Probleme AC la Saab 9-5

Discutii despre seria 9-5 '98-'10

Probleme AC la Saab 9-5

Postby Gabriela » 11 Aug 2017, 07:39

Bine v-am gasit!
Sunt proprietara unei " batrane doamne" din 1998, un 9-5 care merge super, dar a inceput sa faca probleme aerul conditionat. Jumatate de bord baga aer cald, jumatate rece, si mananca freonul in cateva zile..Am fost la cineva cu ea, la un specialist, dar nu a gasit fisura...Mi-a sugerat sa vin altadata, ca poate trebuie dat bordul jos..etc..In final am vazut ca nu e hotarat s-o repare si am lasat-o balta.
Caut un meserias care a mai vazut Saab la viata lui si nu se mira ..ca de camioane :D
Unde ma indrumati sa ma duc?
Sunt in Ilfov/ Bucuresti, deci in zona...
Gabriela
 
Posts: 2
Joined: 09 Aug 2017, 19:38

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby alex_xxo » 11 Aug 2017, 09:13

Bine ați venit.
Va recomand EDS service , la ieșirea de pe autostrada A2.
Faceți programare si sigur se rezolva.
O zi buna.
Saab 93 SS Vector 2.0t /2003. București
User avatar
alex_xxo
Invatacel
 
Posts: 67
Joined: 09 May 2016, 17:27
Location: București

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby Gabriela » 11 Aug 2017, 20:35

Multumesc mult pentru sfat.O sa incerc acolo
Gabriela
 
Posts: 2
Joined: 09 Aug 2017, 19:38

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby danplux » 16 Aug 2017, 18:59

La mașina mea pierdeam lichidul de răcire pe la caloriferul din bord. Schimbat, nu mai am probleme. Până să constat adevărata problemă am mai cumpărat și un compresor de AC, bine că nu l-am schimbat, celui vechi nu i-a sosit încă vremea.
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 156
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby DanielMSV » 29 Nov 2017, 14:48

Buna ziua,

Sunt posesorul unui SAAB, il am de mai bine de un an, am parcurs cu el pana in prezent 50.000+ KM, acum am o problema la partea de Clima. Simptomele sunt urmatoarele:
- dupa ce masina se incalzeste, baga aer cald, iar dupa ce s-a incalzit bine in habitaclu, porneste aeroterma puternic si baga numai aer rece, uneori isi revine si trece pe cald si fenomenul se repeta pana nu mai baga deloc aer cald. Mentionez ca AC-ul este pornit sau oprit nu are nicio legatura, si chiar daca il dau pe Auto sau nu acelasi lucru.
OffTopic - imi poate spune cineva cum se intra in SID? pentru ca am vazut o serie de tutoriale pe youtube si am incercat toti pasii si niciun rezultat.
Astept un raspuns cat mai urgent, pentru ca nu mai suport sa stau cu caciula in cap in masina :lol: :lol:
Saab, 95 Aero, 2.3 turbo, 191kW, 260 HP, MY08
DanielMSV
 
Posts: 1
Joined: 23 Nov 2017, 10:09
Location: Bucuresti

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby Cris9-5 » 01 Dec 2017, 21:30

Eu am o problema asemanatoare la un 2.3T 220cp/2005. Masina imi baga cald, imeidiat ce se incalzeste motorul. Daca merg in trafic gen oras, baga caldura 20 min si apoi baga rece. Daca dau pe HI baga aprox 30min cald si apoi rece. Daca merg in afara cu peste 80km/h constant caldura functioneaza normal. La self diagnostic pe ACC nu a dat nici o eroare, am schimbat modulul ACC si face la fel. Am schimbat si valva cu 3 cai, actionata de vacuum si tot nu s-a reparat. Acum o sa incerc o vizita la un tech2 sa vad ce parametri are modulul ACC setat. Eu am gpl si e posibil sa fie incalzirea/racirea plamanului. Te tin la curent cu evolutia problemei. :roll:
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 68
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby Dansb » 06 Dec 2017, 15:28

Termostatul functioneaza corect?
Acul sta la jumatatea cursei/pe orizontala?
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1359
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby Cris9-5 » 07 Dec 2017, 09:13

M-am gandit si eu la asta, dar la mine simptomele sunt pe dos. In trafic aglomerat ar trebui ca termostatul sa bage apa in calorifer pentru a ajuta racirea motorului, si sa o redirectioneze doar din valva cu 3 cai la cererea ACC. In mers la drum lung ar trebui sa inchida caloriferul pt ca e ajutat de viteza. La mine face exact pe dos, si ma indoiesc ca termostatul functioneaza asa de prost.
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 68
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby Cris9-5 » 24 Dec 2017, 13:21

Am reustit sa urmaresc comportamentul cu TorquePro astfel: masina pornita la rece 2 grade, incepe sa se incalzeasca pana la 87grade, unde ramane o perioada (15min) si baleaza intre 84 si 87. Apoi in trafic intens trece de 90 grade si nu mai scade sub 90. La 93 de grade imi opreste caldura, iar temperatura apei creste pana la 100 grade, si baleaza intre 94 si 100 de grade. Am urmarit comportamentul si la drum lung: chiar daca motorul atinge 100 de grade in trafic intens(gen blocaj), cum merg constant cu peste 70km/h temperatura scade sub 88 de grade si incepe sa bage caldura normal. Daca incetinesc sau opresc in blocaje temperatura sare de 93 de grade si raman iar fara caldura. Am fost la EDS si am pus-o pe tech2 fara sa gasim problema. Am schimbat modulul ACC si face la fel. Am deconectat heater valve-ul si face la fel. Pana la urma m-am programat la o spalare de sistem de racire la EDS in speranta ca rezolva problema. Masina are montat pe ea Webasto ( nefunctional) si GPL. Daca aveti sugestii de la ce ar putea fi problema nu ezitati sa le impartasiti. :? :?:
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 68
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby gfery » 24 Dec 2017, 16:04

salut, nu-s deloc sigur pe ce zic, dar in lipsa de alte idei: termostatul la saab e pe 2 cai, adica in intervale de temperatura deschide circuitul mare si il inchide pe cel mic, ceea ce e cumva consistent cu simptomele tale. Sugerez sa pui un termostat nou (original, ca alea aftermarket sunt proaste toate), nu e mare pretul, si sa mai bagi o fisa pe urma, poate pe masura ce se incalzeste motorul, termostatul e deficient pe undeva si iti inchide circuitul de apa calda spre radiator, desi acesta in mod normal se poate inchide doar din supapa aia. Nu stiu, zic doar ca ar putea fi si asta.
Spor!
gfery
Senior
 
Posts: 181
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby Petre Gheorghita » 14 Jan 2018, 23:39

Sal. Aceleași simptome le am și eu cu 2,3 t Aero 2008. Am schimbat valva cu 3cai la Cobălcescu dar nu s-a întâmplat nimik.
Urmează să schimb și caloriferul tot acolo. Ai găsit soluția?
Petre Gheorghita
 
Posts: 1
Joined: 04 Jan 2018, 01:01

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby Cris9-5 » 15 Jan 2018, 20:11

Fery multumesc de sfat. Asta am facut joi la EDS, am pus un termostat nou Saab Original. Nu s-a rezolvat 100% dar este mult mai bine, astfel: acum baga caldura pana cand apa ajunge la 98de grade, si apoi scade intesitatea cu care baga cald. Daca plec de pe loc si merg constant baga cald. Daca stau pe loc si turez masina la 3000rpm baga caldura instant, si scade imeidiat ce iau piciorul de pe acceleratie. Daca scad turatia aerotermei si dau pe recirculare aerul furnizat este ok, dar nu fierbinte la HI, ceea ce bine ca nu mai inghet.
Eu am anulat vana cu 3 cai actionata cu vacuum, pentru ca nu era conectata corect, fiind actionata direct din vacuumul din galeria de admisie, asta innainte sa schimb termostatul fara rezultat. Eu banuiesc ca ar putea fi 2 motive: circuitul de apa de la plamanul de gaz este defect, sau pompa de apa nu baga la presiunea ceruta cand atinge 98 de grade. Oricum ar fi, faptul ca am schimbat termostatul a fost un lucru bun si il recomand. Acum vreau sa opturez circuitul catre plamanul gpl sa vad daca se schimba situatia.
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 68
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Probleme AC la Saab 9-5

Postby gfery » 16 Jan 2018, 11:42

Salut. Uite care e sfatul meu: toti specialistii lui peste in Ro leaga vaporizatorul in paralel cu radiatorul de incalzire habitaclu, ca asa stiu ei de la bunici. Pun 2 t-uri si ura si la gara. Asta poate avea repercursiuni in sensul ca debitul de apa spre radiatorul de habitaclu poate sa scada, fiind efectiv scurtcircuitat de vaporizator.

Sfatul meu este sa faci unul din 2 (sau amandoua)

1. schimba legatura vaporizatorului din paralel in serie, adica sa circule obligatoriu lichidul de racire prin ambele (vaporizator + radiator habitaclu). Singura problema aici ar fi daca s-ar inchide circuitul de incalzire complet, dar ai zis ca ai anulat valva de comanda vacuumatica, asa ca situatia asta nu mai poate sa apara. Poti incerca si anularea completa a supapei 3 cai, nu doar a partii de comanda, leaga direct furtunele de apa intre ele - este tutorial pe net; poate e colmatata supapa, habar n-am.

2. schimba pompa de apa cu una noua, eventual impreuna cu un spalat sanatos al instalatiei de racire, pentru restabilirea presiunii de lucru - asta oricum e o chestie de facut impreuna cu cureaua de accesorii si role, daca n-ai mai facut-o pana acuma niciodata si nu stii care e varsta pompei - vezi ca au la 50E pe skandix.de pompa originala, e la reducere.

Spor
gfery
Senior
 
Posts: 181
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca


Return to SAAB seria 9-5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron