2002 Saab 9-3 Aero coupe

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

2002 Saab 9-3 Aero coupe

Postby Edy » 29 Jul 2008, 13:59

Am ales masina asta pentru personalitate si performante. Pune la pamant toti cei peste 200 de cai care-i produce si este prima masina cu care am ajuns la bariera celor 250 km/h. Pielea si lemnul sunt semne clare de eleganta dar la modul cel mai serios nu pot intelege de ce au folosit plasticul ala gri si urat in constructia bordului; altceva nu am ce sa reprosez. Comportamentul neutru la viteza mare, stabilitatea buna, reprizele fulgeratoare sunt intotdeauna cele mai cautate atuuri pentru o masina cu adevarat sport dar frica de necunoscut a romanului este feroce si de aceea tot prostul se orienteaza in curtea bemve-ului sau mertanului; cu atat mai bine pentru mine ca am o masina deosebita care desi este un cam depasita ca design inca smulge priviri curioase-admirative celorlalti participanti la trafic. E masiva, incapatoare pentru 5, portbagaj de aproape 500 de litri (pentru o masina sport-coupe este imens). Consuma o medie de 12litri dar performante fara consum nu exista deci este foarte rezonabil.
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Postby bullet » 29 Jul 2008, 17:43

De la 60 la 100 km/h in a 2-a... :twisted: cred ca rupe tot. Referitor la plastice, m-am urcat si intr-un 9-5 din 2007 si nu prea pareau "premium" ca sa nu zic chiar ieftine de tot. Anyway, designul exterior, bordul, scaunele, si motorul chiar daca era un diesel :evil:, faceau un pachet foarte foarte interesant.
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby Edy » 30 Jul 2008, 08:01

sa stii ca mi-as fi dorit foarte mult ca plasticele din 95 modelul nou sa fie si in al meu. Poate ne intalnim odata sa vezi dspre ce vorbesc; contrastul este chiar naspa...:)
vezi lemn si piele si imediat mai jos un fel de plastic gri care nu il pui nici pe telefoanele alcatel cele mai ieftine! M-am tot gandit sa o duc la un tapiter sa-i faca o schimbare dar tin prea mult la originalitate. In rest, cum am mai spus, este o masina desavarsita!
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Postby bullet » 30 Jul 2008, 08:49

Fa o poza la o rezolutie cat de cat mare ca sa vada tot poporul despre ce-i vorba aici, pentru ca am cam rar drum pe la Bucuresti :D
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby Edy » 30 Jul 2008, 14:22

promit ca in scurt timp o sa pun o poza pe forum si in mod special o sa-ti trimit un mesaj cu link-ul catre o poza la rezolutie mare!
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Postby bullet » 30 Jul 2008, 20:36

As vrea sa stiu "povestea" masinii tale daca nu sunt prea indiscret :D , adica pretul la care ai luat-o, de cand o ai, de unde ai luat-o, eventuale reparatii pe care le-ai facut si unde faci aceste reparatii.
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby Edy » 31 Jul 2008, 08:03

masina a fost adusa special ptr. siab 2001. Am o poza langa masina mea, in standul SAAB, cand ea era noua si visam la ea! A fost vanduta in 2002 pe leasing si nu am mai stiut nimic de ea pana in 2006 cand am gasit-o la vanzare pe internet. Aveam stransi niste bani, am apelat la o companie de leasing second-hand si am cumparat-o. Pretul nu conteaza dar stiu ca noua sarea de 35000 de euro. Nu am facut rabat de la calitate asa ca toate schimburile de ulei le-am facut la augusta si am stampilele in carte. De-a lungul timpului am schimbat throttle body care a ramas blocat si a durat cam 1 luna adusul si s-a ars o bobina de la aprindere bujie; cum nu se pot schimba decat toate 4, am dat 500 de euro si am schimbat ce trebuia iar piesa era pe stoc. Doar la modelele dupa 2003 se poate schimba doar bobina defecta, proces care este mult mai ieftin. Altceva...nimic notabil!
Am schimbat discurile de frana care erau ovalizate cu altele preparate de la R1 racing, placute racing si conducte de frana metalice. Am vopsit jentile in culoarea masinii si am facut rost de cauciucuri continental conti-sport2 noi! Inauntru nu am facut mari modificari: am adus de pe e-bay un nou sid-display cu 130 de dolari nu cu 480 de euro+TVA cat este la augusta si am schimbat nuca de la schimbator.
Pe viitor cautam o evacuare de inox pe direct, filtru de admisie marit si o blowoff-valve.
Caut amortizoare sport noi; daca cineva are vre-o sugestie...:)
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Postby bullet » 31 Jul 2008, 12:57

