Am mai facut cate ceva:
Am dat jos si sudat galeria de evacuare, am demontat turbo, intercoolerul, conductele aferente si le-am curatat de ulei. Mai incolo turbo o sa primeasca si un kit de reparatie: are ceva joc dar cum nu consuma exagerat ulei si intercoolerul era relativ curat, zic ca-l las asa deocamdata.
Am reparat mufa de la sensorul de detonatii, plus niste fire de masa de la alternator care atarnau. Acum sunt la locul lor.
Am schimabt garniturile la pompa de ambreiaj, ocazie cu care am experimentat cat de greu este sa aerisesti ambreiajul hidraulic, iar asta merita putin detaliat:
Dupa ce am montat pompa de ambreiaj la loc, m-am apucat de facut pedale in timp ce un coleg lucra la aerisitor. Dupa 2 ore de eforturi...ciuciu ambreiaj. Nu mergea nicicum sa-l aerisesc!
Tristi, am accesat netul si am gasit un filmulet care ne invata sa facem altfel:
In loc sa scoti aerul din sistem pe la aerisitor, mai bine bagi lichid de frana pe la acelasi aerisitor. Asa ca inarmat cu o seringa de 20 ml + furtun am cuplat-o la aerisitor, deschis aerisitorul un sfert de tura, injectat lichidul de frana, apoi inchis aerisitorul. Repetat operatia de circa 8-10 ori si dupa asta pedala de ambreiaj mergea perfect!
Si am mai avut o surpriza de la acelasi ambreiaj: cand am aerisit sistemul de racire (in urma cu 10 zile) nu am mai miscat masina, apa a curs in interiorul carcasei ambreiajului si s-a sudat discul de ambreiaj de placa si volanta - adica au ruginit la un loc
Ca sa-l deblochez am procedat cam asa: scos capacul de plastic, rotit motorul pana cand una din ferestrele placii de presiune expune discul, apasat pedala de ambreiaj la fund si tinut apasat, iar cu o dalta + ciocan am lovit usor in partea metalica a discului. S-a dezlipit imediat!
Azi ma duc sa ridic comanda pt un cap de planetara si teava finala de la esapament. Le-am luat de la Unix ca aveau reduceri de 50 si 75 %
Ar fi fost rusine sa nu le cumpar!
PS: dupa ce am mai pornit motorul si lasat sa se incalzeasca, zgomotul de tacheti s-a diminuat considerabil. In plus nici nu mai da sa moara la relanti pana se incalzeste (scade turatia dar nu mult). Aici am sa mai investighez...