b 205 e saab 9-5

Discutii despre seria 9-5 '98-'10

b 205 e saab 9-5

Postby redhatuser » 15 Jan 2009, 22:05

am lansat acest topic in speranta de a putea impartasi cunostintele mele despre acest motor .il monteaza 9-3 cabrio si 9-5 cum este a mea!asi putea sa spun ca il cunosc in proportie de 99%si intelegfunctionamentul in proportie de 70%!deci de orce aveti nevoie o sa incerc sa va ajut !nu ezitati sa intrebati!chiar si cele mai banale intrebari cum ar fi(de ce tremura motorul sau de ce nu porneste la cald)pot avea raspunsuri foarte complexe care va pot ajuta sa intelegeti ce nu merge si in acelasi timp sa economisiti o gramada de bani care ..... :( [/b]
2.0 150cv gpl
redhatuser
Junior
 
Posts: 35
Joined: 01 Jan 2009, 14:05

Postby transporter » 12 Mar 2009, 20:25

stie cineva de ce mi se opreste uneori motorul?
User avatar
transporter
Junior
 
Posts: 20
Joined: 11 Mar 2009, 21:25
Location: iasi

de ce??

Postby redhatuser » 14 Mar 2009, 08:23

motorul se opreste la cald sau la rece???
daca dupa ce se incalzeste se opreste schimba senzorul de pe volanta sensor de giri(de rotatii)nu stiu exact cum ii zice in romaneste.imi cer scuze!oricum cind se incalzestre da probleme!em umblat cu masina la 5 mecanici si la urma am descoperit eu ce are
2.0 150cv gpl
redhatuser
Junior
 
Posts: 35
Joined: 01 Jan 2009, 14:05

Postby transporter » 14 Mar 2009, 20:34

am schimbat senzorul....am schimbat corp clapeta...a mai ramas....sa mai verific o data pompa de benzina....
User avatar
transporter
Junior
 
Posts: 20
Joined: 11 Mar 2009, 21:25
Location: iasi

9-5 AERO 2.3....turbo..benzina...260 cp

Postby transporter » 14 Mar 2009, 20:50

ma enerveaza k servisul e la mama n........ la bucuresti si yo sunt la iasi.....k astia pe aici nu stiu ce e aia SAAB
User avatar
transporter
Junior
 
Posts: 20
Joined: 11 Mar 2009, 21:25
Location: iasi

Postby Edy » 16 Mar 2009, 17:54

De la Iasi mi-am luat Saab-ul si a fost la un pret super! Asa ca te inteleg si te sustin; iesenii nu au habar de saab...:D
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

saab 9-5.....2.3....260cp

Postby transporter » 04 May 2009, 18:16

am rezolvat prob mea ..se oprea motorul in mers....era senzorul care citeste presiunea din motor...ce bine e asa....klumea
2.3L...turbo.....260 HP...AERO-9.5
User avatar
transporter
Junior
 
Posts: 20
Joined: 11 Mar 2009, 21:25
Location: iasi

Re: b 205 e saab 9-5

Postby alfis01 » 11 Aug 2010, 10:24

redhatuser wrote:am lansat acest topic in speranta de a putea impartasi cunostintele mele despre acest motor .il monteaza 9-3 cabrio si 9-5 cum este a mea!asi putea sa spun ca il cunosc in proportie de 99%si intelegfunctionamentul in proportie de 70%!deci de orce aveti nevoie o sa incerc sa va ajut !nu ezitati sa intrebati!chiar si cele mai banale intrebari cum ar fi(de ce tremura motorul sau de ce nu porneste la cald)pot avea raspunsuri foarte complexe care va pot ajuta sa intelegeti ce nu merge si in acelasi timp sa economisiti o gramada de bani care ..... :( [/b]

