Saab 9-5 Aero

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 Aero

Postby gfery » 28 Jul 2016, 14:39

ma bag si io in seama, si eu am bujiile albe si nu am GPL. poate bea niste antigel?
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 27 Sep 2016, 22:19

Salutare din nou!
71,000 km, masina merge impecabil, sub deviza ca omul gospodar isi ia iarna caruta si vara sanie, am incaltat o si cu sosoni noi de vara- Michelin Pilot 4. Foarte multumit de noile anvelope- simt directia mai ferma plus ca sunt mai silentioase.
Sunt foarte nefericit cu stergatoarele originale GM cumparate de la Cobalcescu prin februarie cu vreo 200 si ceva de lei... Deja ala din stanga s-a deplasat putin si scartaie in ultimul hal..parca as avea stergatoare cumparate din Dragonul rosu. Trebuie sa ma interesez de niste Bosch uri ca nu se mai poate.
Am patit si o nefacuta. Am alimentat la un peco luandu mi si o cola de jumatate litru. La volan fiind am desfacut cola si..ce credeti ca s-a intamplat... a tasnit cola mai ceva ca o fanta arteziana.
Slava Celui de sus nu am dat si pe tavan, am piele si nu s-a patat dar... de atunci butoanele din stanga de e volan nu mai functioneaza asa bine. In speta cand apas dimineata pe ele se aude un tzacanit (de la zaharul de dedesubt) si merg mai greu.
Aveti idee cum se scoate masca aia cu butoane de pe volan ca sa le curat cu un wd 40 eventual?

Multumesc si drumuri faine.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby dhoom » 27 Sep 2016, 23:44

Nu stiu exact cum e la 9-5,dar la a mea 9-3 2005,când am înlocuit butoanele de comanda,a trebuit sa dau jos air bag-ul.cu borna bateriei deconectată.sper sa te ajute.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Saab 9-3 Vector 2005
1.9 200cp-by EDS
User avatar
dhoom
Senior
 
Posts: 120
Joined: 16 Jun 2015, 20:21
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Postby manolodsv » 29 Sep 2016, 16:52

Se da airbag jos - se roteste 1/2 are doua gauri unde bagi o surubelnita sunt cleme - scoti airbag si apoi sunt surubele desfaci si cureti. Airbag scoti mufele de conectare cu borna scoasa

Trimis de pe al meu P7_Xtreme folosind Tapatalk
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 13 Nov 2016, 22:02

Salutare, Intrebare intrebatoare: care sunt simptomele ca ai probleme cu caseta de aprindere si teoretic cam pe la cati kilometri sa ma astept sa o schimb?
Am acum 73,000 km...am avut ceva probleme cu reglajul pe gaz in sensul ca la forja maxima (cand ii dadeam kick down pe a 4 a sau a 5 a imi clipea becul de la check engine).
Baietii de la gaz mi-au micsorat distanta la bujii- imi schimbasem bujiile cu unele exact la fel ca cele din fabrica, dar lasasem distanta asa cum venisera bujiile.(acum distanta e de 8.5 parca).

Ei- acum cand e rece motorul in primele 3 minute in acceleratie pe treapta 1, am impresia ca imi 'scapa'motorul i.e. are o milisecunda de ezitare .
Plus ca la ralanti imi cam tremura masina si are o usoara fluctuatie turometrul (dar foarte usoara, aproape insesizabila). Tremuratul este mai vizibil pe GPL decat pe benzina.

Check engine nu s-a aprins, deci nu cred sa apara ceva pe tester.

Multumesc.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 05 Jan 2017, 21:22

Revizie 75,600 km la Cobalcescu.
Piese cumparate de mine de pe epiesa.ro: filtre MAN, ulei Molbil 1 0w40, am schimbat si cureaua accesorii.
Mi au gasit si o rola intinzatoare cu joc mare, s-a schimbat si aia (200 lei).
Problema: pe tester a aparut eroarea P1312.
Dl Balea mi a spus ca trebuie sa inlocuiesc caseta de aprindere- costul 430 EUR + TVA.
Mi se pare ca s-a dus cam repede, o sa incerc sa refac distanta la bujii la 1 mm (asa cum scrie in carte) si sa dau cu niste vaselina de bujii- sa vad daca tot apare eroarea.
Daca apare... trebuie sa ma 'fericesc'' cu o caseta noua.
Cea originala la epiesa costa intre 1,500 si 2200 lei.
Vad ca au si Hitachi la 700 lei..dar nu prea as risca.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby manole74 » 05 Jan 2017, 21:33

Neplacut moment. Imi aduc aminte cand si eu am fost nevoit sa cumpar caseta de aprindere in august 2014 pentru vechiul Saab si am optat pentru una noua OEM pe care mi-a adus-o Calin. Daca te intereseaza o caseta care a stat pe masina maxim 1 an, da-mi de veste.
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Postby Cris9-5 » 05 Jan 2017, 22:21

Am schimbat si eu caseta , tot luata de la Calin. Are un pret ff bun, plus ca daca nu montezi caseta in service pierzi garantia. Pt garantie iti trebuie si bujii noi. Dupa schimbarea casetei am mai avut o eroare de missfire, am resetat si nu a mai aparut.
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Saab 9-5 Aero

Postby gfery » 05 Jan 2017, 22:34

Scuze ca ma bag, dar nu va grabiti cu inlocuitul DIC pentru P1312. Desi WIS recomanda initial inlocuirea bujiilor si DIC pentru tratarea acestei erori, exista si alte cauze care duc exact la acest simptom.
De exemplu, semnalul de la senzorul de pozitie volanta poate in unele momente sa nu fie in parametri (de obicei in cazul in care motorul este foarte cald, cand senzorului respectiv ii scade foarte mult rezistenta, semnalul are amplitudine mica si trece pentru o perioada scurta sub pragul de detectie, motiv pentru care trionicul pierde sincronizarea arborelui cotit si revine la aprindere semisecventiala cu 2 scantei pe rotatie, ceea ce se traduce imediat in P1312, corelat uneori si cu P1334).
De asemenea, mai pot aparea probleme cand vacumul la relanti si cu motorul cald nu este la nivelul prescris, maxim 380 mbari, mai bine spre 350. Asta poate duce la missfire pe anumiti cilindri, ceea iarasi poate genera P1312, dar de obicei apar si valori pozitive la contoarele de missfire pe cilindri. Daca aveti openSID activat, cu motorul peste 80 de grade si la relanti, trebuie urmarita presiunea absoluta din galeria de admisie si cautate eventualele scurgeri de vacuum (servo frana, furtune de vacuum etc. - eu le suflu pe toate cu spray de ala de curata franele, daca se tureaza motorul, pe acolo trage aer fals) si contoarele de missfire pe cilindri.

Asta nu inseamna ca acea caseta nu este defecta, dar simpla aparitie a P1312 nu inseamna neaparat acest lucru. Ar trebui corelat cu alte coduri de eroare si cu niste masuratori simple pe osciloscop, openSID, eventual loguri in mers cu tech2 sau alt logger. Am patit cu casete declarate defecte pe unele masini in urma aparitiei acestui cod, ca pe altele sa mearga perfect. Cand vad cotatii de astea cu 400+ de euro + TVA ma apuca nervii. Incercati si skandix.de, acolo un DIC negru OEM Saab nou-nout face 315 euro cu TVA inclus plus 30 de euro transport DHL. Mai este si varianta DIC aftermarket la 179 euro. Transportul este flat rate pana la 31 kg, adica se pot grupa si alte chestii pentru aceiasi bani.

Atentie la bujii daca vorbim de B235R Aero, la care, spre deosebire de parerile multora, merg doar bujii NGK PFR6H-10 sau simplu NGK6290 in nomenclatura noua a NGK, iar distanta dintre electrozi nu trebuie sa fie mai mare de 0.85 mm, din 2 motive: 1. DIC este calibrat sa citeasca parametrii de combustie cu acest tip de bujie si 2. la Aero la sarcina mare, presiunea in cilindri este atat de mare, incat distante mai mari intre electrozi ar putea genera missfire. Tipul de bujie e important pentru ca acestea au o rezistenta de o anumita valoare inseriata cu electrodul central peste care DIC suprapune o tensiune inversa de 80V, si astfel masoara rezistenta amestecului ionizat la momentul aprinderii. Daca rezistenta bujiei este mult diferita, calculul ECU cu privire la calitatea arderii este gresit si nu se mai pot optimiza corespunzator avansul si alti parametri care intervin aici.

Scuze pentru postul kilometric, dar poate economiseste lumea niste bani si ne mai ajutam intre noi.

Spor!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby FXM » 06 Jan 2017, 10:34

sau
http://www.schwedenteile.de/di-cassette ... p-217.html
279.65EUR incl. tax plus shipping
Delivery time 1-3 business days, available while stocks last.
si
"we do absolutely recommend to use genuine SAAB direct ignition cassettes ONLY. "
FXM
Nou venit
 
Posts: 8
Joined: 28 Jan 2010, 10:39
Location: bucuresti

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 06 Jan 2017, 11:07

Multumesc tuturor pentru sfaturi.
Intrebari pentru gfery:
1) Aceasta eroare ar putea avea vreo legatura cu faptul ca am GPL pe ea?
2) In cartea tehnica, scrie ca distanta intre electrozi trebuie sa fie de 1mm. Esti sigur ca trebuie 0.85?

Eugen
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby gfery » 06 Jan 2017, 17:22

1. 99% ca n-are treaba cu gpl-ul, dar se poate proba usor, stergi eroarea, mergi pe benzina si vezi daca apare. Totodata, ai constatat cumva vreo corelatie cu mersul pe gpl si aparitia erorii? Cand apare ea? Asa sporadic, aleator, sau poti reproduce conditiile in care apare?

2. referitor la distanta dintre electrozii bujiei, da, intr-adevar WIS asa zice ca 1 - 1,1mm, dar experientele mele cu distante asa mari sunt neplacute, chiar si stock, nu mai zic daca mergi la un stage 1 usurel asa. Si pe forumuri straine toata lumea vorbeste de distante sub 0,9mm si tind sa ii cred. Oricum, trebuie sa intelegi ca o distanta mai mica e mai ok pentru motoarele turbo, iar daca sunt probleme cu aprinderea acestea nu se vor rezolva crescand distanta dintre electrozi, din contra. Plus ca e foarte usor de modificat distanta asta, incearca sa experimentezi si tu si vezi cum e mai bine. Un set de lere si o cheie de bujii sunt absolut necesare oricui. E foarte posibil sa mearga ok chiar si cu 1mm, daca nu dai tare in masina, dar pe de alta parte o distanta nepotrivita o sa iti afecteze felul in care motorul merge la relanti, asa ca o sa iti dai seama repede ca nu e ok. Cu atat mai mult pe Gpl, care e un combustibil care se aprinde un pic mai greu decat benzina, mai ales la presiuni mari.

Spor.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby andybumbu » 06 Jan 2017, 21:26

sau la firma asta de ebay, are un ratting excelent si preturi tari, imi fac cu ochiul niste produse :lol:

http://www.ebay.de/itm/GENUINE-SAAB-9-3 ... Swl8NVWd7P
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 Aero

Postby gfery » 07 Jan 2017, 14:42

nu vreau sa fiu rau, poate chiar sunt de treaba, dar un magazin on-line care scrie asa:

"We Highly Advice you buy Genuine We have tested all aftermarket units with very little long term Success"

mie nu-mi inspira incredere. numa zic
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby andybumbu » 08 Jan 2017, 20:01

pai chiar Ei recomanda OEM :roll: :D , >12000clienti multumiti, imi pare rau ca nu am stiut de ei in ianuarie..Valva EGR OEM, la ei costa doar <200e...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron