Saab opreşte producţia în lipsă de lichidităţi

Ce mai scrie presa despre Saab

Saab opreşte producţia în lipsă de lichidităţi

Postby Edy » 07 Apr 2011, 14:22

Constructorul sudez Saab a fost nevoit să oprească producţia la fabrica din Trollhattan pentru câteva ore din cauza lipsei de lichidităţi.
Oficialii Spyker au declarat recent că producătorul suedez de automobile Saab a fost nevoit să oprească producţia de maşini pentru o scurtă perioadă de timp pentru a putea negocia cu furnizorii termenele de plată şi de aprovizionare. "Saab deţine mijloacele necesare în ceea ce priveşte achitarea lichidităţilor imediate", a declarat un oficial Spyker.

Mai mult decât atât, olandezii au declarat că Saab încă mai lucrează la găsirea unor soluţii pe termen lung pentru a-şi consolida poziţia financiară şi pentru a-şi îmbunătăţi structura capitalului. Decizia de a părăsi corabia suedeză a lui Jan Ake Jonsson şi stoparea producţiei au dus la crearea unor incertitudini şi mai mari.
În apărarea Saab a venit Victor Muller care a declarat că producţia de la fabrica din Tollhattan a fost oprită pentru câteva ore din cauza unei companii de transport care a cerut un preţ mai mare decât cel stabilit iniţial pentru serviciile oferite. Totuşi, FKG, asociaţia suedeză a furnizorilor producătorilor auto, a anunţat că unele companii încă aşteaptă să primească banii pentru serviciile prestate în favoarea Saab.

Nota: stire preluata de pe automarket.ro via 4wheelnews
Attachments
296722l.jpg
SAAB 9-5 AERO sedan, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-5 Vector Kombi, 1.9 TiD 150 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2577
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab opreşte producţia în lipsă de lichidităţi

Postby Edy » 07 Apr 2011, 14:25

Un comentariu interesant la acel articol din partea cuiva care se semneaza SaabCuantic:
nu se mira nimeni...
Intr-adevar, se manifesta niste "semne prevestitoare" indubitabile asupra colapsului, desi toti cei cu mintea limpede au avertizat inca de la achizitia SAAB de catre anonimii diletanti de la Spyker ca sfarsitul zbuciumatei firme suedeze bate puternic la usa...Pana la declararea oficiala si judiciara a falimentului nu va mai trece multa vreme, iar dupa aceea nu vor ramane suspendate in eter decat promisiunile ridicole si insistente ale lui Muller ca va face si va drege in favoarea SAAB, tocmai el, care nu-i in stare sa vanda mai mult de 20 de modele Spyker pe an! SAAB a murit in esenta inca din 1989, ceea ce nu reprezinta numai opinia mea. Cei 20 de ani nevralgici de sub tutela GM nu trebuiau sa existe, insa adevaratii si fidelisimii fani nu si-au parasit niciodata pasiunea de capatai si nici n-o vor face! Ma rog, s-au imputinat si fanii SAAB, iar dupa disparitia practica a marcii mai mult ca sigur ca se vor rari si mai tare, unii imbratisand alte preferinte pe care, de altfel, nu si le-ar fi permis daca situatia era normala...Parca vad ca se vor indrepta catre...Porsche sau Mitsubishi (probabil si Subaru, daca nu si Nissan) , care inca mizeaza prioritar pe motoarele turbo pe benzina, dar eu, unul, nu as proceda in acest mod artificial din simplul motiv ca, daca ti-ar muri copilul, in inima ta nu l-ai putea inlocui niciodata cu un nepot, de exemplu! Pana la urma, este treaba fiecaruia ce masina alege, dar eu sustin ferm ca iubitorii de SAAB care isi merita eticheta trebuie sa stranga randurile si, daca nu mai este nimic de sperat, atunci trebuie pastrata o amintire vie si nobila pentru un modus vivendi - SAAB - care multora dintre noi ne-a inseninat viata printre atatea surogaturi de autenticitate si intr-o lume atat de ingrata...
Cat despre "Opel-urile cu motoare GM si Alfa" (respectivul se refera la Ecotec si JTD) , doar atat: ignoranta si rautatea intotdeauna vor fi siameze!!!
SAAB 9-5 AERO sedan, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-5 Vector Kombi, 1.9 TiD 150 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2577
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab opreşte producţia în lipsă de lichidităţi

Postby Edy » 07 Apr 2011, 14:38

Parerea mea:
Eu tin minte ca nu cu mult timp in urma, SAAB avea fix cateva procente din partea GM de salvare impotriva dizolvarii...si iata unde sunt azi: Castriota sef design si un nou prototip botezat nu degeaba "phoenix" care a cucerit Geneva. In cazul in care nu va-ti prins pana acum in spatele lui spyker si Muller este un rus cu multi bani care si-a propus sa faca ceva si o sa faca iar restul gloatei (a se intelege producatori europeni) nu le convine ca SAAB isi revine cu pasi mari si siguri. Ca inca SAAB vinde 40-50000 de bucati pe an este din cauza ca au un singur model nou care se aliniaza cat de cat la standardele impuse de trioul german (bemve, audi si mertzan).
Stirea de mai sus este menita sa bage lumea in sperieti aiurea, plecand de la premiza ca Jonsson s-a retras la pensie. Ok si cat mai voiati sa munceasca omul; impinge deja 70 de ani, ati fi vrut sa ramana 900 de ani pe lumea asta ca Matusalem?
@SaabCuantic - subscriu 100% si ai dreptate!
SAAB 9-5 AERO sedan, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-5 Vector Kombi, 1.9 TiD 150 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2577
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Saab opreşte producţia în lipsă de lichidităţi

Postby bullet » 07 Apr 2011, 15:56

Prima oprire a avut loc in 29 martie pentru cateva ore.
Ieri, 06-04-2011, au anuntat ca opresc producitia pana marti. :?

Sa speram ca Saab nu va fi urmatorul Rover sau TVR :cry: :cry:
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti


Return to Presa

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron