Iata ca am facut-o si pe asta! Ironic, am intrat in posesia unui SAAB deosebit joi seara, urmand ca a doua zi dimineata sa devina legenda...; glumesc cu amaraciune in suflet.
I-am dat tarcoale vreme de o luna pana sa-mi fac curajul sa-i spun "DA!" celui de-al 5-lea SAAB din garaj; nu, nu fac colectie decat de SAABuri la scala mai mica ce stau bine-mersi pe rafturile de la birou, insa cu pasi mici dar siguri...colectionez si SAABuri la scala mai mare...pentru ca-mi este greu sa le vand dupa ce le devin proprietar. Fiecare SAAB cu numar "NXS" (proprietate personala) este unic in felul lui si am incercat sa le personalizez si mai mult reconditionandu-le si upgradandu-le spre a deveni si mai unicate, fara a da in penibil si conservand linia originala.
Acesta este primul Sport Combi din garaj; recunosc ca sunt un pic "old school" si apreciez mult modelele mai vechi insa curiozitatea legata de acest motor V6 a fost atat de mare incat trebuia sa "storc" si buba asta!
Pur si simplu, cred ca un TurboX ar fi fost banal langa bijuteria asta de Aero!
De ce? Pai: culoare deosebita si rara (visiniu), interior piele alba, dotari de top specifice Aero, navigatia originala si sound de top cu subwoofer din fabrica, jenti deosebite pe 18, frane mai mari (identice TurboX), sentronic cu padele la volan (cat de mult mi-am dorit optiunea asta) pachet sport, evacuare dubla, ReAxs, jdemii de airbaguri, pachet safety, alarma din fabrica etc.
Masina este configurata preferential cum nu se poate mai bine, de parca m-a consultat cineva inainte!Este resoftata la EDS Motorsport cu pachetul cel mai echilibrat: 300 de cai si 500Nm. Cu start de pe loc face suta in 6.7 sec (atentie, cutie automata) si depaseste 250km/h. Nu am testat inca viteza maxima pentru ca la noi in tara nu este legal sa mergi cu o asemenea viteza si nu este adevarat ca in ultimii 3 ani am ramas fara carnet in fiecare an cate 3 luni din cauza depasirii vitezei, in unele cazuri si cu 117km/h peste viteza legala
Am epuizat un rezervor de combustibil si cifrele stau cam asa: cu 48 de litri am facut in Bucuresti...268 de km, deci cam 18% (foarte ciudat ca si pe computer indica acelasi consum). Nu mi se pare un consum mare in conditiile in care Aero Coupe din 2002 consuma cam tot la fel dintr-o cilindree cu mult mai mica. In carte scrie 17,2 in oras deci este foarte aproape de consumul oficial insa gogoasa oficiala cu 7,8% in extraurban nu o cred pana nu o vad! Bai, daca consuma si 9% sunt foarte multumit insa 7,8% este prea tras de par! Banuiala mea este in jur de 11-12% in extraurban...
Este optimizata pentru benzina 91-95, deci asta o sa-i servesc; fiind cilindree mare nu o sa fac galci cu nici o benzina, o benzina proasta se va traduce intr-un consum mai mare nu neaparat intr-o functionare mai proasta. Impozitul este pana in 2000 de lei anual, avand in vedere ca traim intr-o tara in care guvernul rupe si painea de la gura copiilor nostrii, nu mi se pare o suma alarmant de mare, desi mi se pare nedrept ca suma nu se micsoreaza odata cu anii (nu mi se pare normal ca un posesor de Cherokee de 5200 V8 din 1993 ce valoreaza maxim 2000 de euro sa plateasca aceeasi suma cu un posesor de Sclasse nou-nout V8 AMG de 120000 de euro; practic ala cu Cherokee-le si-o cumpara in fiecare an...)
Deci am adaugat al 5-lea SAAB in garaj...iata si pozele!