Page 1 of 3

MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 20 Apr 2016, 19:14
by manole74
Nu sunt multe de spus. Dupa ce precedenta masina , un saab 9-5 Aero din 2000 a fost implicat intr-un incident minor rutier, am preferat sa achizitionez alta, o baza serioasa pentru ceea ce doresc sa construiesc. Masina in cauza este un Saab 9-5 Aero din 2006 cu pachet Hirsch, achizitionata la sfatul cuiva apropiat , pe care n-o regret o clipa. Masina a beneficiat de tratament "Hirsch"(intercooler, regulator presiune de 3.5 bari, soft, downpipe, evacuare, pedale, eleron , jante-care azi nu mai sunt, frane de 345 mm pe fata cu etrier monocilindru,kit suspensie-surprinzator destul de rigide inca, eleron si poate inca ceva ce omit), pachet ce vechiul si unicul proprietar din Romania , de unde a fost achizitionata de noua masina, imi spunea ca a costat cca 9000 euro :shock: si o culoaremai speciala Arbour Green folosita doar in 2006. De cand am masina, m-am concentrat pe o minima mentenanta necesara unei masini de 10 ani. Pe langa zemurile regulamentare si filtre,am reusit sa fac un reflush total al uleiul din cutia automata cu Mobil1 ATF 3309 la niste tipi de treaba pe platforma Grant, schimbare player OEM, schimbare frane spate(discuri, etrieri, conducte metalice Goodridge), montat strutbar brace Weichers si anvelope Hankoock. Am observat o schimbare in bine a comportamentului cutiei dupa reflush ( desi nu avea probleme inainte cu schimbare vitezelor), mi-am asumat riscul de a face aceasta operatiune. Si am avut dreptate pentru ca ce-a iesit de acolo m-a ingrozit. Ulterior am vazut ca e musai sa schimbi si filtrul....dar asta e! Pana data viitoare.... :( . O alta chestie care m-a surprins foarte placut e bara intre amortizoare, care a imbunatatit vizibil si iremediabil pozitiv comportamentul masinii in viraje :roll: Am reusit sa ii fac un tratament parbrizului cu Aquapel si sa schimb lamelele stergatoarelor cu unele OEM , dar din 2008- care au altfel de prindere(flat)!!! Astfel ca nu pot sa le folosesc la capacitate maxima si e nevoie de-o improvizatie, sau sa iau alte stergatoare sau brate. Pentru ca tapiteria este ivory am incercat sa o reimprospatez cu un tratament de la Sonnax , care nu e wow......dar si-a atins scopul: a curatat si hidratat pielea. O sa incerc si Leatherique cand se v-a face cald si un kit de reimprospatare a culorii pe unde tapiseria este mai uzata. La capitolul estetic sunt multe de facut, dar nadajduiesc ca in urmatoarea perioada sa pot aduce masina la stare decenta.Acum sta pe jante ALU 88, singurele pe 17 inch in care intra etrierii 8)

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 20 Apr 2016, 19:38
by manolodsv
Frumoasa tare. Dar o singura poza ? Ce putere are acum ? Daca a avut doar un singur proprietar si a facut la Hirsch toate modificarile ti-a inmanat si certificatul de conformitate cu modificarile facute ?
Si poze cu interiorul ?
Km cati are ? Ai spus multe dar mai ai de spus ;) .

Trimis de pe al meu GT-I9195 folosind Tapatalk

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 20 Apr 2016, 19:44
by dhoom
Sa o stăpânești sănătos.asa cum a scris manolo...poze multe :)

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 20 Apr 2016, 19:58
by manole74
Am multe acte si confirmate de Calin. Despre putere momentan nu stiu sa-ti spun, dar cred ca initial erau cca 300 CP si 400Nm.Promit ca atunci cand voi avea ocazia, voi face mai multe poze 8) 140K km.

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 20 Apr 2016, 23:46
by andybumbu
Bravo! Frumoasa bestia! Sa o stapanesti sanatos!

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 21 Apr 2016, 10:18
by manole74
Multumesc de urari. Revin cu poze in care o sa observati ca nu e o masina perfecta ci....perfectibila,aspect pe care ma voi concentra in viitorul imediat. Masina are destule dotari suplimentare, raportat la vechiul meu Aero:
-incalzire si ventilatie in scaune,
-trapa,
-oglinzi rabatabile,
-bixenon,
-cutie automata cu padele pe volan.

Daca aveti cunostinta de un 9-5 Dame Edna(face-lift) la dezmembrat, va rog sa imi semnalati, pentru ca sunt interesat de unele repere de caroserie si maruntisuri.

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 21 Apr 2016, 21:38
by andybumbu
Manole, uite aici, un posibil donator, la Budapesta se afla. LHD/ cutie manuala :roll:
Pot sa te pun in contact, transportul e gratis pana-n Ro daca ma aflu prin zona cu remorca :idea:

Se vede ca a cam stat Aerou-lul tau....are noroc cu tine :D

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 21 Apr 2016, 21:55
by manole74
Andybumbu chiar te rog. Astept datele de contact, sau eventual iti pot trimite o lista cu ceea ce caut. Multumesc.

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 21 Apr 2016, 22:13
by andybumbu
nu am timp sa ma ocup eu, te pun in legatura cu boss-ul, un super domn, Mr.Gabor/vorbeste engleza, spune-i de Andrei /Diesel Beast :lol:

http://saabshop.hu/index.php?route=common/home

gyori@saabszerviz.hu

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 22 Apr 2016, 23:15
by gergosaab
Felicitari!
Pot sa te ajut si eu cu piese de la SAABSZERVIZ!

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 22 Apr 2016, 23:16
by gergosaab

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 16 Sep 2016, 10:17
by manole74
Va multumesc tuturor pentru ganduri si urari, dar o vreme a trebuit sa las acest proiect putin mai in urma din cauza celeilalte masini, ce a intrat in service pentru diverse maruntisuri..... care s-au dovedit destul de costisitoare. Cum masina are deja o varsta onorabila de-acum, una din primele lucrari de intretinere este schimbarea tuturor furtunelor, care sunt coapte. La mine unul a cedat in trafic(nu va doresc deloc aceasta experienta) si am preferat sa fac upgrade-ul la un set de furtune siliconice pentru racire de la do88 : http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5 ... hoses.html, cumparat de la PFS si ulterior kitul cu furtunele de incazire tot de la producatorul suedez,de data aceasta achizitionat direct: http://www.do88.se/en/artiklar/saab-9-5 ... valve.html . Mai am in plan un vas de expansiune GM http://www.pieseautoradacini.ro/Part/TA ... 9umdOGKSt8 si capacul acestuia. Am antigelul Hepu pregatit pentru operatiunea schimbarii licidului de racire, odata cu toate colierele pentru conducte care s-or fi decalibrat saracele in 10 ani de utilizare a masinii.
Si tot in materie de conducte, intentionez sa schimb conductele pentru intercooler si cea de la debitmetru cu acelasi do.88 ( furtune de presiune) si sa termin nivelul acesta de upgrade/intretinere.
Ma gandeam....si va cer o opinie, sa schimb suspensia Hirsch cu cea de pe masina pe care-o dezmemebrez, vechiul Aero. MI se pare ca nu mai filtreaza suficient de fin si corect suprafata de rulare, precum Eibach + Bilstein. Doar amortizoarele spate se potrivesc....stiu, pentru cele de pe fata urmand sa ma hotarasc intre Bilstein B6/B8 sau Koni. Nu uitati ca varsta isi spune cuvantul iar cele de pe precedenta masina nu au decat 6-7000km...sunt practic noi! Iar banii pe ele nu cred voi putea sa mi-i recuperez vreodata :( . Merita sa fac miscarea aceasta?

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 16 Sep 2016, 12:24
by andybumbu
Eu nu am prea inteles de ce nu ai reparat saabul gri...lasand la o parte latura financiara, pentru ca din dezmembrat nu vei scoate mai nimic...parerea mea :roll:

Eu zic sa le folosesti arcurile Eibach, amortizoarele spate, logic, banii nu tii scoti, iar avand <10Tkm sunt noi.. :roll: , iar pentru fata, logic B8 fiindca oricum ai arcurile Eibach scurte :mrgreen:

Recomandarea mea e sa schimbi tot pe partea de racire, pompa apa, curea, furtunase, verificat radiatorul de racire, eventual si schimbat tinand cont ca ai automata, termostatul, alternatorul, cureaua& intinzatorul si gata :mrgreen:

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 16 Sep 2016, 13:35
by manole74
Unul din aspectele de care am tinut seama atunci cand am facut miscarea a fost si faptul ca foloseam masina cu comodat. Motorul avea semne serioase de oboseala, manca ulei ca la balamuc si la un calcul aproximativ, mi-a iesit o suma apropiata de cea pentru achizitia noului Saab. Nu tin sa ma imbogatesc si nici sa pacalesc pe cineva, dar pe langa o sursa serioasa de piese....chiar de rezerva(caseta de aprindere, clapeta de acceleratie, samd), am vandut cateva piese iar pe unele chiar le voi transplanta: portiere, suspensie, flanse.
Deja am schimbat cureaua pe auxiliare si urmeaza intinzatorul si rolele. Am din pacate aceleasi probleme ca la precedenta masina cu niste ulei care supureaza pe la semeringul de palier....chestie care ma enerveaza cumplit, dar inca nu i-a sosit vremea. Incerc sa abordez problemele grupat si sa le rezolv cat mai eficient. Intentionez de asemenea in anul ce vine sa demontez puntea spate.....sau s-o iau pe celalalta si s-o reconditionez total, incepand de la sablare....pana la bucse si ce-o mai fi pe acolo. Cu radiatorul nu m-as risca deocamdata....mai ales ca-i automata! In schimb ma gandesc la un radiator de racire a uleiul din cutie- dedicat si niste ceasuri suplimentare. Oricum iti multumesc Andy pentru sugestii si parerile pertinente.

P.S. Am mai adaugat o fotografie cu o masina care-mi place si o consider inspiratia mea vis-a-vis de avionul din curte :roll:

Re: MY 2006 Saab 9-5 Aero, Hirsch

PostPosted: 16 Sep 2016, 16:34
by andybumbu
Acum am inteles, e logica miscarea facuta :wink:
Foarte misto verdele asta, iar combinatia verde/negru aduce aminte de vehicule militare :mrgreen: Am vazut si un 9-3SW verde/geamuri fumurii, arata superb. Mi-ar placea sa am 9-7X-ul in combinatia asta de culoare, iar ornamentele negre :mrgreen: , nu se stie..
Chiar de asta ma refeream cu radiatorul, mare grija, eu la 9-7X voi demonta spoilerul si montez sita ca la bestia 9-3. Se aduna multe mizerii/insecte/pietre etc, deci recomand sita neaparat... :idea: