Page 1 of 4

2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 29 Dec 2012, 09:18
by kraz
Salutare la toata lumea.Dupa 2 ani si ceva iata-ma si pe mine in posesia unui avion.In urma cu timpul specificat mai devreme am vazut un 9-5 aero facelift in fata hotelului Cocor din Neptun-Olimp,la care m-am holbat cam 5 minute .De atunci am tot rasfoit netul cautand informatii cat mai multe despre ceasta masina.Tot atunci am descoperit si forumul acesta pe care l-am citit aproape pe tot.In fine masina este un 9-5 aero manual cu 25000km rulati.Am botezat-o Greta.Toate masinile mele au avut un nume.In urma ajutorului tehnic si logistic oferit de Lucian,pentru care ii multumesc,am facut o comanda in Suedia la Maptun.Asa ca acum masina este gata preparata si pot sa va spun ca este o mare diferenta fata de ce era ininte.Mai astept sa vina un short shifter pe care l-am comandat in SUA.Masina este extraordinara si foarte placuta la condus.Am uitat sa va spun,printre piesele comandate a fost si un LSD Quaife care isi face treaba de minune.Evacuarea este Feritta si este completa cap coada.Mi-am mai pus si un strut brace pentru imbunatatirea stabilitatii.Zilele astea o sa-i fac si niste poze pe care o sa le postes.Cam atat pentru inceput.

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 29 Dec 2012, 10:44
by manolodsv
Bravo. Fericitule. Doar 25 k de km ? Foarte buna. Poze asteptam.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid BLACK TAF

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 29 Dec 2012, 10:48
by Gabilsson
Felicitari! Vrem mai multe detalii :) unde ai instalat diferentialul si cat a fost manopera? Bineinteles asteptam poze

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 29 Dec 2012, 15:59
by MagicPenguin
Felicitari! Abia astept sa vad pozele.
Edy, cred ca tocmai ai fost detronat... LSD-ul Quaife face diferenta! :mrgreen:

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 29 Dec 2012, 16:01
by n0iz3
Sa lasam liniuta sa-si spuna cuvantul :mrgreen:

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 29 Dec 2012, 16:03
by MagicPenguin
Evident! :mrgreen: Nu una singura. 3 din 5! :lol:

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 29 Dec 2012, 17:29
by cristiansen09
Asteptam fotografii!
Si sa o stapanesti sanatos!
AM vazut si eu un 9.5 facelift la mare in urma cu ceva vreme, in aceeasi statiune... era cu numere de Italia si avea culoarea gri (asemanatoare cu a lui Edy). Chiar asa ce culoare are Greta? :)

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 29 Dec 2012, 19:24
by kraz
Multumesc pentru urari.Greta este argintiu metalizat.Poze o sa fac maine dimineata dupa ce o spal si apoi o sa pun si pe forum.La exterior nu am facut nimic si nici nu am de gand.Asa cum este ea din fabrica este foarte frumoasa.Azi dupa ce am mers cam 120km prin oras cu cateva reprize de acceleratii cu pedala la podea, consumul mediu s-a stabilizat la 11,5l.Dupa modificarea softului,cand am resetat cunsumul mediu,am plecat de la 28l.Consumul este bun si am inteles ca ar putea sa scada pana la 11l.In legatura cu LSD-ul pus pe masina;acesta l-am montat la niste baieti priceputi in Saab pe care mi i-a recomandat Lucian si costul lucrarii a fost la pachet.Nu stiu cat a fost manopera diferentialului in sine,dar toata lucrarea a fost aproximativ 300e.Daca inainte cand acceler-am brusc,simte-am acel torque steer,acum nu.Se simte cum il sugruma din fasa.Roata are o tendinta de a pierde aderenta cam o jumatate de rotatie,dar dupa aceea simti cum prinde aderenta si musca din asfalt.

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 30 Dec 2012, 12:26
by Edy
MagicPenguin wrote:Edy, cred ca tocmai ai fost detronat... LSD-ul Quaife face diferenta! :mrgreen:

Mda, bine, asta o s-o mai vedem noi; sunt de acord ca ca un LSD face o diferenta insa se si pierde putere pe acolo. Eu cred ca in primul rand un pilot poate sa faca diferenta, dupa aceea diverse sisteme ajutatoare! Deci sa inteleg ca trebuie sa-mi pun si eu LSD sa-mi "recapat" locul pierdut...hmmm, ma mai gandesc!

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 30 Dec 2012, 15:22
by lucian
LSD-ul nu ia putere...doar o pune la sol mai bine...altfel spus, cu un diff nu se pierde putere ;)

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 30 Dec 2012, 15:47
by Edy
Sunt specialisti care te-ar contrazice Luci, dar tu ai avut LSD pe cabriolet asa ca probabil stii mai bine. Oricum, bine ai revenit printre noi dupa multe luni "lipsa" :mrgreen:

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 30 Dec 2012, 16:00
by MagicPenguin
A lipsit de pe forum, dar uite ca a acordat consultanta si a iesit un proiect cel putin interesant. :)

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 30 Dec 2012, 16:39
by lucian
Inca am Quaife pe Troll!
Si nu, nu e diff Torsen (pe discuri de ambreiaj), ca sa piarda cuplu pe la frecari, e LSD, blocheaza pur si simplu ambele roti....de aia "nu ie pierderi de putere" ;)
Parerea mea...

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 30 Dec 2012, 20:20
by kraz
Asa cum am promis, iata si pozele:
Picture 4.jpg
Picture 3.jpg
Picture 2.jpg
Picture 1.jpg

Re: 2008 SAAB 9-5 AERO 2.3T Maptun stage 3 290Cp 440Nm

PostPosted: 30 Dec 2012, 20:30
by kraz
Echiparea este una completa mai putin navigatie si trapa. Inca un set de poze:

Picture 8.jpg
Picture 7.jpg
Picture 6.jpg
Picture 5.jpg