Saab-ul din dotare

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Saab-ul din dotare

Postby maurice87 » 05 Oct 2012, 13:46

Salutare aviatorilor,

Ma numesc Marius Simion, 25 de ani, Bucuresti, inginer de profesio si obsedat de masini. Sunt posesorul unui Saab, model 9-5, motorizare: 2.0t-110kw, an 2000. Am ami detinut in 2010 un Saab 9-5, motorizare: 3.0tid, an: 2003 model Artic Edition pe care am vandut-o din cauza impozitului ridicat si a performantelor modeste ale propulsorului Isuzu.
Majoritatea probabil cunoasteti masina de la intalnirile clubului, intrucat este masina userului Marian a.k.a. Serban Marian din Ploiesti.
Am achizitionat masina acum aporximativ 1 luna in urma unui schimb auto. Mi-a placut masina pentru ca arata bine la exterior, interior si tinuta de drum, cu unele probleme pe partea mecanica.
Am achizitionat-o 180.000 km si m-am apucat de reconditionarea avionului.
1. Uleiul motor era mal. am schimbat uleiul din motor si toate filtrele;
2. Pornea greu dimineata. Am schimbat bateria cu una Varta, si bujiile cu unele originale. Dupa ce ii schimb bateria la 2 zile nu mai porneste dimineata.
3. Dau jos electromotorul, il reconditionez, il curat si schimb diodele cu unele de mercedes.
4. Am schmbat furtunul de vacuum, fiind crapat.
5. Am schimbat cureaua de la alternator.
6. Am schimbat rolele de ghidaj pt geamurile electrice fata, operatiune simpla dar a naibii de scumpa la reprezentatnta Saab la domnul Florin. Ca sa ma inbuneze mi-a dat cadou vezi doamne un suport de placuta de inmatriculare cu Saab :D dupa ce imi ia 450 lei pt 2 role de plastic de 5 lei. In fine...
7. Masina prezenta un tremur, nu isi tinea relantiul. Inapoi la Florin shimb bujiile mergem in test si iar apare problema. Cauza: partea electrica a clapetei de acceleratie si vezi doamen e tragic si necesita schimbat si aducem originala costa 2500 lei. In fine si-a luat oferta si i-am introdusa in 3 litere.
Am dat comanda dimineata de pe internet de clapeta noua, am fost la un service am demontat-o pe cea veche am reconditionat-o si am montat-o pe cea noua, cea de pe masina ramanand de rezerva in garaj.
Mai am de rezolvat urmatoarele:
1. Schimbat kit distributie, de fapt patina si poate si lantul daca este cazul (ramane de vazut, dar probabil s-a largit cu cativa mm). Am dat acum cateva minute comanda si am gasit-o la 500 lei.
2. Inlocuit sau reconditionat Turbina pentru ca scuipa ulei in "carburator". Aici mai ma gandesc am alte planuri legate TURBOOOO :P
3. Inlocuit parbriz pentru ca in momentul inc are am luat masina era deja crapat din stanga-dreapta...
maurice87
Junior
 
Posts: 17
Joined: 06 Sep 2012, 07:41

Re: Saab-ul din dotare

Postby maurice87 » 05 Oct 2012, 13:58

In continuare pe langa probleme mecanice si fiind obsedat de masina i-am mai facut urmatoarele modificari estetice:

1. La exterior:
- am polishat-o si ceruit-o sclipind in soare :D ;
- capace roti pentru ca le-am pierdut pe drum pe cele din dotare;

2. La interior:

- Nu mi-a placut volanul fiind varianta normal fara piele si fiind uzat. Deasemenea pielea de pe schimbatorul de viteze si de pe frana de mana era ros. M-am dus la niste prieteni si la un pret rezonabil am imbracat volanul in piele neagra de doua tipuri: piele neagra si piele perforata, iar schimbatorul si fana de mana in piele simpla. Cusatura, tivul l-am ales gri, la culoarea fetelor de usi.
-demontat bordul si schimbat unele becuri care faceau figuri.
-programat din calculator inchiderea centralizata pentru a se inchide autoamt usile la 20km/h.
-am colantat stalpii l;a exterior ai geamurilor fata si spate pentru ca erau decolorati si se vedea urat.

In continuare am comandat deja 2 scaune fata si bancheta spate din piele, urmeaaza sa imi ajunga luni prin curier si marti le montez. Mai am de gand sa imbrac si fetele de usi in piele dar sa vedem intai cum arata in combinatia piele pe scaune si fetele de usi gri. :P
Pe partea mecainca am primit o oferat de la Florin de montare a unui kit Hirsch de crestere a puterii motorului, stage 1 la 205 cp pret-700 euro (exagerat ca toate preturile serviceului unde activeaza). Ma gandesc ca tot vreau sa schimb turbina in primavara si atunci sa fac si un upgrade de intrecoole si sistem de evacuare(care si asta e cu probleme fiind sudat pe alocuri) si atunci sa trec direct la stage 2.
In continuare asept pareri pro contra sfaturi si idei.
maurice87
Junior
 
Posts: 17
Joined: 06 Sep 2012, 07:41

Re: Saab-ul din dotare

Postby maurice87 » 05 Oct 2012, 14:00

viewtopic.php?f=38&t=1248&p=10296#p10296

Asta e masina pe care am achizitionat-o.
Urmeaza sa revin cum ajung acasa de la servici cu poze cu imbunatatirile aduse.
maurice87
Junior
 
Posts: 17
Joined: 06 Sep 2012, 07:41

Re: Saab-ul din dotare

Postby manolodsv » 05 Oct 2012, 14:02

deocamdata ar fi bine sa pui niste fotografii cu avionul :mrgreen:
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab-ul din dotare

Postby MagicPenguin » 05 Oct 2012, 14:08

Salut si bine ai revenit la SAAB! :)
Imi place sa vad ca esti pus pe treaba! Sper sa ajungi la intalnirea de luna asta.

maurice87 wrote:Schimbat kit distributie, de fapt patina si poate si lantul daca este cazul (ramane de vazut, dar probabil s-a largit cu cativa mm). Am dat acum cateva minute comanda si am gasit-o la 500 lei.

Eu as schimba si intinzatorul. :wink:

maurice87 wrote:Pe partea mecainca am primit o oferat de la Florin de montare a unui kit Hirsch de crestere a puterii motorului, stage 1 la 205 cp pret-700 euro (exagerat ca toate preturile serviceului unde activeaza). Ma gandesc ca tot vreau sa schimb turbina in primavara si atunci sa fac si un upgrade de intrecoole si sistem de evacuare(care si asta e cu probleme fiind sudat pe alocuri) si atunci sa trec direct la stage 2.
In continuare asept pareri pro contra sfaturi si idei.

Hirsch este cea mai scumpa alegere. Singurul motiv pentru care as alege Hirsch ar fi sa imi pastrez garantia masinii. Totusi nu este cazul nici la mine, nici la tine... :roll: Pentru stage 2 si mai sus am observat ca MapTun schimba injectoarele la modelul tau. Intercoolerul se schimba abia la stage 5 la 280CP.
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=18
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul din dotare

Postby maurice87 » 05 Oct 2012, 14:20

manolodsv wrote:deocamdata ar fi bine sa pui niste fotografii cu avionul :mrgreen:


Urmeaza pe seara sau maine dimineata in functie de treburile casnice
maurice87
Junior
 
Posts: 17
Joined: 06 Sep 2012, 07:41

Re: Saab-ul din dotare

Postby maurice87 » 05 Oct 2012, 14:23

MagicPenguin wrote:Salut si bine ai revenit la SAAB! :)
Imi place sa vad ca esti pus pe treaba! Sper sa ajungi la intalnirea de luna asta.

maurice87 wrote:Schimbat kit distributie, de fapt patina si poate si lantul daca este cazul (ramane de vazut, dar probabil s-a largit cu cativa mm). Am dat acum cateva minute comanda si am gasit-o la 500 lei.

Eu as schimba si intinzatorul. :wink:

maurice87 wrote:Pe partea mecainca am primit o oferat de la Florin de montare a unui kit Hirsch de crestere a puterii motorului, stage 1 la 205 cp pret-700 euro (exagerat ca toate preturile serviceului unde activeaza). Ma gandesc ca tot vreau sa schimb turbina in primavara si atunci sa fac si un upgrade de intrecoole si sistem de evacuare(care si asta e cu probleme fiind sudat pe alocuri) si atunci sa trec direct la stage 2.
In continuare asept pareri pro contra sfaturi si idei.

Hirsch este cea mai scumpa alegere. Singurul motiv pentru care as alege Hirsch ar fi sa imi pastrez garantia masinii. Totusi nu este cazul nici la mine, nici la tine... :roll: Pentru stage 2 si mai sus am observat ca MapTun schimba injectoarele la modelul tau. Intercoolerul se schimba abia la stage 5 la 280CP.
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=18


Imi cer scuze am uitat sa il emntionez, schimb tot chitul ca sa stiu ca tai problema de pe "TO DO LIST"
La capitolul de tuning mai am de studiat recunosc, nu vreau sa fortez motorul prea mult dar un plus de putere este binevenit :)
maurice87
Junior
 
