In drum spre Pascani, unde am mers cu Adi Sarbu sa-si ia un 9000 2.3 automat negociat initail la 500 de euro - si am gasit acolo o caroserie lovita si stricata care nu merita nici 100 de euro, am vazut acest Aero in curtea unui om cu 10 km inainte de Roman. Parea abandonat acolo de ceva vreme, am facut rost de un numar de telefon iar proprietarul curtii habar nu avea ce fel de masina era (camatar) voia doar sa o vanda intreaga pentru o suma rotunda. O saptamana m-a tot framantat intrebarea cum ar fi ...un 9000 Aero!
Nu stiam ca e varianta rara facuta pentru Italia (2.0T in loc de 2.3T) dar are toate "bunatatile" care trebuiesc: interior complet piele neagra, scaune Recaro originale incalzite, clima, jantele specifice "superaero", nelovita, neciupita, interior intact 98%, 186000km.
Faptul ca are motorul de 2.0 in loc de 2.3 are si dezavantaje si avantaje. Pe deoparte nu este "racheta" de 2.3 care speria Porsche si Ferrari la inceputul anilor 90, dar oricum sunt convins ca accelereaza foarte puternic si cel de 2.0T + ca e mai prietenos d.p.d.v fiscal (taxa e vreo 800 euro, impozit mic, RCA acceptabil etc.). Plus ca are acelasi sasiu bine pregatit si garnisit si as putea oricand sa-i fac un upgrade usor ...sa zicem pana pe la 250-280 de cai. Motorul este B204L cu Garrett T25 si vreau sa-l fac sa "toarca" asa cum a fost el original.
Voi reveni cu detalii siropoase pe masura ce se desfasoara restaurarea!