2001 Saab 9-3 2.0t

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

2001 Saab 9-3 2.0t

Postby Serban » 12 Sep 2014, 19:18

Salutare!
Numele meu e Serban si din iunie sunt fericitul posesor al unui Saab 9-3 coupe, masina la care visez de pe la 7 ani. Am cumparat-o fara sa planific asta, intr-o vacanta in Olanda, dupa ce am vazut un alt 9-3, in 5 usi, de vanzare pe strada.
Masina a avut 180 000km la cumparare, un singur proprietar, service in fiecare an, si arata bestial!
De departe insa mi-a placut cel mai mult felul cum se conduce. Inainte de Saab, conduceam un renault clio, al tatalui meu, destul de sprinten, motor de 100cp, 900kg, prindeti ideea. Ma gandeam ca o masina de 150cp si 1400kg nu poate fi mult mai rapida dar...nu am avut dreptate. Ma rog, nu am mai condus motoare turbo inainte, in afara de cateva diesel-uri, nu aveam de unde sa stiu ca pot accelera de la 130 la 160km/h pe lungimea unui tir, in treapta a 5-a. Sau ca daca schimb a 4-a in oras sunt sanse sa ma prinda radarul.
Problema a fost cand am inceput sa conduc masina in oras. Obisnuit cu clio-ul, destul de teapan la viteze mici, Saab-ul merge mai degraba ca o barca. Subvireaza orice ii faci, volanul nu pare sa aiba vreo legatura mecanica cu rotile, e doar o treaba pe care o intorci in directia in care vrei sa mergi, fara sa iti dea vre-un feedback.
M-am prins insa ca nu e genul de masina care sa se conduca asa, nu e o masina sport, mai degraba o masina foarte comfortabila, destul de rapida. O masina pe care o conduci "laid back", o masina foarte silentioasa, cu niste scaune extraordinare, o masina cu care poti conduce 800km/zi, fara sa obosesti prea mult, si, defapt, cea mai misto masina pe care am condus-o vreodata.
Nu am avut foarte mult timp sa ma ocup de ea, ba cu munca, ba cu scoala, dar am in plan sa schimb:
1.ambreiajul, nu a fost schimbat niciodata
2.amortizoare+arcuri, vreau sa cobor masina un pic
3. sistemul audio, cel mai probabil cu o tableta, pentru navigatie si muzica, plus ca nu am difuzoare in usi
4. DRL-uri in lampa de semnalizare
5. Oglinzi pliabile automat
6. Polish complet.
saab-1.jpg

saab_2.jpg
2001 Saab 9-3 2.0t
Serban
Nou venit
 
Posts: 6
Joined: 15 Aug 2014, 17:50
Location: Bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby cipsu » 13 Sep 2014, 13:36

Salut si bine ai venit in lumea SAAB. Uitandu-ma la constatarile si lucrurile pe care ti le-ai propus ma vad pe mine in urma cu doi ani, cand mi-am cumparat un 9-3 Coupe din 1999, model SE HOT.

In ceea ce priveste suspensia si directia, exista solutii bune care aduc imbunatatiri consistente acestui sasiu, dar sa le luam pe rand.

SUSPENSIE:
Amortizoare:
- in ceea ce priveste producatorul, sunt doua optiuni de amortizoare sport, Bilstein si Koni; Koni face amortizoare reglabile (manual) iar Bilstein are doua modele (B6 care merge pe arcurile standard cu un plus mare de raspuns si B8 care este super sport si este proiectat pentru arcuri lowering si se spune ca scoate cea mai buna performanta pe strada)
- in cazul arcurilor sunt si aici doua optiuni de upgrade, prima fiind o suspensie stock Aero (-10mm) iar cealalta fiind arcurile lowering (se spune ca H&R si Eibach ar fi de top, ar mai fi si Maptun de mentionat, asta pe langa cele ale clasicilor tuneri SAAB Hirsch si Abbott Racing) Acestea din urma lasa sasiul mai jos cu 40 mm fata de stock non Aero dar evident, la fel ca si in cazul amortizoarelor e un compromis in ceea ce priveste confortul pe drumuri denivelate/stricate si garda la sol iarna, clearence-ul la obstacole, etc.
- busi poliuretanice; ofera o flexibilitate redusa fata de bucsile clasice de cauciuc si reduc jocul pe care acestea il pot genera cand sunt supuse eforturilor mari generate in timpul conducerii agresive. Producatorul pe care eu il recomand este Powerflex https://www.powerflex.co.uk/ iar despre ordinea de merit a reperelor care trebuie bucsate e o intreaga teorie in ceea ce priveste un set-up ideal (sunt forumuri intregi pe siteurile monomarca din UK)
- upgrade bara stabilizatoare spate. Puntea spate este un fel de calcai al lui Achile datorita faptulu ica nu este o suspensie independenta, moderna. De mare ajutor si se spune ca este unul dinre cele mai eficiente upgrade-uri este bara de stabilizare spate. Optiiunile sunt inlocuirea cu una mai groasa produsa de tunerii SAAB sau, o solutie folosita de multi, dublarea celei stock cu una identica. Impreuna cu un amortizor sport imbunatateste drastic comprotamentul dinamic pe curbe cu mentiunea ca trebuie maxima atentie pe asfalt ud (datorita rigiditatii crescute permite o abordarea mai rapida a virajelor dar si punctul de rupere a aderentei apare mult mai brusc decat in conditiile unei setari mai permisive)

DIRECTIA:
- best bang for the buck se spune ca este asa numita steering rack clamp and brace http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=206
practic elimina complet jocul din elementele de fixare a coloanei de directie si impreuna cu capetele de bara cu bucsi poliuretanice rezolva complet problema feedbackului din directie si imbunatateste mult problema torque steer (la motiorul de 154HP nu ar trebui sa fie o problema uriasa dar la modele Aero doatorita cuplului mare si transmisiei fata apar probleme serioase de handling la demarajul in forta - devieri serioase de la trasa)

Observatiile mele cu privire la restul imbunatatirilor care te intereseaza:

Ambreiajul - daca nu scapa lasa-l, nu are obiceiul sa cedeze catastrofic, daca nu faci drumuri foarte lungi nu cred ca paote fi o problema. E o idee buna sa se schimbe complet (kit rebuild) si sa se coroboreze si cu un schimb de ulei la cutie.

Sunetul. Eu am avut modelul stock cu amplificator si woofere in usi (daca vrei upgrade am amplificatorul la vanzare la un pret modic) Eu am schimbat HU cu unul 2DIN Clarion si in ceea ce priveste difuzoarele am mers pe DLS, un sistem 2 way fata (6") si tot un 2way spate (6x9) amplificate cu 4x125w/canal de la JBL.
Concluzia - nu sunt foarte multumit, desi este peste sonorizarea originala. HU cel putin face numai probleme din cauza software-ului nasol, carkitul inclus se blocheaza, touchscreenul trebuie recalibrat periodic, etc (si nu e vorba de acest model, am auzit multe probleme cu toate brandurile) In plsu n ueste complet in lipsa unui subwoofer si acesta, impreuna cu amplificatorul si cablajele iti complica situatia in portbagaj.
Am studiat si eu sa pun o tableta Nexus 7 dar nu am talentu lnecesar sa fac un asemnea transplant.
te-as sfatui sa incerci sa-ti schimbi difuzoarele cu unele de calitate (sunt solutii) sa-ti pui difuzoarele in usi (fac diferenta!) si sa ramai pe HU original. iesi mai ieftin si ramai cu integrarea cu bordul si comenzile pe volan. iti trebui poate si un transmiter FM, daca nu ai pretentii de audiofil unul de calitate este satisfacator.

despre DRL si ogliniz pliabile nu comentez/nu stiu nimic si ma declar interesat de ce solutie vei gasi sa le faci.

Daca mai ai nevoie de lamuriri cu privire la ceva din cele spuse mai sus scrie-mi aici sau pe PM si incerc sa-ti ofer tot suportul pe care il pot oferi.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby catalinmetal1 » 15 Sep 2014, 15:09

sa o stapanesti sanatos!
nu pot insa sa nu remarc ca intre cele 2 generatii de 9-3 exista diferente URIASE de tinuta de drum.
practic, eu nu am inteles niciodata de ce in '98 s-a schimbat denumirea din 900 in 9-3 cand era mai nimerit sa se schimbe in 2003, odata cu aparitia sedanului, care este, din punctul meu de vedere, ca feeling si manevrabilitate, mult peste 9-3 OG stock.
sigur exista solutii de imbunatatire, insa pt soselele noastre multe din ele fac sa creasca disconfortul la rulare tocmai datorita unei rigidizari suplimentare, pe deasupra si negandita de fabrica...
cand mergeam cu 9-3-ul cabrio pe sosea cu asfalt perfect masina se simtea bine, cum apareau ceva curbe mai serioase sau cum asfaltul se deteriora, confortul la rulare imi spunea pa-pa, la fel si precizia directiei!
obisnuit cu precizia "ca de laser" a sedanului, si cu controlul mai bun al lui 9-5, 9-3-ul OG cabrio se simtea clar ca ramane in urma...
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby andybumbu » 15 Sep 2014, 21:15

Cataline, ai incercat sa deschizi usa unui cabrio suspendat pe elevator.... :roll:
Lasa ca nici 93SS nu-i volvo S80... Bestia mea cand ataca intrarile in garaje sau mici borduri, adica la mult sub 5km\h toata paraie :? ..ma rog poate o tradeza varsta :lol:
solutii ar fi :mrgreen:
http://www.simoncar.hu/index.php/bukocsovek

p.s. era sa uit..sa stapensti sanatos acest saab frumos :wink:
+faine ideile de modificare, sa ne tii la curent :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby Serban » 15 Sep 2014, 22:51

Stiu ca din 2003 au schimbat platforma, si banuiam ca manevrabilitatea e mult mai buna.. Au suspensie independenta pe spate, daca nu gresesc. Acum un an ma gandeam la un 9-5 combi, dar pana mea, daca nu imi iau masina in 3 usi la 20 de ani, cand sa o iau...
Momentan, un update cu jantele de la cipsu
IMG_9905-2.jpg

LE Multumesc pentru aprecieri si urari
Last edited by Serban on 15 Sep 2014, 23:13, edited 1 time in total.
2001 Saab 9-3 2.0t
Serban
Nou venit
 
Posts: 6
Joined: 15 Aug 2014, 17:50
Location: Bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby Mihai.Alex » 15 Sep 2014, 23:07

Damn :D !
Arata super.
Sa o stapanesti sanatos.

Sent from my Absolut bottle.
Saab 900NG Coupe, 1996, 2.0Turbo, 185CP, Negru.
Seat Ibiza, 2007, Cupra Look.
User avatar
Mihai.Alex
Master
 
Posts: 270
Joined: 21 Dec 2011, 23:15
Location: Bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby n0iz3 » 16 Sep 2014, 08:24

Frumoasa, sa te bucuri de ea!

6D + 40mm STM ? :)
2008 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Laurin & Klement
ex-2003 Saab 9-3 SS 2.0t. You hear the turbo spooling... aaaaaaand I'm gone.
Image
User avatar
n0iz3
Saabist
 
Posts: 552
Joined: 16 Aug 2011, 10:20
Location: Bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby cipsu » 16 Sep 2014, 10:35

Serban wrote:Stiu ca din 2003 au schimbat platforma, si banuiam ca manevrabilitatea e mult mai buna.. Au suspensie independenta pe spate, daca nu gresesc. Acum un an ma gandeam la un 9-5 combi, dar pana mea, daca nu imi iau masina in 3 usi la 20 de ani, cand sa o iau...
Momentan, un update cu jantele de la cipsu
IMG_9905-2.jpg

LE Multumesc pentru aprecieri si urari


Frumos arata, ii vin cum trebuie incaltarile!
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby Serban » 20 Dec 2014, 18:07

Revin cu un update, am mutat becurile de pozitie in lampa de semnalizare, am pus o instalatie hid de 3000k in proiectoarele de ceata, am reparat display-ul SID si semireparat cel de la AC, si am inlocuit si becul ars de la scrumiera.
IMG_7476.jpg

IMG_7474.jpg

IMG_7485.jpg
2001 Saab 9-3 2.0t
Serban
Nou venit
 
Posts: 6
Joined: 15 Aug 2014, 17:50
Location: Bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby andybumbu » 21 Dec 2014, 00:18

Minunat :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby Edy » 21 Dec 2014, 10:02

O masina excelenta; raport calitate pret imbatabil! Una dintre putinele masini care vor arata la fel de bine si peste 20 de ani (si vor functiona la fel de bine)
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby Mihai.Alex » 21 Dec 2014, 10:03

Super misto pozele!
Sa te bucuri de ea.

Sent from my Absolut bottle.
Saab 900NG Coupe, 1996, 2.0Turbo, 185CP, Negru.
Seat Ibiza, 2007, Cupra Look.
User avatar
Mihai.Alex
Master
 
Posts: 270
Joined: 21 Dec 2011, 23:15
Location: Bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby cipsu » 21 Dec 2014, 12:21

Serban, felicitări, ai o masina foarte frumoasa! Detaliază putin te rog treaba cu luminile de pozitie si semnalizarea.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby bullet » 21 Dec 2014, 22:32

Mi-e dor de bordul ala :)
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: 2001 Saab 9-3 2.0t

Postby Serban » 22 Dec 2014, 13:50

cipsu wrote:Detaliază putin te rog treaba cu luminile de pozitie si semnalizarea.

Ma gandesc sa fac zileleastea un ghid in sectiunea DIY, ca tot trebuie sa refac niste chestii. Pe scurt, am taiat cele doua fire ale becului de pozitie si le-am prelungit pana la lampa de semnal. Acolo e deja un cerc marcat, unde ar trebui sa intre soclul, am facut o gaura si l-am infipt acolo. Ca sa scot firele am dat o gaura in corpul farului, pe care am astupat-o cu silicon.
2001 Saab 9-3 2.0t
Serban
Nou venit
 
Posts: 6
Joined: 15 Aug 2014, 17:50
Location: Bucuresti

Next

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests