Saab 9-3og b204e 1999

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Saab 9-3og b204e 1999

Postby bogdaneme » 18 Jul 2015, 22:30

Buna seara !
De nu foarte mult timp sunt posesorul unui Saab 9-3og b204e.
Masina a fost cumparata defecta si usor usor incerc sa o aduc pe linia de plutire.
Momentan pe langa reparatii generice ( amortizoare brate samd) am facut modificarile necesare pentru transformarea in b204r ( supapa apc t7 alaturi de modificarea hw si sw a ECU ).

In continuare atasez cateva poze :
Attachments
IMG_20150718_232712.jpg
IMG_20150718_232800.jpg
IMG_20150718_232534.jpg
IMG-20141201-WA0006.jpg
IMG-20141201-WA0001.jpg
1999 Saab 9-3 b204e ~220hp
User avatar
bogdaneme
Nou venit
 
Posts: 8
Joined: 16 Jun 2015, 11:41
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3og b204e 1999

Postby MagicPenguin » 19 Jul 2015, 16:10

Salut! Bine ai venit! Te-ai ocupat singur de SW?


Sent from my iPhone using Tapatalk
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3og b204e 1999

Postby bogdaneme » 19 Jul 2015, 17:50

Da. E un soft de b204r cu presiunea de supraalimentare ridicata un pic ( 2150 mbar ). Strict teoretic ar trebui sa ajunga pe la 220-230 cai.
1999 Saab 9-3 b204e ~220hp
User avatar
bogdaneme
Nou venit
 
Posts: 8
Joined: 16 Jun 2015, 11:41
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3og b204e 1999

Postby andybumbu » 20 Jul 2015, 23:17

Faina! Bine ai venit si sa o stapanesti sanatos! :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3118
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3og b204e 1999

Postby cipsu » 02 Aug 2015, 10:46

Unde ai facut modificarea la ECU pt conversie la BPC de T7? Eu am un B204R si nu am gasit pe nimeni capabil sa faca modificarea HW si SW necesara pt conversie!
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3og b204e 1999

Postby cipsu » 02 Aug 2015, 19:37

Inca un aspect.
B204E cu modificarile facute (valva de boost) iese B204L; fata de B204L mai sunt doua diferente la B204R si anume:
- turbina care este T25 fata de T17 pe cele doua modele
- intercoolerul care la B204R este putin mai mare si are crossflow (intrarea si iesirea sunt diametral opuse)

Oricum, un motor excelent care, cu un tuning echilibrat, sare in siguranta de 210-220 CP la stage 1


LE: daca ma mai gandesc un pic parca T17 a fost montata nuami pe B205, e intr-adevar posibil ca B204E sa fie dotata tot cu T25 :)
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3og b204e 1999

Postby bogdaneme » 03 Aug 2015, 09:53

Dupa cunostintele mele ( ma pot insela binenteles ) pe b204 s-a montat numai t25, iar pe b205 a aparut in plus td04 la R. Oricum se descurca si t25-u fara probleme pe la 2,15 bar ( am logat presiunea si creste ok si ramane constanta ).
Despre intercooler pot spune ca ai mare dreptate si sincer se resimte ( pe viitor planuiesc sa trec la un intercooler aftermarket marit si crossflow ). In plus as fi curios cum se resimte temperatura de afara ( 40 grade ) pe motoarele native b204r sau orice are intercoolerul crossflow original. La mine cand merg cu a/c pornit prin oras simt o oarecare pierdere de putere si am temperaturi ale aerului din fata clapetei de 70+ grade.

LE - Modificarea la supapa T7 am facut-o eu pentru ca am vazut ca sunt cam proaste alea de t5 si in plus le gaseam mult mai scumpe. Ajuta un pic ca lucrez in domeniu.
1999 Saab 9-3 b204e ~220hp
User avatar
bogdaneme
Nou venit
 
Posts: 8
Joined: 16 Jun 2015, 11:41
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3og b204e 1999

Postby cipsu » 03 Aug 2015, 11:07

Se pare ca ai dreptate, T17 a fost introudus pe versiunile B205 odata cu trecerea la T7. Citez un post de pe saablink.net

MY 94-98 (ng900)
B204L - 185hp, T25 turbo, non-x-flow IC - Trionic 5 (HOT)

MY98 (og9-3)
B204L - 185hp, T25 turbo, non-x-flow IC - Trionic 5 (HOT)

MY99
B204E - 154hp, T25 turbo (lacks MV), non-x-flow IC - Trionic 5
B204L - 185hp, T25 turbo, non-x-flow IC - Trionic 5 (HOT)
B204R - 200hp, T25 turbo (strengthend WG actuator), x-flow IC - Trionic 5 (HOT or just R)
B235R - 230hp, TD04 turbo, x-flow IC - Trionic 7 (Viggen)

MY00
B204E - 154hp, T25 turbo, non-x-flow IC - Trionic 5
B205L - 185hp, GT17 turbo, x-flow IC - Trionic 7 (HOT)
B205R - 205hp, TD04 turbo, x-flow IC - Trionic 7 (Aero)
B235R - 230hp, TD04 turbo, x-flow IC - Trionic 7 (Viggen)

MY01->
B205E - 154hp, GT17 turbo, x-flow IC - Trionic 7
B205L - 185hp, GT17 turbo, x-flow IC - Trionic 7 (HOT)
B205R - 205hp, TD04 turbo, x-flow IC - Trionic 7 (Aero)
B235R - 230hp, TD04 turbo, x-flow IC - Trionic 7 (Viggen)

Difference between Trionic 5 and 7 is mainly the MAF which the T5s don´t have and the B2x5-engines are of a "low friction" type, ie other pistons and cylinder walls (pistons typically less sturdy due to thinner material).
T25 and GT17 are Garrett turbos, TD04 Mitsubishi.
The B204E lacks the Magnetic Valve that controls boost, it runs on base boost only.
Difference between B204L and R are WG actuator, IC and ECU.
From this you can learn: the first 2 digits denote deplacement in litres 2.0 or 2.3, the last digit stands for engine family 4 being trionic 5 and 5 being trionic 7
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3og b204e 1999

Postby cipsu » 03 Aug 2015, 11:27

bogdaneme wrote:Dupa cunostintele mele ( ma pot insela binenteles ) pe b204 s-a montat numai t25, iar pe b205 a aparut in plus td04 la R. Oricum se descurca si t25-u fara probleme pe la 2,15 bar ( am logat presiunea si creste ok si ramane constanta ).
Despre intercooler pot spune ca ai mare dreptate si sincer se resimte ( pe viitor planuiesc sa trec la un intercooler aftermarket marit si crossflow ). In plus as fi curios cum se resimte temperatura de afara ( 40 grade ) pe motoarele native b204r sau orice are intercoolerul crossflow original. La mine cand merg cu a/c pornit prin oras simt o oarecare pierdere de putere si am temperaturi ale aerului din fata clapetei de 70+ grade.

LE - Modificarea la supapa T7 am facut-o eu pentru ca am vazut ca sunt cam proaste alea de t5 si in plus le gaseam mult mai scumpe. Ajuta un pic ca lucrez in domeniu.


2,15 bari mi se pare cam mult. Eu merg cu o harta de la Maptun pentru stage 3 si presiunea ar trebui sa fie 1,3 din treapta a doua in sus.
Si la mine e jale pe caldura asta, dar nu pot sa-ti dau o parere clara pentru ca am o problema cu presiunea, inca ramasa neidentificata. Tocmai ce am facut un test cu wastegate off si mai mult de 17 bari nu vad, ceea ce nu e in regula deloc. Asta indica ca nu valva de boost ar fi problema insa tin cu tot dinadinsul sa trec la modelul de T7. Crezi ca ma poti ajuta si pe mine cu modificarile HW si SW la ECU?
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3og b204e 1999

Postby bogdaneme » 03 Aug 2015, 12:04

1,3 bar de care vorbesti tu este presiune relativa adica se mai adauga presiunea atmosferica 1 bar => 2,3 bar pentru ca ai stage3. Cu modificarile te pot ajuta dar ramane sa mai discutam detalii pe pm ca sa nu umplem threadul.
Banuiesc ca prin 17 ai vrut sa zici 1,7 bar care este fix presiunea la care se limiteaza si la mine pentru ca incepe sa detoneze. Am fost sambata pe la munte si merge genial si nu pierde deloc puterea. Trebuie avut in vedere ca totusi au fost gandite pentru suedia :))

PS chiar si cu wastegate off isi regleaza presiunea din dump valve.
1999 Saab 9-3 b204e ~220hp
User avatar
bogdaneme
Nou venit
 
Posts: 8
Joined: 16 Jun 2015, 11:41
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-3og b204e 1999

Postby cipsu » 03 Aug 2015, 12:19

Dap, asa are sens 1bar+1,3 bar
cei 17 erau psi si nu bar :) Iti las numarul meu pe PM.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti


Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest