Scopulul acestui topic este de a realiza un post global cu toate informațiile necesare unui posibil viitor proprietar de Saab 9-5.
Orice contributie pertinenta este binevenita.
General
Prima generatie de Saab 9-5 s-a fabricat intre 1998 - 2009 (1999 a fost primul an în America de Nord). Au fost 2 actualizări majore la linia modelului-a lungul anilor, care sunt cunoscute ca 1999-2001, 2002-2005 și 2006-2009.
Echipamente niveluri:
Linear: modelul de bază cu echipamente limitate.
Arc: Mai multe echipamente de lux, varianta confortabila
Vector: versiunea sportiva intre Arc și Aero
Aero: modelul sport cu suspensie mai joasa, scaune sport si cel mai puternic motor
Transmisie
Sunt posibile anumite vibrații în volan pe motoarele cu 4 cilindri, cu transmisie automată, în Drive și N. Saab a eliminat aceasta problema total incepand cu modelele 2006. Nu e totusi cazul sa va faceti griji.
Cutiile automate sunt fiabile. Saab a recomandat schimbarea uleiului ATF la 160K km, dar a redus la 100K km pentru modelele dupa 2006. Pe lângă schimbul de ulei, nu sunt necesare alte operatiuni de intratinere.
Cutia manuală este de incredere, insa ambreiajul se poate uza destul de repede, daca se conduce sportiv.
Șasiu
Amortizoarele din spate, de obicei, au nevoie de înlocuire mai rapida decât amortizoarele din față și pot începe să curgă de la kilometraje mici.
Interior
La modelele 1998-2003, SID-ul (Saab Information Display) poate avea pixeli lipsa, lucru ce face ca informatiile de pe display sa fie citite cu dificultate. Există firme ce pot remedia problema, pentru 2-300 de lei.
Modelele 2004-2006 au un stil diferit de afișare și nu au fost raportate probleme
Coduri de eroare ACC
Verificați codurile de eroare pentru sistemul ACC. Apăsați butonul AUTO si OFF simultan.
Acesta va afișa fie un 0 sau o combinație de uan sau doua cifre. Daca apare altceva in afara de 0, exista o eroare in sistem.
Motoare pe benzina - 4 cilindri
Modele 1998-2003
Mizeria in motor este o problemă mare pentru un model din anii 1998-2003. Aceasta poate aparea din urmatoarele cauze:
intervale lungi de schimbare a uleiului
utilizarea de ulei normal sau semi-sintetic
Sistemul de ventilație a carterului defect (PCV)
Impreuna, toate aceste cauze duc la aparitia "noroiului" in motor, care blocheaza sorbul pompei de ulei. Lucru care va duce incet, dar sigur spre calarea motorului.
Pentru a preveni achizitia unei masini cu astfel de probleme asigurați-vă că mașina are o inregistrare de servici cu detalii despre frecventa schimbarii uleiului. Frecvența schimbarii uleiului este adesea dezbătuta, dar media este de circa 5.000 de mile / 8000 km cu ulei full-sintetic.
Asigurați-vă că cea mai recentă actualizare PCV a fost facuta. Ultimul actualizare a aparut in 2004.
Pentru a verifica in ce stare se afla motorul, trebuie data jos baia de ulei.
Începând cu modelul anului 2004, toate 9-5-urile au cel mai recent sistem PCV.
Turbinele montate pe motoarele pe benzina
Garrett GT17 de joasă presiune turbo - 2.3t modele Linear și Arc
Mitsubishi TD04 de mare putere turbo - 2.3T Arc si modelele Aero
GT17 Garrett pare să cedeze în jurul valorii de 100K miles/160K km. Sigiliile turbo se uzeaza și permit uleiului sa se scurga in sistemul de admisie. Atunci când se întâmplă acest lucru, va exista un nor de fum albastru la pornire atunci când mașina nu a fost condus timp de 12 ore sau mai mult. Masina se mai poate conduce in aceste conditii, dar turbo trebuie să fie înlocuit.
Mitsubishi TD04, de obicei, rezista mult mai mult, chiar 200k mile / 320K km.
Aprindere
Casetă de aprindere directă (DIC) cedeaza la aproximativ 100K km. Costul este de aproximativ 280 dolari în SUA.
Lant distributie
Lanțul de distribuție este de încredere și de cele mai multe ori nu are nevoie de atentie pentru 250K - 320K km. Verificați totusi daca exista sunete gen zăngănit, acestea indică un lant sau ghidaje de pretensionare uzate.
Motoare pe benzina - 6 cilindri
Posibilitățile de tuning sunt limitate si motorul este destul de setos, dar fiabil.
Nu există probleme cu mizeria in ulei, asa cum au cele in 4 cilindri
Curea accesorii
Trebuie inlocuita la fiecare 100.000 km. Înlocuiți întinzătorul și roata de ghidare, în același timp. Verificați motorul pentru orice autocolante care menționează înlocuirea sau verificați înregistrările de întreținere.
Diesel
Cele de 2,2 au des probleme cu EGR, etanseitatea circuitului de alimentare si pompa de injectie, iar cele de 3,0 pe langa problemele de la 2,2, sufera datoria unui sistem de racire sub-dimensionat.
Motoarele de origine Fiat, de 1,9 litri sunt recomandate, insa atentie la galeria de admisie, volanta si alternator, care pot sa pice in orice moment.
Courtesy of Frank Wulfers @ www.saabworld.net