Saab 9-5 Aero

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 29 Jan 2017, 22:12

Salutare.
Ieri am fost la Calin de la Nordic Motors si nu pot sa zic decat atat: exista Nordic Motors si ...altii.
Cuvintele de ordine sunt: pasiune si profesionalism. Chiar imi pare rau ca pana acum din comoditate nu am facut toate reviziile la ei.

Se pare ca pana la urma nu era caseta de aprindere, ci mai degraba vina baietilor de la GPL care mi au micsorat distanta la bujii cu 'ciocanul' si asa de bine, ca erau 4 bujii cu 4 distante diferite :(.
Pentru orice eventualitate am schimbat si caseta de aprindere (multumesc Catalin).
Acum masina mea happy again, nu se mai balbaie cand e motorul rece, trage bine, nu se mai aprinde niciun bec si...am si o caseta de rezerva :)
Numai bine.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 100
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby gfery » 30 Jan 2017, 05:00

bine ca ai rezolvat!

io am zis ca e improbabil sa fie din caseta, dar fiindca ce se intampla inauntru e magie neagra, toata lumea care se ocupa de reparat masini se grabeste sa dea vina pe piesa pe care nu o intelege. Bine ca mai sunt si unii care se pricep.

Ne zici un pic si de preturi daca se poate?

Mersi
gfery
Senior
 
Posts: 223
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 31 Jan 2017, 12:57

Salut.
Caseta am cumparat - de la Manole (sh, a fost pe masina 1 an)- 700 lei
Bujii noi 200 lei
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 100
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 11 Sep 2017, 21:17

Sa mai stergem praful.
Astazi am fost la Calin - Nordic Motors- si am facut revizia la 87,000 km.
Cu ocazia asta pe langa cele obisnuite (ulei si filtre), am schimbat urmatoarele:
- ulei cutia de viteze (stiu ca e 'pe viata', totusi pentru confortul meu psihic l-am schimbat pentru ca deja uleiul avea 11 ani)
- un proiector pe care il sparsesem (habar nu am unde si cum- m am trezit cu el spart)
- bucsele de la bara stabilizatoare (iarna pana se incalzea masina, scartaia la bumper ele de la trecerile de pietoni; vara nu avea nimic)
- antigel- avea aproape 2 ani.

Servicii impecabile, masina merge impecabil...me happy. Cartea de service s-a completat corespunzator (desi masina are 11 ani, cartea de service e la zi cu revizii doar la reprezentanta exceptand un schimb intermediar de ulei facut la un prieten).
Drumuri faine sa aveti!
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 100
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby andybumbu » 13 Sep 2017, 19:01

Ai folii de protectie montate pe faruri, daca nu, recomand calduros :idea:
Pai la cate stampile ... cred ca-i virgina cartea...:lol: Vrei sa o vinzi :mrgreen: ..
Eu am renuntat sa mai stampilez..am >30 de serviceuri la bestie:lol: bine ca uleiul are sticker pt notarea km :lol:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3118
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 14 Sep 2017, 15:25

Pentru urmatorii 3-4 ani nu o vand. Dar o masina cu carte service si facturile aferente inspira mult mai multa incredere decat una fara.. parere personala.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 100
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby andybumbu » 14 Sep 2017, 21:47

E clar Eugene ca Aeroul tau e ceva iesit din comun, adica a avut doar un singur proprietar, prietenul tau si putini km+e manuala, mai rar..
Dar putini km nu inseamna neaparat numai avantaje... adica prefer o masina cum a fost saabu meu de ex...Adica 118Tkm/3ani decat una cu 55Tkm/ 7ani...La revanzare, oricum vei ramane cu facturile, nu e vreun Porsche GT3, unde da, km putini/facturi/stampilele oficiale/toate cele originale, fac diferenta intre a o vinde repede si cu 2-30Te in plus sau minus...

Vorbesc din experienta...o masina care sta mai mult de 2-3luni pe loc, nemiscata, incepe sa sufere..incepand cu bateria, articulatii gumate, cauciucuri, frane, tot ce e guma, burdufuri, chedere etc
Bestia mea, din cauza taxei, in 2007, am tinut-o 1 an in curte... :evil:
Am cumparat un Seat cu 28Tkm facuti in 8ani de la o vecina din De, prima proprietara, mai mult ma enerva ca statea si bloca un loc de parcare :lol: 8 roti complete, cauciucurile toate 8 uzate sub 15-20% le-am aruncat, franele la fel, distributia etc
Bucura-te cat poti de ea, oricum peste 3-4 ani sau cati ori fi :D , dpdv financiar, o sa valoreze putin, in raport cu asteptarile tale..

Km cat mai multi fara incidente :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3118
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 Aero

Postby liviucta » 14 Sep 2017, 22:39

Asta voiam si eu sa spun....mai degraba convingi cu masina in sine, sa fie ingrijita, sa functioneze cum trebuie dpdv mecanic, sa nu aiba defecte dpdv optic, sa se vada ca a fost ingrijita, lucruri care pot fi testate in 10-15 minute, decat un morman de hârțoage care nu inseamna nimic la urma urmei.
2003 9-3 SS 2.0t 175hk
liviucta
Junior
 
Posts: 45
Joined: 11 Jun 2012, 22:01

Re: Saab 9-5 Aero

Postby Cris9-5 » 15 Sep 2017, 10:44

Nu stiu ce sa zic legat de valoarea masinii in 3 ani de zile. Ia cautati un 9-5 2.3 aero (250/260CP) pe net sa vedeti ce gasiti. Incept sa fie din ce in ce ce mai putine. Nu mai zic in europa de 9-5NG 2.8XWD, au niste scoruri de te iei cu mainile de cap.
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 73
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Saab 9-5 Aero

Postby andybumbu » 15 Sep 2017, 21:07

Ma refeream la faptul ca-n Ro oricum sunt putini pasionati/experimentati/valoarea unei masini ca un posibil obiect de colectie/investitie e cvasiinexistent..De ce, lipsa de experienta/lipsa banilor/lipsa unui spatiu adecvat/ar trebui sa existe minim 2 masini/familie, pt ca sa intre in discutie una de hobby..nu exista o piata/bursa reala etc..Doar tepe, seri

Foarte bine ca sunt unii ca mine sau ca colegul Eugen, care au pastrat aproape toate chitantele, mai sunt si situatii cand nu primim nimic la mana....chiar si la serviceuri dedicate nu se dau facturi :roll: ...

Preturile la saaburi, sunt total speculative, ma refer la 95NG Aerouri sau alte 95og, gen ofertele celor de la Heuschimd sunt total aberante/ uriase si pt ce, in 99% din situatii..Sfideaza cotatile Swacke :oops:

Sunt foarte multe saaburi 95og cu dauna totala la motor, cunoasteti cauza..
Un pret corect pt un 95og Aero facelift 2006-2008 e undeva in jur de 5-6000e maxim in germania, adica o masina care are un deceniu si in mod normal minim 200Tkm inghititi :lol: , daca are mai multi sau mai putini, sa fie sanatos proprietarul, in general sunt deja minim 2-3, adica proprietarii, restul fantezii..

Eu nu sunt guru Scwacke sa zic ce suma o sa primeasca colegul peste 3-4ani pt o masina care o sa aibe 12ani, doar ca nu o sa valoreze mai mult de un avans pt o berlina hatchback..

La 20Te se cumpara un bmw seria 5 cu Euro6 de 3-4ani vechime..
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3118
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 16 Sep 2017, 20:55

Sa ne intelegem.. atata timp cat masina a stat, a stat in garaj in conditii de temperatura aproape constanta. Deci nu are nicio problema cu anvelopele (Michelin Pilotsport 4 cumparate anul trecut) sau cu orice altceva.
Masina la cei 11 ani arata impecabil atat la interior cat si la exterior.. la mine primeste ceara din 6 in 6 luni, cand le spun la spalatorii ca masina are 11 ani, le pica fata.
Masina cand si daca va fi vanduta-va fi vanduta pentru ce poate si cum arata cu garantia ca asa e si nu i am schimbat maciulia de la schimbator ca sa nu tradeze kilometri. O masina cu o gramada de optionale, 260 cai (nu are ce discuta cu 90 la suta din masinile existente pe soselele din Ro) si cu un consum de 6 la suta tradus in benzina (Consuma 12 la suta GPL la drum intins).
Daca si directia ar fi mai pe placul meu, probabil ca imbatraneam cu aceasta masina.

A.. am uitat sa zic ca masina e folosita strict pentru drumuri lungi. Pentru oras avem un Peugeot 107 cutie automata care e mana cereasca in Bucuresti (il parchez oriunde) :)
Drumuri faine!
@Andy sa stii ca nu e chiar asa -cel putin in Romania. Am prieteni cu Toyota Avensis, Volvo S80, Hyundai, Opel Vectra. Cam acelasi an de fabricatie sau chiar ceva mai noi, doar ca ei au mers constant si au undeva intre 130k si 200k.
Pai pe langa faptul ca ei au inceput sa bage bani in ele la greu si mereu se strica ceva.. daca le pui alaturi e o diferenta imensa intre cum.arata a mea cu 87,000 si cum arata celelalte.
Da poate in tarile cu apa calda uzura nu e asa mare.. dar la noi numai socotind dupa pietrele ce iti sar pe caroserie, sarea din timpul iernii, etc etc fac o masina rulata 100 k sa arate ca una din De rulata 250k
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 100
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby andybumbu » 17 Sep 2017, 23:58

Eugene, cum am mai scris, cazul tau e 99% exceptie De ce, pai ai luat o masina aparte, in stare idem, de la primul proprietar..Km sunt deosebit de putini, cum spuneam nu neaparat un avantaj, dar nu ma refeream la saabul tau direct...Dar daca o masina sta mai mult de 2-3luni nemiscata apar probleme, mai ales la diesel, din experienta, repet..

Eu am cu bestia mea parcursi aproape 250Tkm/10ani posesie/<9 de utilizare in conditii aparte de rulaj/incarcare..si pot spune ca e unul dintre cele mai rapide saaburi din EU...Nu trebuie sa-mi spui de conditii grele...La viteze de medii de >160 totul se ciuruieste /sableaza..dar asta e :lol: Am ras tot si inca rad..Pot sa-mi cumpar ce vreau aici, din pacate calitatea masinilor a scazut uluitor/ durata de viata proiectata/nu mai vorbesc de testarea lor :evil: ..Cu 97x am deschis un nou capitol...V8 &SUV :shock: si desii m-au necajit astia cu inmatriculatul etc, de cate ori il pornesc am un ranjet de V8 :lol: Nu va puteti imagina cu cata gingasie se misca dihania..sfideaza fizica..Sper sa fac o vizita la GeigerCars ... :roll:

In ultimii doi ani am rulat aprox 150Tkm/cu toate masinile din ograda si sunt ingrozit de ceea ce vad pe drumuri, egal unde...
De aceea caut sa trec pe SUV, desi mi-as lua un cinciar, ma prinde foarte bine un executive car, radem tot

Pune-ti doar intrebarea, cu ce o sa inlocuiesti la un moment dat saabul...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3118
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 18 Sep 2017, 15:51

Ma ingrozeste aceasta intrebare :) si mai ales urmarile financiare ca sa iau o masina cat de cat noua cu dotarile si confortul Saab ului din 2006.
Am mai mers cu diversi prieteni ba cu o Skoda Octavia noua, ba cu un Hyundai Accent..pe afara am avut inchiriate Fabia si o Kia de-aia mica.
Dupa ce am mers ...ma uitam la sotia mea si singurele cuvinte erau: 'Vai ce bine e in Saab ul nostru!' :lol:

Pai in 'cojile' astea care totusi costa spre 25,000 EUR (cazul Skodei)... cel putin vara pur si simplu te coci cu tot climatronicul/ AC ul lor.
In Saab chiar daca sunt 40 grade afara..ma urc in ea dau drumul la clima si racire in scaune si in maxim 5 minute...'bunastare si shukarime' cum zice un prieten.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 100
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby andybumbu » 18 Sep 2017, 23:52

Mie-mi place Skoda/Volvo... Singura masina din lume pe care mi-as lua-o maine direct e XC90..Din pacate e mult prea scump, echipat misto' e undeva la 75Te..Te distrug aici in De asigurarile si cascoul..+Motoarele sunt doar in 4cilindrii..
Foarte misto' e si S90, dar e cam urias 5m si volvo are piesele foarte scumpe..

Pe val sunt hyunday si kia, au un pret/calitate deosebit de bun, imbatabil, ma refer pe SUV..masina normala nu mi-as mai prea lua, poate doar un seria5..Ma gandesc la Dodge RAM :roll:

Te cred cu saabul tau...astfel gandesc si eu cand pipai un Q5 made in mexico...doar ca m-am cam saturat sa bag din scurt o rata de X5 in bestia mea..asa neprogramat..Ok, azi maine are 400Tkm...si merg cu ea in ritm de 530d...Orice masina are limita ei data de vechime/km/si modul de a rula/calitatea pieselor sau a service-urilor....din pacate, mai ales la saab suntem deosebiti de limitati..

Pe de alta parte, daca te plesneste o masina de clasa compacta, s-ar putea sa ai/avem surprize, totusi 95og are 20 de la stadiul de planseta...sau 93ng vreo 15ani :oops:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3118
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 19 Sep 2017, 15:45

Inainte de Saab am avut o Kia Proceed 1.6 GSL din Nov 2008 cu care m-am impacat foarte bine. A ramas oarecum in familie (e la cumnatul meu), are 150,000 km (de la 65,000 km pe GPL) - pana acum nu s-a schimbat nici macar 'un arc' la motor. Am fost foarte multumit de Kia si daca as fi sa imi cumpar o masina noua, Kia ar fi cap de lista pentru simplu motiv ca are garantie integrala 7 ani- deci 7 ani nu ai treaba sa bagi bani in ea.(bine..in limita a 150K km :)).
Deocamdata nu ma plang nici de Saab- singura investitie mai importanta a fost caseta de aprindere pe care am schimbat -o degeaba (codul de eroare era de la bujii, nu de la caseta) , in rest 32,000 km de cand am luat -o nu am intampinat probleme.
Volvo e printre masinile mele de suflet, dar de cand fratele meu a primit de la job un S60 nou nout care in primul an de functionare trecea cam odata pe luna pe la service cu fooarte multe probleme (si de-alea...gen se opreste masina in mers, se aprind toate beculetele in bord si masina nu mai porneste rezulta platforma)...mi-a cam trecut. Si mai grav e ca reprezentata Volvo din Ro e cam paralela cu subiectul, nu mai zic de piese pe stoc.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 100
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest