Saab 9-5 / 2007

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 27 Jan 2018, 00:45

Bravo! Km multi fara probleme :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3062
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 15 Apr 2018, 01:58

andybumbu wrote:Bravo! Km multi fara probleme :wink:

da, ms ... desi nu am apucat multi fara probleme.

am avut de facut un drum scurt (100km dus- 100 intors) un pic mai rapid. a trebuit sa-mi duc mama la aeroport (bolognia) dimineata, si sa apuc sa ma intorc la munca in timp. plec de acasa, toate bune si frumoase. autostrada, jar, dau a 5a ... 10 secunde, mi s-a aprins martorul in bord, papa turbo ... trag pe dreapta, opresc-repornesc masina ... toate bune si frumoase, a5a ... 10 secunde mort ... ma luasera dracii. tin sa precizez ca de obicei schimb la peste 3000 de ture. a 3a oara am oprit motorul in mers, cand era drum intins sa nu am nevoie de servo (frana sau directie) , am repornito si am schimbat la 4500-4700 ... nu mi-a mai facut probleme. s-a asezat ca o pisica la drum, ca ma si grabeam am tot tinuto la 4500 de ture, in a 5a ... adica 200+ km/h. e prima data cand i-am dat sa nu mai zaca.
si dus si intors am mers asa cu ea. problema e ca incep sa ma obisnuiesc sa merg rapid si nu-i bine.

a 2a zi m-am dus la un prieten care are un tester, a iesit ca am erroarea p2279 care din ce am citit eu e pe partea de alimentare cu aer. am controlat futunele de la turbo (cel de la filtru de aer catre turbo si turbo catre motor) sa vad (ce se poate vedea cand sunt montate) si am observat ca sunt un pic roase. in timp cred ca s-au frecat si s-au ros. furtunul de la filtru aer-turbo ... pare ca s-a atins de un furtun de la radiator, cred ca o sa-i confectionez un distantier dupa schimbare. iar la cel de la turbo-motor exact unde face cotul sa intre in motor s-a ros atingand de cutia de protectie de la sigurante.
sa zicem ca asta ar fii problema. daca schimb cele 2 furtune am sanse sa nu mai behaie turbo dupa aceea? din ce am citit eu si ce am discutat cu altii, au zis ca trage aer fals pe undeva. m-am gandit ca la a mea sa fie de la zonele acelea roase (nu se vede cu ochiul liber) sa fii aparut un por si sa traga aer fals ...

alta problema. nu scap nici in ruptul capului de erroarea aia din bord ca am un bec ars pe frana. am schimbat becuri, am curatat lamelele ... canci , cand pun contactul si apas frana ... aceasi erroare.

in rest, masina merge, am ajuns la 222 000 km cu ea. in afara de asta cu turbo care iese ... nu am avut probleme. fuge, trag toti calutii, cand le dai de mancare. inca nu am schimbat navigatia, s-au gasit alte prioritati in familie. m-am tot uitat dupa o navigatie, cu "ditoati" ca sa nu ma mai plang ca nu are x si y ... insa ramane doar la planuri nu si la executie. sper sa rezolv treaba cu motorul curand, ca merg cam incrispat cand stiu ca nu e in apele lui.
Saab 95/2007
Opel Corsa B '96
pisic88
Junior
 
Posts: 15
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 15 Apr 2018, 16:34

Verifica daca nu blocat actuatorul de la wastegate. Cu eroarea aia in regimurile alea de mers nu are cum sa "traga aer fals" prin "pori". Nu exista asa ceva. Daca ti-e blocat wastegate-ul pe inchis, cand tragi tare de masina ai presiune prea mare in galerie si intra in protectie.
Diagnosticul clar e sa incerci sa sufli cu o pompita in capsula de la actuator si sa vezi daca misca. Daca nu misca deloc sau doar la presiuni mai mari decat cea prescrisa (0.3-0.4 bari), atunci ai o problema. In mod normal rezolvarea e simpla, dar e mult de lucru, in mod normal se ancraseaza cu depuneri de la evacuare supapa aia si doar trebuie curatata. Sa ajungi insa la ea e destul de nasol.
gfery
Senior
 
Posts: 188
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 15 Apr 2018, 21:59

mdea, face din ce in ce mai rau motorul. azi in a 2a, fiind nevoit sa merg cu 35-40 km/h, daca incerc sa o tin la 2200-2400 de ture, parca se baltacaie motorul. merge in hopuri, ceva e infundat. daca ii dau blana, de la 2200 sa ma duc in 3000, parca nu se simte asa de tare. o sa vad cu ce o sa suflu in wastegate-ul ala. problema e ca nu stiu ce ar trebui sa vad daca se misca. m-am uitat cum arata wastegate-ul ala, cam pe unde e ... acuma o sa vad eu cum depistez daca functioneaza sau nu. ma mai documentez. ms de raspuns. sper sa-i dau de capat.
Saab 95/2007
Opel Corsa B '96
pisic88
Junior
 
Posts: 15
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 16 Apr 2018, 11:42

ma stai, tu ai dizelos sau benzina, ca mie nu mi-e clar?

check this out:

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=115698
gfery
Senior
 
Posts: 188
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 16 Apr 2018, 21:59

gfery wrote:ma stai, tu ai dizelos sau benzina, ca mie nu mi-e clar?

check this out:

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=115698

disel.
Saab 95/2007
Opel Corsa B '96
pisic88
Junior
 
Posts: 15
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 16 Apr 2018, 22:47

vezi daca nu te ajuta ce zic aia acolo, e posibil sa iti fie decorelate informatiile dinte MAF si MAP, moment in care ECU se zapaceste si nu mai stie cat aer ii vine.

poti sa faci testul daca vrei cu tester sa citesti cele 2 valori intr-o accelerare si sa vezi daca se despart tare. caz in care ai gasit vinovatul.

sau ceri un MAP de la orice fiat care are motor ca al tau :))) si vezi daca rezolva problema
gfery
Senior
 
Posts: 188
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Previous

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron