Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby booster » 21 Mar 2017, 07:26

Inseamna ca o sa il schimb normal la 10-12k ca si la cealalta masina si aia e.

Bine ca mi-ati spus de dezmembrarile de pe forum ca am uitat de ele.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby booster » 21 Mar 2017, 22:11

Ce dimensiune ar avea discurile de pe fata avand in vedere ca are jante de 17"? Daca acum am de 288mm as putea sa montez de 308mm? Am gasit aceste informatii pe Saabcentral pe un thread de 9-3. Exista asemenea informatii si pentru 9-5?
On your VIN placard is a row of letter combination describing what brakes belong on the car.

The first couple describes the front brake disc.

AA: 15" 285mm
AB: 16" 302mm (mounted on all US 4cyl)
AC: 16"+ 314mm (mounted on 2.8 V6)
AD: 17" 345mm (starting from 2008 only on Turbo X)

The second couple describes the rear discs

BA: 15" 278mm (from 2003 to 2007 on 1.8i, 2.0t, 1,9JTD. From 2008 on only mounted on 1.8i)
BB: 16" 292mm
BC: 16" 292mm only on XWD
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby gfery » 22 Mar 2017, 06:56

e o poveste lunga cu franele, asa ca o dau pe repede inainte.

nu conteaza ce jante ai, alea sunt date ca dimensiuni MINIME care accepta discurile respective. Discuri de 308mm se pot monta numai pe jante de 16" de ex. Discuri de 308 si mai mari s-au montat numai pe variantele Aero la 9-5.

Acuma un pic de teorie: fizica zice ca forta de frecare nu depinde de suprafata de contact. Nu conteaza ca masa sta pe patru picioare sau o intorci cu tablia in jos, cand o tragi o tragi cu aceeasi forta. E contraintuitiv, dar te asigur ca asa e. Motiv pentru care nu exista ratiune sa zici ca discuri mai mari franeaza mai bine. Inainte sa intrebi ca 'bine, da atunci de ce pun astia discuri mai mari pe masini puternice?', iti zic ca motivul este unul singur, si anume capacitatea termica a sistemului de franare. Adica de cate ori poti frana in mod repetat si violent pana apare fenomenul de fading si miroase urat in masina.

Ce se schimba intr-adevar la masina odata cu montarea de ex. a unui disc mai mare este constanta hidraulica a sistemului, chestia aia care zice ca ce forta de frecare se genereaza pentru cata apasare a pedalei. Ce e si mai interesant este ca aceasta constanta are un rol vital in performanta sistemului ABS si evident ESP, pentru cine are. Nu stau acuma sa detaliez cum functioneaza ABS-ul, dar e suficient sa stii ca ala are niste chestii calibrate din fabrica fix pentru masina ta, in configuratia existenta.

Mai departe, exista asa-numita 'distributie a fortei de frecare intre puntile fata-spate', care se bazeaza pe un raport intre fortele de franare generate de cele 2 punti - cauti 'brake bias distribution'. Daca modifici franele de pe fata de exemplu, s-ar putea sa ajungi in situatia paradoxala in care fata franeaza normal, dar spatele se blocheaza si pierzi masina sau mai mult stai cu ABS-ul pe antiblocaj. De asemenea, lumea uita ca de fapt nu franele te opresc, ci mai degraba cauciucurile. Orice frane montate pe masina din fabrica sunt in stare sa blocheze roata fara probleme. Cat de repede se intampla asta, depinde strict de aderenta cauciucului la suprafata de rulare. Ai bani de spart pe frane? Ia-ti un rand de gume cu aderenta superioara (Pilot Sport 4 comes to mind), e cel mai bun si mai safe upgrade pe care vei putea sa il faci franelor tale ever. Schimba lichidul de frana integral o data pe an, pune-ti furtune de otel de la Goodridge, pune-ti bucsi poliuretanice la punti, ai pe ce sparge bani la tuning la Saab si fara sa incerci sa te omori.

Concluzie: motorul tau nu are puterea care sa justifice modificarea franelor, cu atat mai putin cu cat frane mari iti trebuie in situatii de franari repetate de la viteze mari. Si cand zic mari nu ma refer la 120 km/h. Mai mult, fa chestia asta si intri intr-un teritoriu necunoscut unde s-ar putea ca ABS-ul in loc sa-ti salveze viata intr-o situatie limita, o sa te surprinda negativ si o sa te omoare cand nu te astepti.

mai cititi si aici daca aveti timp, e plin de info despre miturile astea urbane cu franele, printre care si ala cu discurile "decalite", alta prostie propagata printre proprietarii de masini:
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ce-matters
http://www.stoptech.com/technical-suppo ... ther-myths
Astia sunt ingineri auto care fac frane pentru masini la Nascar printre altele, poate pe ei ii credeti mai tare. Succes la citit.

Concluzie: nu merita sa te joci cu franele masinii tale, nu este un subiect de tuning daca nu mergi la curse pe circuit - si cu motorul ala n-o sa mergi. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca iti trebuie asa: discuri, etrieri, port-etrieri, aparatori de praf, placute si manopera. Deci bani. Bani pe care n-ai vrut sa-i dai pe varianta Aero care avea toate astea din fabrica (si multe altele), dar acuma vrei sa faci un pseudo-aero din bucati. Urmatoarea intrebare o sa fie cu modificarea de la Garrett la TD04 si cum facem 200 de cai, nu?
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby booster » 22 Mar 2017, 12:15

Multumesc pentru explicatia amanuntita. Intrebarea mea era pur si simplu o curiozitate ca sa stiu pe viitor daca se pot monta sau nu.

Daca aveam posibilitatea sa cumparam un Aero il luam fara doar si poate, dar nu a fost sa fie sa gasim in momentul ala.

De turbina nu e cazul ca daca o sa fie vorba de crescut puterea se poate din ce am vazut si cu Garett foarte usor pana la 200 de cai. Doar cand o sa fie cazul de inlocuire o sa ne gandim daca merita investitia in TD04 sau nu, luand in calcul si programarea cu tech2 si de ce mai e nevoie pe langa.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby booster » 23 Mar 2017, 01:28

Este vreo problema cu vreo oglinda? Daca da, la care din ele? Intreb ca ma gandesc ca ambele sticle trebuiau sa aiba aceeasi culoare.
Attachments
Oglinda stanga.jpg
Oglinda dreapta.jpg
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby andybumbu » 23 Mar 2017, 02:09

La care te referi :lol: totusi vad ca ai varianta FMFA, adica FullMirrorsForAero :roll:
Una-i heliomata :D
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby booster » 23 Mar 2017, 03:19

Ce reprezinta mai exact FMFA? Inseamna ca cea de la sofer a fost schimbata in timp cu una simpla.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby gfery » 23 Mar 2017, 05:21

aia din dreapta e heliomata (antiorbire) si alea asa patesc, se coloreaza. asa sunt si ale mele, trebuiesc schimbate. nu gasesti de nou doar sticla, trebuie luata toata oglinda pe original, e undeva la 500 de euro bucata. Sau iti aduce Andy de la Budapesta. O sticla ne-helio, incalzita si asferica costa 80 de lei in magazin. Alegerea e a ta.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby gfery » 23 Mar 2017, 05:25

pot sa intreb ce satana sunt oglinzile alea mai mici? sunt de alea cu care se baga in seama soferul din dreapta? o faci masina de scoala de soferi? ca daca nu, sa stii ca de obicei parerile din dreapta sunt alea care cauzeaza o gramada de accidente prin faptul ca ala din dreapta crede ca e tata lor (nu e nici ala) si se baga peste sofer care de obicei o da de gard din cauza ca ia decizii idioate la indicatia lu mesteru supraveghetor. numa zic.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby booster » 23 Mar 2017, 08:47

Deci sa inteleg ca in timp oglinda heliomata se coloreaza pana nu mai vezi nimic in ea sau asa e ea de la bun inceput? Cand o sa o schimb, o sa cumpar doar sticla ca nu ma deranjeaza ca nu e helio si oricum cu aia 500 de euro poti sa faci alte lucruri la masina.

Oglinzile alea mici cred ca sunt pentru unghiul mort. Asa a venit masina si nu le-am dat jos.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby booster » 25 Mar 2017, 17:44

Cum se regleaza tetierele din spate ca eu nu am reusit?

Ce tari sunt prezente pentru navigatie ca nu gasesc nicaieri o lista?

Ce statii cu GPl mai sunt in Cluj sau prin jur in afara de Socar si Mol-ul de dupa Floresti?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby gfery » 25 Mar 2017, 22:16

GPL mai ai la: in incinta Cora si peste drum de ei cum cobori podul peste calea Floresti, la Lukoil pe Fabricii la Terapia, pe Campina, ti-ajunge
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby eugenmanea » 25 Mar 2017, 22:22

Felicitari pentru masinuta, arata foarte bine! Cand am vazut cati km are masina si cum arata...mi-a crescut inima in mine. A mea are abia 78,000 km- deci mai am mult de tras de ea fara urme vizibile!

Ce instalatie de GPL ai pe ea? Au lucrat foarte bine baietii, la mine nu mai merge sa ii pun capacul de plastic la motor pentru ca au pus rampa de injectoare acolo.

Ca o curiozitate Aero al meu aproape nici pe benzina nu scoate 8% la drum intins..dar pe gaz.
Cam 12-13% la drum intins...ce e drept la viteze nu tocmai in limite.
Oricum la o masina de 260 cai sa am consum de 5.5%-6% (tradus in cost benzina), mi se pare super ok- nici nu ma obosesc sa merg la consum. Uite de curiozitate o sa merg odata legal sa vad daca scot macar 9% gaz.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby booster » 25 Mar 2017, 23:52

Multumim mult! Ma bucur sa aud si de la altcineva ca spune ca arata bine pentru kilometrii pe care ii are deoarece noi nu aveam termen de comparatie.

Instalatia de gaz este Vialle Lpi pusa pe masina la dealer inainte ca fostul proprietar sa o inmatriculeze.

Eu obisnuiesc sa merg cu viteza legala(60 localitati-100-110 in afara), doar noaptea ce mai merg cu 70-80 prin localitati. La consumul ala, SID-ul imi arata o viteza medie de 47km/h.
Last edited by booster on 14 Jun 2017, 03:09, edited 2 times in total.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

Postby eugenmanea » 25 Mar 2017, 23:57

Ai idee cati kilometri are pe gaz? Are instalatie de Flashlube?
Saab e o super masina, te vei bucura de ea mult si bine daca o intretii. Singurul lucru care ma deranjeaza la ea este servodirectia care e hidraulica, eu venind de pe o masina cu servo electronica. Mi se pare ca este cam moale la viteza. In rest..numai de bine.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests