CO 95 afara deci ar fi de preferat sa pui benzina cat mai buna
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby catalinmetal1 » 23 Jul 2012, 12:21

aseara mi s-a intamplat sa nu functioneze telecomanda, o buna bucata de timp...
m-am gandit ca o fi de la bateria din cheie...
pana la urma a luat-o, s-a deschis masina si am putut porni motorul... azi a mers ok, cu vreo 2-3 exceptii unde a trebuit sa mai insinst pe butonul de dezarmare si deschidere...
ati mai intalnit problema asta la 95? eu la 93 nu am avut niciodata problema asta... dar am inteles ca sunt destule alarme care merg in acest "ritm" mai "schiopatat"...
alarma de pe masina este cea originala saab, si cheia poate descuia mecanic usa soferului, insa intrebarea e, daca porneste alarma, mai porneste motorul apoi?
in manual nu se precizeaza exact un scenariu dinacesta complet... adica concret, telecomanda nu mai functioneaza, masina se va deschide totusi cu cheia mecanica, ce se intampla, se declanseaza alarma? se opreste alarma daca se porneste motorul? exista indicator ca bateria din cheie este "pe moarte" (fostul proprietar asa mi-a zis)...
o sa mai citesc azi din manual, poate ma mai lamuresc...
nu am momentan nici cheia a doua, dar sper sa fac rost de ea cat de curand...

exista totusi posibilitatea ca butoanele telecomenzii sa nu mai faca contact cum trebuie... dar totusi aseara toate 3 erau "moarte"...

sau poate daca cheia a stat langa un device mobil din noua generatie sa nu fi capatat un bruiaj... desi nu prea vad cum, ca am mai pus chei langa mobile si nu s-a intamplat nimic... mai ales ca, dupa cum banui, chipul din cheie comunica numai daca se apasa butoanele sau daca e introdus in contact.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby bullet » 23 Jul 2012, 12:44

La mine, la 900 din 1996, pot deschide usa mecanic, dar porneste alarma si nu se dezactiveaza imobilizatorul,deci nu porneste motorul. :?
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby adi_saba » 23 Jul 2012, 16:41

la 93ss porneste motorul , ulterior trebuie stearsa eroarea de pe SID
SAAB 93 2.0T Aero satge 3 Nordic 275hp
ex :Saab 9-3 1.8T stage 2 Nordic 235hp/360nm
adi_saba
Saabist
 
Posts: 514
Joined: 10 Oct 2008, 20:14
Location: Sighetu Marmatiei

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby catalinmetal1 » 25 Jul 2012, 11:30

ce ulei de motor ar fi cel mai recomandabil pt motorul de 2.3 turbo, asa, dupa experienta voastra?
as vrea sa pun ce e mai bun.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby Edy » 25 Jul 2012, 18:57

daca nu ai impresii leagat de o anumita marca poti sa folosesti cu incredere uleiul sintetic 5w30 de origine GM. Daca il papa repede treci pe 5w40 si obligatoriu se schimba la fiecare 10000
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby Lixandru Razvan » 26 Jul 2012, 07:16

Salut Catalin,

Din ce am citit eu pana acum mi-a ramas si o sa-mi ramana in cap ca ulei adevarat 100 % sintetic, Motul si Amsoil care se gasesc si la noi.Liqui Moly iar este un ulei foarte bun nemtesc cu multe premieri in Germania. Am citit si despre Redline ca este un ulei 100 % sintetic dar nu stiu daca il gasesti la noi dar cred ca se poate comanda de afara.Cat despre banalele Castrol si Mobil 1 care sunt foarte bune dar nu se ridica la nivelul lui Motul,Amsoil,Redline,asta din ce am citit aici pe forum si nu numai ,intr-un topic nu mai tin minte de cine postat si pe unde car era legat tot de ce ulei este mai bun,parca .Ca indice poti sa folosesti cum a spus si Edy 5w 30 ,5w 40 ,nu cred ca este cazul la noi de 0w 30 sau 0w 40 chiar daca este recomandat in cartea unui Aero .Important este cum,cand folosesti masina, sa fi cu ochii pe joja,sa schimbi la maxim 10000 de km uleiul sau mai devreme si totul o sa fie in regula,eu asa as proceda daca as vrea cei mai bun ptr. masina mea si mai ales daca era un Aero :D :D

