Salutare si bine v-am gasit! Ma gandesc serios sa intru si eu in frumoasa familie SAAB prin achizitionarea unui SAAB si rugamintea mea ar fi sa ma ajutati cu cateva detalii pe care sunt sigur ca le stiti
Datele problemei stau in felul urmator: am gasit de cumparat un SAAB 9-5 AERO din Dec 2006 motor 2.3 260 cai (din cate am inteles are boost care te duce in 300 cai la apasarea pedalei de acceleratie la maxim?).
Masina e 'avion' si la propriu si la figurat: piele crem, scaune ventilate full option mai putin navigatie trapa si cutie automata, are 58,000 km reali (o cumpar de la un prieten si stiu tot istoricul masinii), tinuta in garaj, in ultimii 3 ani s-a circulat f putin cu ea app 1,000 km pe an, masina foarte ingrijita si bibilita. La exterior singurul 'defect' sunt 2 zgarieturi pe aripa dreapta spate de la o scara cazuta pe masina.(nu sunt profunde dar nici nu ies la polish). Ce ma 'nelinisteste'- ce intrebari am:
1. Piesele- se gasesc piese pentru acest model la un pret acceptabil ? Ma refer aici si la parti uzuale de caroserie (o bara, un far etc), dar si la parti care sunt consumabile (filtre, placute de frana bujii etc)
2. Fiabilitate- aici sunt destul de linistit m am tot uitat pe review uri despre SAAB in general si unii spuneau ca unul din motivele pentru care SAAB a intrat in faliment este ca au facut masini care nu se strica si deci cumparatorul nu e nevoit sa schimbe masina. Totusi ar fi unele parti mai sensibile/ la care ar trebui sa fiu atent?
3. CASCO. Aici e problema mare. Am primit niste cotatii care m-au dat pur si simplu pe spate: intre 1,000 EUR cu fransiza pana pe la 1,500 EUR. WAW, in 5 ani mai platesc odata masina!! Cunoasteti vreo companie care coteaza mai 'omeneste' dar in acelasi timp sa fie si OK? (eventual decontare cu Cobalcescu). Asa la o privire am vazut ca Gothaer ar avea niste oferte interesante...
4. Consum. La cati cai are ma astept sa fie suuuuuus...si totusi cat de sus? Adica de ex la 140 la ora constant pe autostrada cam cat ar fi consumul? In oras ma astept cam pe la 15%...dar sunt constient ca aceasta masina nu este pentru oras.
5. Si nu in ultimul rand: Cat de pretabil este acest motor pentru instalatie GPL? Stiu ca motoarele Turbo sunt ceva mai complicate si e mai dificil sa pui GPL pe ele.
Multumesc mult pentru suport si abia astept sa aud vesti de la voi.