Posts: 17
Joined: 06 Sep 2012, 07:41

Re: Saab-ul din dotare

Postby manolodsv » 05 Oct 2012, 14:41

niste jante ar fi mai interesant de rezolvat. schimba aspectul masinii. scuze - bine ai venit si zboruri placute
:mrgreen:
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab-ul din dotare

Postby andybumbu » 05 Oct 2012, 21:05

Sa stapanesti sanatos bestia si bine ai venit!
Vorba colegilor, esti pus pe fapte mari, succes& asteptam detalii :roll: 8)
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab-ul din dotare

Postby Brontolino » 07 Oct 2012, 10:09

Salutare. Sa o folosesti cu placere si multa vreme de acum incolo.
Ca si un sfat, referitor la motor, daca nu a fost schimbat uleiul la timp, da urgent baia de ulei jos si capacul de la culbutori pentru a verifica daca sunt depuneri pe motor. De asemenea ti-as recomanda sa verifici daca sistemul PCV de pe masina este ultima varianta scoasa de SAAB si daca nu, schimba-l. Cei de la reprezentanta ar trebui sa stie.
Toate motoarele turbo benzina de pe 9-5 au avut probleme cu depunerile si sistemul PCV asa ca eu as verifica toate astea pentru a sta linistit.
Saab 9-5 AERO 230bhp - daily car
Peugeot 207 RC 200+ bhp - fun car
Brontolino
Junior
 
Posts: 20
Joined: 30 Jan 2012, 20:50

Re: Saab-ul din dotare

Postby maurice87 » 07 Oct 2012, 19:07

Cateva poze, scuze pentru intarziere.
Attachments
05102012495.jpg
05102012492.jpg
05102012501.jpg
05102012499.jpg
05102012497.jpg
triunghi oglinda colantat
05102012496.jpg
Stalpi colantati
05102012490.jpg
05102012491.jpg
05102012487.jpg
05102012486.jpg
maurice87
Junior
 
Posts: 17
Joined: 06 Sep 2012, 07:41

Re: Saab-ul din dotare

Postby florin » 11 Oct 2012, 15:45

Salutare Stimate Domn Marius Simion,

In primul rand tin sa te felicit pentru achizitia facuta si sa-ti transmit regretele faptului ca nu am avut placerea sa te cunosc si sa schimbam vorbe despre pasiunea comuna (la service a fost de fiecare data stimatul tau tata).

In privinta postului tau, ce-mi strica din parerea buna pe care o au mai multi cititori ai acestui forum tin sa fac cateva precizari:
-factura in care au fost inlocuite cele 4 role de la macaralele usilor fata (de cate 16ron/buc) a continut cate o ora de manopera pentru fiecare usa si a mai continut 4 beculete si manopera aferenta beculetelor;
-suportul de numar nu a fost oferit cadou pentru valoarea "mare" a reparatiei ci a fost un gest din partea firmei (suportii de numar se ofera gratuit) prin recomandarea mecanicului de a inlocui suportul avariat/crapat/spart;
-pentru faptul ca motorul nu tinea ralantiul s-a recomandat a se inlocui pe rand pielele minore constatate defecte (bujii cred ca neorifinale, furtun ce pierdea vacuum si putea influenta turatia de ralanti...) dupa care s-a inregistrat cod de defect pe clapeta si s-a facut recomandarea necesara; este alegerea ta de unde cumperi piese, unde faci constatarile si ce ai vrea sa faci cu ofertele facute de mine ca reprezentant Auto Cobalcescu.

Imi pare rau ca o persoana ca tine (inginer de profesie) isi face o anumita parere despre o persoana pe care nu o cunoaste (si o expune pe acest forum); cred ca daca masina nu avea acesta problema mai costisitoare nu se ajungea aici.

Sper sa putem fi prezenti amandoi la intalnirea de pe 21 moment in care sper ca iti voi schimba parerea (daca nu altfel macar poate facand cinste cu o bere cu/fara alcool)

O zi buna,
Florin
florin
Invatacel
 
Posts: 61
Joined: 02 Sep 2009, 08:41

Re: Saab-ul din dotare

Postby cristiansen09 » 14 Oct 2012, 09:49

salut, sa o stapanesti sanatos! Spune mi si mie, te rog, daca se poate, care a fost pretul de achizitie?
Ai putea lua in calcul, decat sa bagi anumite sume in modificarea performantelor (schimbat turbo, soft, evacuare, etc) sa o dai, mai pui ceva si iei direct Aero. Exista o masina, care arata bine in fotografii tehnic nu stiu cum este, la un pret foarte bun si chiar discutabil.
Mult succes si sa realizezi ceea ce ti ai propus. :)
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti


Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron