Page 4 of 4

Re: instalatie gpl

PostPosted: 18 Apr 2017, 12:20
by andybumbu
sau marca Prins :roll:

Re: instalatie gpl

PostPosted: 18 Apr 2017, 20:19
by gfery
nu stiu cum e Prinsul, dar iti pot spune sigur-sigur ca doar Vialle are injectie in faza lichida a GPL montabil pe Saab. Si au si dealer la Timisoara daca esti curios, Andi!

@Eugen: ai mailurile forwardate.

Re: instalatie gpl

PostPosted: 18 Apr 2017, 22:03
by booster
Pot sa va asigur ca Vialle Lpi functioneaza fara probleme in kick down. Eu am incercat doar pana in treapta a 3-a si nu a sughitat niciodata.

Re: instalatie gpl

PostPosted: 18 Apr 2017, 22:23
by eugenmanea
Da, dar tu ai 185 cai nu 260 :)
Zenitul are probleme unde ii e voinicului mai greu, adica pe kick down aero= 370 NM pentru primele 20 secunde.Acolo da rateuri, in sensul ca peste 4,000 ture masina tinde sa dea in nas.

Totusi din ce am citit ma astept ca Viale sa nu faca probleme nici la Aero. Imi pare rau ca nu am stiut de ea cand am montat GPL cu toate ca
1) E departe de mine Tm
2) Nu mi-e foarte clar daca cei de la Tm au mai montat pe SAAB. Totusi nu as vrea sa isi dea éxamenul' pe masina mea.

Re: instalatie gpl

PostPosted: 18 Apr 2017, 22:42
by andybumbu
Stiu Fery, chiar de la tine, merci :wink: O sa vorbesc cu ei pt 97x luna viitoare...desi dpdv al actelor mai bine montez in De... :?
Eugen, imbini utilul cu placutul :roll: poti sa o vinzi la un coleg instalatia cu pierderea 'aferenta' si-ti montezi o Vialle..si ai liniste, mai ales ca la scula ta, ma gandesc ca o tii minim inca un deceniu :D
Suna-l pe tipu' din TM, spune-i ca Fery te-a recomandat la el si detaliati...poate are vreun sfat etc... :roll:

Re: instalatie gpl

PostPosted: 18 Apr 2017, 22:44
by Cris9-5
Acum, sincer, pot sa fiu de acord cu Calin: "ai gpl pe masina ca sa reduci costul nu sa faci performanta". Acesta era un raspuns la intrebarea daca merita sa o duc la 250hp prin resoftare. Iar cei de la Supergaz mi-au atras atentia ca, daca vreau sa merg sportiv sa o trec pe benzina pt. ca nu am limitare la turatii si va da in nas. Daca chiar vreti sa modificati, varul meu stiu ca are cablul de conectare la instalatia de zenit + cd-ul cu softul cu care se pot face modificari ale instalatiei .

Re: instalatie gpl

PostPosted: 18 Apr 2017, 23:24
by booster
eugenmanea wrote:Da, dar tu ai 185 cai nu 260 :)
Zenitul are probleme unde ii e voinicului mai greu, adica pe kick down aero= 370 NM pentru primele 20 secunde.Acolo da rateuri, in sensul ca peste 4,000 ture masina tinde sa dea in nas.

Totusi din ce am citit ma astept ca Viale sa nu faca probleme nici la Aero. Imi pare rau ca nu am stiut de ea cand am montat GPL cu toate ca
1) E departe de mine Tm
2) Nu mi-e foarte clar daca cei de la Tm au mai montat pe SAAB. Totusi nu as vrea sa isi dea éxamenul' pe masina mea.

Aici aveti dreptate, dar totusi ma gandesc ca nu ar face probleme. Cel mai bine sunati la Timisoara si intrebati despre ce putere poate sa ofere sistemul.

Re: instalatie gpl

PostPosted: 19 Apr 2017, 06:55
by gfery
eugenmanea wrote:1) E departe de mine Tm
nu-ti face griji, oricum montajul dureaza 2 zile, ca trebuie demontata galeria de admisie cu totul :-)

2) Nu mi-e foarte clar daca cei de la Tm au mai montat pe SAAB. Totusi nu as vrea sa isi dea éxamenul' pe masina mea.

Exista la nivelul dealerilor de Vialle acces la baza de date cu montajele efectuate de Vialle Olanda, nu se merge orbeste, pentru majoritatea modelelor de masina exista un fel de "tutorial" cum se face instalarea.
Problema e ca modelul Lsi - singurul care are sansa sa se apropie de 1000 de euro ca pret (in sensul ca alte modele de Vialle sar de 2k) nu are inca omologare pe Romania.

@Cris9-5: duma asta cu "GPL nu are legatura cu performanta" e data numai de acei instalatori care n-au nici un interes sa faca instalari pe masini foarte puternice din cauza ca acestea genereaza cele mai multe probleme vs. sunt cel mai putin raspandite. In fapt, o instalatie de gaz capabila setata corect, in tandem cu resoftarea ECU nativ al masinii, va genera performante MAI MARI decat pe benzina, la fel ca si in cazul etanolului, din cauza cifrei octanice uriase, de unde rezulta boost si avans cat duce trenul fara knock = cuplu cat n-ai planetare si cauciucuri.
Also, nu softul (moca pe net) sau interfata (=70 ron daca va trebuie), reprezinta o problema, le am pe ambele, ci faptul ca in cazul Zenit Pro, computerul acestuia nu stie mapa peste 1.8 bar in galeria de admisie, presiune pe care Saab-ul o depaseste fluierand la condus "sportiv". E o limitare soft, pur si simplu polonezii nu s-au gandit ca cineva ar merge cu boost mai mare de 0.8 pe benzina. Intre timp eu si Eugen suntem in discutii cu cei de la Supergaz ("discutii" in sensul ca noi scriem mailuri si ei ne ignora cu brio) pentru rezolvarea acestei probleme printr-un update de soft. In rest, flowul injectoarelor si al reductorului ar putea asigura puteri bine peste 300 kW (atentie, kW, nu cai), deci problema nu e de aici.
In cazul in care nu se rezolva, probabil ca voi aduce o instalatie Vialle Lsi din UK si o voi monta pe masina inmatriculata in Bulgaria unde nu exista notiunea de omologare pentru GPL.
Spor!

Re: instalatie gpl

PostPosted: 19 Apr 2017, 09:26
by gfery
update: am primit azi telefon de la Supergaz, vin ei la Cluj pentru altceva si cica facem si masina mea. Revin cu detalii. Macar am iesit din tacere, e progres vizibil (sau audibil).

Re: instalatie gpl

PostPosted: 19 Apr 2017, 18:14
by eugenmanea
Eu nu vreau sa fac performanta pe gaz,ba din contra incerc sa o menajez si sa nu depasesc prea des 3,500 ture pe gaz.
Totusi e destul de neplacut ca atunci cand faci o depasire si cel pe care il depasesti isi aduce aminte ca are BMW sau Audi si accelereaza blana...sa iti dea in nas cand esti nevoit sa ii dai kick down.
Gabriel Iancu mi s-a parut foarte OK si dornic sa rezolve problema. Sper sa gasim o rezolvare si la acest neajuns.

Re: instalatie gpl

PostPosted: 19 Apr 2017, 19:34
by gfery
si eu sper, desi sunt usor sceptic, din discutia telefonica am inteles ca totusi ECU gaz e facut nu de polonezi ci de italieni, ca urmare pentru update de soft se asteapta cu lunile.

pentru mine nu are sens gazul daca imi dau seama de diferenta fata de benzina. vreau sa mearga identic, oricat trag de masina, pentru ca nu exista nici un motiv fundamental sa nu mearga, ci doar fantezii inventate pentru a justifica lipsa de interes sau de competenta.

Re: instalatie gpl

PostPosted: 21 Jul 2017, 18:01
by Dorutanasoiu
A montat cineva GPL la Vernești?Am de ales intre BRC la 4500ron sau Vialle la 1700euro de la TM dar nu se poate omologa (momentan)

Re: instalatie gpl

PostPosted: 21 Jul 2017, 22:50
by booster
Daca aveti bani de Vialle, nici nu mai stati pe ganduri. Eu am pe masina Vialle Lpi si nu ce sa ii reprosez. Sistemul cu injectie lichida a gazului e mult mai bun ca cel gazos.

Re: instalatie gpl

PostPosted: 22 Aug 2017, 22:35
by carsound
Salut,
Am un 95 Aero cu gpl de aproximativ 2 ani, un Tomaseto. Este destul de ok, recomand revizii la maxim 8000km, se imbacseste filtrul si se simte la mers.
Voua cat va consuma pe gpl ?
Mie imi consuma aproximativ 19% in Bucuresti.

PS Roscata e la mine :D

Re: instalatie gpl

PostPosted: 24 Aug 2017, 22:48
by gfery
Aero consuma cat vrea el. Am avut consum de 15-16 in oras la mers normal, sau 30+ daca esti putin nebun.

La masinile turbo pe benzina consumul este strict dependent de numarul de la bocanc.