Page 1 of 5

SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 20 Jul 2012, 23:03
by Gabilsson
Salutari forumistilor! Este prima mea postare si cum nu am gasit un topic pentru prezentare ma voi descrie aici

Gabriel este numele meu si detin din luna mai 2012 un SAAB 9-3 Aero fabricat in 2002. O masina care m-a surprins total. L-am cumparat pentru a micsora din cheltuieli caci ma intindeam mai mult decat imi era plapuma cu Jaguarul de 400 de cai pe care l-am avut inainte :D . Nu mi-a venit sa cred nici atunci cand ganduri de tuning serios ( si implicit pastrarea masinii pe termen nelimitat) au inceput sa ma bantuie. Inca ma mai lupt cu aceste ganduri pentru ca vorbim de bani multi care nu vor mai fi recuperati nici macar in proportie de 30% in cazul unei vanzari. Am avut curajul sa cumpar un SAAB, acum dupa faliment, pentru ca locuiesc in Suedia si nu cred ca vor fi probleme cu piesele de schimb.

Ma angajez sa ajut detinatorii de SAAB care au dificultati in a gasi piese de schimb (noi sau folosite) pentru masinile lor. Aici sunt multe magazine si firme de dezmembrare care comercializeaza cam orice piesa posibila. La fel si cu tuningul (Maptun si Speedparts sunt firme suedeze) sau achizitionarea de SAAB-uri de aici. Daca aveti nevoie de ajutor si credeti ca eu va pot fi de folos nu ezitati sa ma contactati!
Image

Image


Pana acum am cumparat un set de roti (jante plus cauciucuri de vara) si am vopsit etrierele de frana in rosu ca masina sa mearga mai repede :P
Image

Uploaded with ImageShack.us

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 21 Jul 2012, 06:49
by manolodsv
bine ai venit, sa conduci cu placere si mai multe detalii privind masina.
si eu am luat un 9-3 tid in februarie 2012, era masina visurilor mele. ca sunt multumit de ea este prea putin spus.

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 21 Jul 2012, 18:14
by n0iz3
Felicitari pentru achizitie si bine ai venit, arata foarte bine masina!

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 21 Jul 2012, 18:39
by Edy
La vederea unei asemenea masini nu pot sa zic decat ca ai facut cea mai fericita alegere; am si eu un Aero ca al tau dar este Coupe. Multi ma pot contrazice dar parerea mea este ca acest 9-3 Aero a fost varful lancei SAAB pentru productie larga, exceptand Viggen care a fost o editie limitata. Ultimul SAAB cu motor de SAAB...

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 21 Jul 2012, 21:11
by manolodsv
Sau, ultima generatie de SAAB benzina, ca dupa a aparut diesel

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 22 Jul 2012, 03:05
by MagicPenguin
Este foarte frumoasa masina. Mi se pare interesanta grila de la radiator si ador scaunele cu "turbo".

manolodsv wrote:Sau, ultima generatie de SAAB benzina, ca dupa a aparut diesel

A fost diesel si pe generatia asta.
Edy se refera la altceva:
The Saab H engine is a redesign of the Saab B engine. Despite the name it is not an H engine, but a slanted inline-4. The H engine was introduced in 1981 in the Saab 900 and was also used in the Saab 99 from 1982 onwards and the Saab 90. It continued in use in the 900/9-3, 9000, and 9-5. The 2003 GM Epsilon-based 9-3 switched to the GM Ecotec engine, leaving the 9-5 as the sole user of the H engine. The last model year for this family of engines was 2009. The tooling and know-how was sold to BAIC.

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 22 Jul 2012, 09:49
by Gabilsson
Va multumesc pentru urari!
Edy, eu am cautat o gramada de vreme un coupe care sa-mi convina (km putini pentru vechime, intretinuta si nemodificata). Fix in perioada aceea nu era nimic pe piata. Majoritatea acestor modele sunt detinute aici de pustani care le-au modificat asa cu i-a taiat pe ei capul. Pe cele extrem modificate nu am indraznit sa le iau in calcul. Nu stiu de ce dar imi era putin teama.

Masina are 104.000 km, 205CP si pachetul Salomon care a fost disponibil doar pentru varianta Aero daca nu ma insel (asta inseamna ca masina are cam toate dotarile pe care Saab le putea oferi atunci in afara de incalzire in bancheta spate)

Ieri am aflat ca daca la datul cu ceara sunt bun, la polisare sun un dezastru. Am reusit sa imi ard lacul pe capota din pacate. Astazi ii pun folie carbon ca sa o acopar pana o vopsesc. De asemenea parbrizul este atat de uzat incat atunci cand soarele este jos si in fata nu mai vad absolut nimic, asa ca vreau-nu-vreau trebuie sa-l schimb :)

Grila de radiator este ''coafata'' de mine caci nu sunt un fan al elementelor cromate!

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 22 Jul 2012, 13:50
by csb
Pare interesanta "coafura" poate dai mai multe detallii :idea: poze :roll:

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 23 Jul 2012, 07:58
by Lixandru Razvan
Salutari Gabriel,

Bine ai venit si felicitari pentru Saab-ul achizitionat,arata super ,imi place :) .
Imi plac la nebunie scaunele si bancheta de la acest 9-3 Aero precum si cele de la 9-5 Troll R ,sunt absolut bestiale :) .

Multi kilometrii fara probleme si sa te bucuri de ea :)

Numai bine,

Razvan.

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 23 Jul 2012, 13:57
by FXM
Salut,

"Ma angajez sa ajut detinatorii de SAAB care au dificultati in a gasi piese de schimb (noi sau folosite) pentru masinile lor."

Am nevoie de angrenajul - rotite sau roata de la mecansimul de la oglinda stanga fata, care este pliabila electric si care se pliaza doar jumatate din cursa avand unul sau mai multi dinti rupti.
masina este 9-5 MY08 - daca e cazul toata oglinda - suportul de pe usa cu mecanismul de pliere.
multumesc.

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 23 Jul 2012, 19:23
by Edy
Va rog sa folositi PM-ul pentru cereri ca sa nu umplem rubrica dedicata masinii omului! Multumesc

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 18 Aug 2012, 10:35
by Gabilsson
Plansa de bord la mine este cea acoperita cu fibra de carbon. Din pacate calitatea ei a fost slaba si s-a crapat, si s-a deformat si arata ca naiba. Am cumparat o plansa obisnuita (plastic negru) si am acoperit-o cu folie 3M brushed aluminium (seria 1080). Urmeaza consola centrala si cea dintre scaune ca sa se imbine mai frumos. Lucrez si la schimbatorul de viteze dar nu va zic nimic pana nu e gata :P
Am folosit folii din alte categorii de preturi si va spun ca pentru suprafete atat de ondulate nu sunt potrivite. Sunt sigur ca nu as fi reusit. Nu am incercat folie de la Oracal sau Hexis dar 3M m-a impresionat foarte placut!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Uploaded with ImageShack.us

Am fotografiat cu telefonul dar revin cu fotografii mai bune dupa ce termin totul.

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 18 Aug 2012, 13:15
by manolodsv
si eu tot 3M am pus. este cea mai buna. eu nu m-am intins pe tot bordul. putin.

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 24 Oct 2012, 20:32
by Gabilsson
PlastDip pe toata masina :D

Pregatirea garajului impreuna cu prietenul Ionut. Fordul lui urma dupa masina mea

Image

Image

Dupa o baie de alcool era imposibil de respirat acolo asa ca am continuat cu mastile pe fata

Image

Radiatorul si intercooler-ul trebuie protejate! In rest....putina folie pe geamuri si peste roti. Nu am vrut sa vopsesc si capota asa ca am acoperit-o

Image

Plasti-dip negru 5l

Image

In aceasta poza puteti remarca: echipament, ventilatia precara, suprafata de geam acoperita, primele straturi de vopsea

Image

Re: SAAB 9-3 Aero (Salomon edition)

PostPosted: 24 Oct 2012, 20:37
by Gabilsson
Dupa 13 ore. Totul s-a ''curatat'' ca in clipurile de pe YouTube

Image

Image

A urmat masina amicului. Am facut-o tot eu si a iesit mai bine! Experienta din ziua trecuta se vedea cu usurinta. Chiar si durata a fost mai scurta! (11 ore)

Image

Image

Image

Urmatoarea zi am dat vopseaua jos de pe plafonul meu si l-am refacut. Probabil neindemanarea a dus la un rezultat de neacceptat. De data aceasta, avand un nou maxim de experienta plafonul a iesit chiar mai bine decat la Ionut. A mers foarte repede. Suprafetele orizontale mi s-au parut cele mai dificile. Probabil pt ca lumina bate dintr-un alt unghi se vad usor greselile de pulverizare. Usile, aripile si spoilerele nu necesita prea multa atentie. Din pacate nu am o poza cu plafonul dar pun una cu aripa fata ca sa vedeti cat de fin se poate pulveriza acest produs

Image

Rezultatul la lumina zilei. Dungile de pe capota sunt tot cu plasti dip facute

Image

Aici e cam prafuita caci era dupa o tura nebuna pe cel mai solicitant drum din zona in care locuiesc. In spate am avut in permanenta un S5 :D Pe autostrada, in drum spre casa a trecut in fata si acolo a ramas :roll: Vine el stagiul 3, vine :twisted:

Image

Scrisul alb pe cauciucuri este un fetish de-al meu :lol:

Image

In final sunt bucuros ca am facut asta, masina isi arata mai bine caracterul. Am primit si critici negative dar de la persoane mai in varsta. u sunt pe deplin multumit dar asta este doar din cauza lipsei mele de experienta si a pistolului (cel mai ieftin)