Salut prieteni,
In primul rand as vrea sa va multumesc tuturor, si in mod special organizatorilor, pentru ziua minunata de sambata petrecuta impreuna.
Pentru ca s-a solicitat, voi face si eu o prezentare sumara a celor doua Saab-uri ale familiei:
1. Convertible Aero V6 (IF12SAB) cu care am fost la intalnire:
-culoare: Electric Blue, km 90k, Anniversary Edition, MY06, livrat in 2007
L-am cumparat in 2011, cu 57kkm, masina fiind reposedata in urma neplatii ratelor de catre fostul utilizator.
Ca intotdeauna cand cumpar o masina, am supus-o unei inspectii totale, ocazie cu care am constatat:
-componente ale suspensiei fata (arcuri, amortizoare, etriere) apartinand unui Aero 2.0TS (omul a zis ca daca tot o da inapoi, macar sa-si innoiasca cealalta masina...)
-panoul de control al infotainment-ului (ICM3) fusese inlocuit cu un ICM2- monocrom verde- dar masina avea in continuare toate celelalte componente ale navigatiei (aceeasi cauza ca mai sus...)
-motorul, cutia si celelalte sisteme functionau normal.
Ca atare: am decis sa bag mana in buzunar si sa fac o treaba ispravita. Urmari:
-arcuri, amortizoare, etriere fata si placute noi originale
-am cumparat un ICM3 (color, NAV) nou si o grila de ventilatie care era zgariata
-revizie completa (inclusiv bujii, ulei de cutie, stergatoare de parbriz, etc.)
-capota fata vopsita si protejata cu lac anti-scratch, detailing all-round.
Dupa primele ture, desi masina mergea perfect, am simtit nevoia sa mai investesc in:
-upgrade Hirsch de 276HP
-frane Hirsch de 345mm fata (idntice cu Turbo X)
-4 roti Hirsch Double Spoke de 8.0x18" cu Michelin PS2 (intre timp, PS3)
De asemenea, am mai adaugat un convertor audio Dension care merge pe fibra optica si face posibila utilizarea unui iphone sau USB stick folosind comenzile de pe bord/volan si cu afisare pe ICM3; masina avea deja echipare audio de nivel 3 (12 difuzoare, woofer de 10" in Torsion Box).
De atunci ma bucur de un vehicul deosebit (si ca aspect, si ca fiabilitate). Singura defectiune (la scurt timp dupa achizitie) a fost un furtun de apa care nu fusese cuplat corect- tot de o mana criminala). In rest- benzina si revizii.
Consum real de drum lung 10.3-10.5, oras cam 14, numai benzina de 98-100.
Interesant: desi orice masina consuma ulei, la acest motor nu am completat NICIODATA un gram de ulei in cei 10000km intre revizii (evident, pentru ca nu a trebuit)!
Alte caracteristici: motorul 2.8V6, asa numitul High Feature V-Engine al celor de la GM are un mers extrem de rafinat si liniar; mai ales dupa resoftare, turbo-lag-ul este practic zero, iar in rarele ocazii cand ma duc spre 4000rpm sau peste, in modul manual, e pur si simplu incantator; de notat ca mergand mai turat si in mod manual, consumul scade in loc sa creasca. Zgomotul special al esapamentului pe care unii l-ati remarcat) este meritul inginerilor de la Saab care au acordat un pic diferit cele doua tobe; altfel din masina nu se auzea mai nimic. Practic, motorul se aude...din spate! Recomand cu mare caldura aceasta motorizare oricui mai gaseste un V6 (si are bani de taxe...). De asemenea, franele de Hirsch sau Turbo x sunt un Must, pentru ca cele de serie sunt destul de ofilite la greutatea masinii- nu mai vorbesc de franele sub-Aero.
Ce lipseste: cutia de 8 trepte de la BMW Imi pot doar imagina cum ar merge avionul V6 cu acea bijuterie! Sunt momente (de regula la demaraje din viteze mici, in mod automat) cand se simte ca automata AW de pe Saab e de generatie mai veche.
De asemenea, o injectie directa pe acest motor ar fi facut diferenta si in materie de economie. Poate va aparea candva un urmas V6 din partea suedezilor.
Ca bilant, investitia totala (vorbesc din aduceri aminte) a fost de vreo 3000 piese inclusiv ICM + 1100 upgrade ( ma rog, cu un discount) + vreo 2500 (parca) roti si frane. EUR, ce credeati?!
Cam asta e masina albastra, pe cealalta o voi descrie in alt post.
Viorel Vasii