Page 3 of 6

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 12 Apr 2015, 12:18
by laur
Asta cam asa e Andi :(
A durat doua luni jumătate sa imi verifice actele in Sweden pentru 900 !!!



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 14 Apr 2015, 09:10
by cristi.gaspar
Revenind la masina in sine:

Am sa ma apuc sa o pun la punct. Printre altele as avea nevoie de un ornament de geam usa sofer (cel din poza), precum si de piesa care monteaza stergatorul de far stanga pe bratul lui (vezi poza)

De asemenea am joc mare la pedala de ambreiaj; propietarul anterior a schimbat ambreiajul (presupun ca si kitul de reparatie la cilindrul receptor), insa are joc mare in pedala.
Am citit pe undeva ca e de vina pedala in sine.
Aici ar fi doua posibilitati:
1: bucsa pedalei, adica asta:
http://www.eeuroparts.com/Parts/5982/Cl ... g-8962128/
2: gaura de montaj a tijei cilindrului de comanda, care se largeste; in cazul asta cea mai buna solutie ar fi o pedala noua de ambreiaj dar nu stiu de unde sa iau

Idei, sugestii ?

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 14 Apr 2015, 10:10
by laur
Cred ca pot sa te ajut cu ornamentul pentru usa si cu piesa de la stergator.
Sâmbăta ma uit de ele :)
Daca le mai am te anunț la întâlnire


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 14 Apr 2015, 10:12
by cristi.gaspar
Merci! :D

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 06 May 2015, 13:30
by cristi.gaspar
Aseara am inlocuit ornamentul de usa. A mers foarte usor, fara scule :D

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 06 May 2015, 16:21
by laur
Bv.
Daca i-l găsesc si pe cel de usa din spate ți-l aduc pe 17 mai la întâlnire :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 07 May 2015, 06:34
by cristi.gaspar
Merci! :D Sper sa pot ajunge; adica sa nu fiu la munca...

In alta dezordine de idei: a mai aparut un 900 clasic in B...am vazut intr-o postare pe Facebook; se vede doar botul masinii; este rosu cu nr de SE :wink:

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 07 May 2015, 13:08
by cristi.gaspar
cristi.gaspar wrote:...a mai aparut un 900 clasic in B...


Deci: tocmai l-am inspectat :twisted:
900 S, rosu, coupe, an '90-'91 (asta dupa inscriptile de pe geamuri); este convertit in Turbo + intercooler
Arata bine, e misto! 8)

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 07 May 2015, 19:40
by fyry
I-l asteptam la întâlnire :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 12 Jun 2015, 09:20
by cristi.gaspar
Aseara impreuna cu un amic, ne-am apucat in sfarsit de lucru la Saab:

Am schimbat pompa de apa si curatat vasul de expansiune; era f multa depunere.
Am schimbat uleiul si filtrul (la filtru tare m-am chinuit....)

Am gasit motivul tacanitului aleator la pornire: firele de la "knock senssor" sunt rupte si dau la masa pe bloc, ceea ce determina supapa APC sa se activeze aiurea si repetat.

Trebuie sa reglez jocul la supape, sa dau galeria de evacuare jos si sa o sudez (daca nu gasesc alta) pt ca e fisurata

Pe undeva trage aer fals pt ca da sa moara in relanti, dar asta pana cand se incalzeste. Cred ca pe la busonul de umplere ulei, dar nu sunt 100 % sigur.

Lucrarile continua! :D

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 01 Jul 2015, 10:53
by cristi.gaspar
Am mai facut cate ceva:

Am dat jos si sudat galeria de evacuare, am demontat turbo, intercoolerul, conductele aferente si le-am curatat de ulei. Mai incolo turbo o sa primeasca si un kit de reparatie: are ceva joc dar cum nu consuma exagerat ulei si intercoolerul era relativ curat, zic ca-l las asa deocamdata.

Am reparat mufa de la sensorul de detonatii, plus niste fire de masa de la alternator care atarnau. Acum sunt la locul lor.
Am schimabt garniturile la pompa de ambreiaj, ocazie cu care am experimentat cat de greu este sa aerisesti ambreiajul hidraulic, iar asta merita putin detaliat:

Dupa ce am montat pompa de ambreiaj la loc, m-am apucat de facut pedale in timp ce un coleg lucra la aerisitor. Dupa 2 ore de eforturi...ciuciu ambreiaj. Nu mergea nicicum sa-l aerisesc!
Tristi, am accesat netul si am gasit un filmulet care ne invata sa facem altfel:

In loc sa scoti aerul din sistem pe la aerisitor, mai bine bagi lichid de frana pe la acelasi aerisitor. Asa ca inarmat cu o seringa de 20 ml + furtun am cuplat-o la aerisitor, deschis aerisitorul un sfert de tura, injectat lichidul de frana, apoi inchis aerisitorul. Repetat operatia de circa 8-10 ori si dupa asta pedala de ambreiaj mergea perfect! :D

Si am mai avut o surpriza de la acelasi ambreiaj: cand am aerisit sistemul de racire (in urma cu 10 zile) nu am mai miscat masina, apa a curs in interiorul carcasei ambreiajului si s-a sudat discul de ambreiaj de placa si volanta - adica au ruginit la un loc :(
Ca sa-l deblochez am procedat cam asa: scos capacul de plastic, rotit motorul pana cand una din ferestrele placii de presiune expune discul, apasat pedala de ambreiaj la fund si tinut apasat, iar cu o dalta + ciocan am lovit usor in partea metalica a discului. S-a dezlipit imediat! :D

Azi ma duc sa ridic comanda pt un cap de planetara si teava finala de la esapament. Le-am luat de la Unix ca aveau reduceri de 50 si 75 % :shock: Ar fi fost rusine sa nu le cumpar! :lol:

PS: dupa ce am mai pornit motorul si lasat sa se incalzeasca, zgomotul de tacheti s-a diminuat considerabil. In plus nici nu mai da sa moara la relanti pana se incalzeste (scade turatia dar nu mult). Aici am sa mai investighez...

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 01 Jul 2015, 13:21
by andybumbu
Bravo! Vezi ca un Autohaus din DE, vinde multe piese-accesorii de saab noi, ramase pe stoc, unele deosebit de rare :roll:

http://www.ebay.de/sch/gkmeisterservice ... 7675.l2562

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 01 Jul 2015, 14:16
by cristi.gaspar
Merci de link! Am studiat oferta lor, dar nu e nimic sa ma atraga...oricum trebuie sa ma abtin in a cumpara; inca datorez bani pe Saab :roll:

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 05 Jul 2015, 21:13
by cristi.gaspar
Joi dupamasa am schimbat capul de planetara, ocazie cu care am constatat ca am placutele de frana uzate.
Le-am comandat pe toate (fata si spate) impreuna cu celalalt cap de planetara; toate astea urmeaza sa le schimb sapt viitoare.

Vineri am verificat jocul la tacheti si se incadreaza in limitele normale, ocazie cu care am gasit sursa aerului fals in relanti: membrana capsulei vacuumatice a delcoului este fisurata.
Tot asta este si cauza mersului usor neregulat in turatii mici: avans incorect in aprindere.

Re: My '85 900 Turbo

PostPosted: 06 Jul 2015, 08:42
by cristi.gaspar
Pun si o poza cu arborele cu came. Motorul se prezinta foarte curat si fara uzuri! :wink: