Saab-ul meu

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Saab-ul meu

Postby Billy » 25 Nov 2013, 11:30

Salutare, postez si eu pentru prima data. De aproximativ o luna jumatate am un Saab 9-3 din 2003, motor 2.0t, 175 de caluti. Imi plăceau de mult masinile astea doar ca preturile erau ceva mai sus decât bugetul meu. Dupa o lungă asteptare, a dat norocul peste mine....cel puțin așa cred eu, si intr-o frumoasa duminică am fost sa o vad. Ca la toata lumea, m-am îndrăgostit imediat, așa ca ne-amam inteles. Masina are 110 mii, par reali, băiatul care a avut-o, Adi, de nota 20. Am fost, am înmatriculat-o, un proces anevoios din păcate, si m-am întors în capitală. A doua zi de dimineață nu mai aveam sticlele la oglinzi. Supărare mare, dar s- a rezolvat, altele originale gravate in aceeasi noapte. Un vecin de pe strada cu un 9-3 1.9 tid, a facut un compromis urât.... Oglinzi de logan... Și prag prins în nituri. Au urmat Jante+ cauciucurile de iarna de la Edy. Îi multumesc încă o data pe aceasta cale. Ca feed-back...jantele bune, cauciucurile.....alta poveste... Dar așa a fost sa fie.
Am facut vreo 2000 km... Extrem de multumit, mașina se comporta excelent.
Urmează în weekend o mica revizie, ulei Castrol edge 5w-30, filtru ulei si filtru habitaclu. Filtru de aer e ca nou, iar filtru de benzina am inteles ca nu are( ar fi in pompa de benzina, nu am inteles foarte bine, poate ma lămuriți voi). Eu vreau sa ma ocup eu de schimburi, ma pasionează, sper să ma descurc( nu e primul schimb). Mai trebuie uns ventilatorul de la clima cred, se aude turma de șoricei cand e rece. De asemenea arcul de la ambreiaj, cel pt cruise nu merge. Și aici sunt binevenite sfaturile ca nu stiu ce sa ii fac( pedala de ambreiaj nu revine pana sus de tot). Toata iluminarea masinii e pe led, si se vede foarte frumos.
În rest, consum de 14-15 oras 8-9 afară mers un pic sportiv.
Pe viitor vreau sa ii mai pun tobă finala pentru un sunet mai sportiv. Ori sa ii schimb toata evacuarea. Mi-ar place foarte mult aspectul si sunetul dat de evacuarea dubla de la hirsch. O sa vad în viitor cu finanțele.
Un blow-off, atât pentru sunet cat si pentru protejarea turbinei. Ca si performante sunt multumit acum cu cat are, dar nu se știe în viitor, poate o resoftare.
Cam atâta pentru moment...scuze de lungul post :) imediat și poze :)
cDSC_0865.jpg
cDSC_0877.jpg
cDSC_0907.jpg
cDSC_0950.jpg
Saab 9-3 2.0t Arc 175CP
Billy
Invatacel
 
Posts: 71
Joined: 15 Nov 2013, 09:49
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu

Postby Dansb » 25 Nov 2013, 12:34

Frumoasa!
Bine-ai venit, sa va bucurati mult timp de-acu-ncolo unul de altul!
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Saab-ul meu

Postby catalinmetal1 » 25 Nov 2013, 13:19

sa o detii sanatos!
vezi insa ca uleiul recomandat de Saab este cel GM, cu standardul Dexos2, cod GM-LL-A-25 pt benzinare.
GM 5W30 este cam subtirel, ce e drept, insa la uleiuri nu e bine cu experimente.
pe castrol edge nu am vazut codul de GM.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Saab-ul meu

Postby Billy » 25 Nov 2013, 13:38

Multumesc de urări! Așa sa fie!
Acum masina are ulei de asta. Din câte m-am interesat pe aici și în alte parti, am considerat ca ar fi cel mai bun. Dexos2 am inteles ca ar fi bun pt diesel, nu foarte bun pt benzina. Castrol este, daca nu ma înșel, cu standard dexos 1. Eu vreau sa pun cel mai bun ulei, dar pana acum nu am gasit nici un raspuns categoric și din cauza asta m-am gândit la castrol(revizia anterioară a fost făcută la autocobalcescu si ei au ales uleiul).
Eu sunt deschis la sugestii...dar bune... Saptamana asta iau uleiul deci daca ma ajuta cineva cu o sugestie mai buna rămân recunoscător(în cartea masinii este specificat castrol 5w-30 sau mobil 0w-40. Dar sunt atâtea versiuni de uleiuri încât nu stii la care se refera)
Multumesc!
Saab 9-3 2.0t Arc 175CP
Billy
Invatacel
 
Posts: 71
Joined: 15 Nov 2013, 09:49
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu

Postby manolodsv » 25 Nov 2013, 13:59

0w40 mobil new life sau long life , una din ele nu mai stiu sigur care este denumirea corecta :(

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab-ul meu

Postby Billy » 25 Nov 2013, 14:06

Oare la 100k km nu ar trebui 5w-30? Pana acum toata lumea era categorică pe 5w incluzând un mecanic care are aceeasi masina. Voi ce puneti si de care sunteti mulțumiți? Ma gândesc ca 0w este prea subtire si la cald... Sa nu facă rau...
Multumesc!
Saab 9-3 2.0t Arc 175CP
Billy
Invatacel
 
Posts: 71
Joined: 15 Nov 2013, 09:49
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu

Postby Dansb » 25 Nov 2013, 14:31

Cauta putin, e un topic pe-aici in care sunt foarte multe opinii despre diferite uleiuri, te poti orienta. Eu am ajuns la Motul, dupa o lunga documentare.
Din punctul meu de vedere, nu se justifica 0W..., asta-i un ulei pentru temperaturi scazute extreme, ceea ce nu-i cazul la noi (poate o noapte-doua pe iarna sa coboare temperatura sub -20 grade, si ma refer la zona Sibiului, la Bucuresti cred ca nu e cazul). In acelasi timp, ...W30 mi se pare cam putin, avand in vedere temperaturile din timpul verii, cand la nivelul asfaltului si 20 cm deasupra, temperatura atinge si 60 - 65 de grade. O optiune mai corecta cred c-ar fi un 5W40.
Intr-adevar, GM recomanda Dexos2 si la motorina si la benzina (normal, Dexos e patentul lor :roll: ). Daca la diesel cu DPF e bine sa respecti recomandarea (ajuta regenerarea DPF-ului), la benzina nu cred ca nerespectarea ei este critica.
Cat despre GM Dexos2 5W30, pot sa-ti impartasesc din experienta proprie: ca fost fan Opel, imediat ce-a aparut Dexos2, l-am pus in motor (intotdeauna am avut diesel). Am fost multumit, l-am schimbat, contrar recomandarii producatorului, la doar 10k km. Primul schimb la Saab l-am facut tot cu GM, cand am cumparat-o. In vara asta am schimbat macazul (ti-am spus, m-am documentat) si am optat pentru Motul 8100 x-Clean (norma "Dexos2"). Diferenta este imensa (am facut deja 4000 km cu el), cel mai evident beneficiu fiind zgomotul redus, dar si pe joja arata altfel decat GM-ul.
Sigur, sunt si alte uleiuri foarte bune, am inteles ca RedLine e unul dintre ele. Dar, la aproximativ aceeasi fisa tehnica, raportul calitate/pret a inclinat spre Motul. Eu ti-as recomanda Motul 8100 x-Cess, pentru motor turbo benzina.
Repet, documenteaza-te in topicul respectiv. Succes!
Last edited by Dansb on 25 Nov 2013, 14:53, edited 1 time in total.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Saab-ul meu

Postby MagicPenguin » 25 Nov 2013, 14:34

0-40 new life de la M1 este alegerea buna pt motorul asta. Renunta la ideea blow-off-ului. Nu merge pe B207. Ai DV si MAF.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu

Postby Billy » 25 Nov 2013, 14:50

Multumesc de sfat, îl iau ib considerare, poți sa dezvolti puțin ideea blow-off-ului?
DV- Presupun ca e ceva legat de turbina dar dar nu reusesc sa imi dau seama exact. MAF măsoară cantitatea de aer care intră. Blow-ul îl afectează în vreun fel?
Per total o sa ma mai interesez, nu e ceva neapărat dar ma gândeam ca ajuta mult turbina.
Multumesc!
Saab 9-3 2.0t Arc 175CP
Billy
Invatacel
 
Posts: 71
Joined: 15 Nov 2013, 09:49
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu

Postby Billy » 25 Nov 2013, 15:49

Am descoperit ce e DV Diverter Valve. Sunetul oferit de blow-off imi făcea cu ochiul. Din câte m-am documentat e cam același lucru cu blow-off. Nu se poate pune ceva pentru accentuarea sunetului? :D ( fara boxe si goarne)
Dane iti multumesc pentru sfat, topicul ala mai mult te baga în ceață, pentru ca mulți dau cu părerea fara a argumenta.
Oricum usor, usor înclin sa schimb ideea uleiului castrol si sa ma gândesc mai serios la recomandarea lui Dan. Prefer un ulei care are norma data de GM doar ca mai sunt unele diferențe între diesel si benzina. Teoretic ar trebui sa fie uleiuri diferite.
Multumesc!
Saab 9-3 2.0t Arc 175CP
Billy
Invatacel
 
Posts: 71
Joined: 15 Nov 2013, 09:49
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu

Postby Dansb » 25 Nov 2013, 19:21

Billy wrote:Teoretic ar trebui sa fie uleiuri diferite.

Chiar sunt uleiuri diferite, unul e pentru diesel (Dexos2), iar celalat pentru benzina, ambele pentru motoare turbo.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Saab-ul meu

Postby MagicPenguin » 25 Nov 2013, 21:18

1. Ulei:
In EPC scrie clar ca pentru B207 se poate folosi orice combinatie intre 0w, 5w, 30 si 40. Deci 0w30, 0w40, 5w30, 5w40. Asta in primul rand. In al 2-lea rand, niciodata 5w30 nu o sa fie niciodata mai subtire decat 0w40. Cu 5w30 ai toate sansele sa-ti auzi tachetii iarna. Cel mai bun ulei de pe piata locala, pentru motorul asta, este 0w40 Mobil 1. Este un ulei pe care scrie clar ca este recomandat pentru SAAB si ca indeplineste norma necesara GM LL A 025. Satisface nevoile oricarui maniac care doreste sa se conformeze intocmai cerintelor producatorului. Ti-o spun din proprie experienta. Dexos2 (norma C3) e bun pentru diesel. Pentru ce ai tu, Dexos2 (sau orice altceva cu norma C3) e un compromis pe care nu are sens sa-l faci. Mai mult, sub capota (ar trebui sa) gasesti un sticker Mobil 1, nu Castrol, nu GM, etc. Stiu ca se dau bani grei pentru reclama aia, dar asta e alta poveste.
Iti recomand sa citesti topicul asta: viewtopic.php?f=14&t=2650 Gasesti lucruri bune de stiut.
Treaba cu "am 100.000km, deci trebuie sa schimb vascozitatea uleiului" este relativa. Baga 0w40 si vezi daca ti-l mananca. Abia atunci gandeste-te sa bagi ceva mai gros. Mai rau o sa-ti faca un ulei prea vascos decat unul prea subtire. Unul prea subtire o sa se arda pentru ca scapa pe langa segmentii uzati. Unul prea vascos poate sa-ti faca o vraiste totala in motor. Nu ajunge la tacheti, blocheaza canale fine si poate chiar opturate de la mizeria acumulata in timp, creste presiunea... KABOOM! Ia M1 si roaga-te ca proprietarii anteriori sa-si fi facut macar 50% din grijile astea si o sa fie totul ok. Daca nu pleci de la o baza buna, poti sa bagi si Red Line sau Royal Purple...

2. Blow-off:
Nu poti pune asa ceva pentru ca MAF-ul masoara cantitatea de aer care intra in admisie. Amestecul este apoi calculat in functie de aerul din admisie. Daca tu pui BOV, o sa arunci in atmosfera o cantitate de aer pentru care amestecul a fost calculat deja. Asta se traduce intr-un amesteg bogat la fiecare fasaiala a BOV-ului, CEL aprins in bord si stricaciuni in motor pe termen lung. Nu ai de ce sa protejezi turbina. Este un motor foarte bine gandit. Daca vrei sa protejezi turbina, nu o forja rece si las-o sa se raceasca dupa ce o alergi. Da-i zeama buna (dupa cum spuneam mai sus) si o sa mearga sute de mii de km. Sistemul cu DV este mai avansat tehnologic decat un BOV si tu oricum rulezi doar 0.7 bari, nu 2 bari ca sa te gandesti la surge si alte nebunii.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu

Postby Billy » 25 Nov 2013, 22:14

Bun, m-ai convins, asa e, dar am vrut sa fiu sigur. Pana la urma va fi de la Mobil1 0w-40 new life.
Voi schimba si filtrul de ulei si filtrul de habitaclu (de la bosch am gasit eu ambele, iar filtru de habitaclu cu filtru carbon activ...nu stiu ce e dar suna pompos :lol: ).
Acum, daca nu e prea mult, am nevoie de un sfat de unde sa le iau.
Cel mai probabil prin comanda pe net, doar ca am mai auzit de tot felul de chinzarii si alte porcarii, te mai si miri pe ce dai banii. Voi de unde imi recomandati sa le iau?
Multumesc!
Saab 9-3 2.0t Arc 175CP
Billy
Invatacel
 
Posts: 71
Joined: 15 Nov 2013, 09:49
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu

Postby MagicPenguin » 25 Nov 2013, 22:40

Ulei de la Selgros. Ultima data cand am cumparat avea cam cel mai bun pret si e importat de Gruppo Damidio, deci sanse mici sa fie contrafacut. Filtre de la epiesa.ro, onauto.ro, autokarma.ro, etc. Vezi care au pret mai bun. Bosch sau Mann sunt alegerea standard. Pentru ulei sunt foarte bune si Hengst.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu

Postby Billy » 25 Nov 2013, 23:02

Magic, la intalnire daca vii dau un suc...mersi foarte mult pentru informatii.
La selgros am vazut ca au mobil1 dar normal, nu e newlife. Filtrele...cele mai ieftine pe epiesa iar ulei am vazut pe oilmag.ro
Acum cu uleiul nu prea stiu cum sa fac...dar cred ca voi merge pe comanda la oilmag + un flush pentru ulei.
Multumesc
Saab 9-3 2.0t Arc 175CP
Billy
Invatacel
 
Posts: 71
Joined: 15 Nov 2013, 09:49
Location: Bucuresti

Next

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron