Da! De ce pe vremuri era oglindä numai la apärätoatea de soare din partea pasagerului? Era de la sine inteles cä pasagerul putea fi numai femeie si soferul numai bärbat
(care nu avea nevoie de oglindä!) Cu timpul asta s-a schimbat.
Mai conduc si femeile
, se mai gäsest oglindä si in partea soferului, chit cä incä nu la toate märcile.
Poate in ziua de azi se judecä asa: numai soferul are viatä grea stind fix la volan, pasagerul se mai poate misca intr-o parte sau alta si asa nu prea are des dureri de spate. Dar se poate comanda masina cu acelasi scaun si in partea pasagerului, am fäcut si eu asa ceva odatä. Am cerut in partea soferului un scaun de sofer din europa si in partea pasagerului un scaun de sofer pentru anglia. A venit cu douä scaune identice! inclusiv cu reglajul lombar.
PARANTEZÄ: mai tirziu devenind egiostä am in momentul de fatä chiar incälzire in scaun NUMAI pe partea mea (a soferului!)
Inältimea la care te gäsesti cu capul depinde de distanta dintre centurä si virful capului, unii dintre noi suni f. inalti si cu segmentul de la briu pinä la sol mai lung ori cu segmentul de la briu pinä in virful capului mai lung.
Pe deasupra si eu am constatat cä din ce modelele sunt mai noi scaunele sunt tot mai sus, nu numai la saab. Nici mie nu-mi prea place. Eu am din aceastä cauzä altä problemä: scaunul maxim jos conduce la a avea centura prea sus, pe undeva peste insertia claviculei pe stern, si asta e f. supärätor. La 9000 se putea ridica sau cobori centura de pe stilpul usii... la 9-5 s-a economisit si nu se mai poate.
Probabil aici a fost MINA LUI GM... americanii sunt altfel decit europenii (sau mai bins zis SUEDEZII !)
Dar asta se pote ierta unui saab , nu ?