My '85 900 Turbo

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: My '85 900 Turbo

Postby cristi.gaspar » 07 Jul 2015, 07:53

Aseara am schimbat si celalalt cap de planetara. M-am oprit insa la capitolul placute de frana pt ca nu am o scula speciala cu care sa imping la loc pistonasele in etrieri: sunt modelul care trebuie rotit si impins in acelasi timp.
Incerc azi sa improvizez ceva, poate merge...
'85 900 Turbo
User avatar
cristi.gaspar
Invatacel
 
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2015, 11:11
Location: Bucuresti/Fagaras

Re: My '85 900 Turbo

Postby vlpauto » 08 Jul 2015, 07:33

Poti improviza dintr-o cheie de flex sau se gasesc kit-uri speciale care nu costa foarte mult.
Magazin de piese auto on-line.

http://vlpauto.ro/
User avatar
vlpauto
Master
 
Posts: 293
Joined: 10 Feb 2013, 16:34
Location: Bucuresti/Slobozia

Re: My '85 900 Turbo

Postby manolodsv » 08 Jul 2015, 08:26

EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: My '85 900 Turbo

Postby cristi.gaspar » 08 Jul 2015, 08:43

Tocmai sunt in posesia unui set de comprimat etrieri, asemanator cu cel din link. Mi l-a imprumutat un coleg de servici :)

Cat despre placutele de frana spate, acolo merge usor sa impingi pistonasele, insa am comandat placutele gresite (nu se potrivesc). Azi am comandat pe alea bune dar o sa vina abia maine...
'85 900 Turbo
User avatar
cristi.gaspar
Invatacel
 
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2015, 11:11
Location: Bucuresti/Fagaras

Re: My '85 900 Turbo

Postby cristi.gaspar » 22 Jul 2015, 08:24

N-am mai scris dar am mai facut cate ceva:
Cu etrierii fata inca nu am terminat dar am reusit sa-l comprim pe cel din stanga. Si nu a mers cu presa.
Secretul consta in constructia lor unica, care are 2 pistonase ce se infileteaza unul in celalalt. In plus frana de mana actioneaza pe fata, pe aceleasi pistonase printr-un sistem de ajustare pe care inca nu-l inleteg 100%...
Concret, pt a comprima pistonasele trebuie sa demontezi consola port etrieri, sa scoti cablul franei de mana si sa rotesti cu o cheie fixa de pistonasul din spate (adica cel interior) pe care-l desfiletezi astfel incat pistonasul din fata (cel exterior) sa poata fi presat.
Insa toate aceste probleme, se rezolva la modelele post '87, unde nu mai au sistemul asta de franare :D

Ieri am reglat schimbatorul de viteze; e o problema la 900c cu cuplarea tr 5 sau R.
Am gasit solutia pe un forum (parca pe saabplanet) pe care am aplicat-o la mine si a mers perfect 8)
Pun textul in engleza poate mai este util si altora:

"The latch stud is the small metal protrusion in the end of the gear lever below the plastic ball. If this is too long it will block the gate to either 5th or reverse, or sometimes both.
Engage neutral. Peel back the gear lever gaiter. Undo the three torx screws. Pull the gear lever out. Measure the metal latch stud - it should protrude 22mm +/- 0.5mm. If necessary, remove split pin and rotate stud to lengthen or shorten "

In afara de asta am reusit sa repar si oglinda dreapta, careia nu-i mergea reglajul.
Am mai desfacut capsula vacuumatica de la delcou, membrana era cam distrusa insa cred ca pot sa o inlocuiesc si sa scutesc peste 300 lei pt una noua :wink:
Last edited by cristi.gaspar on 13 Aug 2015, 07:27, edited 2 times in total.
'85 900 Turbo
User avatar
cristi.gaspar
Invatacel
 
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2015, 11:11
Location: Bucuresti/Fagaras

Re: My '85 900 Turbo

Postby andybumbu » 22 Jul 2015, 13:19

E un tip specializat in reconditionat etrieri, sablat, vopsit si totul inlocuit.
Deosebit de corect, langa TM, se pot trimite prin curier :idea:
suna-l poate te ajuta chiar si cu un sfat :roll:

uite aici detalii
viewtopic.php?f=14&t=1325&hilit=+reconditionat+etrieri
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: My '85 900 Turbo

Postby cristi.gaspar » 22 Jul 2015, 13:55

Merci de info! :D

Daca nu reusesc sa fac frana de mana sa actioneze (ca asta mi-e dilema acum, in rest l-am priceput) o sa-l sun; poate a mai intalnit problema...
'85 900 Turbo
User avatar
cristi.gaspar
Invatacel
 
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2015, 11:11
Location: Bucuresti/Fagaras

Re: My '85 900 Turbo

Postby cristi.gaspar » 13 Aug 2015, 07:15

Good news!

Am reusit sa fac frana de mana sa mearga ca la carte :o :o
Linkul de mai jos m-a ajutat sa inteleg ce greseam; e foarte bine explicat si zic eu util posesorilor de C900 pre 1988 :wink:

http://saabworld.net/f70/my-pre-1988-br ... c900-2721/

Am cumparat garnituri noi de etrieri, am curatat bine mecanismul, l-am gresat iar acum pistonasele de frana merg cu mana :wink:
Am folosit piese si din etrierii de pe Saab-ul dezmembrat, adica am ales cele mai bune componente pe care le-am asamblat la loc.
Ieri seara am reparat partea stanga fata. Sper ca azi sa rezolv si pe dreapta si am terminat cu revizia franelor.

Saptamana trecuta am reparat si capsula vacuumatica a delcoului. Am confectionat membrana dintr-o manusa de decontaminare chimica :lol: :lol: Avea materialul cel mai apropiat cu originalul :roll:
Am montat-o si motorul merge acum mult mai bine la relanti si in turatii joase 8)
'85 900 Turbo
User avatar
cristi.gaspar
Invatacel
 
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2015, 11:11
Location: Bucuresti/Fagaras

Re: My '85 900 Turbo

Postby cristi.gaspar » 13 Aug 2015, 07:35

cristi.gaspar wrote:Concret, pt a comprima pistonasele trebuie sa demontezi consola port etrieri, sa scoti cablul franei de mana si sa rotesti cu o cheie fixa de pistonasul din spate (adica cel interior) pe care-l desfiletezi astfel incat pistonasul din fata (cel exterior) sa poata fi presat.


Revin cu precizari: in mod normal tot ansamblul pistonaselor ar trebui sa mearga impins afara cu mana sau cu o surublenita (fara a desfileta cu cheia). Insa daca nu s-a umblat cu zecile de ani in etrieri e normal sa fie blocati. La mine pe langa desfiletarea pistonasului interior, a fost nevoie sa bat afara pistonasul exterior (evident folosind un adaptor)
Cert este ca trebuie demontati complet, garniturile schimbate, curatat temeinic si apoi montat la loc ca si ansamblu complet, ungand garniturile cu lichid de frana.
La asamblarea pistonaselor se infileteaza cel exterior pe cel interior, dar nu complet (eu am lasat cam 1 cm intre ele) astfel incat sa faci loc pt placutele de frana noi.
'85 900 Turbo
User avatar
cristi.gaspar
Invatacel
 
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2015, 11:11
Location: Bucuresti/Fagaras

Re: My '85 900 Turbo

Postby andybumbu » 13 Aug 2015, 11:15

Bravo, revin pe seara cu ceva detalii.....picati-n cur :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: My '85 900 Turbo

Postby cristi.gaspar » 18 Aug 2015, 09:06

Pot sa zic ca ieri am incheiat capitolul frane. Sunt multumit de cum au iesit atat frana principala cat si cea de mana. :wink:

Tot ieri am studiat putin ce am de lucru la instalatia electrica: pe aceasta cale doresc sa-i transmit calde salutari si strangeri de mana (in tocul usii), cizmarului belgian care a montat casetofonul :evil: :evil:
Am ceva de lucru: fire taiate, atarnate, scurt-circuit..din astea :roll:
'85 900 Turbo
User avatar
cristi.gaspar
Invatacel
 
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2015, 11:11
Location: Bucuresti/Fagaras

Re: My '85 900 Turbo

Postby cristi.gaspar » 26 Aug 2015, 08:33

Acum functioneaza toate electricele pe masina 8) Am avut ceva dificultati cu firele dar acum le-am rezolvat.
Ieri am schimbat apa din motor cu antigel si am golit uleiul (initial pusesem Liqui Moly 15W40). Il inlocuiesc cu Motul Classic 15W50. Motivul este ca as vrea sa fie mai silentios la cald (mai putin zgomot de tacheti) :wink:
Sper sa dea rezultate :roll:
'85 900 Turbo
User avatar
cristi.gaspar
Invatacel
 
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2015, 11:11
Location: Bucuresti/Fagaras

Re: My '85 900 Turbo

Postby cristi.gaspar » 27 Aug 2015, 06:41

Deci am acum si ulei 15W50 in motor. Se vede (adica se aude) diferenta in zgomotul de tacheti :wink:
Ma declar multumit pe partea asta! :wink:
'85 900 Turbo
User avatar
cristi.gaspar
Invatacel
 
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2015, 11:11
Location: Bucuresti/Fagaras

Re: My '85 900 Turbo

Postby manolodsv » 27 Aug 2015, 08:13

Bafta in continuare :mrgreen:
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: My '85 900 Turbo

Postby cristi.gaspar » 31 Aug 2015, 10:47

Vineri impreuna cu un coleg priceput in ale injectiei mecanice, am investigat putin mersul in relanti: desi reparasem capsula vacuumatica, uneori tot tindea sa moara motorul in relanti, asta pana se incalzea

De vina a fost o valva de control, in poza este cea incadrata in rosu. Era murdara si nu lasa suficient aer sa treaca prin ea. Demontat, curatat, pus la loc => merge bine :mrgreen:

Tot vineri am incercat sa lipim tapiteria la loc pe plafon. A iesit oribil....mai facem odata, de data asta cu material nou :roll:
Attachments
valva control relanti.jpg
'85 900 Turbo
User avatar
cristi.gaspar
Invatacel
 
Posts: 65
Joined: 30 Mar 2015, 11:11
Location: Bucuresti/Fagaras

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron