Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby andybumbu » 25 Sep 2016, 22:53

Am fost la astia cu 97x-ul Motivul era dat de socurile uriase aparute la transmisie. Intrase masina in limp mode imediat dupa cumparare..Uleiul avand nivel perfect/culoare top, masina are joja.Am facut drive test cu ei si imediat mi-a spus ca nu crede ca are ceva cutia. Apoi mi-a pus 2 testere in mufa OBD si mi-a spus, totul vine de la debitmetru.. :shock:
Am montat unul nou, iesit din limp mode instant si am parcurs inca >7Tkm de atunci si ruleaza perfect :idea:

http://www.mercom.ro/
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby gfery » 25 Sep 2016, 22:57

P0741 si probabil si P0743 apar cand solenoidul care comanda blocarea convertizorului de cuplu este ars. Diagnoza: se scoate torpedo-ul pentru acces la computerul transmisiei automate, se scoate mufa mare din acesta si se masoara rezistenta la masa pe pinul 2 din mufa (nu de pe ECU, ci din harness-ul deconectat). Daca apare o valoare de ordinul kohmilor, acel solenoid este defect.
Inlocuirea lui presupune desfacerea capacului inferior al cutiei de viteze (ala cu toti solenoizii pe el), se poate face cu cutia pe masina cu un pic de indemanare.
Daca te hotarasti sa faci operatiunea, caut si ceva linkuri cu poze cu tot.
Cutiile astea pica foarte rar mecanic, de obicei este ceva actuator care moare (in principiu solenoizi) sau senzor de pozitie care nu citeste corect. Ca sa ucizi mecanic cutia, trebuie sa mergi cu uleiul la temperatura foarte mare mult timp. E greu, dar nu imposibil.
Succes!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby manole74 » 26 Sep 2016, 09:47

......sau sa ridici din diverse stadii de tuning, puterea si mai ales cuplul motor, peste limita unde cutia mai poate gestiona in siguranta managementul transmisiei
Last edited by manole74 on 26 Sep 2016, 20:04, edited 1 time in total.
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby Cris9-5 » 26 Sep 2016, 13:33

Cer scuze colegului cristiansen09 , pt. deturnarea topicului.Rog un coleg sa mute discutia la sectiunea 9-5, rezolvari cutie. Andy, am gasit multe recomandari pt. service-uri de cutii in zona Tm-Ar, dar din pacate nu prea mai am drum pe acolo. Mie cutia nu imi da p0743, imi da doar P0741 in rampe lungi si cand masina este incarcata. Am schimbat MAF-ul cu unul OE nou, si tot face. Codul inseamna :Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off, teoretic este de vina ambreiajul din torque convertor , dar din discutiile avute la service poate fi si de la pierderea de presiune in blocul de valve. Din acest motiv costul incepe de la reconditionare Torque Convertor 2000ron , apoi reconditionare bloc de valve , si duce pana la inlocuire de ambreiaje in cutie. Daca era solenoidul trebuia sa apara si P0743 eroare solenoid TCC ( torque convertor clutch). In acest link descrie foarte clar cum se poate identifica problema : Solenoid/Ambreiaj convertizor/ambreiaje interne cutie : http://repairpal.com/OBD-II-Code-P0741 , dar nu am gasit un service care sa vrea sa faca asta.
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby gfery » 26 Sep 2016, 19:36

manole74 wrote:......sau sa ridici din diverse stadiu de tuning, puterea si mai ales cuplul motor, peste limita unde cutia mai poate gestiona in siguranta managementul transmisiei


corect, dar mai ales sa ridici limitarile de cuplu impuse de catre cutie motorului in vitezele 1 si 2, acolo sa vezi distractie. in trepte superioare nu face urat, unii de pe forumuri straine baga curent 450+ Nm in cutie si aparent n-are nimica, mai ales aia mai veche in 4 trepte, cica e mai solida.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby gfery » 26 Sep 2016, 19:44

Cris9-5 wrote:Cer scuze colegului cristiansen09 , pt. deturnarea topicului.Rog un coleg sa mute discutia la sectiunea 9-5, rezolvari cutie. Andy, am gasit multe recomandari pt. service-uri de cutii in zona Tm-Ar, dar din pacate nu prea mai am drum pe acolo. Mie cutia nu imi da p0743, imi da doar P0741 in rampe lungi si cand masina este incarcata. Am schimbat MAF-ul cu unul OE nou, si tot face. Codul inseamna :Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off, teoretic este de vina ambreiajul din torque convertor , dar din discutiile avute la service poate fi si de la pierderea de presiune in blocul de valve. Din acest motiv costul incepe de la reconditionare Torque Convertor 2000ron , apoi reconditionare bloc de valve , si duce pana la inlocuire de ambreiaje in cutie. Daca era solenoidul trebuia sa apara si P0743 eroare solenoid TCC ( torque convertor clutch). In acest link descrie foarte clar cum se poate identifica problema : Solenoid/Ambreiaj convertizor/ambreiaje interne cutie : http://repairpal.com/OBD-II-Code-P0741 , dar nu am gasit un service care sa vrea sa faca asta.


nu merge cu diagnoza de aia nasparlie? trebe neaparat tech2 pentru asta? nu merge cu t7suite, ca si ala monitorizeaza ceva parametri timp real?

in linkul pus de tine e foarte clar si consis descrisa procedura de diagnosticare. Nu gasesti pe cineva cu tech2 si ii platesti o diagnoza si se uita ala la parametri in timp real din cutie? Ca sa stii daca merita efortul de a-ti mai bate capul cu cutia - ca daca e solenoidul defect, ala e relativ usor de schimbat; daca insa ai placi arse in ambreiaje, poate e mai ieftin sa pui cutie second. vezi ca mai dezmembrau cu garantie aia din ungaria de la saabszerviz.hu cutii automate. sau poate te ajuta aia cu diagnoza, chit ca nu e ieftin.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 26 Sep 2016, 22:14

Desi stabilisem cu mecanicul (care a lucrat multi ani la saab) sa ma duc vineri, se pare ca a uitat de mine...motiv pt care urmeaza sa ajung cu alta ocazie. Are tester pt aceasta masina pt ca lucreaza|repara saab uri. Eu nu suspectez cutia, ci caseta de aprindere. Va tin la curent.
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby catalinmetal1 » 13 Oct 2016, 09:09

gfery wrote:Nu stiu ce sa zic, chiar si la timpii de acceleratie comunicati de fabrica, cutia automata la Aero merge cu mai bine de jumate de secunda mai bine 0-100 km (7.6 s manuala vs. 6.9 automata). Cu modul sport activat si cu kick-down sanatos, nu poti sa faci fata cutiei automate schimband manual. Pai schimba aia fix numa aproape de 6 mii de ture si retrogradeaza instantaneu. Eu personal n-as mai lua manuala nici batut si eu am de aia in 4 trepte, ce sa mai zic de cei care au 5 sau 6 si padele la volan.


nu-mi place sa vad neadevaruri propagate pe un forum de marca.

la Saab cutiile automate (de fabricatie japoneza Aisin), sunt MULT mai lente decat cutia manuala!
in cazul lui 9-5 aero, este exact pe dos de cum ai gasit tu pe cine stie ce site-uri de diletanti intr-ale marcii...
din cataloagele Saab, manuala are timpul de 6,9s, in timp ce automata, 8,2s, adica mult mai mult.
de altfel se si simte, in mers, chiar si in modul sport sau manual, cum exista delay-uri sesizabile si cutia are un comportament ezitant.

ca odata hotarata la treapta repsectiva trage de rupe, asta e altceva!
si eu, chiar daca stiu ca o manuala pe un Aero este sesizabil mai nervoasa, as alege fara sa clipesc confortul unei automate.

va rog nu mai scrieti info pe site de marca daca nu aveti o sursa serioasa...
ex-owner of a 9-3 linear 2008 1.8i aka "bruneta"
ex-owner of a 9-5 aero sentronic 2004 aka "roscata"
ex-owner of a 9-3 aero cabrio 2002 aka "albastrica"
http://www.audioconcept.ro; http://www.jack-fi.ro
User avatar
catalinmetal1
Master
 
Posts: 308
Joined: 11 Jul 2012, 13:36

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 29 Oct 2016, 12:38

Am reusit sa ajung cu ea la tester. Cauza tremuratului ar fi de la caseta de aprindere (da misfire pe cilindrul 2). Dupa inversarea bujiilor a dat pe 2 si 4. Caseta veche dadea eroare pe cei 4 cilindri. S a verificat compresia si nu are probleme, iar cutia nu pare sa aiba vreo problema. A dat erori si pe partea de admisie (aer fals sau furtun fisurat). Cu parere de rau cred ca o voi pune la vanzare, pt ca nu am timp, din pacate, sa ma ocup de ea.
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 20 Jan 2019, 20:44

Screenshot_20190120-204529.jpg
cum nu am scapat de microb, tocmai ce am achiziționat un 9.5 tid automat, 2006, adus anul trecut si înscris în Ro. Nu este foarte echipat (linear) însă are xenon, clima si senzori parcare spate...plus roti frumoase.
Screenshot_20190120-204532.jpg
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby andybumbu » 21 Jan 2019, 00:23

Fain :wink: Sa-l stapanesti sanatos! Primul saab diesel :lol:
Nu pica turturi de pe cladire :roll: ...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 21 Jan 2019, 05:44

multumesc, intr adevăr primul saab diesel. Pana acum nu am avut probleme cu turturii...
are idee cineva de unde pot achiziționa covorase de mocheta negre de origine la un pret ok? nu vreau neaparat noi...astea ale ei sunt cam murdare (deși as incerca sa le las undeva la o spălătorie sa mi le spele)
Screenshot_20190120-140806.jpg
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby andybumbu » 21 Jan 2019, 22:09

Daca nu-s uzate, adica jumulite etc, probabil cel de la sofer e mai uzat, merita sa le salvezi prin spalare chimica..Pt Ro recomand cu caldura doar de guma...Ma rog, presupun ca poate nu o vei folosi zi de zi..doar ai GTul atunci mai merge..
Poti sa dai email la unguri la Budapest, poate-ti mai trebe' una alta, au foarte multe piese noi si second, eu voi fi la ei in februarie/martie de mai multe ori :D poti intreba de anumite repere, multe nu le posteaza din cauza volumului urias de expedieri/service etc
saabshop.hu
https://saabshop.hu/car-body-internal/interior-part

Faina culoarea, design fara moarte..recomand si folii pe geamuri, f-s :roll:
Km este' multi :mrgreen: Daca ai automata fara padele, parca aveau si volan cu padele si dupa cate stiu se paote activa :idea: o faci Aeroline
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 21 Jan 2019, 22:18

Ok, multumesc de pont, voi da un mail. Azi am vb cu Florin de la Autocobalcescu (care nu mai lucrează la saab), însă m a îndrumat către colegii de la saab...am întrebat acolo, a rămas ca ma suna si m a sunat...din parti.
Covorasele nu sunt găurite sau tocite...cred ca as putea încet a sa le salvez...km sunt 282.000, a plecat în 2018 prin mai din Belgia la 252.000 k...are un document emis de rar ul lor.
Azi am iesit cu ea un pic...sa o spăl si băieții spuneau că e frumoasa :D
in schimb se aud niste zgomote la gropi...nu mereu, tb sa vad de la ce este si sa incep sa schimb. De asemenea, volanul parca are un zgomot, un fel de click...bănuiesc caseta de directie. Aveti idee dc are vreun martor la bord de la dpf care ar tb sa se aprindă la punerea contactului? m am uitat dar nu am vazut.
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby andybumbu » 21 Jan 2019, 22:39

Vroiam sa te-ntreb daca-i belgianca tipa..ei sunt mai pragmatici :mrgreen:
Aha, nu-s putini km, dar fiind din Belgia, sunt originali..
Autocobalcescu nu mai are nimic cu saab..nici Hirsch tuning nu mai fac, costa vreo 1400e/franciza :wink:
Da-le linistit, Mr.Akos vorbeste engleza :idea: , uneori nu raspund prompt din varii motive..
Daca stii ca o vei tine, trage-i niste bilstein B6/bucse powerflex si asta e..in mod cert sunt uzate amortizoarele si altele, probabil sunt cele de prim montaj..
Daca vrei jante de iarna pe 16'' ca noi uite aici:
viewtopic.php?f=39&t=4285
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests