Salut si bine ai venit in lumea SAAB. Uitandu-ma la constatarile si lucrurile pe care ti le-ai propus ma vad pe mine in urma cu doi ani, cand mi-am cumparat un 9-3 Coupe din 1999, model SE HOT.
In ceea ce priveste suspensia si directia, exista solutii bune care aduc imbunatatiri consistente acestui sasiu, dar sa le luam pe rand.
SUSPENSIE:
Amortizoare:
- in ceea ce priveste producatorul, sunt doua optiuni de amortizoare sport, Bilstein si Koni; Koni face amortizoare reglabile (manual) iar Bilstein are doua modele (B6 care merge pe arcurile standard cu un plus mare de raspuns si B8 care este super sport si este proiectat pentru arcuri lowering si se spune ca scoate cea mai buna performanta pe strada)
- in cazul arcurilor sunt si aici doua optiuni de upgrade, prima fiind o suspensie stock Aero (-10mm) iar cealalta fiind arcurile lowering (se spune ca H&R si Eibach ar fi de top, ar mai fi si Maptun de mentionat, asta pe langa cele ale clasicilor tuneri SAAB Hirsch si Abbott Racing) Acestea din urma lasa sasiul mai jos cu 40 mm fata de stock non Aero dar evident, la fel ca si in cazul amortizoarelor e un compromis in ceea ce priveste confortul pe drumuri denivelate/stricate si garda la sol iarna, clearence-ul la obstacole, etc.
- busi poliuretanice; ofera o flexibilitate redusa fata de bucsile clasice de cauciuc si reduc jocul pe care acestea il pot genera cand sunt supuse eforturilor mari generate in timpul conducerii agresive. Producatorul pe care eu il recomand este Powerflex
https://www.powerflex.co.uk/ iar despre ordinea de merit a reperelor care trebuie bucsate e o intreaga teorie in ceea ce priveste un set-up ideal (sunt forumuri intregi pe siteurile monomarca din UK)
- upgrade bara stabilizatoare spate. Puntea spate este un fel de calcai al lui Achile datorita faptulu ica nu este o suspensie independenta, moderna. De mare ajutor si se spune ca este unul dinre cele mai eficiente upgrade-uri este bara de stabilizare spate. Optiiunile sunt inlocuirea cu una mai groasa produsa de tunerii SAAB sau, o solutie folosita de multi, dublarea celei stock cu una identica. Impreuna cu un amortizor sport imbunatateste drastic comprotamentul dinamic pe curbe cu mentiunea ca trebuie maxima atentie pe asfalt ud (datorita rigiditatii crescute permite o abordarea mai rapida a virajelor dar si punctul de rupere a aderentei apare mult mai brusc decat in conditiile unei setari mai permisive)
DIRECTIA:
- best bang for the buck se spune ca este asa numita steering rack clamp and brace
http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=206practic elimina complet jocul din elementele de fixare a coloanei de directie si impreuna cu capetele de bara cu bucsi poliuretanice rezolva complet problema feedbackului din directie si imbunatateste mult problema torque steer (la motiorul de 154HP nu ar trebui sa fie o problema uriasa dar la modele Aero doatorita cuplului mare si transmisiei fata apar probleme serioase de handling la demarajul in forta - devieri serioase de la trasa)
Observatiile mele cu privire la restul imbunatatirilor care te intereseaza:
Ambreiajul - daca nu scapa lasa-l, nu are obiceiul sa cedeze catastrofic, daca nu faci drumuri foarte lungi nu cred ca paote fi o problema. E o idee buna sa se schimbe complet (kit rebuild) si sa se coroboreze si cu un schimb de ulei la cutie.
Sunetul. Eu am avut modelul stock cu amplificator si woofere in usi (daca vrei upgrade am amplificatorul la vanzare la un pret modic) Eu am schimbat HU cu unul 2DIN Clarion si in ceea ce priveste difuzoarele am mers pe DLS, un sistem 2 way fata (6") si tot un 2way spate (6x9) amplificate cu 4x125w/canal de la JBL.
Concluzia - nu sunt foarte multumit, desi este peste sonorizarea originala. HU cel putin face numai probleme din cauza software-ului nasol, carkitul inclus se blocheaza, touchscreenul trebuie recalibrat periodic, etc (si nu e vorba de acest model, am auzit multe probleme cu toate brandurile) In plsu n ueste complet in lipsa unui subwoofer si acesta, impreuna cu amplificatorul si cablajele iti complica situatia in portbagaj.
Am studiat si eu sa pun o tableta Nexus 7 dar nu am talentu lnecesar sa fac un asemnea transplant.
te-as sfatui sa incerci sa-ti schimbi difuzoarele cu unele de calitate (sunt solutii) sa-ti pui difuzoarele in usi (fac diferenta!) si sa ramai pe HU original. iesi mai ieftin si ramai cu integrarea cu bordul si comenzile pe volan. iti trebui poate si un transmiter FM, daca nu ai pretentii de audiofil unul de calitate este satisfacator.
despre DRL si ogliniz pliabile nu comentez/nu stiu nimic si ma declar interesat de ce solutie vei gasi sa le faci.
Daca mai ai nevoie de lamuriri cu privire la ceva din cele spuse mai sus scrie-mi aici sau pe PM si incerc sa-ti ofer tot suportul pe care il pot oferi.