Page 4 of 6

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 19 Feb 2015, 10:22
by andybumbu
apai cum nu :mrgreen: Fain fain!

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 25 Feb 2015, 18:41
by danplux
Graţie lui Călin de la Nordic am aflat şi care este "buba" cu zgomotul pe care îl tot auzeam dinspre motor şi care devenise atât de puternic încât mi-a curăţat auzul de la CT la BV şi retur: era un rulment faţă... Fiind weekend nu l-am putut schimba la BV, dar am rezolvat-o acasă, la întoarcere.
... Uitasem cât de frumos poate toarce 2.2 TID-ul indiferent de treapta de viteză! .... :D

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 27 Feb 2015, 19:04
by codau radu
Cu placere Danplux. Si multi km! Sa ne vedem sanatosi si data viitoare

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 10 Mar 2015, 21:44
by danplux
Fiind o mașină "cu personalitate", la întoarcerea în Polonia - după un drum la care a scos un aproape neverosimil 5,8 l/100 km - și-a cerut din nou "drepturile". Așa că ajunși frumos acasă, a doua zi am hotărât că merită o spălare, însă nu a mai vrut să pornească neam! ... Bateria puternică, rezervorul aproape plin.
A trebuit să apelez la o firmă de tractări să o duc la service (bine că eram acoperit de asigurare); au încercat tipii să o facă să pornească folosind un spray pe la admisia de aer, fără niciun rezultat - motorul pornea însă murea la loc. Concluzia a fost că pompa de motorină își dăduse duhul ...
Partea frumoasă a fost că eu ținând mașina în parcarea subterană a blocului, a durat ceva până au reușit să o tragă afară pentru a fi urcată pe platformă. Am împins mașina spre rampa de la ieșire și a trebuit să mai adauge vreo două șufe la cablul platformei pentru a putea ajunge până la Saab, care aștepta impasibil la baza rampei să fie scos la lumină .. :D
Acum e la "doctor", revin cu rezultate.

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 10 Mar 2015, 22:07
by andybumbu
E foarte posibil sa fie o dezamorsare a sistemului de alimentare :idea: Cati km are portavionul la bord :roll: Sa ne ti la curent, sper sa nu ai ceva scump defect, posibil o electrovalva...

Bine ca nu ai ramas pe drum in vreun peco :?
Zilele trecute venind spre DE, pe o vreme absolut superba, ras tot in Ro, la unguri la fel :lol: , la nemti...se vede :lol: Ce sa vezi, dupa un stau dinamic de vreo>30 min rulati cu 30-40km/h, cozi de zeci de km..scapam :D fiecare la rupere :lol: kickdown si....nu puteam sa trec de 160 :oops: ...fara limitare de turatie sau bec in bord...norocul meu ca doar pt vreo <10min...bestia-i bestie 8)

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 19 Mar 2015, 18:45
by danplux
Se pare că după ce mașina stă o perioadă mai lungă nefolosită (peste noapte, să zicem), combustibilul de pe traseul de alimentare se întoarce către rezervor. Încă nu au găsit cauza, însă verifică toate posibilitățile, de la cea mai simplă către cea mai ... "scumpă". Așa că mă aștept la orice. :|

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 19 Mar 2015, 21:48
by andybumbu
Ai nevoie sa montezi supapa unic sens pe traseul de alimentare, adica dupa filtrul de diesel, taie furtunul, intercaleaza supapa unic sens si vezi ce se-ntampla... Cost-montaj aproape gratis, oricum fara Tech2 miramas sa descopere ceva...De pe o zi pe alta sa nu porneasca e inacceptabil, ai vreun furtunas cu por ceva de genul :idea:

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 30 Jul 2015, 17:59
by danplux
Și uite-așa a trecut timpul ... iar astăzi am avut programare la RAR, pentru că vreau să îi fac actele de RO. Toate bune și frumoase până când a trebuit să citească seria motorului (în prealabil m-au scos de pe linie și m-au trimis la un service ca să dau scutul jos de pe mașină :evil: ... ei nu se pretează la așa ceva). Plăcuța cu seria respectivă era corodată și nu se mai înțelegea nimic.
Așa că acum trebuie să merg la un service unde să fac o poză la codul/codurile de pe computerul mașinii, pe care ei (sucursala din CT) să o trimită ulterior la București pentru verificare și identificare.
Întrebare de necunoscător: unde se află localizat computerul/ecu la modelul meu de SAAB?
Thanks!

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 31 Jul 2015, 08:06
by andybumbu
-ECU se afla in spatele bateriei, deci in dreapta sus cum deschizi capota
-interesant cu inmatriculatul...cat ti-ai calculat cu taxa de inmatriculare :roll: , parca e doar vreo 4Teuro :lol:

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 31 Jul 2015, 08:43
by Hypo
si daca nici cei de la service nu iti citesc seria de la motor, te duci frumos la notar si faci o declarative precum ca nu ai schimbat motorul de cand ai masina si ai scapat si de RAR. Nu iti vor trece serie motor si rau nu are de ce sa iti fie ;)

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 04 Aug 2015, 22:43
by danplux
Gata. Am trecut de RAR, însă foarte dezamăgit de cum au decurs lucrurile. La noi în continuare legislația e făcută să pună bețe-n roate cetățeanului, adică o serie de motor care a devenit ilizibilă poate deveni o piatră de hotar între a obține sau nu CIV-ul mașinii, iar posesorul acesteia bănuit că ar fi putut face vreo șmecherie (că cică așa fac românii cu mașinile străine!), deși o dețin de aproape trei ani.
Până la urmă pe document figurează - cum era de așteptat și cum de fapt a fost constatat de joia trecută - că motorul este fără serie iar acesta nu mai poate fi poansonat cu alta nouă.
Nu mai zic că de pe flux m-au pus să duc mașina la un service să scot scutul de sub motor ca să poată citi ei mai bine seria, iar când inginerul l-a pus pe maistrul care asista să dea puțin cu șmirghel peste zona respectivă acesta nici nu a vrut să audă, că cică nu-i treaba lui ci a cui are mașina ... așa că a coborât inginerul sub ea. Îl înțeleg și pe acesta din urmă că trebuie să respecte o procedură națională rămasă poate în urmă față de alte state europene, însă chiar să vezi totul ad litteram ... Anyway!

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 09 Nov 2015, 10:41
by danplux
După revizia de sezon și schimbarea roților cu cele cu gume de iarnă, vacanța celui mic a însemnat un bun prilej pentru un circuit la munte.
În fotografie, o idee de camuflaj de iarnă stealth, pe timp de toamnă, lângă Zărnești.. :)

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 03 Jan 2017, 23:03
by danplux
"Bătrânica" se apropie ușor de 300k, însă încearcă să rămână cât se poate de sexy. Bineînțeles că a trebuit să mai trecem pe la "salon", să mai schimbăm un furtun spart, un senzor de ulei, niște garnituri învechite de la motor, dar ... obrazul subțire necesită și așa ceva.
Cel mai mult mă enervează starea de iarnă, cu sarea de pe asfalt, dar ... asta-i viața; mai suferim la capitolul "dermatologie", însă anul ăsta îi voi face un lifting pe la aripile spate.
Acum, conștientă că este o "cougar" numai bună de băgat talpa în ea, într-o pauză de șofat, m-a provocat la o fotografie .. obscură. :wink:
Saab photo session.jpg

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 04 Jan 2017, 18:30
by andybumbu
Faina bestia!
Ti-as recomanda sa montezi folii pe geamurile laterale. Incepand cu montantii b-spre spate negre, iar pt geamurile fata laterale cu transparenta 100% contra razelor solare ...diferenta e uriasa :idea:
Nu ai scris, cat te-a costat taxa de inmatriculare..?

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

PostPosted: 04 Jan 2017, 20:58
by danplux
Mulțumesc pentru sfaturi. Poate că voi ține cont de ele, deși nu vreau să obțin un contrast evident între alb și negru. Pentru interior, cu siguranță ajută. Momentan aș schimba protecțiile negre lipite pe partea superioară a portierelor, cele din dreptul geamurilor ... dar nu știu dacă se poate așa ceva.
Taxa m-a ajuns undeva la 1000 EUR. Nu am mai făcut niciun demers pentru recuperare ... din comoditate, cred.