My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby horatiuv » 12 Aug 2014, 14:10

Salut,

De mai puțin de trei săptămâni am intrat în clubul destul de exclusivist al posesorilor de Saab. Cel puțin în Sălaj când văd un Saab îmi vine să îl plătesc să mai treacă o dată să zic că am văzut două :lol: .

Mașina e din 2005 și e propulsată de motorul 1.9 TiD cu o putere de 120 de căluți frumoși. Având 9 ani, mai are câteva mici imperfecțiuni la exterior, dar nu își arată vârsta. Ieri am încheiat tangoul cu înmatricularea și deja mi-a sărit gândul la schimbul de ulei. Pe SID arată 41% calitatea uleiului, dar parcă l-aș schimba eu, să fiu liniștit. Dacă suntem la capitolul acesta, unde pot găsi o listă cu codurile filtrelor care trebuie schimbate?
Cam atât pentru moment, mâine îmi sosesc ștergătoarele de pe emag și cam atât.

Zi faină!

P.S.: O să îi mai fac câteva poze zilele astea, momentan le am doar pe cele din anunț.
Attachments
C33485856_5.jpg
C33485856_2.jpg
C33485856_1.jpg
SAAB 93 - 2005 - 1.9 TiD 120 cp
User avatar
horatiuv
Invatacel
 
Posts: 55
Joined: 25 Jul 2014, 09:58
Location: Zalău/Cluj-Napoca

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby Hypo » 12 Aug 2014, 15:34

Frumoasa achizitie,sa te stapaneasca sanatos. Vezi ca te poate insela informatia despre ulei ;) Nu de altceva dar nu se reseteaza singura cand faci schimbul. Apoi, odata cu schimbul filtrelor si a uleiului nu uita de distributie. Drumuri line
2005 Saab 9-3 SS 1.9 TiD 150 CP
User avatar
Hypo
Master
 
Posts: 372
Joined: 16 Nov 2013, 18:24
Location: Bucuresti

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby horatiuv » 18 Aug 2014, 19:34

Mersi! :D
Distributia e si ea pe lista, impreuna cu gume de iarna si jantele aferente. Am dat de o problema cand am facut curatenie la interior: mocheta din fata scaunului pasagerului era umeda. Am inteles ca ar fi problema la acel fitru pentru habitaclu. Oricum, cand fac schimbul de ulei o sa-l schimb si pe acesta.
SAAB 93 - 2005 - 1.9 TiD 120 cp
User avatar
horatiuv
Invatacel
 
Posts: 55
Joined: 25 Jul 2014, 09:58
Location: Zalău/Cluj-Napoca

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby talladega » 18 Aug 2014, 20:54

Nu e vorba de filtrul de polen daca la acela te referi.In cel mai fericit caz s-a infundat gaura de scurgere pentru condensul de la clima si de aceea este uda mocheta.In cel mai rau caz este vreun radiator sau furtun fisurat.La mine a fost doar gaura de scurgere a condensului si cu o sarma pe masura si un mecanic care a stiut unde sa o introduca s-a rezolvat problema.Bafta!
SAAB 900SE TURBO TALLADEGA MAPTUN STAGE3+-300 CP VISINIU-1997
SAAB 9-5 VECTOR 1,9 TID 150 CP ROSU-2007
VOLVO V70 AWD D5 185 CP NEGRU-2007
User avatar
talladega
Senior
 
Posts: 137
Joined: 08 Apr 2011, 13:30
Location: brasov

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby MagicPenguin » 23 Aug 2014, 12:47

Este o problema clasica destul de discutata pe forum: iti intra apa pe langa rama filtrului de polen, ajunge in ventilator (care oxideaza si incepe sa scartaie) si apoi se scurge pe mocheta. Apa intra pentru ca designul ansamblului este foarte prost si in plus garnitura din burete a supotului filtrului se deterioreaza. Este posibil (dar nu neaparat) sa ai si scurgerile infundate dar asta nu este principala cauza a problemei. Dai jos rama, cureti FOARTE BINE buretele mucegait, pui silicon in loc de burete si desfunzi scurgerile pline de pamant. O sa ai nevoie de presa pentru stergatoare.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby horatiuv » 23 Aug 2014, 15:36

Mulțumesc pentru sfaturi!
Între timp, am rezolvat și problema cu centura șoferului, acum se trage ca nouă.
SAAB 93 - 2005 - 1.9 TiD 120 cp
User avatar
horatiuv
Invatacel
 
Posts: 55
Joined: 25 Jul 2014, 09:58
Location: Zalău/Cluj-Napoca

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby Dansb » 23 Aug 2014, 22:02

horatiuv wrote:Între timp, am rezolvat și problema cu centura șoferului, acum se trage ca nouă.

Cum ai rezolvat? Si a mea revine greu si nu intotdeauna in totalitate. Te rog da-mi si mie rezolvarea.
Multumesc.
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1366
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby andybumbu » 24 Aug 2014, 01:11

Se depun resturi textile-scame-etc si din aceasta cauza se reduce forta arcului de a readuce centura automat...
Rezolvarea, se demonteaza fata de plastic de pe stalp, curatat si trebuie sa mearga...daca nu, e defecta :idea:

Legat de infiltratiile apei, 99% e ceea ce a scris @Magicpinguin
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3118
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby horatiuv » 26 Aug 2014, 11:45

Scuze pentru întârziere, am fost plecat de acasă. Am frecat cu hârtie abrazivă acolo unde intră centura în stâlp, dar în interior. Se adună destul de multă mizerie acolo.
SAAB 93 - 2005 - 1.9 TiD 120 cp
User avatar
horatiuv
Invatacel
 
Posts: 55
Joined: 25 Jul 2014, 09:58
Location: Zalău/Cluj-Napoca

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby horatiuv » 19 Sep 2014, 11:18

Azi am făcut schimbul de ulei. Toate bune și frumoase, până la filtrul de combustibil. Mecanicii nu au reușit să desfacă acel suport în care se afla filtrul. Acum mă gândesc să merg la Cluj, la reprezentanță, dar mă tem să nu-l fisureze când încearcă să-l deschidă, iar eu să rămân cu mașina acolo.
So, știe cineva cam care e prețul unui suport?
SAAB 93 - 2005 - 1.9 TiD 120 cp
User avatar
horatiuv
Invatacel
 
Posts: 55
Joined: 25 Jul 2014, 09:58
Location: Zalău/Cluj-Napoca

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby alfis02 » 20 Sep 2014, 08:02

Frumoasa masina! Bine ai venit in club, sa o stapanesti sanatos si sa ne vedem la intalniri.
SAAB 9-5;2.0t 2001
User avatar
alfis02
Invatacel
 
Posts: 52
Joined: 09 Jun 2013, 16:00
Location: Sibiu

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby horatiuv » 22 Sep 2014, 19:18

Mulțumesc! Sper să dau de câțiva Saab-iști de prin Cluj și să facem o mică întâlnire. :D
Am observat o chestie ciudată. După ce alimentez și pornesc motorul, acul care indică nivelul de combustibil stă la același nivel ca și înainte de alimentare; începe să urce în mers și după vreo 5 km ajunge la valoarea care trebuie. Acest lucru nu se întâmplă des, dar mi-a atras atenția.
SAAB 93 - 2005 - 1.9 TiD 120 cp
User avatar
horatiuv
Invatacel
 
Posts: 55
Joined: 25 Jul 2014, 09:58
Location: Zalău/Cluj-Napoca

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby manolodsv » 22 Sep 2014, 19:51

Scoate cheia din contact cand alimentezi, nu o lasa nici pe langa contact - in buzunar este locul :lol: si nu se va mai intampla.

Sent from my airplane 9-3 SS 2.0 t Hirsch - 88 TAF and ex 9-3 SS TiD 2008 - 08 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1995
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby horatiuv » 22 Sep 2014, 20:02

manolodsv wrote:Scoate cheia din contact cand alimentezi, nu o lasa nici pe langa contact - in buzunar este locul :lol: si nu se va mai intampla.

Sent from my airplane 9-3 SS 2.0 t Hirsch - 88 TAF and ex 9-3 SS TiD 2008 - 08 TAF


Oups! :oops: Mersi mult! :mrgreen:


Later edit: Am reușit până la urmă să desfac suportul buclucaș. :)
SAAB 93 - 2005 - 1.9 TiD 120 cp
User avatar
horatiuv
Invatacel
 
Posts: 55
Joined: 25 Jul 2014, 09:58
Location: Zalău/Cluj-Napoca

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

Postby horatiuv » 16 Oct 2014, 07:42

După schimbul de ulei, m-am gândit să o ceruiesc. Așa că, am comandat ceara de pe emag și după aproximativ 2 ore de muncă rezultatul îl puteți vedea în fotografia de mai jos.
Fun fact: după ce am făcut poza am parcat mașina și pe când m-am întors am mai găsit un Saab lângă al meu, mai exact un Saab 95, B 43 NPU. :D
Attachments
10722192_753102544759732_1890698206_o.jpg
SAAB 93 - 2005 - 1.9 TiD 120 cp
User avatar
horatiuv
Invatacel
 
Posts: 55
Joined: 25 Jul 2014, 09:58
Location: Zalău/Cluj-Napoca

Next

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest