Page 9 of 14

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 07 Aug 2018, 23:27
by andybumbu
Eugene, ne omori :lol:

In mod cert ai discuri fata >300mm, cel mai simplu, dai roata fata jos si masoari diametrul, poate ai upgrade..

Eu as merge pe Ate..cum spunea si Fery, e OEM si Ate=Continental nu-si bate joc...

Ai dreptate cand spui ca acelasi producator are cel putin 2 calitati de productie, respectiv prim montaj si aftermarket...din pacate..+falsurile

Dar de ce schimbi discurile si placutele..doar de kiki sau sunt uzate?

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 08 Aug 2018, 09:14
by eugenmanea
Cand pun frane mai bruste mai ales in primii 200 km dintr-un drum.. simt o vibratie in roti.
Placutele sunt bune- cred ca discurile si-au cam terminat benzina.
Saptamana viitoare plec in Grecia si sunt in criza de timp sa le schimb inainte sa plec. Astazi trebuie sa dau raspuns la epiesa si nu am avut timp sa dau roata jos, din aceasta cauza am apelat la ajutor.
Voi merge totusi pe Brembo plus placute Ate. Sper sa fie ok.

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 08 Aug 2018, 14:13
by Cris9-5
Eu vibratia am simtit-o la franari la viteze mari. S-a rezolvat cu indreptarea jantelor.

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 08 Aug 2018, 22:41
by gfery
9-5 aero are frane de 314mm pe fata si 286 pe spate. Spatele are discuri ventilate dupa 2002.

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 12 Aug 2018, 22:03
by eugenmanea
Salutare, va mai stresez cu o intrebare. Am schimbat uleiul de curand +fiktrul si mecanicul mi- a pus 4 liltri de ulei.
Problema e ca acum pe joja nivelul uleiului e cam cat tot tamburucul ala de lemn, deci depaseste maximul pe joja.
E bai mare? Ce sa fac, sa incerc sa scot vreo 200 ml de ulei din motor?
Mentionez ca eu sambata plec in Grecia, deci voi aduna vreo 3,000 km.
Multumesc mult pentru sfaturi.

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 12 Aug 2018, 22:55
by booster
4 litri scrie la carte. Atat pun si la mine si totul e perfect.

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 13 Aug 2018, 08:09
by gfery
gfery wrote:9-5 aero are frane de 314mm pe fata si 286 pe spate. Spatele are discuri ventilate dupa 2002.


nu te stresa, oricum bea surplusul in 3.000 de km, mai ales daca o mai talpuiesti putin.

n-are nimica daca e putin peste.

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 13 Aug 2018, 09:44
by eugenmanea
Sigur n-o forta niste garnituri pe la motor ca apoi sa am scurgeri?
Eu sincer l-as lasa asa...ca e bataie de cap cu scosul.
Deocamdata a mea nu bea ulei intre schimburi. Il bea pentru ca e in plus, sau il bea in general?

Multumesc

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 13 Aug 2018, 13:46
by gfery
daca ai ulei peste nivel putin tinde sa il scoata pe la aerisirea carterului si-l baga in admisie in timp

n-are nici o treaba cu fortat garnituri etc. nu-ti face griji, presiunea uleiului nu depinde de nivelul din carter

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 13 Aug 2018, 14:30
by booster
Cred ca asa am patit eu acum dupa ultimul schimb ca e ceva ulei deasupra filtrului(acolo e carterul, nu?). Pana acum nu s-a intamplat.

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 14 Aug 2018, 23:54
by eugenmanea
Si am schimbat si discurile la un prieten care este mecanic si imi face si reviziile ( eu fac o revizie la el si una la reprezentanta- schimb uleiul si filtrele la 10,000 km).
S- a lucrat atent, corect si sper sa fie ok. Discuri Brembo si placute Ate.
Mi- a spus ca daca la alte masini mai usoare nu de impune vreo masura suplimentara, la Saab fiind masina grea sa ii fac un rodaj cum scrie la manual, mai ales ca eu plec in Grecia sambata.
Adica.. vreo 50 km sa urc viteza pana la 80 km/h apoi sa pun frana pana pe la 40 dar nu foarte tare. Apoi sa merg 2-3 km sa se raceasca discurile si sa repet procesul.
Dupa rodaj sa trec pe la o vulcanizare si sa imi verifice rotile cu cuplu de 110.(el le- a strans deja cu 110, dar in unele cazuri se mai slabesc putin in primii 50 km).
Am facut operatiunea cu 50 km, joi trec pe la autosoft.
Drumuri faine!

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 15 Aug 2018, 11:00
by gfery
ti-am zis, atentie la 110Nm cu roata in AER! o sa zica lumea ca esti defect, dar lasa-i in pace sa vorbeasca.

In rest, procesul de "rodaj" la frane se face asa: 100 km/h, frana puternica la limita de intrat ABS (eviti ABS-ul cu orice pret, roata nu trebuie sa se opreasca din miscare) - pana aproape de oprirea masinii, dar atentie, nu oprit de tot. Repetat de cel putin 10 ori, pe la repetarea a 5-a incepe sa iasa fum din placute si pute, nu e stress, continuam pana la bingo. Niciodata in acest interval roata nu trebuie sa se opreasca din rotatie. Dupa aceste minim 10 franari se merge normal evitand cat se poate franarile pana se racesc discurile, minim 10-15 km.
Scopul este de a arde rasinile de sinterizare din placute si de a depune un strat f subtire din materialul de frictiune al placutelor pe discuri - asta se face la cald, chiar la rosu. Pute putin, dar apoi ai frane tapene.

Oprirea completa nu e buna pentru ca daca te opresti de tot cu piciorul pe frana, o sa se depuna material pe discuri numai intr-un loc si o sa aiba fulaj discul in pozitia respectiva (se vad la multe masini conturul placutelor pe discuri). La automata e mai greu ca trebe s-o tii in frana la semafoare sau sa scoti la neutru, iar daca vii dupa o franare puternica ai toate sansele sa belesti discurile (nu ma intrebati de unde stiu, da?)

Grija mare pe unde faceti de astea si cine e in spate, ca nu se stie.

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 15 Aug 2018, 22:22
by eugenmanea
Da, am respectat ce ai zis tu.
Din pacate am inteles eu prost cum trebuie sa fac rodajul- mi-a confirmat azi Alex ca asa trebuia sa fac cum zici tu. Eu am pus o singura frana din 3 in 3 km :)
In fine...nu mai am timp de alte rodaje. Oricum mi le-a rodat el un pic ieri.
Sambata plec spre Grecia, voi incerca sa nu pun frane aiurea.

Drumuri faine!

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 16 Aug 2018, 15:11
by gfery
relax, ca "rodajul" asta nu e o data in viata. uneori, daca mergi mult cu franele reci, gen in oras, cu franat putin si rar, se mai duce stratul de material de pe disc.
Oricum, poti s-o faci ca si cum ai avea discuri noi, de cate ori vrei, nu dauneaza.
Eu le mai "rodez" o data la 2-3 luni cand am chef de tras de masina.

La sfarsitul procesului trebe sa ai discurile putin spre gri-negricios asa, fara luciu de ala metalic shiny de nou-nout. Atunci si prind franele de mori.

Re: Saab 9-5 Aero

PostPosted: 26 Sep 2018, 08:12
by eugenmanea
Salutare!
Aveti idee unde se gasesc baterii pentru cheie? Si eventual tipul bateriei?
Mi-a aparut un mesaj in bord 'low batery'- stiu ca am schimbat-o acum 2 ani, dar am gasit una 'chinezeasca- am cautat foarte mult.

Multumesc