Page 1 of 5

Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 23 Jan 2014, 10:57
by manole74
Dupa o calatorie cu peripetii si o verificare la Nordic, cale pe care multumesc echipei din Brasov, de aseara masina mea. Un Saab 9-5 Aero-230 cp din 11.2000, in stare destul de buna pentru varsta ei, dar cu mici neajunsuri specifice varstei.Unul din principalele neajunsuri in opinia mea il reprezinta farurile care mi se par oarbe. Suporta masina un retrofit cu lupe si xenon aftermarket? O sa incerc sa va tin la curent cu evolutia masinii.

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 23 Jan 2014, 11:19
by manolodsv
De aratat arata bine. Cu farurile mai sapa daca se potrivesc unele cu lupa si pui xenon AM. Bafta in continuare :mrgreen:.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 23 Jan 2014, 11:29
by manole74
Arata bine datorita jantelor Vector de 17 si supensiei sport Koni......care in ciuda garzii la sol, e un compromis foarte "fericit" intre tinuta si confort.

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 23 Jan 2014, 12:58
by andybumbu
Frumos saab, sa-l stapanesti sanatos :wink:
Si la mine sunt oarbe farurile, desi le-am sablat pe la 185000km, faza scurta e un dezastru :evil:

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 23 Jan 2014, 13:38
by cipsu
Masina e un bijou :) iar jantele sunt exact ceea ce imi doresc eu sa cumpar.
In ceea ce priveste farurile, se pot avea in vedere cateva aspecte:

1. REGLAJUL
O faza scurta corect reglata (masina mea e din 1999) face diferenta.

Gasiti o procedura de reglaj manual aici:
http://www.danielsternlighting.com/tech/aim/aim.html

Daniel Stern ne mai da un "tip" - "Another large improvement: aim the headlamps to 0.7-degree drop instead of 1.0% or 1.3% or whatever figure is on the housing. Your seeing distance will be much better and glare level will still be quite acceptable."

2. BECURILE
Daca chiar este cazul si avem de-a face cu o oglinda mai stearsa exista solutia becurilor Osram Rallye, nu tocmai ieftine si destul de greu si scumpp de procurat (pe langa ca sunt destinate conducerii off-road...)

O solutie care merge cu HW de fabrica este becul Rallye de 70/65W. Cele de 85/80W, pe langa ca pun in pericol siguranta traficului si a instalatiei electrice au si o durata de viata destul de scazuta.

Stock 60/55 1650/1000 lumen (high/low beam)
H4 Rallye 70/65 2000/1350 Ultra high efficacy, compatible w/most stock wiring
H4 Rallye 85/80 2400/1750 Ultra high efficacy

Exemplul este pentru modelul meu de masina cu bec H4. O lista comprehensiva se gaseste aici:
http://www.danielsternlighting.com/tech ... types.html

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 23 Jan 2014, 16:51
by kraz
Foarte frumoasa masina.Este o bijuterie,iar motorul este senzatie.Sa ai grija de ea si ea de tine.

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 23 Jan 2014, 19:07
by Dansb
andybumbu wrote:Frumos saab, sa-l stapanesti sanatos :wink:
Si la mine sunt oarbe farurile, desi le-am sablat pe la 185000km, faza scurta e un dezastru :evil:

Vezi daca nu le-ai pus folie? :mrgreen:

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 23 Jan 2014, 19:39
by manole74
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=234638

Am gasit ceva......iar o alta posibilitate pe care-o investighez este ca sa pun farurile, bumper-ul si sistemul de spalare - de la un model face-lift 2002. Rog pe cei care se pricep sa-mi spuna daca e realista aceasta posibilitate si care sunt costurile acestei operatiuni. :idea:

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 25 Jan 2014, 12:13
by leeloo
cam orice instalatie de xenon iti pui fara autoleveling, chiar daca ai lupe sunt deranjante pentru ceilalti..
O sa iti cam umple frigiderul .
Mai bine incerci sa le rezolvi pe asta, niste faruri noi, un reglaj corect si niste becuri mai de doamne ajuta fac minuni...

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 25 Jan 2014, 12:57
by manole74
Dar de pe 9-5 face-lift 2002, unde sunt farurile cu xenon si autoleveling , afara de faruri/semnale si bara mai implica swap-ul si alte schimbari(tragger , aripi, samd)????

Later edit: masina are instalatie secventiala Landi Renzo Omegas, care merge excelent!

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 25 Jan 2014, 15:29
by Dansb
manole74 wrote:Dar de pe 9-5 face-lift 2002, unde sunt farurile cu xenon si autoleveling , afara de faruri/semnale si bara mai implica swap-ul si alte schimbari(tragger , aripi, samd)????

Inafara de ce ai enumerat tu, mai e nevoie de modulul de autoleveling, care comanda ridicarea/coborarea farurilor in functie de incarcare/inclinatia drumului. Nu stiu la Saab unde e montat, dar la Opel stiu ca e undeva pe puntea spate.

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 25 Jan 2014, 16:15
by danezu
Cantarele sunt montate pe partea stanga la ambele roti fata/spate, se vad cand ridici masina pe elevator. Nu cred ca merita investitia in faruri noi, mai bine le polisezi pe astea si dupa aia aplici folie, pe care o schimbi la 2-3 ani.

Bafta!

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 27 Jan 2014, 11:35
by manole74
Trouble in paradise!! :( Am incercat sa pornesc masina zilele acestea ,din dorinta de-a elibera garajul unde vechiul meu Golf inca o boiereste.A pornit fara sa ezite, insa ma deranjeaza o problema: ventilatorul de clima nu porneste! Am folosit functia de autodiagnoza(auto+off) si singura eroare(08), imi indica o problema la deschiderea flapsurilor pe partea soferului- chestie pe care o banuiam din cauza volumului redus de aer care vine prin respectiva fanta. Ce imi puteti spune din experienta? Sa fie doar o siguranta.....sau sa ma astept la ceva mai grav?

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 27 Jan 2014, 16:16
by dgt
http://www.econmancer.com/?p=98
nu e scump dar ai de munca

Re: Saab 9-5 Aero /2000

PostPosted: 27 Jan 2014, 23:28
by manole74
Stiu ce trebuie facut pentru eroarea 08 din ACC si multumesc pentru link :). Beleaua e la ventilatorul de clima care se incapataneaza sa porneasca,iar din ce m-am documentat pana acum pe net- se rezolva asa:siguranta, w40 si un pic de impuls, schimbat periile motorasului,inlocuit motorul aerotermei( nu toate laolalalta :D ). Imi poate spune cineva ce e rezistorul??? Are legatarura piesa asta cu vitezele aerotermei?