by hashwood » 20 Jan 2011, 11:42
da, prima data cand am stricat motorul a fost din cauza unei solutii de curatare, (2+2, Liqui Molly) . a inderpartat ceva din depuneri, dar acestea au cazut si in baie.
D-abia luasem masina, si pe atunci nu ma aventuram nici sa schimb uleiul, plus ca nu intelegeam prea bine ce se intampla prin motor. Insa am fost avertizat ca se poate infunda sorb-ul si se aprinde becul presiune ulei, caz in care trebuie sa ma duc la service sa dau jos baia. In 3000km nu a fost nici o problema, si am plecat la drum spre Germania. Prin Ungaria, s-a aprins acel bec de presiune, dar foarte putin. Am continuat drumul, si dupa ce am ajuns inapoi in ara, a inceput sa bata o biela. Oricum, sunt mandru de B205, care a reusit sa ma aduca acasa.
Concluzia: NICIODATA solutii de curatare, sau alti aditivi in motor. Doar ulei, schimbat la 5000 daca se poate. Parerea mea, mai bine 5w40 schimbat la 5000 decat 0w40 schimbat la 10000, costul fiind aceelasi. Asta presupundand ca ne bucuram de turbosuflanta, daca mergem batraneste sau mai mult pe autostrada, atunci nu are rost schimbul la 5000, dar nu cred ca avem masini de 200cp si nu ne bucuram de ele.
Inca o recomandare, daca este masina cumparata sh, e bine ca atunci cand se curata sorb-ul sa se curete si acele conducte care alimenteaza turbosuflanta cu ulei.