Am si eu doua probleme cu care ma confrunt si nu le-am dat de cap.Am un 9-5 din 2001 2.0t benzina 150hp.
1.Din cind in cind masina se scutura, turatia scade pt 1secunda sau chiar mai putin si apoi totul revine la normal.Citeodata daca e la relanti se opreste. Daca sunt la relanti si sesizez ca da semne si o accelerez isi revine. Toate astea se intimpla indiferent de temperatura exterioara, cald +30 sau rece +16, viteza, in oras sau afara. La un drum lung pe autostrada a facut asa primii 50-60km apoi restul de 800 nimic. La fel si la intoarcere.Am fost la Opel la Sibiu ca aveau softul si nu au gasit nimic, doar niste detonatii ceea ce e normal la figurile pe care le face. Au recomandat sa merg asa pina crapa de tot ce e de crapat, sa schimb benzina,lucru pe care l-am facut dar fara rezultat,sa curat rezervorul de benzina.
2.La drumul lung pe care l-am facut de curind ( 2300 km) la intoarcere nu se putea cupla cruise control dupa ce faceam cite o pauza decit dupa ce mergeam vreo 10-15km dupa care era ok.
Poate ca ai niste idei care sa ma ajute. Multumesc!
SAAB 9-5 LINEAR,2001,2.0t, 150hp,Black
alfis01
Junior
 
Posts: 41
Joined: 19 Jul 2010, 07:18
Location: Sibiu

Re: b 205 e saab 9-5

Postby andybumbu » 12 Aug 2010, 14:13

La saab-ul 93SS ,folosesc tot timpul tempomatul fie in oras, fie in exterior. uneori nu imi accepta comanda, iar pe SID apare indicatia de a calca usor frana, iar dupa aceea nici o problema. presupun ca e o chestie de verificare a sistemului, ceva legat de siguranta
Last edited by andybumbu on 17 Aug 2010, 21:52, edited 1 time in total.
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: b 205 e saab 9-5

Postby csb » 12 Aug 2010, 15:36

Si eu folosesc mult tempomatul si imi arata la fel sa ating frana, e o chestie normala de siguranta.
Uite ce zice in carte:

For safety reasons (brake system function),
the brakes must be applied once
when the engine has started, before the
cruise control system can be activated.
The following message is shown on the SID:
Tap brakes lightly before using cruise ctrl.

:idea:
SAAB 93 VECTOR, 2007, 1.9 TiD 150cp, Nocturne Blue
SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD, 2010, 120cp, Silky Silver
User avatar
csb
Saabist
 
Posts: 726
Joined: 10 Jan 2010, 19:50
Location: Brasov

Re: b 205 e saab 9-5

Postby alfis01 » 15 Aug 2010, 06:19

Multumesc pt. informatii, dar mie pe SID nu-mi apare nici o indicatie. Oricum asta e cea mai mica problema. Nu prea folosesc tempomatul ca in Sibiu nu prea am unde iar in afara merg mai rar, asa ca nu ma deranjeaza prea mult problema. Cealalta problema e mai stresanta.
csb crezi ca la Brasov ar putea sa-i dea se cap? Dar poate ca o sa vorbim pe 28.08 daca vii la Sibiu. Multumesc!
SAAB 9-5 LINEAR,2001,2.0t, 150hp,Black
alfis01
Junior
 
Posts: 41
Joined: 19 Jul 2010, 07:18
Location: Sibiu

Re: b 205 e saab 9-5

Postby csb » 15 Aug 2010, 08:22

In Brasov service-ul chiar daca mai exista, nu mai e service oficial SAAB si din cate stiu cei care erau meseriasi oricum au plecat de la inceputul anului. Asa ca aici nici nu stiu la cine ai putea apela, mai ales ca pt. interventie cre ca ai nevoie de service cu TECH.
Regretabil programul nu imi mai permite sa ne vedem la intalnirea de la Sibiu, dar poate alta data...
SAAB 93 VECTOR, 2007, 1.9 TiD 150cp, Nocturne Blue
SUZUKI SX4 1.6 GS 4WD, 2010, 120cp, Silky Silver
User avatar
csb
Saabist
 
Posts: 726
Joined: 10 Jan 2010, 19:50
Location: Brasov

Re: b 205 e saab 9-5

Postby lucian » 04 Oct 2010, 18:39

alfis01 wrote:
redhatuser wrote:am lansat acest topic in speranta de a putea impartasi cunostintele mele despre acest motor .il monteaza 9-3 cabrio si 9-5 cum este a mea!asi putea sa spun ca il cunosc in proportie de 99%si intelegfunctionamentul in proportie de 70%!deci de orce aveti nevoie o sa incerc sa va ajut !nu ezitati sa intrebati!chiar si cele mai banale intrebari cum ar fi(de ce tremura motorul sau de ce nu porneste la cald)pot avea raspunsuri foarte complexe care va pot ajuta sa intelegeti ce nu merge si in acelasi timp sa economisiti o gramada de bani care ..... :( [/b]

Am si eu doua probleme cu care ma confrunt si nu le-am dat de cap.Am un 9-5 din 2001 2.0t benzina 150hp.
1.Din cind in cind masina se scutura, turatia scade pt 1secunda sau chiar mai putin si apoi totul revine la normal.Citeodata daca e la relanti se opreste. Daca sunt la relanti si sesizez ca da semne si o accelerez isi revine. Toate astea se intimpla indiferent de temperatura exterioara, cald +30 sau rece +16, viteza, in oras sau afara. La un drum lung pe autostrada a facut asa primii 50-60km apoi restul de 800 nimic. La fel si la intoarcere.Am fost la Opel la Sibiu ca aveau softul si nu au gasit nimic, doar niste detonatii ceea ce e normal la figurile pe care le face. Au recomandat sa merg asa pina crapa de tot ce e de crapat, sa schimb benzina,lucru pe care l-am facut dar fara rezultat,sa curat rezervorul de benzina.
2.La drumul lung pe care l-am facut de curind ( 2300 km) la intoarcere nu se putea cupla cruise control dupa ce faceam cite o pauza decit dupa ce mergeam vreo 10-15km dupa care era ok.
Poate ca ai niste idei care sa ma ajute. Multumesc!

1. tremuratul e fie de la DI casette (caseta de aprindere), fie de la clapeta de acceleratie...pune Tech2 si citeste-i codurile de eroare;
2. cruise control se reseteaza mai greu daca opresti motorul cu el activat. Ai doua solutii:fie sa repornesti din nou masina, fie sa mergi cam 10 minute, dupa care ar trebui sa se restarteze ;)

vezi ca DI te lasa in drum!
Lucian (SAAB brum-brum) :)
__________________________________________

9-3 Conv. Troll R+ 360HP / 520 Nm
9-5 Aero Sentronic 290HP / 420 Nm
lucian
Saabist
 
Posts: 636
Joined: 07 Aug 2008, 09:31

Re: b 205 e saab 9-5

Postby tony » 07 Oct 2010, 12:30

La ce zici tu cu trepidatul s-ar putea sa mai fie o problema, respectiv bujiile. Au fost schimbate? Cati km ai cu bujiile? Detonatiile sunt normale pentru orice masina. Problema este cand aceste detonatii ajung undeva pe la 50.000. Mi s-a spus de catre fostii baieti de la SAAB Brasov ca la 93 detonatiile trebuiesc sterse cu Tech2 cand se ajunge in jurul valorii de 50.000, altfel, masina va incepe sa functioneze incorect.
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: b 205 e saab 9-5

Postby hashwood » 09 Dec 2010, 01:48

Eu am avut problema cu trepidatul inainte sa se strice Throttle Body, mai exact Throttle Position Sensor, care la B205 e montat direct in Modulul de Acceleratie(TB) si nu se schimba separat. Fericiti cei cu b204.
Senzorul de Pozitie Acceleratie(TPS) atunci cand se strica nu mai trimite valori constante catre Trionic, si de aici variatia de acceleratie.
Cred ca la viteze mai mari si o pompa de benzina stricata poate cauza probleme asemanatoare, dar nu mi s-a intamplat niciodata.

Cat despre detonatii, cel mai simplu e sa folosim benzina 98. Acum doua saptamani era 5 lei 98 acum e 5 lei 95 deci diferente prea mari de pret nu mai sunt.
La B205 DI Casette are rol de citire a detonatiilor dar nu printr-un senzor de detonatii ca de exemplu la motoare BMW ci prin transmiterea continua a unui curent de 80V prin bujie si citirea variatiei acestui curent in functie de calitatea arderii din fiecare cilindru.
Dar cum DI casette de la SAAB, nu se incalzeste excesiv, beneficiind de o racire excelenta, si nu se strica, cazuriile de necitire corecta a detonatiilor sunt destul de rare :) Pentru siguranta la inregistrarea unui numar mare, CEL se aprinde si apar eroriile 1312 sau 1334. Trebuie schimbata DI Casette imediat!
9-3 Coupe 2001 2.0 AUT - BSR S1
Reparatie B205
hashwood
Invatacel
 
Posts: 57
Joined: 15 Jul 2009, 10:24

Next

Return to SAAB seria 9-5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests