Page 1 of 6

Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 26 Dec 2013, 16:10
by danplux
După un an de zile de prezență pe forum este cazul să fac un update. Așa că îmi face o deosebită plăcere să-mi prezint ... portavionul; de la sine înțeles de ce îi spun așa ... pentru că este dotat cu "respectabilul" motor de 2.2 TiD.
Motivul acestei alegeri a fost legat de marca favorită, raportul preț/calitate/siguranță (bineînțeles) și dorința de a conduce ceva special conceput pentru drumuri lungi și confortabile.
Mașina a fost achiziționată din Germania în decembrie 2012 și înmatriculată în Polonia, deoarece momentan am serviciul în Szczecin. Rămâne de văzut dacă în 2015, când mă întorc în țară, o aduc și pe ea sau nu. Deocamdată sunt foarte mulțumit că am un service specializat aici, în oraș. Mă interesează mult să îi ofer un "viitor" de încredere.
An de fabricație 2001, culoare albă / cirrus white, interior piele rocky black, ... cele obișnuite, în plus încălzire scaune și filtru dublu de particule. De aceea sticker-ul de pe parbriz este verde (4).
De la momentul achiziției până acum:
- am mai luat un set de roți (acum am diferite pentru ambele sezoane), cauciucuri noi;
- am schimbat amortizoarele pe față, doi senzori (crankshaft position și cel de presiune ulei), două furtunuri de presiune de la instalația de servo, bateria, de două ori consumabilele;
- i-am făcut câteva "cosmetizări", în special la bara din spate - unde erau niște zgârieturi inestetice.
Sunt foarte mulțumit de mașină, mai ales că am făcut deja două călătorii în țară, am mers cu ea la munte ... este o mașină de încredere, și frumoasă pe deasupra!

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 26 Dec 2013, 16:23
by manolodsv
Foarte frumos. Alb mai rar am vazut. Km multi fara incidente.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 26 Dec 2013, 16:42
by danplux
Mulțumesc frumos; asemenea! Pentru că ai pomenit de km; am luat-o la 215.000 ... Acum are 230.000 km.

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 26 Dec 2013, 18:24
by Mihai.Alex
Ah, ce frumos e pe alb !

Sent from my Absolut bottle.

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 26 Dec 2013, 19:31
by Edy
Foarte tare, arata foarte bine! Sa o stapanesti sanatos!

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 26 Dec 2013, 19:53
by manolodsv
Am vazut pe viu Saab cu 560.000 km - sa vezi pornire la motor de sta pisica in coada.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 30 Dec 2013, 12:28
by cipsu
Iti arat eu cu 592,000 km in bord daca vrei :d

On - topic: Minunat ii sta pe alb!

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 13 Jan 2014, 23:26
by andybumbu
Sa stapanesti sanatos portavionul :wink:
Ne-am salutat in 2013 de Paste, pe autostrada M5 in Hu, arata tare bine, iar pe alb..e tare rar
Numai cine nu are aceasta motorizare GM, nu poate banui ce ascunde sub capota.
Am pus la respect n modele tari, consuma la 200km\h 10% diesel :lol: , autonomie dubla fata de benzinar, cuplu cacalau :mrgreen:

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 14 Jan 2014, 00:11
by danplux
Mulțumesc frumos Andy. Sigur că îmi amintesc! Cam aglomerat în jurul Budapestei, pe atunci ...
Pe un site franțuzesc citisem o remarcă referitoare la 9-3-ul 2.2 diesel în care era descris drept un "vaisseau d'autoroute" ... și așa mi-a venit ideea cu portavionul; însă, pe cuvânt că aveau dreptate. Recunosc că este mai mult o mașină de drum lung, dar parcă tot nu aș folosi tramvaiul prin oraș până la serviciu; și asta doar ca să o pot conduce!
Da, fiind primul diesel "din carieră", mi s-a părut cam zgomotos la început, însă - poate m-am obișnuit eu - acum îmi place să o aud cum toarce. Iar la 3000 rpm și 130-140/h, într-a cincea, aproape că nici nu se aude motorul.
Cât despre cuplu, ce să zic, îmi amintesc ce plăcere a fost să am parte de așa ceva, mai ales pe "speciala" Arad-Sibiu! :D ... O mașină pe care aș conduce-o o zi întreagă ...

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 01 Feb 2014, 18:57
by danplux
Astăzi am ieșit la o plimbărică afară din oraș, ca să mai curățăm "instalația", pe o șosea frumoasă și șerpuită, prin pădure, iar la întoarcere am avut plăcerea să dau peste un 900 decapotabil, "crocodil", de prin '90-'92. L-am salutat la depășire și ne-am jucat puțin pe șosea.
Îmi place mult modelul acesta vechi - cel cu stopurile pe spate puțin mai late - arăta foarte cool bătrânica. Din păcate pentru ea motorul 2.0 era cam obosit, când îi venea rândul la depășiri scotea un fum albăstriu pe eșapament, așa că în final am salutat-o și mi-am văzut ușor de drum.
Sunt mulțumit. Cutia de viteze și motorul răspund foarte bine la solicitări. Plăcerea de a conduce un SAAB continuă ... :)

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 21 Feb 2014, 19:58
by danplux
Ne pregătim de drum lung, așa că am făcut o vizită la service. Am vrut să văd ce se întâmplă cu o mică scăpare de ulei sub motor, să mă luminez care este starea ansamblului ambreiaj-volantă (menționasem eu niște vibrații la plecare în viteza I, plus că uneori intra cam greu într-a-ntâia) și să verific, de asemenea, starea DPF-ului (care, fiind montat ulterior, nu este în "aria de responsabilitate" a computerului mașinii).
Rezultatul:
- au schimbat semeringul dintre motor și cutia de viteze;
- ambreiajul și volanta sunt OK (btw volanta este simplă, mi-a zis că la generația asta doar 9-5-ul are volanta cu masă dublă :?: );
- DPF-ul este curat. Am întrebat cam care ar fi perioada la care ar trebui să verific starea lui și cam în ce condiții ar trebui condusă mașina. Răspunsul a fost că nu contează asta, semnalmentele fiind în mod normal o scădere a puterii mașinii;
- au mai schimbat garnitura dintre motor și baia de ulei.
Tot cu ocazia asta am hotărât să "îngheț" ștergătoarele de la faruri în poziția culcat, deoarece .... e mai estetic, având în vedere că - în general - sunt cam năbădăioase și își fac de cap când vor ele.
Overall, mă declar foarte mulțumit de rezultat. Cheers, mates!

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 21 Feb 2014, 20:01
by cipsu
Se schimba greu acel semering? si mie imi mai pierde ulei pe acolo...

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 21 Feb 2014, 20:02
by danplux
Nu știu, oricum, după două zile m-au chemat să o iau.

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 21 Feb 2014, 21:48
by cipsu
atunci reformulez: se schimba scump? :)

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 21 Feb 2014, 21:52
by danplux
Este vorba despre Polonia. Totul a costat 1000 PLN; cursul este 4,1 PLN pt. 1 EUR.