b 205 e saab 9-5

Discutii despre seria 9-5 '98-'10

Re: b 205 e saab 9-5

Postby almostcyborg » 19 Jan 2011, 15:42

Cei care nu a-ti dat jos niciodata baia de ulei, ar trebui sa o faceti.
Acest motor e predispus la gripare. Si asta din cauza ca sorbul se infunda cu resturi. Operatia o sa va ia vreo 3 ore. Daca aveti nevoie de detalii, intrebati.
almostcyborg
Invatacel
 
Posts: 54
Joined: 26 Jul 2010, 16:11

Re: b 205 e saab 9-5

Postby Edy » 20 Jan 2011, 07:58

Se cunoaste problema insa aceasta apare daca nu faci schimburi regulate de ulei de calitate, daca nu prea mergi cu masina sau daca cumperi un saab second si nu verifici. Se presupune ca atunci cand cumperi o masina second ii faci toate schimburile...da-i jos si baia!
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: b 205 e saab 9-5

Postby hashwood » 20 Jan 2011, 11:42

da, prima data cand am stricat motorul a fost din cauza unei solutii de curatare, (2+2, Liqui Molly) . a inderpartat ceva din depuneri, dar acestea au cazut si in baie.
D-abia luasem masina, si pe atunci nu ma aventuram nici sa schimb uleiul, plus ca nu intelegeam prea bine ce se intampla prin motor. Insa am fost avertizat ca se poate infunda sorb-ul si se aprinde becul presiune ulei, caz in care trebuie sa ma duc la service sa dau jos baia. In 3000km nu a fost nici o problema, si am plecat la drum spre Germania. Prin Ungaria, s-a aprins acel bec de presiune, dar foarte putin. Am continuat drumul, si dupa ce am ajuns inapoi in ara, a inceput sa bata o biela. Oricum, sunt mandru de B205, care a reusit sa ma aduca acasa.

Concluzia: NICIODATA solutii de curatare, sau alti aditivi in motor. Doar ulei, schimbat la 5000 daca se poate. Parerea mea, mai bine 5w40 schimbat la 5000 decat 0w40 schimbat la 10000, costul fiind aceelasi. Asta presupundand ca ne bucuram de turbosuflanta, daca mergem batraneste sau mai mult pe autostrada, atunci nu are rost schimbul la 5000, dar nu cred ca avem masini de 200cp si nu ne bucuram de ele.

Inca o recomandare, daca este masina cumparata sh, e bine ca atunci cand se curata sorb-ul sa se curete si acele conducte care alimenteaza turbosuflanta cu ulei.
9-3 Coupe 2001 2.0 AUT - BSR S1
Reparatie B205
hashwood
Invatacel
 
Posts: 57
Joined: 15 Jul 2009, 10:24

Re: b 205 e saab 9-5

Postby almostcyborg » 20 Jan 2011, 12:39

O altă problemă întâlnită de mine, la 3 saab-uri, a fost wastegate-ul. Rămânea deschis, nu mult, dar destul să simt lipsa cuplului de jos. Nu avea vlagă de jos, dar în turații mari avea performanță normală.
Un simplu test l-am făcut cu ajutorului unui compresor cu manometru (mai imprecis) din dotare. L-am pus pe furtunul de wastegate, rezultatul fiind mișcarea tijei pe la 0.25 bar, normal tre să se deschidă la 0.4 bar.
M=am dus la oraș, am facut rost de o pompă de mână precisă, mityvac parcă, am măsurat la fel ca mai sus, rezultatul fiind o deschidere a wastegate la 0.2 bar.
Am ajustat tija, am măsurat din nou, 0.4 bar deschidea. Am pus borna de minus sus, am făcut a tură de ajustare, turații mari în viteza 3-4-5, pentru ca ECU să asimileze noii parametrii, rezultatul fiind cel așteptat. Trage mult mai bine de jos, simți cum construiește presiune.
Pentru consolidarea forumului cred că aș putea să fac un topic cu poze pe tema aceasta, astfel să ajut și pe altcineva.
almostcyborg
Invatacel
 
Posts: 54
Joined: 26 Jul 2010, 16:11

Re: b 205 e saab 9-5

Postby Edy » 20 Jan 2011, 14:19

almostcyborg wrote:...Trage mult mai bine de jos, simți cum construiește presiune.
Pentru consolidarea forumului cred că aș putea să fac un topic cu poze pe tema aceasta, astfel să ajut și pe altcineva.

Consider ce ai spus mai sus o promisiune si astept sa deschizi un topic pe tema asta! La rubrica de tehnica si rezolvari.
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Previous

Return to SAAB seria 9-5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron