by razza13 » 18 Oct 2012, 23:01
Arata beton si consuma cat trebuie sa consume, din pacate eu mai am o oarecare retinere fata de diesel, fie turbo sau biturbo. Sa fi sanatos s-o poti conduce. Sunt curios daca stii ceva despre upgrade-ul software al centralinei motor, pe care trebuiau sa-l faca in Saab acum un an sau doi, aparuse o problema la ttid, si anume faptul ca arunca motorina in baia de ulei datorita necesitatii de a injecta mai multa pentru a curati FAP-ul. Daca aceasta nu se realiza in prima instanta, nu ajungea in temperatura si nu reusea sa arda ceea ce se acumula in filtru, centralina o mai cerea odata, si inca odata, pana te trezeai cu vreo doi litri de combustibil in baie, si atunci sa vezi ungere! Am citit de cazuri de autocombustie, motorul continua sa invarta si dupa ce opreai alimentarea electrica, arzand uleiul diluat cu motorina, astfel ajungand sa se gripeze. Si nu a fost doar unul...La inceput inginerii suedezi nu au stiut cum sa reactioneze, apoi au gandit un upgrade, o modificare de soft care sa grabeasca procesul de curatare a FAP, facand-o mai des, cand filtrul nu e chiar plin. Asta grabeste, totusi, si schimbul de ulei motor, care trebuie facut la nu mai mult de 8-10 mii de km, contracarand astfel efectul carburantului injectat excesiv.
Alta "belea", de data mai recenta, tot pe ttid si intalnita de userii italieni, mai ales pe cabrio, e ruperea turbosuflantei. Nu am inteles prea bine efectul acestor defectiuni, multe turbine fiind schimbate in garantie iar posesorii, cei care relateaza aceste nenorociri pe forumuri, neavand de multe ori acces la lucrarile efectuate de mecanici. Se mai baga pe sub pres...chiar si la case mari! Nu vreau sa-ti stric placerea, dar e mai bine sa previ decat sa tratezi. Si mult mai ieftin!
Poate am spus lucruri stiute mai demult, ideea e ca vreau sa dau o mana de ajutor, atat cat pot si eu. Inca odata, sa fi fericit!
9-3 ss Vector 175 cp leat 2003