Convertible-urile mele

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Convertible-urile mele

Postby Viorel » 10 Sep 2014, 17:28

Salut prieteni,
In primul rand as vrea sa va multumesc tuturor, si in mod special organizatorilor, pentru ziua minunata de sambata petrecuta impreuna.
Pentru ca s-a solicitat, voi face si eu o prezentare sumara a celor doua Saab-uri ale familiei:

1. Convertible Aero V6 (IF12SAB) cu care am fost la intalnire:
-culoare: Electric Blue, km 90k, Anniversary Edition, MY06, livrat in 2007
L-am cumparat in 2011, cu 57kkm, masina fiind reposedata in urma neplatii ratelor de catre fostul utilizator.
Ca intotdeauna cand cumpar o masina, am supus-o unei inspectii totale, ocazie cu care am constatat:
-componente ale suspensiei fata (arcuri, amortizoare, etriere) apartinand unui Aero 2.0TS (omul a zis ca daca tot o da inapoi, macar sa-si innoiasca cealalta masina...)
-panoul de control al infotainment-ului (ICM3) fusese inlocuit cu un ICM2- monocrom verde- dar masina avea in continuare toate celelalte componente ale navigatiei (aceeasi cauza ca mai sus...)
-motorul, cutia si celelalte sisteme functionau normal.
Ca atare: am decis sa bag mana in buzunar si sa fac o treaba ispravita. Urmari:
-arcuri, amortizoare, etriere fata si placute noi originale
-am cumparat un ICM3 (color, NAV) nou si o grila de ventilatie care era zgariata
-revizie completa (inclusiv bujii, ulei de cutie, stergatoare de parbriz, etc.)
-capota fata vopsita si protejata cu lac anti-scratch, detailing all-round.
Dupa primele ture, desi masina mergea perfect, am simtit nevoia sa mai investesc in:
-upgrade Hirsch de 276HP
-frane Hirsch de 345mm fata (idntice cu Turbo X)
-4 roti Hirsch Double Spoke de 8.0x18" cu Michelin PS2 (intre timp, PS3)
De asemenea, am mai adaugat un convertor audio Dension care merge pe fibra optica si face posibila utilizarea unui iphone sau USB stick folosind comenzile de pe bord/volan si cu afisare pe ICM3; masina avea deja echipare audio de nivel 3 (12 difuzoare, woofer de 10" in Torsion Box).
De atunci ma bucur de un vehicul deosebit (si ca aspect, si ca fiabilitate). Singura defectiune (la scurt timp dupa achizitie) a fost un furtun de apa care nu fusese cuplat corect- tot de o mana criminala). In rest- benzina si revizii.
Consum real de drum lung 10.3-10.5, oras cam 14, numai benzina de 98-100.
Interesant: desi orice masina consuma ulei, la acest motor nu am completat NICIODATA un gram de ulei in cei 10000km intre revizii (evident, pentru ca nu a trebuit)!
Alte caracteristici: motorul 2.8V6, asa numitul High Feature V-Engine al celor de la GM are un mers extrem de rafinat si liniar; mai ales dupa resoftare, turbo-lag-ul este practic zero, iar in rarele ocazii cand ma duc spre 4000rpm sau peste, in modul manual, e pur si simplu incantator; de notat ca mergand mai turat si in mod manual, consumul scade in loc sa creasca. Zgomotul special al esapamentului pe care unii l-ati remarcat) este meritul inginerilor de la Saab care au acordat un pic diferit cele doua tobe; altfel din masina nu se auzea mai nimic. Practic, motorul se aude...din spate! Recomand cu mare caldura aceasta motorizare oricui mai gaseste un V6 (si are bani de taxe...). De asemenea, franele de Hirsch sau Turbo x sunt un Must, pentru ca cele de serie sunt destul de ofilite la greutatea masinii- nu mai vorbesc de franele sub-Aero.
Ce lipseste: cutia de 8 trepte de la BMW :-) Imi pot doar imagina cum ar merge avionul V6 cu acea bijuterie! Sunt momente (de regula la demaraje din viteze mici, in mod automat) cand se simte ca automata AW de pe Saab e de generatie mai veche.
De asemenea, o injectie directa pe acest motor ar fi facut diferenta si in materie de economie. Poate va aparea candva un urmas V6 din partea suedezilor.
Ca bilant, investitia totala (vorbesc din aduceri aminte) a fost de vreo 3000 piese inclusiv ICM + 1100 upgrade ( ma rog, cu un discount) + vreo 2500 (parca) roti si frane. EUR, ce credeati?!
Cam asta e masina albastra, pe cealalta o voi descrie in alt post.
Viorel Vasii
Viorel
Nou venit
 
Posts: 9
Joined: 09 Sep 2014, 20:42

Re: Convertible-urile mele

Postby Viorel » 10 Sep 2014, 18:00

Iata si cealalta masina:

2. Convertible 2.0TS Aero (IF20SAB)
-culoare: Steel Grey, cca.120kkm, A5, piele grey/dark grey, audio 13 dif.
Acesta a fost primul meu Convertible (in 2007 ,avea 42kkm) si al treilea Saab.
Multa vreme am facut concediile cu ea, i-am aratat Olanda, Spania , etc.
In prezent fiu-meu e titular (avem aceeasi inaltime, deci ergonomia de Saab e binevenita).
Mi-e greu acum sa-mi amintesc toate lucrarile care s-au facut la aceasta masina, voi incerca sa ma refer doar la cele mai interesante:
-in 2012 am fost anuntat de tabloul de bord ca am probleme la catalizator; am incercat sa-l inlocuiesc cu ceva neoriginal din motive de buget, dar cand a venit piesa comandata m-am speriat; ajunge doar sa spun ca avea sectiunea mai mica decat cel original! Ca urmare, intrucat cel de MY04 nu mai era disponibil, am folosit unul original Saab, nou, de 2006-2007 cu o modificare minora ( o gaura modificata in flansa) si a mers/ merge perfect!! De altfel, aceasta este una dintre cele trei experiente nefericite cu aftermarket pe care le-am avut in total de cand conduc/ repar masini si care m-au convins definitiv sa folosesc numai piese de origine ( la masinile mele, desigur, despre asta vorbeam).
-am montat roti de Aero dupa 2005 (7.5x17") cu anvelope 235/45; aceasta mi se pare una dintre cele mai fericite variante pe 9-3, chiar daca unii ar putea obiecta ca se ridica un pic centrul de greutate. Insa combinatia confort/ pata de contact/ lipsa de griji la gropi este una de exceptie, credeti-ma pe cuvant. Unde mai pui ca anvelopele Primacy HP se incapataneaza sa nu se uzeze dupa vreo 35000km, si sa nu va imaginati ca au vreo problema de aderenta. Imi amintesc de primul meu 9-5 (Aero MY01) care avea 225/45 si, mai greu fiind, sansele de a face galme la o groapa mai serioasa erau 50/50!
In general, fata de cealalta masina, diferentele ar fi:
-clar, cutia A5
-suspensia ceva mai rigida
-echilibru de mase mai bun (fata mai usoara)
-turbo-lag notabil mai mare
-diferenta de consum, mai ales in oras aglomerat (12.5-13 fata de 14-14.5 e media de oras cu DN1)
Desigur, unele erau de asteptat.
Si aceasta masina a primit un upgrade Hirsch de 230HP, care se simte mai ales in cuplu.
Cat priveste vandalismul, care de-a lungul timpului a fost temerea potentialilor cumparatori de soft-top, am avut intr-adevar o problema acum cativa ani; cineva a incercat sa taie soft-top-ul, dar a reusit doar sa zgarie stratul exterior- mentionez doar ca aveam Casco la Allianz.
In mare (viteza:) cam asta imi amitesc despre decapotabilele mele.
Daca cineva ar putea fi interesat si de alte detalii, va stau la dispozitie.
La buna revedere si... Aveti grija de avioane!
Viorel
Viorel
Nou venit
 
Posts: 9
Joined: 09 Sep 2014, 20:42

Re: Convertible-urile mele

Postby alin.radu » 10 Sep 2014, 19:59

Super marfa masinile.. Am citit cuvant cu cuvant. Super
Acum am niste intrebari ca vreau si eu cabrio de la saab:
1. Detalieaxa problemele cu decapotarea, service-ul la decapotare si costul pieselor. Eventual daca ai cunostinta de ceva "bug-uri" la sistemul cabrio
2. Scartie softul pe gropi? Sincer, te rog

Multumesc
2003 Saab 93 SS 2.0t
2007 Kia Sportage 4wd

Ex:
2009 Astra GTC 1.7cdti
2008 Golf 5 1.9 tdi
2007 Astra H 2.0T
2006 Astra Twintop 2.0T
2003 Signum 2.0t
2001 Astra Bertone 1.8
1991 Calibra 2.0 SFI
alin.radu
Senior
 
Posts: 155
Joined: 13 Nov 2012, 09:30
Location: Buzau

Re: Convertible-urile mele

Postby vlpauto » 10 Sep 2014, 21:11

Asteptam si poze cu bijuteriile. :D

Bafta!
Magazin de piese auto on-line.

http://vlpauto.ro/
User avatar
vlpauto
Master
 
Posts: 293
Joined: 10 Feb 2013, 16:34
Location: Bucuresti/Slobozia

Re: Convertible-urile mele

Postby Viorel » 10 Sep 2014, 22:39

Salut,
Raspunsurile la intrebari:
1. Sistemul de decapotare s-a schimbat radical la 9-3-ul nou, si as zice ca in bine:
-o coasta in plus (6 in loc de 5)
-full hidraulic inclusiv zavorarea pe rama de parbriz
-sistemul de stocare (capacul compartimentului de stocare soft top) imbunatatit si mai fiabil.
Comparatia o fac cu 9-3 pana in 2002, respectiv 900NG.
De aceea recomand ca alegere 9-3 Convertible dupa 2003.
Probleme mari nu sunt si nici dereglari in exploatare sau nevoie de reglaje. Totusi pot aparea probleme jenante cum ar fi:
-defectarea (de regula spargerea) unui cilindru receptor, caz in care tot uleiul e pe tine ( ca la excavator:); ca fapt divers, primul meu Convertible a avut o data buba asta, dar la fostul detinator; eu n-am avut placerea:))
-defectarea senzorilor din portbagaj care duce la imposibilitatea manevrarii soft-top-ului (dar asta e de regula de utilizator, senzori loviti cu bagaje etc.)
Oricum pentru situatii de urgenta Saab a prevazut un sistem de inchidere manuala descris in manual si insotit de o cheie speciala in trusa masinii, asa ca nu ramai in ploaie fara "coviltir" la caruta.
Per ansamblu, sistemul este foarte fiabil si nici nu incape comparatie cu cele ale altor marci cum ar fi, de ex., cel cu servomotoare de pe Volvo-urile mai vechi.
2. Zgomote pe denivelari: un Convertible nu poate fi nici la fel de rigid, nici la fel de silentios pe gropi ca un Sedan. Aceasta, pe de o parte, datorita conceptului diferit de structura ( praguri si stalpi A cu otel de inalta rezistenta, care au inerent o anumita elasticitate; pana si parbrizul difera- e mai gros- si contribuie la rigiditatea generala). De asemenea ancorarea soft-top-ului de rama parbrizului se face in doua puncte (la 9-3-ul nou), respectiv un punct la celelalte. Asta nu se poate compara cu un plafon sudat sau mai nou lipit pe toata latimea.
Zavoarele metalice produc un anumit zgomot pe denivelari (mari); ideea e cat de mare e acest zgomot si diferenta este data de starea de uzura si de reglajul inchizatoarelor.
Oricum, Convertible de la Saab are unul dintre cele mai bune soft-top-uri din piata; am avut ocazia sa conduc prin Bucuresti un Porsche Carrera decapotabil si nu pot sa-ti descriu cat de mandru am fost de Saab.
Concluzie: cumpara-l cu incredere si, in cel mai rau caz, schimba-i sau regleaza-i mecanismul de zavorare pe rama parbrizului. Alte piese nu fac zgomot.
Oricum, daca sunt peste 20 de grade afara, nu vei rabda sa nu o decapotezi.
Deschisa nu face niciun zgomot :-)
Sper ca te-am lamurit,
Viorel
Viorel
Nou venit
 
Posts: 9
Joined: 09 Sep 2014, 20:42

Re: Convertible-urile mele

Postby Edy » 11 Sep 2014, 08:20

Bine ai venit Viorel! :)
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Convertible-urile mele

Postby alin.radu » 11 Sep 2014, 12:09

Multumesc de raspunsuri
Stau in dubiu intre un roadster care se decapoteaza manual cu principalul dezavantaj ca familia mea nu va merge niciodata in cabrio :lol: , insa cu avantajul ca sistemul de decapotare nu cere nici un banut si nici nu te face de ras
si
intre un saab cabrio cu 4 locuri, cu principalul avantaj ca s-ar putea sa vada si copii cum e sa mergi cabrio cu maxim 70 (ca apoi dau in otita pe locurile din spate) dar cu dezavantajul ca s-ar putea sa-mi fac de lucru cu sistemul de decapotare.
Sincer, fiind second si fiind saab, mi-e teama de urmatoarele lucruri:
1. sa nu fi fost lovita si reparata de "specialisti"
2. sa nu se strice si sa stau cu "specialistii" sa invete prin diverse incercari sistemul de decapotare
3. aprovizionarea cu eventuale piese/senzori/motorase hidraulice

Te-am intrebat de bug-uri cunoscute, pt ca Astra Twintop in primii doi ani de fabricatie a avut numai probleme la sistemul de decapotare pe care il prezentau ca revolutionar. Si ajunsesem ca dupa un an de exploatare, la masina noua, sa-mi fie teama la fiecare decapotare, pe principiul ca...daca se blocheaza iar un flaps si se opreste acoperisul la mijloc. Avea si aia cheie speciala cu care doi oameni in 20 de pasi inchideau sandramaua, dar iti dai semaa ca e penibil si iti faci de lucru.
Una peste alta mai studiez, iti mai urmaresc topicul, poate cine stie, trece vara, scade pretul si fac pasul :D . Chiar am vazut un V6 turbo cabrio de vanzare si imi suradea ideea :twisted:
2003 Saab 93 SS 2.0t
2007 Kia Sportage 4wd

Ex:
2009 Astra GTC 1.7cdti
2008 Golf 5 1.9 tdi
2007 Astra H 2.0T
2006 Astra Twintop 2.0T
2003 Signum 2.0t
2001 Astra Bertone 1.8
1991 Calibra 2.0 SFI
alin.radu
Senior
 
Posts: 155
Joined: 13 Nov 2012, 09:30
Location: Buzau

Re: Convertible-urile mele

Postby catalinmetal1 » 11 Sep 2014, 14:06

Felicitari d-lui Viorel pt posesia unuia dintre cele mai frumoase si excitante saab-uri de la noi din tara.
am cochetat si eu cu ideea celui albastru pe vremea cand era pus la vanzare, insa am zis, si bine am facut, ca un astfel de experiment trebuie facut mai intai pe bani mai putini.

am detinut si eu un cabrio 9-3 timp de 6 luni, insa generatia mai veche, si am avut in cateva randuri si experienta de a conduce 9-3 cabrio generatia dupa 2003 chiar dupa 2008 cu facelift...
ce pot spune este ca exista o diferenta notabila intre tinuta de drum intre cele 2 generatii, cu un mare plus pt cea noua, cum sunt si cele ale lui Viorel.

din pacate, pe multe din soselele patriei, utilizarea unui cabrio, asa cum percep eu catrebuie sa se desfasoare o calatorie intr-o masina deosebita, nu este la standardele asteptate, din cauza de praf, mirosuri dubioase, gaze esapament, zgomot mare etc...

sigur, e o chestie cand vine primavara si vezi in primele weekenduri calde multe decapotabile prin oras la plimbare, si inca o chestie cum multa lume se holbeaza la decopatabila ta cu 4 litere nestiind exact unde sa o catalogheze, nefiind nici BMW, nici Audi, nici Mertz, dar nici ceva japonez, insa chestiile astea merita numai cand vorbim de o masina de rezerva, si nu de una de zi cu zi.
pe mine de ex, ma omora drumul pana la servici pe centura de sud a capitalei, la unele bucati aveam senzatia ca masina se rupe in doua. bineintales, nu era cazul, masina e solida, iar la generatia noua aproape ca nici nu se mai observa acest lucru, insa pt mine, si pt modelul old gen, disconfortul creeat de zgomotele de rulare si "ambientul placut" de pe soselele tarii, m-au determinat sa nu imi mai doresc o astfel de masina... ramane de vazut, cand preturile vor mai scade, cum va fi cu una generatie noua, dupa 2003... pana la momentul actual am ratat 3, un 1,8t galben, un ttid aero galben, si un 1,8t alb... la un moment dat probabil imi voi satisface si aceasta curiozitate, cand voi avea unde sa tin in siguranta o masina de pleasure cruise!

oricum ar fi, V6-le lui Viorel este o masina care mie personal imi trezeste niste instincte primare, si imi graveaza in contiinta ideea sau mai bine zis necesitatea acuta de posesiune, desi m-am jurat ca nu mai iau cabrio in tara asta, stiu ca a fost un juramant partial :D

inca o data, felicitari!
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Convertible-urile mele

Postby Viorel » 30 Dec 2014, 18:08

Salutare tuturor,
Sper ca va descurcati bine cu avioanele prin zapada!
Convertible-ul din 2004 si-a gasit un nou posesor si, probabil, va fi intalnit prin Arad.
Inainte de vanzare, am remediat toate micile probleme de aspect (Casco sa traiasca). Am convingerea ca am vandut o masina solida si bine intretinuta in cei 126000 km pe care-i avea la data despartirii.
Sper ca noul utilizator sa se bucure de masina cel putin cat m-am bucurat eu si, de ce nu, sa adere la forum.
Desigur, V6 ramane in parcul auto personal.
Va urez tuturor un 2015 cu sanatate si excursii interesante la bordul Saabinelor.
Viorel
Viorel
Nou venit
 
Posts: 9
Joined: 09 Sep 2014, 20:42

Re: Convertible-urile mele

Postby Edy » 31 Dec 2014, 07:03

Felicitari pentru vanzare! Cum se face ca multe decapotabile se vand mai ales iarna! Este un paradox, dar cine isi doreste asa ceva cu adevarat economiseste vara si cumpara iarna cand preturile mai scad! Multumim de urari si te mai asteptam pe la intalniri cu V6-le!
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Convertible-urile mele

Postby danplux » 31 Dec 2014, 17:32

Cine se grabeste mai poate gasi:
http://www.autohus.de/en/car-search/sea ... 35b10f9332
Un an bun!
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa


Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest