Page 1 of 2

My 2006 Saab 9-3, 1.9 TiD

PostPosted: 19 Nov 2013, 18:56
by eduard.tataru
Pentru inceput, salutare la toata lumea, new guy here pe nume Eduard, dar toti ma stiu de Edy(yep, another one) :D !
Cum spune si titlul topicului, astazi am sa va prezint my new black beauty :D .
Dar, mai intai sa va povestesc un pic cum am ajuns eu la ea:
- pe la inceputul verii am inceput sa caut puternic sa-mi cumpar prima mea masina
- am zis din start ca vreau o masina mai speciala(fara VW, Skoda, Opel, etc..)
- primele nominalizari au fost Ford Focus, Honda Civic, am trecut apoi pe la Hyundai Tucson(stiu, mare diferenta :lol: ), apoi am zis ca parca asi vrea totusi o berlina si am ajuns la Honda Accord, tot pe atunci incepusem sa cochetez si cu ideea de Saab 9-3, trecut un pic pe la Audi A3, apoi A4, Skoda Octavia 2, dar mi-am revenit rapid, inapoi la Civic(inca nu eram decis daca vroiam hatchback sau berlina), iar Accord-ul....insa intr-un final am dat peste cea care azi imi poarta numerele de inmatriculare :))
- vazut, placut, luat
- vroiam ceva pe benzina, dar am ajuns sa-mi iau diesel, vroiam ceva pana in 110 cai putere(deh..prima masina), am ajuns sa-mi iau una de 150 de cai(ce sa-i faci..daca asa s-a nimerit :lol: :P ), vroiam ceva mai micut gen hatchback, ca pentru oras, am ajuns sa-mi iau o berlina
- masina a fost..sa zic asa...dragoste la prima vedere si pe aceasta cale ii multumesc si fostului proprietar ca a intretinut`o cum se cuvine
- inca unul din motive care m-au facut sa-mi iau Saab a fost si faptul ca pe Admin il cheama tot Edy :D

Prezenta scenica: Saab 9-3, model Vector 2006, 1910 cm3 TiD, 150 hp, 165.000 Km tapiterie piele, navigatie(chiar daca nu are europa de est, da bine in masina), 7 difuzoare, roti vara cu jante vopsite negru de 17"(nu se vad in poze) + roti iarna de 15". Numere de Vaslui, e inmatriculata pe numele lui tata, dar eu lucrez in Iasi, deci pe aici o sa o vedeti pe strada.

Masina a fost cumparata din Suceava, insa a trebuit sa platesc taxa de prima inmatriculare (nici mai mult, nici mai putin de ~5200 Roni).
Ce nu-mi place :mrgreen: : nu am acel suport de pahar din fata :cry: dar o sa remediem problema, sper eu, cat de curand.
Cam atat deocamdata - daca sunt intrebari nu ezitati.
Urmeaza schimbul de ulei si filtre si aici a-si dori putin ajutor: fostul proprietar i-a pus ulei original BMW 5w30 dar stateam si ma intrebam daca sa merg pe acelasi ulei sau ar trebui sa pun altceva. De asemenea, si ce filtre imi recomandati.
Un mecanic la care am fost dupa ce am luat`o a zis ca bate putin volanta(nici fostul proprietar nu mi-a ascuns acest lucru), un pic de pacanit pe la cureaua de accesorii si parca un brat spate(sper sa nu gresesc) se cam misca dar sa nu-mi fac griji ca nu`i nimic de schimbat urgent la ea.

Si pozele:

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 19 Nov 2013, 19:38
by manolodsv
Ulei cu specificatia GM trebuie sa pui 5w40. Mergi pe motul dexos2. Am sa revin cu specficatia GM, dar daca sapi pw forum o sa gasesti. Ca filtre Mann destul de bune. Schimba si filtrul de motorina. La mine nu cred ca fusese schimvat pana la 128 k. Distributia ar trebui sa fi fost schimbata - daca nu ai sifueanta ei schimba - la mine cu tot cu manopera 1400 lei (curea si role GM).
Cam atat imi vine acum. Pareri vor mai apare.
Masinuta arata bine, km multi cu ea, imi place ca esti mandru de ea :mrgreen:.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 19 Nov 2013, 19:44
by eduard.tataru
Distributia a fost schimbata la 151 de mii de km cu tot cu pompa de apa.
Cat despre ulei, am sa sap..si eu ma miram de ce fostul proprietar i`a pus BMW de 5W30.
And...thank`s manolodsv !

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 19 Nov 2013, 19:56
by Dansb
Eu iti recomand Motul 8100 x-cess 5W40, are norma Dexos2 si, dupa >4000 km, iti pot spune ca-s foarte multumit (nu-s la prima masina si la primul schimb :wink: ).
S-o stapanesti sanatos si sa ai grija de ea :!:

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 19 Nov 2013, 20:31
by MagicPenguin
Sa o stapanesti sanatos si bine ai venit in Club! Masina ta a stat mult timp pe Autovit la vanzare. Este unul dintre putinele diesel-uri cu pachet optic de Aero. O recunosc dupa inconfundabilele covorase crem. :lol:

In general uleiul BMW se baga in BMW-uri. Daca avea norma C3 nu cred ca a facut mari stricaciuni in motor, dar tu ai nevoie de ulei dexos2. Volanta este o problema des intalnita la motorizarea de 150CP Fiat/Alfa/Opel/SAAB si este destul de scumpa.

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 19 Nov 2013, 21:40
by eduard.tataru
Multumesc mult MagicPenguin si Dansb.
Da, masina a stat mult la vanzare probabil din cauza ca nu avea taxa platita si nimeni nu a vrut sa o cumpere asa, si da..arata bine cu pachetul optic de Aero(vom vedea si la iarna cum se va comporta cu acele praguri si bumper).
Cat despre ulei, am sa caut sa-i pun ceea ce-mi recomandati (MOTUL 8100 X-cess 5W40 ).

Volanta, da..stiam de problema ei de cand am cumparat-o, cat despre costuri..am gasit cu 1500 roni pe http://www.ingaraj.ro de la Sachs, dar fostul proprietar a zis ca a gasit si cu 1200(nu a precizat insa producatorul dar a zis ca ma ajuta cand voi dori sa o schimb). Oricum, deocamdata nu sunt probleme mari cu ea..insa pe la anul va trebui sa o schimb.

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 19 Nov 2013, 23:32
by MagicPenguin
Pragurile nu iti vor face probleme semnificative. Buza combinata cu suspensia Aero este un cosmar... :mrgreen:

IMAG0198.jpg

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 20 Nov 2013, 08:46
by Dansb
M-am uitat mai cu atentie la ea. Rezolva-i cat mai repede problemele de vopsea sarita, altfel va apare, inevitabil, rugina si-ar fi pacat :x .
Daca n-o bagi acum la vopsit, prepara-ti macar un spray cu codul de vopsea original (sigur gasesti prin Iasi) si niste lac incolor si fa-o tu, inainte sa dea zapada si sarea pe drumuri.

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 20 Nov 2013, 10:22
by Edy
eduard.tataru wrote:- inca unul din motive care m-au facut sa-mi iau Saab a fost si faptul ca pe Admin il cheama tot Edy :D


Haha, foarte dragut, sa o stapanesti sanatos! :D

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 20 Nov 2013, 11:04
by catalinmetal1
sa o stapanesti sanatos!
poate iti faci timp si ajungi pe 1 dec la intalnirea din Buc.
PS: vezi ca e 1.9 TiD, TDI e la VAG...

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 20 Nov 2013, 12:24
by eduard.tataru
catalinmetal1 wrote:sa o stapanesti sanatos!
poate iti faci timp si ajungi pe 1 dec la intalnirea din Buc.
PS: vezi ca e 1.9 TiD, TDI e la VAG...

Multam mult de atentionare, am modificat!
Cat despre intalnirea de la Buc...sorry dar nu cred ca voi avea timp :cry:

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 20 Nov 2013, 19:37
by n0iz3
MagicPenguin wrote:Pragurile nu iti vor face probleme semnificative. Buza combinata cu suspensia Aero este un cosmar... :mrgreen:


Vorbeste in dreptul tau, eu am plesnit un prag pe zapada si n-am Aero :lol: :lol:

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TDI

PostPosted: 20 Nov 2013, 20:05
by eduard.tataru
Dansb wrote:M-am uitat mai cu atentie la ea. Rezolva-i cat mai repede problemele de vopsea sarita, altfel va apare, inevitabil, rugina si-ar fi pacat :x .
Daca n-o bagi acum la vopsit, prepara-ti macar un spray cu codul de vopsea original (sigur gasesti prin Iasi) si niste lac incolor si fa-o tu, inainte sa dea zapada si sarea pe drumuri.

Ok, multumesc de sfat. Termin cu schimburile si apoi am sa ma interesez si de spray-ul cu codul de vopsea(era luat in vedere si lucrul acesta).

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TiD

PostPosted: 29 Nov 2013, 19:33
by eduard.tataru
Am efectuat si schimbul de ulei + filtre. Ulei folosit: MOTUL 8100 X-cess 5W40 (LL B 025) iar ca filtre: MANN.
Cu aceasta ocazie am inlocuit si o rola intinzatoare plus cureaua de accesorii.
Pret total piese: 770 RON(inclusiv rola + cureaua)!

Re: My 2006 Saab 9-3, 1.9 TiD

PostPosted: 30 Nov 2013, 01:26
by MagicPenguin
De ce X-CESS? Trebuia sa pui X-CLEAN. Ai filtru de particule. Ai nevoie de C3. X-CESS e bun pentru 2.2 TID care nu are DPF. Parerea mea...

GM-OPEL Diesel LL B-025 standard requires two main properties from the lubricant: high HTHS and
very low volatility to drastically decrease oil consumption. MOTUL 8100 X-cess 5W-40 is especially
recommended for OPEL Diesel engines such as the 2.0L and 2.2L DTI engines (extended drain
interval : on-board computer).