Page 1 of 3

My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 12 Aug 2014, 14:10
by horatiuv
Salut,

De mai puțin de trei săptămâni am intrat în clubul destul de exclusivist al posesorilor de Saab. Cel puțin în Sălaj când văd un Saab îmi vine să îl plătesc să mai treacă o dată să zic că am văzut două :lol: .

Mașina e din 2005 și e propulsată de motorul 1.9 TiD cu o putere de 120 de căluți frumoși. Având 9 ani, mai are câteva mici imperfecțiuni la exterior, dar nu își arată vârsta. Ieri am încheiat tangoul cu înmatricularea și deja mi-a sărit gândul la schimbul de ulei. Pe SID arată 41% calitatea uleiului, dar parcă l-aș schimba eu, să fiu liniștit. Dacă suntem la capitolul acesta, unde pot găsi o listă cu codurile filtrelor care trebuie schimbate?
Cam atât pentru moment, mâine îmi sosesc ștergătoarele de pe emag și cam atât.

Zi faină!

P.S.: O să îi mai fac câteva poze zilele astea, momentan le am doar pe cele din anunț.

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 12 Aug 2014, 15:34
by Hypo
Frumoasa achizitie,sa te stapaneasca sanatos. Vezi ca te poate insela informatia despre ulei ;) Nu de altceva dar nu se reseteaza singura cand faci schimbul. Apoi, odata cu schimbul filtrelor si a uleiului nu uita de distributie. Drumuri line

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 18 Aug 2014, 19:34
by horatiuv
Mersi! :D
Distributia e si ea pe lista, impreuna cu gume de iarna si jantele aferente. Am dat de o problema cand am facut curatenie la interior: mocheta din fata scaunului pasagerului era umeda. Am inteles ca ar fi problema la acel fitru pentru habitaclu. Oricum, cand fac schimbul de ulei o sa-l schimb si pe acesta.

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 18 Aug 2014, 20:54
by talladega
Nu e vorba de filtrul de polen daca la acela te referi.In cel mai fericit caz s-a infundat gaura de scurgere pentru condensul de la clima si de aceea este uda mocheta.In cel mai rau caz este vreun radiator sau furtun fisurat.La mine a fost doar gaura de scurgere a condensului si cu o sarma pe masura si un mecanic care a stiut unde sa o introduca s-a rezolvat problema.Bafta!

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 23 Aug 2014, 12:47
by MagicPenguin
Este o problema clasica destul de discutata pe forum: iti intra apa pe langa rama filtrului de polen, ajunge in ventilator (care oxideaza si incepe sa scartaie) si apoi se scurge pe mocheta. Apa intra pentru ca designul ansamblului este foarte prost si in plus garnitura din burete a supotului filtrului se deterioreaza. Este posibil (dar nu neaparat) sa ai si scurgerile infundate dar asta nu este principala cauza a problemei. Dai jos rama, cureti FOARTE BINE buretele mucegait, pui silicon in loc de burete si desfunzi scurgerile pline de pamant. O sa ai nevoie de presa pentru stergatoare.

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 23 Aug 2014, 15:36
by horatiuv
Mulțumesc pentru sfaturi!
Între timp, am rezolvat și problema cu centura șoferului, acum se trage ca nouă.

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 23 Aug 2014, 22:02
by Dansb
horatiuv wrote:Între timp, am rezolvat și problema cu centura șoferului, acum se trage ca nouă.

Cum ai rezolvat? Si a mea revine greu si nu intotdeauna in totalitate. Te rog da-mi si mie rezolvarea.
Multumesc.

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 24 Aug 2014, 01:11
by andybumbu
Se depun resturi textile-scame-etc si din aceasta cauza se reduce forta arcului de a readuce centura automat...
Rezolvarea, se demonteaza fata de plastic de pe stalp, curatat si trebuie sa mearga...daca nu, e defecta :idea:

Legat de infiltratiile apei, 99% e ceea ce a scris @Magicpinguin

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 26 Aug 2014, 11:45
by horatiuv
Scuze pentru întârziere, am fost plecat de acasă. Am frecat cu hârtie abrazivă acolo unde intră centura în stâlp, dar în interior. Se adună destul de multă mizerie acolo.

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 19 Sep 2014, 11:18
by horatiuv
Azi am făcut schimbul de ulei. Toate bune și frumoase, până la filtrul de combustibil. Mecanicii nu au reușit să desfacă acel suport în care se afla filtrul. Acum mă gândesc să merg la Cluj, la reprezentanță, dar mă tem să nu-l fisureze când încearcă să-l deschidă, iar eu să rămân cu mașina acolo.
So, știe cineva cam care e prețul unui suport?

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 20 Sep 2014, 08:02
by alfis02
Frumoasa masina! Bine ai venit in club, sa o stapanesti sanatos si sa ne vedem la intalniri.

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 22 Sep 2014, 19:18
by horatiuv
Mulțumesc! Sper să dau de câțiva Saab-iști de prin Cluj și să facem o mică întâlnire. :D
Am observat o chestie ciudată. După ce alimentez și pornesc motorul, acul care indică nivelul de combustibil stă la același nivel ca și înainte de alimentare; începe să urce în mers și după vreo 5 km ajunge la valoarea care trebuie. Acest lucru nu se întâmplă des, dar mi-a atras atenția.

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 22 Sep 2014, 19:51
by manolodsv
Scoate cheia din contact cand alimentezi, nu o lasa nici pe langa contact - in buzunar este locul :lol: si nu se va mai intampla.

Sent from my airplane 9-3 SS 2.0 t Hirsch - 88 TAF and ex 9-3 SS TiD 2008 - 08 TAF

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 22 Sep 2014, 20:02
by horatiuv
manolodsv wrote:Scoate cheia din contact cand alimentezi, nu o lasa nici pe langa contact - in buzunar este locul :lol: si nu se va mai intampla.

Sent from my airplane 9-3 SS 2.0 t Hirsch - 88 TAF and ex 9-3 SS TiD 2008 - 08 TAF


Oups! :oops: Mersi mult! :mrgreen:


Later edit: Am reușit până la urmă să desfac suportul buclucaș. :)

Re: My SAAB 93 2005 1.9 TiD 120cp

PostPosted: 16 Oct 2014, 07:42
by horatiuv
După schimbul de ulei, m-am gândit să o ceruiesc. Așa că, am comandat ceara de pe emag și după aproximativ 2 ore de muncă rezultatul îl puteți vedea în fotografia de mai jos.
Fun fact: după ce am făcut poza am parcat mașina și pe când m-am întors am mai găsit un Saab lângă al meu, mai exact un Saab 95, B 43 NPU. :D