Saab 9-5 Aero

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 Aero

Postby manolodsv » 29 Feb 2016, 14:56

am trimis pe mail.
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab 9-5 Aero

Postby catalinmetal1 » 14 Mar 2016, 16:21

manole74 wrote:Eu stiu ca doar la 9-3 puntea spate vireaza intr-o proportie de max.8%!!


apropo de acest ReAxxis... am mers de multe ori in spatele 9-3-ului meu si nu am reusit sa vad niciodata cum vireaza puntea spate... cred ca unghiul e foarte, foarte mic, daca e... a putut vedea cineva concret cum vireaza in mers acest sistem?
dpdv sasiu 9-3 SS este excelenta, avand in vedere si varsta inaintata...
directia un pic imprecisa, adica ceva mai "loose", sub nivelul sasiului, probabil caseta de directie ceva mai putin sharp... dar odata ce te obisnuiesti, 9-3SS e o masina foarte fit, care cere, in principiu, un motor mai vioi.

in schimb 9-5 se vede ca este chiar mai in varsta, directia si sasiul sunt depasite de masini din clase inferioare din ziua de azi, si din cate stiu, 9-5 nu are puntea spate viratoare nici macar pasiv. pt 9-5 aero acel motor este intr-adevar un mare, mare plus, care din pacate nu e ajutat de restul masinii, mai ales daca e vorba de cutie automata, care tinde sa te incurce mai degraba decat sa te ajute. la 9-5 aero cred ca e mult mai bine sa ai manuala, beneficiezi mai mult de acel 2,3 fantastic. atentie insa cu mersul mai sportiv, ca nu e asa precisa ca o masina de ultima generatie, si subvireaza destul, chiar si la viteze si viraje medii. daca nu ai mers cu o masina conceptie dupa 2010, sau cu un 9-3 SS, e ok, daca ai mers, atunci se vad limitarile...

la 9-3 hatchback deja, practic suntem in secolul trecut, la modul cel mai sincer... intre timp tehnologia a avansat destul de mult. mie 9-3-ul aero 2002 mi s-a parut dupa un timp chiar periculoasa, directia era ... hmm, cvasi-optionala... am mai incercat si alte 9-3-uri hatch din 2000-2002 si am avut acelasi feeling, de masina veche si depasita dpdv precizie rulare. chiar daca 9-3 SS a fost cea mai non-suedeza facuta de Saab (exceptand ultimul 9-5), eu o consider de departe cea mai reusita, din prisma experientelor personale.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Saab 9-5 Aero

Postby MagicPenguin » 17 Mar 2016, 14:11

Virarea puntii spate nu este vizibila cu ochiul. Sunt destul de sigur ca sistemul ar ajunge sa genereza o supravirare "generoasa" daca s-ar misca cu atat de multe grade incat sa fie vizibil.

Rezonez intr-o anumita masura cu ce spune Catalin despre sasiurile SAAB. Eu cat timp am avut 9-3 Aero am trait cu impresia ca este o masina foarte precisa. Este clar ca aceste masini au fost peste o mare parte a concurentei contemporane, dar acum mi-e clar ca lucrurile au evoluat foarte mult de cand au fost proiectate aceste masini. Au trecut totusi aproape 15 ani de atunci, dar conteaza mult si experienta anterioara a proprietarului de SAAB.

Acum 5 ani inca auzeai ca nu ai ce sa faci cu mai mult de 200cp pe puntea fata. Astazi vedem masini FWD de +300cp care se insurubeaza in jurul acelor de par in asa fel incat te fac sa crezi ca sunt pe sine.

In comparatiile astea trebuie sa tinem totusi cont de o variabila foarte importanta. Cat platesti pentru ceea ce primesti. Bucuria cumparatorului si in acelasi timp frustrarea vanzatorului de SAAB este faptul ca de multe ori la pretul la care pleaca un SAAB, nu gaseai pe piata nimic comparabil ca singuranta si dotari, si le primesti primesti la pachet cu un oarecare sentiment de exclusivitate.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 26 Mar 2016, 10:09

Am fost sa imi fac geometria la roti si mecanicul mi-a confirmat ca la Saab ul meu 9-5 model facelift 2006 rotile spate vireaza si ele.
Intr adevar fata de kia mea precedenta care avea servodirectie electronica iar volanul se intarea la viteza, servodirectia de la 9-5 o gasesc foarte ciudata si mai ales moale la viteza. In schimb sta foarte bine in curbe, mai bine decat proceed ul precedent.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 26 Mar 2016, 10:52

Intrebare intrebatoare rog sfat. Pana acum in toti cei 10 ani de cand a vaztu lumina zilei masina a stat numai in garaj deci pielea se prezinta impecabil. De acum din pacate va sta in parcare unde e cam soare.
Stiu ca geamurile au oarece protectie termica, dar ma gandesc oare ar fi bine sa ii pun folii pe gamuri ca sa imi protejez pielea de soarele de vara?
Imi este frica sa nu se decoloreze/ corojeasca etc pielea din interior daca masina va fi expusa la soare direct.

Multumesc
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby catalinmetal1 » 29 Mar 2016, 08:12

eu am avut 9-5 aero leat 2004, care nu a stat in garaj, si pielea - cu exceptia lateralului soferului (pt ca fostul proprietar era destul de masiv) - se prezenta impecabil.
eu nu am facut, in cei 3 ani jumate de exploatare, decat sa o "reimprospatez" periodic cu solutie speciala pt tratat pielea, anume Turtle Wax, o solutie cu consistenta de iaurt si culoare bej, care ingrasa pielea si o fereste astfel de crapaturi premature.
cred ca daca vei folosi aceasta metoda de cateva ori pe an, nu ai de ce sa iti faci griji. O butelcuta de Turtle Wax dinasta de care zic eu tine cateva curatari integrale, chiar si daca dai mai generos, si nu ar trebui sa coste mai mult de 20-30 de ron.
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Saab 9-5 Aero

Postby MagicPenguin » 29 Mar 2016, 09:01

eugenmanea wrote:Am fost sa imi fac geometria la roti si mecanicul mi-a confirmat ca la Saab ul meu 9-5 model facelift 2006 rotile spate vireaza si ele.

Schimba mecanicul pentru ca data viitoare iti spune ca are si aripi. :lol: Sistemul ReAxs a existat doar pe 9-3 (2003->). 9-5-ul tau are la baza un sasiu foarte vechi.

Pentru piele eu iti recomand 2 solutii separate, spre exemplu:
http://www.pro-detailing.ro/autosol-lea ... -1650.html

Nu vreau sa intru in polemici, dar consider ca niciodata o solutie de supermarket 2 in 1 nu o sa faca treaba prea buna.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 29 Mar 2016, 22:48

OK am inteles. Eu am ceva de la Mobexpert pentru piele (curatat si hidratat) dar cred ca trebuie sa imi iau ceva pentru masini ca sa protejeze si impotriva UV. Si cred ca o sa ii pun totusi si folii ca sa ma protejeze vara de caldura puternica.
Nu stiu sigur daca are sau nu sistemul , oricum mie imi place cum sta pe curba exceptand cum am mai spus directia prea moale. Fostul proprietar mi-a spus ca prima data si-a luat 9-3 cu motor diesel si nu i-a placut deloc: motorul puturos si mult mai slab insonorizat fata de 9-5. Asa ca l-a dus inapoi a pierdut 25% si a luat balena :)
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 27 Apr 2016, 22:57

Astazi cu ajutorul unui prieten am schimbat si uleiul servodirectie. Cum s a procedat: s a desfacut borcanasul cu lichid, scos lichidul din borcanas. S a pus o prelungire pe retur, apoi s a suflat cu compresorul pe tur pana a iesit tot lichidul din instalatie. Pus lichid nou si suflat iar cu compresorul pentru curatare , montat tot la loc si apoi pus lichid pana la max. Am folosit Petrosin CHF 11 S - ulei folosit si de Bmw.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 20 Jul 2016, 12:10

Salutare. 10,500 km de la ultima revizie, masina merge impecabil-nu am ce sa ii reprosez. Ma gandesc sa ii schimb uleiul plus filtru si eventual bujiile (nu stiu daca au fost schimbate si cand) plus filtru habitaclu.
Filtrul aer l am schimbat acum vreo luna.
Pentru cunoscatori pls help:
1. Ce bujii sa ii cumpar? Ce model sunt cele originale? Motor 2.3 260 cai productie octombrie 2006.
2. S a incumetat cineva sa isi schimbe singur filtrul polen? E chiar asa complicat incat trebuie neaparat la service specializat, sau cu putina indemanare se poate schimba si cu un prieten priceput?
Multumesc, drumuri faine si concedii de vis
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby manole74 » 20 Jul 2016, 18:46

1. NGK PFR6H-10
2. Nu este greu deloc! Cauta pe youtube si o sa gasesti niste tutoriale despre cum poate fi schimbat filtrul de polen. Recomand filtru de polen cu carbon activ 8)
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 20 Jul 2016, 21:45

2. Pai tocmai asta imi da dureri de cap ca m am uitat la un tutorial si mi se pare destul de complicat...cu riscuri ca se rup nu stiu ce surubele de plastic :)
https://www.youtube.com/watch?v=_5PLH0b8Sxs

Multumesc mult!
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby manole74 » 21 Jul 2016, 05:07

Daca ti se pare mai simplu, incearca si te ghideaza dupa acest tutorial: http://saabworld.net/showthread.php?t=165 Spor la treaba!




Am gasit un video ceva mai detaliat: https://www.youtube.com/watch?v=kKAHOIZoFfc
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Postby laur » 24 Jul 2016, 08:36

Șuruburi de plastic nu prea sunt :)
In 10 min rezolvi problema :)
Ai doar un singur clips de plastic.
Spor :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 95 2.3t 170hp 2000 blue.
Saab 900s 2.0 16vT 145hp 1990 black
Giant XtC 29er 1 Black ALUXX SL-Grade Aluminum SRAM X7, 3x10 Speed
Saab 900i 2.0 16v 141hp 1992 dark green
Saab 9000 2.3T 199hp 1994 metal grey
laur
Senior
 
Posts: 149
Joined: 10 Dec 2011, 23:57
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 27 Jul 2016, 20:56

Am facut si revizia la un prieten.
Ulei Mobil 1 0w40 4 litri 220 lei (am luat 5 litri, unul mi a ramas)
Filtru ulei (il aveam)
Fitru polen Mahl cu carbon activ 90 lei
4 bujii NGK cele recomandate aici 200 lei
Filtrul aer l-am schimbat acum vreo luna.
Cele mai mari greutati le-am avut la schimbarea filtrului de polen care e cam greu de schimbat din punct de vedere al pozitiei.Plus ca Mahl nu avea acele gaurele prevazute ca cel original .
Bujiile care nu fusesera schimbate niciodata (67,000 km) le-am descoperit cam albe. Asta inseamna ca am amestec cam sarac pe GPL, trebuie sa ajung in Chitila.
Ceva sugestii pentru reglaje?


Drumuri faine!
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests