Page 1 of 7

SAAB OG9-3HB, 2.0i, 1998 - aeroplanul

PostPosted: 12 Mar 2013, 13:29
by dgt
Salutari.
Tocmai ce am devenit posesorul unui SAAB OG9-3HB 2.0i (dupa ce l-am ratat la 2 zile pe cel al lui decebal din focsani), si m-ar interesa care sunt primii pasi in a-i evalua situatia. Am ales cu inima, de cand eram copil fiindu-mi draga marca, in special datorita numelui care-mi suna interesant, dupa aia datorita istoriei si mai recent datorita motoarelor.
Exterior sta bine, 0 rugina, discurile sunt bune, placutele presteaza, tinuta de drum e f.buna, insa:

1. talpa de acceleratie are o tura goala cam 3-4cm pana incepe sa accelereze (mai citisem aici ca unui coleg i s-a comportat identic)
2. dupa ce am facut un drum mai lung fara probleme, am oprit si am realimentat (plin P95) si mi-a aparut CEL (capacul de la rezervor e cam subred ce-i drept, unde gasesc unul nou?), masina mai departe comportandu-se identic si ireprosabil
3. am o DIC neagra si din ce stiu pe b204i trebuie rosie pt a citi corect ce se intampla in motor
4. SID-ul nu merge dar asta stiu cum se repara
5. intensitatea luminii din butoanele de bord mi se pare mica, de asemenea lipseste semnalizarea sonora
6. nu stiu ce ulei sa bag in ea, ori Mobil1 (Dar de care, 5w30 sau 5w40) ori Valvoline SynPower? recomandati sa spal motorul si sa dau jos baia de ulei sa vedem ce e in ea? cam cat ar costa manevra?
7. ce soft de diagnoza foloseste modelul asta? tech2, ecl?

joi am programare la diagnoza la cobalcescu unde am dat la telefon de domnul florin. sper sa-mi elucideze problemele. multumesc anticipat si bine v-am gasit.

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 12 Mar 2013, 15:06
by Dansb
Bine-ai venit :wink: !
Imi place scurta prezentare, in probleme tehnice nu ma bag, eu sunt cu dieselul :mrgreen: . Vad ca esti priceput intr-ale electronicii, asa ca nu vei avea multe probleme/intrebari. Foarte informati, din cate-am vazut pana acum, sunt Dorin (@bullet) si Antonio (@Magic Penguin), amandoi niste oameni extraordinari, care nu ti-au raspuns inca pentru ca, probabil, n-au vazut "aparitia" ta.
Inca o data, sa te bucuri de masina.

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 12 Mar 2013, 20:51
by Gabilsson
5w40 este indexul original. Ce marca de ulei e mai buna....sunt discutii interminabile aici

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 13 Mar 2013, 10:37
by bullet
dgt wrote:
1. talpa de acceleratie are o tura goala cam 3-4cm pana incepe sa accelereze (mai citisem aici ca unui coleg i s-a comportat identic)
2. dupa ce am facut un drum mai lung fara probleme, am oprit si am realimentat (plin P95) si mi-a aparut CEL (capacul de la rezervor e cam subred ce-i drept, unde gasesc unul nou?), masina mai departe comportandu-se identic si ireprosabil
3. am o DIC neagra si din ce stiu pe b204i trebuie rosie pt a citi corect ce se intampla in motor
4. SID-ul nu merge dar asta stiu cum se repara
5. intensitatea luminii din butoanele de bord mi se pare mica, de asemenea lipseste semnalizarea sonora
6. nu stiu ce ulei sa bag in ea, ori Mobil1 (Dar de care, 5w30 sau 5w40) ori Valvoline SynPower? recomandati sa spal motorul si sa dau jos baia de ulei sa vedem ce e in ea? cam cat ar costa manevra?

Salut,

1: ?
2: Cauta in anuntrile de dezmembrari, e imposibil sa nu gasesti.
3:Daca nu ai motorul turbo, nu ai Trionic, deci nici caseta neagra.
5: si mie mi se pare mica, dar nu ma deranjeaza, ba dimpotriva, noaptea e excelenta.
In legatura su semnalizarea sonora, e stricat difuzorul din SID. Si eu si Mihai.Alex avem problema asta. Daca o rezolvi, spune-ne cum :D
6:Baga ulei cu specificatiile din carte sau putin mai gros daca are multi km sau papa ulei. Ca marca, asa cum zice Gabilsson, sunt discutii interminabile. Multi prefera Motul. Eu am folosit Castrol, acum am Aral - made in germany.
Daca nu stii cum a fost intretinuta masina pana ai luat-o tu, e de preferat sa dai baia jos si sa schimbi uleiul la fiecare 7-8000 de km.

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 13 Mar 2013, 16:14
by dgt
1. nimeni?
2. gasit capac, inlocuit, ramane sa vedem dupa 4-5 cicluri daca dispare CEL
3. aparent am motronic de la bosch, ramane caseta asta
4. in principiu rezolvat, vorbesc cu hashwood
5. aparent o nonproblema
6. in regula, engine flush ramane, aveti idee cat ar costa operatiunea si ce produs sa folosesc?
6.1. filtrul de ulei folosit de Saab oem cine-l face? (am citit ca inainte de GM, erau facute de Mann) ei zic 712/80
6.2. mobil1 5w40 e asta "super 3000 5w40"?: http://www.mobil1.com.ro/produse/mobil-gama-super.aspx

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 13 Mar 2013, 16:53
by Dansb
dgt wrote:6. in regula, engine flush ramane, aveti idee cat ar costa operatiunea si ce produs sa folosesc?

Eu folosesc intotdeauna un engine flush de la Liqui Moly, n-am incercat altceva pentru ca n-am avut motiv. Pe asta-l folosesc si mecanicii-n service-ul reprezentantei Opel din Sibiu.
Operatiunea nu costa mai mult (suplimentar) fata de schimbul de ulei. Se pune inainte de purjarea uleiului folosit, in motorul cald, se lasa 5-8 minute, dupa care se da drumul la ulei.
Daca vrei insa sa dai baia jos si s-o speli, sigur ca vor fi costuri suplimentare :mrgreen:

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 13 Mar 2013, 17:12
by dgt
Dansb wrote:sigur ca vor fi costuri suplimentare


cam cat de suplimentare? :?

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 13 Mar 2013, 19:49
by Dansb
dgt wrote:
Dansb wrote:sigur ca vor fi costuri suplimentare


cam cat de suplimentare? :?

Pai nu-l intrebi mai bine pe dl. Florin (parca asa-l cheama, nu?)? Costul difera de la service la service in functie de costul/ora de manopera.

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 14 Mar 2013, 11:52
by Nordic_Motors
dgt wrote:
Dansb wrote:sigur ca vor fi costuri suplimentare


cam cat de suplimentare? :?


La noi revizia (inlocuit filtru aer, filtru polen, filtru combustibil, filtru ulei si ulei motor + testare electronica) costa 120 ron + tva.
Daca adaugam acestor operatiuni si curatarea baii de ulei atunci costul este de 360 ron, tva inclus.
Asa poti sa iti faci o idee despre preturi!

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 14 Mar 2013, 14:59
by dgt
La noi revizia (inlocuit filtru aer, filtru polen, filtru combustibil, filtru ulei si ulei motor + testare electronica) costa 120 ron + tva.
Daca adaugam acestor operatiuni si curatarea baii de ulei atunci costul este de 360 ron, tva inclus.
Asa poti sa iti faci o idee despre preturi!


la pretul asta imi pare rau ca nu-s din zona. Am lasat-o la diagnoza la AutoCobalcescu, sa vedem cum sta planorul....
O nedumerire, tot citesc pe net vav de ce se foloseste la etanseizarea baii de ulei dupa curatare:
silicon de uz auto sau o solutie anaerobica ce se lasa mai multe ore la maturat dupa care se monteaza?

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 14 Mar 2013, 17:47
by dgt
mi-a fost facut diagnoza:
a. motorasul de la relanti era murdar, a fost curatat si ramane de vazut daca trebuei schimbat sau nu
b. un furtunas mic era crapat si a fost inlocuit
c. un senzor de presiune (sau sonda lambda) e posibil sa trimita date eronate de la un racord flexibil posibil fisurat: daca mai apare CEL mi s-a indicat sa le remediez

in rest, nimic. chestii estetice la interior, urmeaza schimb ulei si filtre si reparat SID.

Re: incepator Saab OG9-3, b204i, primii pasi

PostPosted: 14 Mar 2013, 18:59
by Mihai.Alex
Deci cursa acceleratiei este din cauza motorasului de la relanti? Sau am pierdut eu sirul numerotarii? :lol: .

Sent from my Absolut bottle.

Re: Saab OG9-3 B204i - Primii pasi

PostPosted: 14 Mar 2013, 20:04
by dgt
am reindexat. cele 3 chestii au aparut la diagnoza si au fost remediate pe moment.
restul raman valabile.

Re: Saab OG9-3 B204i - Primii pasi

PostPosted: 20 Mar 2013, 15:40
by dgt
as vrea sa mai tensionez putin pedala de acceleratie, si am gasit pe net surubul din care se face asta:
http://www.saabcentral.com/forums/attac ... 1144947760

problema e ca nu stiu unde e si cum ajung la el. ma poate ajuta cineva?

Re: Saab OG9-3 B204i - Primii pasi

PostPosted: 21 Mar 2013, 00:06
by bullet
In zona incercuita din poza, ar trebui sa fie, sub capacul de plastic.

iti pun un link cu multe chestii care te-ar putea ajuta, chiar daca tu ai 9-3 si in site e 900, sunt foarte similare.

http://www.900saab.com/index.html


+

http://photo.platonoff.com/Auto/
http://www.thesaabsite.com/93old/FAQs.html