Toate bune,

Razvan.
SAAB - Moves my mind
Lixandru Razvan
Senior
 
Posts: 174
Joined: 10 Sep 2011, 10:38
Location: Bucuresti

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby catalinmetal1 » 26 Jul 2012, 09:34

am inteles eu bine... e vorba de papat ulei?
sincer eu credeam ca la asemenea nivel nu mai e cazul... si pt masini trecute de 2000...
eu la 93 (1.8 aspirat) nu am avut niciodata consum de ulei...
mi s-ar parea ciudat ca un motor din clasa premium si inca unul de top sa consume ulei.

pana la urma am pus Mobil1 ESP formula 5W30.
si, de fapt, am facut o revizie in buna regula:

- ulei Mobil 5w30 - 4,5l
- filtru ulei mann
- filtru aer mann
- filtru polen
- filtru benzina
- antigel (aprox 3l)
- lichid frana (aprox 1l)
- bielete anti-ruliu fata

cost total, piese + manopera + lasat o atentie pt baieti = fix 1200 ron

in plus, inainte de scurgere ulei vechi, baietii mi-au bagat si un fel de curatator pt circuit ulei, care s-a scurs odata cu uleiul vechi.

ce mi s-a parut not ok a fost faptul ca filtrul de aer este stupid pozitionat, in dreapta jos in spatele spoilerului fata, si asa destul de jos si el... daca e de trecut o balta ceva mai adanca, imi e ca raman pe acolo cu masina daca trage apa pe admisie. nu inteleg cum de suedezii au putut face o asemenea gafa!

mai am si eu o intrebare pt cine ma poate ajuta: pot gasi oglinda retrovizoare exterioara dreapta la un pret sub 1470 ron pt acest 95? baietii de la mine de la service (Kriv Top - sos Alexandriei, Bragadiru) mi-au zis ca cea heliomata este disponibila numai pe original si asta e pretul... exista si ne-heliomata, la 740 ron dar tot mi se pare enorm! este vorba doar de oglinda in sine, nu tot bratul!
nu am spart-o eu ci un amic, care mi-a promis ca imi plateste stricaciunea, dar nu pot sa ii cer 1470 de ron pe o bucata de sticla... va multumesc anticipat.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: 95 2.3 turbo aero 2004

Postby Lixandru Razvan » 26 Jul 2012, 09:58

Catalin,un motor supra alimentat va consuma mult mai mult ulei decat unul aspirat la un condus sportiv sau excesiv,la un mers normal nu prea .Imagineazati ca exista si o turbina care are nevoie de ulei ptr. ungere si racire si la ce temperaturi sunt acolo .Oricum un motor supra alimentat este mai stresat decat unul aspirat .Se simte la mine ,am o Skoda 1.2 TSI cand o forjez dar la tine 2.3 turbo cu 250 CP si 350 Nm .Daca ai de gand sa o forjezi iti recomand sa stai cu ochii pe joja .

Din ce am citit eu Saab nu recomanda folosirea de aditivi de curatire a motorului si oricum la 60.000 de km ar trebui sa iti faci freza in interne :mrgreen: .Voi ce parere aveti despre asta ?

Da ,si mie m-i s-a parut ciudat unde este filtrul de aer dar stiu ca este bine inchis intr-o cutie din plastic si nu ar trebui sa fie probleme si nu uita ca,cu un Saab se ''zboara'' si nu se navigheaza prin apa :mrgreen:

Cat despre oglinda incearca la rubrica vanzari piese ,accesorii,poate gasesti ceva,sunt baieti care te pot ajuta si de afara cu piese .

Toate bune,

Razvan.
SAAB - Moves my mind
Lixandru Razvan
Senior
 
Posts: 174
Joined: 10 Sep 2011, 10:38
Location: Bucuresti


Return to SAAB seria 9-5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron