Saab 9-5 - Ghidul cumparatorului

Discutii despre seria 9-5 '98-'10

Saab 9-5 - Ghidul cumparatorului

Postby bullet » 29 Nov 2012, 16:36

Scopulul acestui topic este de a realiza un post global cu toate informațiile necesare unui posibil viitor proprietar de Saab 9-5.

Orice contributie pertinenta este binevenita.



General

Prima generatie de Saab 9-5 s-a fabricat intre 1998 - 2009 (1999 a fost primul an în America de Nord). Au fost 2 actualizări majore la linia modelului-a lungul anilor, care sunt cunoscute ca 1999-2001, 2002-2005 și 2006-2009.

Echipamente niveluri:

Linear: modelul de bază cu echipamente limitate.
Arc: Mai multe echipamente de lux, varianta confortabila
Vector: versiunea sportiva intre Arc și Aero
Aero: modelul sport cu suspensie mai joasa, scaune sport si cel mai puternic motor

Transmisie

Sunt posibile anumite vibrații în volan pe motoarele cu 4 cilindri, cu transmisie automată, în Drive și N. Saab a eliminat aceasta problema total incepand cu modelele 2006. Nu e totusi cazul sa va faceti griji.
Cutiile automate sunt fiabile. Saab a recomandat schimbarea uleiului ATF la 160K km, dar a redus la 100K km pentru modelele dupa 2006. Pe lângă schimbul de ulei, nu sunt necesare alte operatiuni de intratinere.
Cutia manuală este de incredere, insa ambreiajul se poate uza destul de repede, daca se conduce sportiv.


Șasiu

Amortizoarele din spate, de obicei, au nevoie de înlocuire mai rapida decât amortizoarele din față și pot începe să curgă de la kilometraje mici.


Interior

La modelele 1998-2003, SID-ul (Saab Information Display) poate avea pixeli lipsa, lucru ce face ca informatiile de pe display sa fie citite cu dificultate. Există firme ce pot remedia problema, pentru 2-300 de lei.
Modelele 2004-2006 au un stil diferit de afișare și nu au fost raportate probleme

Coduri de eroare ACC

Verificați codurile de eroare pentru sistemul ACC. Apăsați butonul AUTO si OFF simultan.
Acesta va afișa fie un 0 sau o combinație de uan sau doua cifre. Daca apare altceva in afara de 0, exista o eroare in sistem.

Motoare pe benzina - 4 cilindri

Modele 1998-2003

Mizeria in motor este o problemă mare pentru un model din anii 1998-2003. Aceasta poate aparea din urmatoarele cauze:

intervale lungi de schimbare a uleiului
utilizarea de ulei normal sau semi-sintetic
Sistemul de ventilație a carterului defect (PCV)


Impreuna, toate aceste cauze duc la aparitia "noroiului" in motor, care blocheaza sorbul pompei de ulei. Lucru care va duce incet, dar sigur spre calarea motorului.

Pentru a preveni achizitia unei masini cu astfel de probleme asigurați-vă că mașina are o inregistrare de servici cu detalii despre frecventa schimbarii uleiului. Frecvența schimbarii uleiului este adesea dezbătuta, dar media este de circa 5.000 de mile / 8000 km cu ulei full-sintetic.

Asigurați-vă că cea mai recentă actualizare PCV a fost facuta. Ultimul actualizare a aparut in 2004.

Pentru a verifica in ce stare se afla motorul, trebuie data jos baia de ulei.



Începând cu modelul anului 2004, toate 9-5-urile au cel mai recent sistem PCV.

Turbinele montate pe motoarele pe benzina


Garrett GT17 de joasă presiune turbo - 2.3t modele Linear și Arc
Mitsubishi TD04 de mare putere turbo - 2.3T Arc si modelele Aero



GT17 Garrett pare să cedeze în jurul valorii de 100K miles/160K km. Sigiliile turbo se uzeaza și permit uleiului sa se scurga in sistemul de admisie. Atunci când se întâmplă acest lucru, va exista un nor de fum albastru la pornire atunci când mașina nu a fost condus timp de 12 ore sau mai mult. Masina se mai poate conduce in aceste conditii, dar turbo trebuie să fie înlocuit.

Mitsubishi TD04, de obicei, rezista mult mai mult, chiar 200k mile / 320K km.

Aprindere

Casetă de aprindere directă (DIC) cedeaza la aproximativ 100K km. Costul este de aproximativ 280 dolari în SUA.

Lant distributie

Lanțul de distribuție este de încredere și de cele mai multe ori nu are nevoie de atentie pentru 250K - 320K km. Verificați totusi daca exista sunete gen zăngănit, acestea indică un lant sau ghidaje de pretensionare uzate.

Motoare pe benzina - 6 cilindri

Posibilitățile de tuning sunt limitate si motorul este destul de setos, dar fiabil.

Nu există probleme cu mizeria in ulei, asa cum au cele in 4 cilindri

Curea accesorii

Trebuie inlocuita la fiecare 100.000 km. Înlocuiți întinzătorul și roata de ghidare, în același timp. Verificați motorul pentru orice autocolante care menționează înlocuirea sau verificați înregistrările de întreținere.


Diesel


Cele de 2,2 au des probleme cu EGR, etanseitatea circuitului de alimentare si pompa de injectie, iar cele de 3,0 pe langa problemele de la 2,2, sufera datoria unui sistem de racire sub-dimensionat.
Motoarele de origine Fiat, de 1,9 litri sunt recomandate, insa atentie la galeria de admisie, volanta si alternator, care pot sa pice in orice moment.

Courtesy of Frank Wulfers @ www.saabworld.net
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Saab 9-5 - Ghidul cumparatorului

Postby lary2201 » 14 Sep 2013, 07:35

Salutare la toata lumea si bine v-am gasit ! Sint nou pe acest forum asa ca va cer un pic de intelegere daca mai fac greseli. Va cer si eu parerea si as dori sa ma ajutati cu citeva sfaturi. intentionez sa imi cumpar o masina si m-am hotarit la aceasta marca dar din pacate nu prea stiu multe despre SAAB . imi doresc un model mai sportiv , motor neaparat benzina ,iar ca an de fabricatie 2003- sau mai sus. ( cam atit imi permite bugetu 4-5000 eur ) as dori sa imi spuneti si mie la ce sa fiu atent cind o cumpar , adica -- ce model sa aleg ,ce probleme pot sa apara in mod fregvent ,cit ** duce ** un motor ( km -- durata viata ) ce presupune ca si costuri intretinere, in general cam tot ce e de stiut, Va multumesc anticipat. ! Cu respect !
User avatar
lary2201
 
Posts: 2
Joined: 13 Sep 2013, 10:43

Re: Saab 9-5 - Ghidul cumparatorului

Postby manolodsv » 14 Sep 2013, 17:12

http://www.saab-romania.com/ro/forum/viewtopic.php?f=14&t=2650
Ai acolo despre saab benzina. Ce model doresti 9-3 sau 9-5. Mai multe detalii despre ce vrei. La topicul pentru foecare model gasesti ce probleme a intampinat fiecare. Eu am vazut la service un 9-5 1.8 t cu 534.000 km si motorul mergea perfect, cu mici probleme la furtunuri cu prinderile.
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab 9-5 - Ghidul cumparatorului

Postby lary2201 » 14 Sep 2013, 17:24

MUltumesc o sa studiez problema . ma documentez iau in calcul si posibilitatea sa o iau de la mama ei din suedia ( eu sofer camion ) si acu ma pregatesc sa divortez de o frantuzoiaca ( ranault ) si sa ma insor cu o sudeza saab sper sa nu regret . :D
User avatar
lary2201
 
Posts: 2
Joined: 13 Sep 2013, 10:43

Re: Saab 9-5 - Ghidul cumparatorului

Postby MagicPenguin » 14 Sep 2013, 18:51

Atentie la OFFTOPIC, va rog!

lary2201 la acel buget nu cred ca ai sanse sa iei un 9-3 (2003->) in mintile lui. Sfatul meu este: cauta un 9-5 din minim 2004 (s-au revizuit benzinarele care aveau probleme majore) sau cauta alta marca. Daca o aduci din Suedia, ia in calcul si taxa de mediu.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 - Ghidul cumparatorului

Postby Cris9-5 » 20 Dec 2013, 16:36

Salutare tuturor pasionatilor . De cateva saptamani am luat spre testare un Saab 9-5 Arc 2.3T din 2005, automata . Masina este scoasa la vanzare la 4000E , si ma gandesc sa o cumpar. Insa am cateva semne de intrebare. Avionul are 110.000km si estetic arata foarte bine . Are toate optiunile la care poate visa careva si toate functioneaza.
Semnele de intrebare apar insa la tehnica:
1. Are o bataie pe dreapta fata , la gropi , si ceva zgomote la puntea spate .
2. Mai are si o pierdere de ulei , nu am putut identifica inca locul exact al scurgerilor. Din ce am vazut, se prelinge ulei de pe baie din doua puncte diametral opuse , pe linia puntii fata. Mecanicul care a ridicat masina pe elevator spune ca ar putea fi semeringurile de la vibrochen.
3. Cutia de viteze merge destul de fortat , si se simt trecerile in treptele de viteza. Un schimb de ulei ar fi suficient pentru a schimba comportamentul ei ? Am verificat uleiul la joja , acesta este la nivel dar are o culoare foarte inchisa, abia se mai vede nuanta de roz.
4. Consumul de combustibil mi se pare exagerat . In Bucuresti nu scazut sub 22.5L/100km sub nici o culoare. Ce este ciudat este ca daca plec usor de pe loc fara sa accelerez la mai mult de 2000 de ture, consumul urca la 24. Daca plec la peste 2000 de ture , consumul a inceput sa scada la 22.4. Am resetat calculatorul dupa ultimul plin. Cand am luat-o avea media in bord de 18.3. Problema este ca acceleratia se simte de parca ar merge sacadat, nu o pot controla fin. In portbagaj am gasit un corp de clapeta de acceleratie vechi in ambalaj original de GM. De aici presupun ca a fost schimbat cu unul nou. Ma bate gandul sa curat corpul vechi de acceleratie si sa incerc cu el. A mai avut schimbata si supapa sens gaze epurator.
5. Ecranul de la AC nu functioneaza cum trebuie are linii moarte, dar acestea se pot repara usor.
Avand in vedere cele enumerate mai sus , credeti ca merita investitia. Ce imi recomandati sa fac? Sa o cumpar si sa remediez problemele ? Daca da, la cat sa ma astept sa se ridice costurile ?
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si va urez Sarbatori fericite !
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Saab 9-5 - Ghidul cumparatorului

Postby dgt » 23 Dec 2013, 00:16

consumul e de asteptat pentru 2.3 automat in starea si varsta ei.
problemele ar fi, daca sunt, cutia si pierderile de ulei.
daca e cutia, spune pas, daca aia e ok, verifica scurgerile la un service care intelege SAAB, si abia apoi decide.
OG9-3HB, 1998, 2.0i, B204I, 131CP, albastru kominternist
dgt
Senior
 
Posts: 193
Joined: 13 Feb 2013, 17:57
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 - Ghidul cumparatorului

Postby pascalau007 » 16 Mar 2014, 02:05

Buma!Sunt posesorul unui Saab 900 turbo din 1995 si as dori sa achizitionez un Saab 9-5 din 2001 Aero 2.3 turbo dar din cate am citit aici pe forum sicer mi-e cam frica pentru ca am vazut ca motorizarea nu e asa grozava din cauza ca ulei nu se schimba la timp.Nu am vazut inca masina live dar am de gand sa ma duc sa o vad si as dori niste sfaturi daca imi puteti da cum as putea sa o verific sa vad daca totul e ok.Cum v-am spus am acest Saab 900 care e demential si il am din 2007 si nu am bagat un leu in motor inafara de un senzor de apa si schimburle care se fac normal,ulei si filtre.Vreau sa o vand pentru ca vreau sa trec la ceva mai nou si mi-as dori sa fie si 9-5 la fel de fiabil ca 900.Asa ca daca sunt interesati sa cumparati un Saab 900 al meu e disponibil si plus ca taxa nu a fost recuperata!Astept sa-mi da-ti sfaturi in legatura cu 9-5 ce sa fac.Va multumesc! :)
SAAB 9-5 AERO 250 CP 2003
User avatar
pascalau007
Nou venit
 
Posts: 8
Joined: 26 Apr 2011, 18:18
Location: Oradea

Re: Saab 9-5 - Ghidul cumparatorului

Postby cipsu » 16 Mar 2014, 11:08

Ar fi indicat sa iei o masina cu istoric de service, macar pe perioada de garantie. In acest caz sansele sa fie o problema sunt reduse.
De asemenea, daca ai intentii serioase iti recomand sa testezi starea motorului. Te costa un schimb de ulei si manopera pentru demontarea baii de ulei si a capacului de la chiuloasa pentru a verifica eventualele depuneri. Plus un test de presiune pe cilindri si te numesti un cumparator informat!
Iar vanzatorul nu are de ce sa refuze aceste operatiuni, in cel mai rau caz primeste un schimb de ulei gratis.
just my 2 cents....
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti


Return to SAAB seria 9-5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron