by gfery » 14 May 2017, 09:22
Asa este, numai ca:
"The Saab schedule interval for the cambelt change is, 72k miles or 8 years for cars up to 2007, and for 2007 models on is 90k or 5 years. We are finding however that the water pumps, which we change at the scheduled cambelt service are failing prior to these intervals. Whilst the cambelts are good for these mileages, the same cannot be said for the water pumps."
Eu nu neg ca intervalul prescris de producator este cel indicat de tine, dar la modul onest, ai tine pompa de apa 150k km? si daca o schimbi pe aia, nu faci si distributia?
In alta ordine de idei, tot conform producatorului, de ex. intervalul este 30k km la schimbul de ulei, iar uleiul din cutia de viteze automata e "lifetime". Cinstit, faci schimbul la 30k, sau la 15k max, indiferent ce zice producatorul? Daca ai automata, nu-i schimbi uleiul niciodata, chiar daca e negru, ca asa zice producatorul? Daca se rupe cureaua de distributie dupa ce a cedat pompa de apa, duci masina la Saab inapoi si le zici ca uite, a crapat motorul la 125k km, dati-mi alt motor? Mai ai cu cine vorbi pe tema asta, mai ai garantie pe masina? Nu e mai bine sa previi chestiile astea?
Producatorii zic multe, dar de multe ori bunul simt al proprietarului ar trebui sa anuleze unele aberatii vehiculate, mai ales la partile care nu costa averi, si care daca cedeaza iti genereaza costuri mari, mai spre dauna totala, asa.
Spor!