So far so good, da' totusi 500 de euro pt 4 bobine? :cry: Naspa ca nu poti schimba numai una, dar trebuie sa credem ca sunt fiabile macar. :D
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby Edy » 31 Jul 2008, 13:34

asta e;piese scumpe sunt peste tot la orice producator. Am avut eu norocul sa schimb 2 piese scumpe. Sunt convins ca si la opel ar fi costat la fel poate chiar mai scump...
Am stat la o vorba cu viorel, seful de service de la augusta si mi-a zis ca doar doar anumite piese sunt scumpe si asa este peste tot dar de exemplu daca s-ar strica ceva la motor si trebuie de umblat serios in el mai ieftin costa unul nou! Un 2l turbo pentru aero de 210 cai costa cam 3000 de euro. Nu e mult daca reparatia te-ar fi dus in jur de 2000, mai bine mai pui 1000 si ai totul nou-nout - nu te doare capul!
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Postby boga » 31 Jul 2008, 14:12

ieftin pentru ca vorbim de o platfoma comuna de motoare pe nume epsilon (dezvoltata de GM).

dupa cum zice wiki aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Epsilon_platform
Epsilon is General Motors' new mid-size front-wheel drive automobile platform. The architecture debuted in the 2002 Opel Vectra and 2003 Saab 9-3.


Current vehicles based on this platform:
Regular
o 2002 Opel Vectra
o 2003 Saab 9-3
o 2004 Chevrolet Malibu
o 2006 Cadillac BLS
Extended
o 2003 Opel Signum
o 2004 Chevrolet Malibu Maxx
o 2005 Pontiac G6
o 2005 Fiat Croma
o 2007 Saturn Aura
o 2008 Chevrolet Malibu

prin urmare din 2003 pe saab 9-3 nu mai functioneaza motoare de saab :(
Doar pe 9-5 s-au mai folosit motoare saab pana anul asta. Inlocuitorul va fi, ghici cine? Epsilon 2 :(

pretul redus al motorului se justifica prin cele ce am spus mai sus. Succese!
boga, 900t
User avatar
boga
Junior
 
Posts: 27
Joined: 31 Jul 2008, 09:59
Location: Bucuresti

Postby bullet » 31 Jul 2008, 14:55

Eu nu stiu ce ai inteles tu de acolo dar "platforma" nu inseamna motorul. Platforma inseamna sasiu, o parte din suspensie etc.Saab foloseste de la alti producatori motoarele diesel dezvoltate de Fiat in colaborare cu GM, si cred ca si motorul de pe modelele aero actuale, cel de 2.8 litri.
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Postby boga » 01 Aug 2008, 00:54

ai dreptate, este o platforma.
totusi vorbim de motoarele pe benzina care erau prin tratidie executate de saab si care acuma nu mai sunt :(

Many of the Epsilon vehicles use the Ecotec Family II I4 engines and both the High Value and High Feature V6 engines.


m-am suit intr-un 9-3 175 cai cutie automatica din 2005 (generatia GM - ecotec) cu gand sa-l cumpar. Nu m-a miscat .. si l-am lasat.

cu diesel nu m-am dat si nici prin cap nu-mi trece sa fac asta :)

probabil ca daca nu ma va mai tine nouasutele, tot un 9-3 pana in 2003 asa cum ai tu o sa fie si optiunea mea 8)
boga, 900t
User avatar
boga
Junior
 
Posts: 27
Joined: 31 Jul 2008, 09:59
Location: Bucuresti

Postby boga » 01 Aug 2008, 00:56

.. cum are Edy :lol:
boga, 900t
User avatar
boga
Junior
 
Posts: 27
Joined: 31 Jul 2008, 09:59
Location: Bucuresti

Postby Edy » 04 Aug 2008, 15:00

Mai..., din cate stiu motoarele pe benzina de 2L, 2,3L si 2,8L sunt creatii proprii saab; ca se mai pun si pe alte masini din grup, acum asta e! Platforma = sasiu si o parte din subansamble.
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Postby Edy » 18 Aug 2008, 08:16

Uite poze ale masinii si al interiorului de care vorbeam!
Image
Image
Image
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Next

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests