Saab-ul meu 9-5 LineAero

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby mihai_a » 22 Aug 2014, 04:15

Salut, am ajuns sa postez pe forum dupa ceva timp, pana acum am cules informatii :D
Din ianuarie sunt posesorul unui Saab 9-5 2.3t linear, dar doar de 3 saptamani pot sa ma bucur de ea cum trebuie. A fost o masina cu probleme, dar care acum rezolvate, reuseste sa ma bucure din ce in ce mai mult.
Povestea incepe in 2012 cand a trebuit sa aleg intre un 9-5 3.0 tid si un opel signum cu acelasi motor. Dupa ce m-am informat de problemele saab-ului cu acel motor am ales opel-ul. Si au inceput problemele: imobilizatorul era panicat si credea ca vreau sa fur masina, cutia de viteze considera ca plecare de pe loc se face in treapta a 5-a etc. Dupa un an am hotarat sa schimb opelul cu un saab.

Am plecat spre suceava de unde am plecat cu avionul inapoi spre casa. Eram cel mai fericit.... momentan
Dupa o luna de mers cu masina, cand se incalzea motorul a inceput sa se aprinda martorul de la ulei. Am dat fuga la mecanic care mi-a spus ca trebuie schimbati cuzinetii, zis si facut. Dupa o alta luna s-a aprins iar martorul de ulei, am ajuns iar la mecanic si mi-a zis ca arborele trebuie rectificat, cuzineti si biele schimbate. Atunci am luat decizia sa cumpar un motor SH si raman si cu piese de pe motorul vechi, costurile fiind apropiate.

Am luat motorul de la Cris9-5, un b235R din 2004. Dupa ce a fost facut transplantul, nimeni nu a stiut in Constanta sa programeze noul ECU cu restul sistemelor. Am incercat sa caut un service cu tech2, dar m-am lovit numai de raspunsuri negative sau nesiguranta. Am rezolvat intr-un final cu ajutorul lui Adrian Baciu(R.I.P.) care mi-a pus harta potrivita pentru TD04. Din pacate dupa ce am plecat din Piatra Neamt la cateva ore s-a intamplat tragedia...

Acum masina merge foarte bine si sunt mandru de ea, mai ales cand imi fac diferite SUV-uri si TDI-uri flash-uri pe autostrada :twisted: si apoi raman mult in urma. Asa a iesit acest LineAero, un compromis care mi se potriveste perfect: putere multa si suspensii moi 8)



Pun si cateva poze cu masina
Attachments
3.jpg
Inima de Aero
2.jpg
Pe Transfagarasan
Untitled.jpg
Driving '03 Saab 9-5 Linear with stage1 Aero engine
mihai_a
Junior
 
Posts: 22
Joined: 16 Jan 2014, 10:34
Location: Constanta

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby andybumbu » 22 Aug 2014, 07:16

Ai avut ceva aventuri...dar viata fara ceva palpitant, e ..monotona :lol:
Nu stiu de ce fuge lumea de 95 3.0TiD, sunt pe autoscout sau mobile cateva exemplare...full, de innebunesti.
Se poate upgrada motorul, ma refer la sistemul de racire si altele, sau schimba chiar motorul cu totul...

Sa-l stapanesti sanatos! :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby manolodsv » 22 Aug 2014, 07:44

In rest arata bine, cutie manuala sau automata ? Aventuri de tot felul. km multi fara incidente :mrgreen: .
Last edited by manolodsv on 22 Aug 2014, 08:38, edited 1 time in total.
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby Hypo » 22 Aug 2014, 08:24

Sa te stapaneasca sanatos !
Ex 2005 Saab 9-3 SS 1.9 TiD 150 CP
2006 9-3 Aero 2.0T 210 CP
2007 9-3 Vector 1.9 TiD 150 CP
2009 9-3 Aero 1.9 TTiD
User avatar
Hypo
Master
 
Posts: 397
Joined: 16 Nov 2013, 18:24
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby mihai_a » 22 Aug 2014, 12:17

Cutia este manuala, desi imi plac automatele,dupa experienta opel signum cu Aisin AF33 cand am vazut ca saab-urile au aceiasi cutie mi-am zis ca nu strica putina miscare la piciorul stang.

Intr-adevar, sunt multe oferte bune pentru 3.0tid. Motorul ar fi putut fi unul exceptional daca cei care au lucrat la el s-ar mai fi straduit putin (rusine japonezilor). Oricum, consider ca B235R este "mai saab" decat un 3.0tid.
Driving '03 Saab 9-5 Linear with stage1 Aero engine
mihai_a
Junior
 
Posts: 22
Joined: 16 Jan 2014, 10:34
Location: Constanta

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby Cris9-5 » 23 Aug 2014, 13:42

Sa-l stapanesti sanatos! Ma bucur sa vad in sfarsit poze cu avionul. Dupa parerea mea nu se merita automata. Inca imi aduc aminte de reprizele motorului B235R turat frumos. Automata pe mine ma dezamageste , pt ca schimba foarte jos , si nu simti motorul. Placerea vine doar in kickdown, pe sport , si cel mai mult cand schimb de pe volan, dar nu se compara cu o cutie manuala pe B235R. Drumuri bune!
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby mihai_a » 25 Aug 2014, 19:49

Multumesc de urari :D

Din ce am cautat pe internet nu am gasit toate informatiile necesare, poate poate ma ajuta cineva de aici :?

Cand mi-a reprogramat ecu-ul Adi Baciu mi-a activat si Open SID impreuna cu functia Engine Mode (Economic, Normal si Sport). Stiti ce parametrii sunt afisati de acesta si cum se opereaza cu el. Am gasit http://www.datorkungen.se/T7/guide_saab ... id_eng.pdf dar nu se potrivesc in totalitate cu ce imi afiseaza mie.

Intre timp am scos difuzoarele de pe fata pentru ca se auzeau prost si am ramas uimit cand am vazut in ce stare sunt. Ce imi recomandati: reconditionare, SH (oferte?), sau difuzoare aftermarket noi, dar pe 4 ohm?
Attachments
HK.jpg
Driving '03 Saab 9-5 Linear with stage1 Aero engine
mihai_a
Junior
 
Posts: 22
Joined: 16 Jan 2014, 10:34
Location: Constanta

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby andybumbu » 25 Aug 2014, 21:31

reconditionarea=exclusa
sh=pusca perfect, doar sa gasesti identice dimensiunile, sunt dstule 93SS la dezmembrat pe forum , sunt tot pe 4 Ohmi-Pioneer
upgradare=ideal, doar bugetul e unicul impediment :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby mihai_a » 25 Aug 2014, 23:00

Sistemul e harman/kardon, difuzoarele pioneer de pe 9-5 sunt parca pe 4ohm. Problema ar fi ca difuzoarele pe 4ohm se aud mai încet(asa am inteles..). Ptr ceva aftermarket nu am gasit dimensiunea ptr locas, de aceea intrebam
Driving '03 Saab 9-5 Linear with stage1 Aero engine
mihai_a
Junior
 
Posts: 22
Joined: 16 Jan 2014, 10:34
Location: Constanta

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby manolodsv » 25 Aug 2014, 23:49

Daca sunt de 4 ohmi inseamna ca asa iese semnalul - daca pui cu rezistenta mai mica, adica de 2 ohmi le va arde destul de repede. Se aude asa cum trebuie - mai incet se aude daca sistemul audio da semnal de 2 si tu pui de 4. La 9-3 SS toate sunt de 4 ohmi numai cele de bass din usile fata si de pe polita din spate sunt de 2 - pe 2 ohmi se aude mai bine bass.
Am cautat si eu ceva difuzoare si am gasit pentru 9-3 chiar la adancimea de instalare la be-loud.ro.
Ce sistem audio ai - cate difuzoare ?

Sent from my airplane 9-3 SS 2.0 t Hirsch - 88 TAF and ex 9-3 SS TiD 2008 - 08 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby mihai_a » 25 Aug 2014, 23:52

Difuzoarele originale sunt pe 2ohm. Este sistemul harman/kardon as3prestige cu 9 difuzoare. Difuzoarele din bord sunt de 2ohm, iar cel din mijloc de 5,9 :?
Driving '03 Saab 9-5 Linear with stage1 Aero engine
mihai_a
Junior
 
Posts: 22
Joined: 16 Jan 2014, 10:34
Location: Constanta

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby catalinmetal1 » 26 Aug 2014, 16:16

manolodsv wrote:Daca sunt de 4 ohmi inseamna ca asa iese semnalul - daca pui cu rezistenta mai mica, adica de 2 ohmi le va arde destul de repede. Se aude asa cum trebuie - mai incet se aude daca sistemul audio da semnal de 2 si tu pui de 4. La 9-3 SS toate sunt de 4 ohmi numai cele de bass din usile fata si de pe polita din spate sunt de 2 - pe 2 ohmi se aude mai bine bass.
Am cautat si eu ceva difuzoare si am gasit pentru 9-3 chiar la adancimea de instalare la be-loud.ro.
Ce sistem audio ai - cate difuzoare ?

Sent from my airplane 9-3 SS 2.0 t Hirsch - 88 TAF and ex 9-3 SS TiD 2008 - 08 TAF


hai ca le-ai bramburit de le-ai zapacit...
boxa (difuzorul sau ansamblul de difuzoare si filtre) e un consumator (sarcina) pasiv, daca duce spre scurt, trage mai mult curent => se ard finalii (daca nu pot duce un curent mai mare).
boxele se ard de la distorsiuni, si astea se obtin - culmea, nu?! - din putere insuficienta din partea power-amp-ului - nu din putere prea multa (ca si la motoare, nu exista prea multa, doar ca vine cu un cost). nu ai putere, dai "mai tare", ampliful intra in zona de distorsiuni, unde nu mai poate amplifica corect semnalul primit, si uite-asa, se duc difuzoarele (de obicei tweeterele sunt foarte sensibile la distorsiuni)

in plus, impedanta unui difuzor nu este constanta, ci variaza cu frecventa... la anumite frecvente, difuzoare de 8 ohmi nominal, pot cobori sub 2 ohmi, sau chiar sub 1 ohm, se cheama, in limbaj audio, ca-s "greu de dus"... iti trebuie un amplif bine construit care sa livreze curent suficient si pt aceste necesitati de impedanta foarte mica...

un aspect sau mai bine zis parametru important la o boxa / un difuzor, este sensibilitatea (in dB).
boxa pasiva nu are putere, ci consuma (sau mai bine zis, disipa putere).

asta asa ca o paranteza...
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby cipsu » 26 Aug 2014, 23:22

Astea iti trebuie tie, recomand GTO 328, cred ca e ok la nivelul de putere al HU (nu stiu exact pt sistemul HK dar cel Panasonic/Clarion e 4x20W RMS)
http://www.sonicelectronix.com/cat_m20_ ... akers.html
8 ohm au wooferele din usi amplifiate separat, cel putin la sistemul meu cu 6 boxe (9-3 OG)
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby Viorel » 11 Sep 2014, 18:28

Salut,
Nu stiu daca ai rezolvat intre timp; ma bag si eu in seama cu cateva idei care pot fi utile.
Amplificatorul Harman Kardon de pe AS3 are 9 iesiri individuale pentru fiecare difuzor.
Diferenta fata de un sistem clasic este ca acesta lucreaza in sistem multi-amping, adica: spectrul audio este separat inainte de amplificatorul final (exista un crossover in amplificator, care ofera fiecaruia dintre cele 9 etaje finale si implicit difuzoare, ceea ce-i trebuie, adica: joase pentru dif. ovale mari din spate, inalte si ceva medii-inalte pentru bord, semnal insumat L+R pentru centru, etc.)
O alta caracteristica este impedanta difuzoarelor care difera ( intre 2 si 6Ohm, dupa caz); in acest mod simplu, s-a realizat echilibrarea puterii si compensarea unor caracteristici (SPL, sound pressure level, sensibilitate) diferite intre difuzoare.
Ca urmare, asa cum zicea si catalinmetal, trebuie sa ai grija la sensibilitatea difuzoarelor folosite.
Desigur cea mai buna alegere sunt difuzoarele originale, eventual din dezmembrari.
Daca nu, eu as alege o pereche de difuzoare care:
-sa se potriveasca mecanic
-sa aiba impedanta apropiata
-sa aiba o suspensie mai degraba moale, in niciun caz difuzoare cu suspensie dura de cauciuc
Proba de auditie este pana la urma decisiva.
Atentie la tweeterele din bord! Acolo trebuie difuzoare cu con ( membrana de carton), nu tweetere cu calota, pentru ca filtrul din amplif le trimite si ceva medii-inalte. Eventual ar putea merge niste calote mari (1 1/4"), dar mai bine cele originale.
In opinia mea, instalatia AS3 de pe 9-5 2000-2001 a fost una extrem de reusita si muzicala, iar in toata gama Saab, numai cea de varf de pe 9-5 nou si Bose Surround de 9-3 rivalizeaza cu aceasta. Am avut si eu un 9-5 Aero cu asa ceva.
E pacat sa nu restaurezi sunetul initial al acestei linii deosebite.
Daca mai pot sa te ajut cu ceva, just ask.
Viorel Vasii
Viorel
Nou venit
 
Posts: 9
Joined: 09 Sep 2014, 20:42

Re: Saab-ul meu 9-5 LineAero

Postby mihai_a » 12 Sep 2014, 15:34

Multumesc de sfaturi Viorel :)

Astazi am dat comanda de Magnat Carfit 87 http://www.be-loud.ro/produse/Difuzoare ... ar-Fit-87/
Dupa weekend ar trebui sa ajunga si le montez. Cred ca se vor auzi OK. Vad ca ele sunt pe 2 cai, dar presupun ca au un filtru inainte de tweeter si nu ar fi probleme cu semnalul primit de la amplificator. Legat de sensibiliate(nu pre ma pricep!) stiu ca este valoarea la care difuzoarele incep sa distorsioneze...?

Din ce am citit pe saabcentral si uksaabs difuzoarele din bord le schimba cu Focal ISC 100, insa nu cred ca merita pretul de 100 de lire, tinand cont de faptul ca nu schimb si restul difuzoarelor.

Intre timp am mai cumparat de pe ebay un dvd/gps 2din care trebuie sa ajunga in 2 sapt. Cand ma apuc de montat promit ca pun poze :D
Driving '03 Saab 9-5 Linear with stage1 Aero engine
mihai_a
Junior
 
Posts: 22
Joined: 16 Jan 2014, 10:34
Location: Constanta

Next

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron