by gfery » 05 Jan 2017, 22:34
Scuze ca ma bag, dar nu va grabiti cu inlocuitul DIC pentru P1312. Desi WIS recomanda initial inlocuirea bujiilor si DIC pentru tratarea acestei erori, exista si alte cauze care duc exact la acest simptom.
De exemplu, semnalul de la senzorul de pozitie volanta poate in unele momente sa nu fie in parametri (de obicei in cazul in care motorul este foarte cald, cand senzorului respectiv ii scade foarte mult rezistenta, semnalul are amplitudine mica si trece pentru o perioada scurta sub pragul de detectie, motiv pentru care trionicul pierde sincronizarea arborelui cotit si revine la aprindere semisecventiala cu 2 scantei pe rotatie, ceea ce se traduce imediat in P1312, corelat uneori si cu P1334).
De asemenea, mai pot aparea probleme cand vacumul la relanti si cu motorul cald nu este la nivelul prescris, maxim 380 mbari, mai bine spre 350. Asta poate duce la missfire pe anumiti cilindri, ceea iarasi poate genera P1312, dar de obicei apar si valori pozitive la contoarele de missfire pe cilindri. Daca aveti openSID activat, cu motorul peste 80 de grade si la relanti, trebuie urmarita presiunea absoluta din galeria de admisie si cautate eventualele scurgeri de vacuum (servo frana, furtune de vacuum etc. - eu le suflu pe toate cu spray de ala de curata franele, daca se tureaza motorul, pe acolo trage aer fals) si contoarele de missfire pe cilindri.
Asta nu inseamna ca acea caseta nu este defecta, dar simpla aparitie a P1312 nu inseamna neaparat acest lucru. Ar trebui corelat cu alte coduri de eroare si cu niste masuratori simple pe osciloscop, openSID, eventual loguri in mers cu tech2 sau alt logger. Am patit cu casete declarate defecte pe unele masini in urma aparitiei acestui cod, ca pe altele sa mearga perfect. Cand vad cotatii de astea cu 400+ de euro + TVA ma apuca nervii. Incercati si skandix.de, acolo un DIC negru OEM Saab nou-nout face 315 euro cu TVA inclus plus 30 de euro transport DHL. Mai este si varianta DIC aftermarket la 179 euro. Transportul este flat rate pana la 31 kg, adica se pot grupa si alte chestii pentru aceiasi bani.
Atentie la bujii daca vorbim de B235R Aero, la care, spre deosebire de parerile multora, merg doar bujii NGK PFR6H-10 sau simplu NGK6290 in nomenclatura noua a NGK, iar distanta dintre electrozi nu trebuie sa fie mai mare de 0.85 mm, din 2 motive: 1. DIC este calibrat sa citeasca parametrii de combustie cu acest tip de bujie si 2. la Aero la sarcina mare, presiunea in cilindri este atat de mare, incat distante mai mari intre electrozi ar putea genera missfire. Tipul de bujie e important pentru ca acestea au o rezistenta de o anumita valoare inseriata cu electrodul central peste care DIC suprapune o tensiune inversa de 80V, si astfel masoara rezistenta amestecului ionizat la momentul aprinderii. Daca rezistenta bujiei este mult diferita, calculul ECU cu privire la calitatea arderii este gresit si nu se mai pot optimiza corespunzator avansul si alti parametri care intervin aici.
Scuze pentru postul kilometric, dar poate economiseste lumea niste bani si ne mai ajutam intre noi.
Spor!