SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 06 Dec 2015, 20:04

Buna Seara,

De mult am vrut sa scriu o prezentare a SAAB-ului Meu, dar cred ca acum e momentul potrivit .
In octombrie 2013 am devenit proprietar de SAAB 9-5 Aero . Nu a fost o intamplare, am asteptat vreo 5 ani de cand am mers pentru prima data cu aceasta masina .
Dupa 2 ani si 2 luni de la achizitie si 75.000 km , fara emotii pot sa fac o prezentare corecta .
Masina a fost cumparata de la un Prieten si o stiu de noua .
Reviziile au fost facute doar la reprezentanta la fiecare 9000-10.000 km maxim si schimb ulei cutie si bujii la 30.000 km - 40.000 km .La fel fac si Eu in continuare . Ulei doar Mobile 1 0w40. Ulei nu consuma de la revize la revizie .
Din dotatari mai importante ar fi urmatoarle:
-scaune piele incalzite fata si spate . In fata functia auto heating
-scaune ventilate fata
-oglinzi auto dimming exterioare si interioara
-scaun sofer cu 3 memorii (se salveaza si pozitia oglinzilor)
- sistem audio Harman Kardon . Magazie 6CD.
- cutie automata cu butoane de schimbat mod manual pe volan .
- xenon

Motor 2290cm3, B235R , 260 HP si 350 Nm . Cati o mai ramas nu stiu ,dar prea multi cai nu au murit ca 250 km/h viteza maxima declarata prinde si acum la 151.000 km . In concluzie e in perfecta stare de functionare .

Probleme in afara de consumabile nu am avut .
Consumabile schimbate:
-discurile de frana fata&spate http://www.skandix.de . Scria OEM SAAB dar placutele fata erau GM si la prima revizie o sa schimb placutele . Apare si dispare un zgomot la franare cand are chef .
-toate furtunele de la sistemul de racire http://www.do88.se . Siliconice cu mai multe randuri de ate .
-o valva de la incalzire .
-vacum pipe complet.
-furtunele de vacum .
-tampoanele la motor toate .
-bucse spate .
-bucsele de la cadru motor .
-senzor ulei , se umezea pe la cablu un pic
-garnitura interioara si exterioara la capac supape , se umezea un pic .
- curea accesorii cu intinzator
- termostat
- baterie
- un capac protectie care protejeaza cureau accesorii.
- corp clapeta
- bec xenon ambele

In rest totul e in regula .
Din cele enumerate mai sus 80% am schimbat asa ca sa fiu sigur ca nu mai apare vreo surpriza . Corp clapeta inlocuita dupa a doua eroare . Xenon inlocuit cand a inceput un pic sa se schimbe din intensitate . Furtunele de la sistemul de racire cand a crapat un pic unul .Am grija de masini asa un pic mai exagerat .
Acum ma astept pompa de apa sa ma lase si caseta de inductie ca nu au fost schimbate niciodata . Dar sunt pregatit .
Ar mai fi de rezolvat schimbul bateriilor si a condensatorilor din alarma . Mai baga asa cand are chef o eroare de alarma .

Preturile sunt ok la piese si intretinere . Asta daca comparam cu o masina din clasa E . Aproximativ sunt ca la o masina din clasa D .Ca daca faci comparatie cu o masina din clasa C da cu virgula .

Ca Service Auto Cobalcescu, ca in Bucuresti nici nu ai unde sa te duci in alta parte. Mecanicii cunosc bine masina si de fiecare data au facut treaba buna.

E o masina facuta cu simt de raspundere si daca o intretin corect nu cred sa am surprize pana pe la 300.000 km .
Daca mai apare un ambreaj , flansa amortizor , amortizor, pivot , rulment , bieleta sau altceva e consumabila nu ai ce face .

Ii place sa toace cauciucurile pe puntea fata , dar altfel nici nu se poate la ce putere are si cuplu .
Performantele dinamice sunt comparabile cu 3000 cm3 T disel pana in 70 km/h . Dupa 70 km/h nu are nici o sansa diselul .
La partea consum benzina nu a fost conceputa sa fie economica si consuma cat vrea . Mers constant 90 km/h pe autostrada ~ 100 km am avut consum 6 l/100 km . In mod normal in jur de 10 la drum lung mers sportiv si 8 asa daca merg ca un pensioner .
Consum in Bucuresti 15-20 ...
Din consum nu fac o obsesie ca i-mi place masina si nu se poate sa ai 260 HP si consum ca la 1.5 dci .
GPL nu pun ca am asa niste retineri .

Foarte usor trec km parcursi la bord. Dupa 1000 km prin Romania nu obosesti aproape deloc . Ajuta mult la depasiri calutii .Scaune foarte confortabile si calitative . Capitolul frane sta foarte bine . In curbe e asa un pic mai barcuta dar sta pe traectorie , e doar senzatie ca se inclina mai tare .

Masina are personalitate si ma facut sa ma atasez de Ea si marca SAAB.

Pacat ca acum nu se mai fabrica si cand o sa vina timpul nici nu stiu cu ce pot sa o schimb . Inca 4 ani nu am de gand sa o schimb . Dupa ce face 12 ani nici CASCO nu poti sa mai faci .
Masini cu personalitate din categoria "sedan" care cred ca mi se potrivesc si inca nu sunt manelizate ar mai fi : Lexus IS-F si Alfa Giulia V6 ...... dar acolo mai greu de atins .....

Oricum mare merit ca nu se mai fabrica o au cei de la Marketing de la SAAB . Avion in sus, avion in jos . Omul intra in showroom sa cumpere masina nu avion si aici au avut de pierdut foarte mult . Pana la urma e o masina normala facuta cu simt de raspundere si cu materiale de calitate.
Tehnologii aero spatiale nu prea am gasit cand deschid capota .
SAAB au adus multe inovatii tehnice in lumea auto , dar de cand au venit GM sa stricat treaba . 9000 si 900 cred ca a fost ultimul SAAB adevarat. Dupa au aparut asa niste corcituri dar tot nu au reusit americanii sa il strice de tot . Au fost foarte incapatinati Inginerii Suedezi .

SAAB= Personalitate+Confort+ Siguranta+Fiabilitate .
SAAB= Avion , prea au exagerat Marketingul ...
Daca te adresezi doar cunoscatorilor e greu sa supravetuiesti .....

P.S. oricum posesorii de SAAB-uri suntem o "Casta " de oameni care nu putem fi intelesi ;)
Attachments
IMG-20150815-WA0004.jpg
IMG-20140721-WA0008.jpg
FB_IMG_1429688039816.jpg
IMG_18105269791568.jpeg
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby manole74 » 06 Dec 2015, 20:29

O masina care te face sa te simti bine la volanul ei.
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 287
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby andybumbu » 07 Dec 2015, 23:43

Frumoasa bestia ta Aero, Andrei.. :wink: Ti se si potriveste 8) Sa te mai tina macar cat ti-ai propus :D
In legatura cu consumul....am ceva dubii ...desi mi-ai aratat si un video ..etc..
La ce 3L diesel faci referire :roll: Cu Q5 te fac cand vrei :lol:
Daca ajungi prin De, te provoc la un duel, 1000km parcursi legali, Aero vs Aero/2, adica bestia 2.2TiD :roll:

In rest e o masina completa..da, chiar asa, si eu ma-ntreb.. cu ce dracu sa-mi inlocuiesc bestia diesel....:roll: ....
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3136
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby gratiann » 07 Dec 2015, 23:57

Andy, cu un TTID. scuze de offtopic


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 93 1.9tid 180hp
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Master
 
Posts: 497
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 08 Dec 2015, 18:39

Nu stiu daca cu Q5 dar am incercat cu A6 3.0 TDI si dupa 80 km/h asa se cam inadusa ca nu mai tragea . Un 535 D tot dupa 100 se inadusea in filtru de particule .
Pana in 50-60 multa putere se pierde ca se ridica puntea fata , dupa deja decoleaza nu mai ai pierdere de putere .
Acum mai depinde si cum a fost intretinuta si cati cai au mai ramas .
Cu consumul daca vrei cand sunt pe autostrada facem live prin viber sau skype o demonstratie :D

Masina chiar te face sa te simti bine .

Ieri am schimbat bateria, 2 ani a tinut Varta Silver Dynamic . Se invartea asa incet de tot si nu am vrut ca la primul inghet sa aud releele sub capota si sa incep sa caut cabluri etc
E de la mers mai mult prin oras distante de pana in 5km in ultima perioada si nu apuca sa se incarce . In plus are si consumatori multi . Oricum se potriveste o Varta de 77A si poate si aici e o problema . La un motor de 2.3 ar fi asa mai ok 85A .
De incarcat incarca bine 14.3 V , sa verificat cu un tester cand a scris garantia .

Sanatate sa fie, da baterii am mai schimbat si la alte masini tot pe la 2 ani ...
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby andybumbu » 08 Dec 2015, 21:25

7 trepte S-Tronic 500Nm-Quattro....nu ai nici o sansa :lol:
E normal la atatia cai pe puntea fata sa ai probleme la start, dar cred ca e fantastica pe reprize, adica am vazut live :mrgreen: Desi bestia era deja-n limpmode, cred ca nu m-a facut de ras :roll: :D
Nu ma intereseaza 0-100,doar viteza medie,crede-ma, rad tot pe anduranta,chiar si propriile recorduri :lol:

Bateria nu e normal sa o schimbi tot la 2 ani, mai ales ca ai benzinar, eu zic ca ti-e obosit alternatorul sau electromotorul....sau chiar ai ceva furt de curent..Chiar cu consumatori mai multi, specific saaburilor, chit ca zici ca faci drumuri scurte...un sfat prietenesc, monteaza-ti DRL-uri.. Scapi de un consumator mare, protejezi becurile xenon& plexiglasul+ cel mai important, safety first, esti vazut de la o distanta uriasa, iar cei din spate sesizeaza mai din timp aprinderea becurilor de frana vs stock :idea:

Un prieten a avut o bateria chiar Varta, >8 ani la tinut :shock:
Personal, am avut o experienta deosebita cu bateria OEM de pe un citroen C4 diesel, care a si stat nefolosit 2 ani, parca aproape 6,5 ani :shock:

Recordul e al unui vecin care a primit cadou acum o luna de la socrul octogenar :lol: un Mertan C 200 kompessor cu sub 35Tkm la bord....si bateria... de cand e si el, nu octogenarul :lol: , adica 2003
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3136
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 09 Dec 2015, 01:59

Daca avem sau nu sanse ramane de vazut 8)
Dar bateriile Varta nu mai sunt ce au fost ... Se fac prin Polonia si Spania parca gama aia cu gel pentru start&stop .
Nu mai au interes sa tina 5 ani o baterie ca o sa ajunga ca Nokia :lol:
Furt de curent nu cred sa am, ca nu facea garantie baiatul care a montat si chiar avea un tester mai destept la El .
Nu apuca sa se incarce bine prin oras. Consumatori multi : xenon , muzica , incalzire scaune care pleaca automat , incalzire oglinzi si luneta tot automata....

Mai studiem la urmatoarea revizie si vedem ce si cum .
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby cristiansen09 » 02 Jan 2016, 19:22

Frumoasa masina! Sa o stapanesti fara probleme! Jantele par din alt film, ai in plan sa pui altele mai interesante?
cristiansen09
Master
 
Posts: 259
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 04 Jan 2016, 14:09

Jantele din pozele de mai sus le folosesc vara.
Sunt jante de Aero . Apar si in brosura cand sa vandut masina . Sunt destul de rare si par mai deosebite . Pe Ebay din UK in 2014 noi au fost achizitionate .
De iarna sunt cele din poza si de noi au fost pe masina .
Attachments
2016-01-04 14.05.58.jpg
2016-01-04 14.06.49.jpg
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby catalinmetal1 » 05 Jan 2016, 11:32

AndreiB777KIP wrote:Daca mai apare un ambreaj , flansa amortizor , amortizor, pivot , rulment , bieleta sau altceva e consumabila nu ai ce face .

Ii place sa toace cauciucurile pe puntea fata , dar altfel nici nu se poate la ce putere are si cuplu .


ambreiaj la automatele astea nu exista...sunt cutii pe vasco-cuplaj (convertizor de cuplu, uleiul are rol de frictiune).
si da, toaca rapid gume fata, pt ca e greu sa nu ii dai talpa din cand in cand!
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 311
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby catalinmetal1 » 05 Jan 2016, 11:36

andybumbu wrote:Frumoasa bestia ta Aero, Andrei.. :wink: Ti se si potriveste 8) Sa te mai tina macar cat ti-ai propus :D
In legatura cu consumul....am ceva dubii ...desi mi-ai aratat si un video ..etc..
La ce 3L diesel faci referire :roll: Cu Q5 te fac cand vrei :lol:
Daca ajungi prin De, te provoc la un duel, 1000km parcursi legali, Aero vs Aero/2, adica bestia 2.2TiD :roll:

In rest e o masina completa..da, chiar asa, si eu ma-ntreb.. cu ce dracu sa-mi inlocuiesc bestia diesel....:roll: ....


bumbule, tu inca mai visezi ca frugalul tau diesel poate sta in fata unui motor adevarat... ce sa-i faci, unele obsesii nu dispar niciodata!
eu zic sa intri pe forumul international BMW si sa ii provoci pe aia cu M3-uri... asa iti mai creste si popularitatea :lol: :lol:

iar de "cutia" aia de Q5... ce sa mai zic... mai bine ma abtin...
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 311
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby catalinmetal1 » 05 Jan 2016, 11:42

apropos de dieseluri si de inadusit...
am avut ocazia in ultimul an sa merg cam cu toata gama BMW, modelele noi, si pot spune cu mana pe inima ca daca un 525d (2l/218cp) nu este asa nervos la viteze mari ca un 9-5 aero, in schimb motorul de 3l (258cp), chiar si pe X5, face minuni... nu te mai tii dupa el, nicicum... trage de rupe, indiferent de viteza. daca il pui pe seria 3, papa, racheta!!!

nu stiu ce 535d ai condus tu, insa daca era unul nou, de 313 cai, 3l biturbo, nu te supara, dar nu cred ca exista nicio masina suedeza sa se tina dupa el, decat Koenisegg!!! :lol:

si nu... nu mi-am luat alt bembe... stati linistiti!
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 311
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 05 Jan 2016, 14:36

Hello Catalin ,
Era un E60 .
Acum mai e o problema ca la zeci de litri de ulei consumate filtru de particule se infunda un pic asa .
E clar ca cu un BMW modern 3000 cm cu 2 sau 3 turbine nu am nici o sansa cu o masina tehnologia din secolul trecut .
525 mai bine tac , la cate lanturi se rup , 2000 cm nici nu e de luat in calcul .

La toate masinele moderne foarte muti bani se investesc in tehnologie si dezvoltare , din pacate pentru calitate nu mai ramane loc, dar nici nu se doreste ca e nevoie sa se vanda si piese .

Am avut ocazia sa conduc un BMW X6 5.0D M( F16 ) masina e din alta lume . M is M . Dar nu ma vad in asa masina .

Oricum cred ca ma supar intr-o zi si cumpar o Volga GAZ-24 din 1981 si o reconditionez ca sa ma plimb in weekend .
E masina cu care am mers la mare, la scoala , am invatat sa conduc .....
Daca mai gasesc si cu V8 o sa fie tare de tot .

P.S. CEA MAI BUNA MASINA E CEA DE LA SERVICI ;)
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby andybumbu » 05 Jan 2016, 15:15

Cea mai buna masina e cea pe care nu o ai :lol:
Masinile din ziua de azi se testeaza dezvolta cu ajutorul clientilor, gratis...

Cutia de la Audi, in speta cea de pe Q5-ul de 3L era si este deosebit de performanta...7 trepte cu dublu ambreiaj inca de acum 8 ani......doar ca mai pica, si a noastra a picat, dar daca ai material, no problem :roll:

Cataline, ai dreptate in legatura cu motorul meu, o besina-frugala de diesel, generatie de 15ani, dar, trage de rupe, indiferent ca am sau n-am remorca, greutate /anotimp....si da imi consuma intre5% si maxim vreo10% :lol: , cu o medie de 7.5% indiferent cat de tare rulez... :lol: Ma gandesc ca la Aero, era cel putin dublu, iar cu remorca triplu :mrgreen: , daca nu pica cutia... :roll: :lol:

Nu cred ca ai avut oportunitatea sa ai medii orare de 160-170 cu o besina diesel :roll: :lol:
Deobicei, cam toti din fata bestiei semnalizeaza dreapta, e adevarat ca mai sunt si incapatanati, dar se rezolva la peco... :lol:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3136
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby catalinmetal1 » 05 Jan 2016, 16:53

pai atunci e clar! iti mai iei una la fel, tot 2.2 tid cand renunti la asta! issue solved! :lol:
eu am zis ca e frugal... besina ai zis tu...
pe de alta parte, mie in ultima vreme mi se falfaie de cai putere si magari dinamometrici...
consider ca daca un producator a pus motorul ala pe masina, atunci o trage din punctul A in punctul B.
conteaza cum ma simt eu in masina aia!
120 de cai sunt arhimegasuficenti, daca ma intrebi pe mine...
eu doar spuneam asa, ca idee, care e trendul in ziua de azi, mai ales in Ro.

pai sa va spui o poanta, in multele intalniri in vedere vanzarii furiei rosii, a fost si un tip - zic eu cam spre 30 de ani - care era foarte interesat de timpul de sprint 0-100km/h, si a fost foarte dezamagit sa fle ca manuala scoate 6,9 si automata doar 8,2.

acuma stau eu si ma intreb, daca lumea cumpara masini dupa timpii de sprint din cataloage, e clar!!!
si asta mai ales in Ro, unde, slava domnului, putem aprecia la justa valoare performanta unei masini, mai ales cu o suspensie foarte sport (foarte cautate de unii) :lol: :lol:
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 311
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Next

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest