Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 25 Sep 2017, 09:21

De la un anumit numar de kilometri incep sa necesite schimbare mai multe elemente cum ar fi in special ambreiajul. Ma mir ca in 120k km nu a fost necesar sa schimbati amortizoarele si arcurile, dar poate alea de fabrica erau alta mancare de peste.

Si eu am avut parte de cateva din astea: "Saab e facut de Volvo, nu?"
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 26 Sep 2017, 23:39

Astazi, la 225700km, s-au schimbat filtrele de aer si habitaclu dupa aproximativ 11000 mii de km. Daca data trecuta filtrul Mann a venit fara burete, acum surpriza, s-au gandit totusi sa il puna in pachet. Oricum, nu eram neperegatit buretele vechi de 4 luni fiind intr-o stare buna.
Attachments
IMG_20170926_141844.jpg
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby gfery » 27 Sep 2017, 20:10

vezi ca filtrul ala e trecut la inlocuire tot la a 2-a revizie, deci la vreo 30k km. Nu e necesar sa-l inlocuiesti asa repede, mai ales ca nu e chiar ieftin. Dar, bucuria ta daca il schimbi mai repede.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby andybumbu » 27 Sep 2017, 20:38

Fery, poate-n Elvetia :lol: , schimba-le cat de des booster.. :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 27 Sep 2017, 20:49

Simteam deja mirosuri neplacute in interior, gaze de esapament, fum si altele.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby andybumbu » 27 Sep 2017, 21:16

Eu fac bestiei in ultimii ani 3-4revizii/an minim...4 filtre/ulei...ceea ce vad pe filtrul de habitaclu ma orilpileaza...desii are in permanenta <15Tkm... majoritatea rulati in occident :lol:

Recordul negativ, la o masina de 10 ani vechime si 140Tkm, filtrul de habitaclu era...nu am intalnit asa ceva, imi pare rau ca nu am facut poza, de domeniul SF...prima reactie a mea a fost..asta-i cel original.... :shock: si da, data marcata pe filtru era exact anul de fabricatie...

Booster, vezi ca exista spray special pt curatat mirosurile neplacute tip ciorap imputit'..
Am folosit cu succes 100%, are un furtunas jucaus cu diuza care se introduce pe tubulatura sistemului de ventilatie, am la mine-n topicul bestiei detalii
Asa-i cu km multi parcursi in timp scurt... :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 28 Sep 2017, 00:08

Mirosul era in momentele in care intram prin fum, ma afuma baiatul cu tdi-ul, zone cu miros de canalizare, etc. In rest, nu exista miros in masina decat de aer"proaspat".
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby gfery » 28 Sep 2017, 19:43

Acuma serios, are cineva impresia ca filtrul ala de hartie "filtreaza" mirosuri? Filtrul retine particule solide, praf si frunze, pentru mirosuri, adica vapori, trebuie altfel se sisteme de filtrare, n-au masinile treaba cu asa ceva. Nici macar fumul nu-l poate retine, aici vorbim de elemente filtrante de cativa microni, fumul este cu ordine de marime mai mic.

Iar gazele de esapament sunt fix alea, gaze, iar cartonul ala nu-l va retine niciodata.

Asta ca sa nu va faceti iluzii desarte daca pute in masina zic.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 28 Sep 2017, 23:24

Pai atunci de ce mai fac astia cu filtru de carbon daca oricum e aceeasi chestie ca si ala simplu, nu poate retine mirosurile? Intreb si eu ca sa nu mor prost.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby gfery » 29 Sep 2017, 10:35

insertiile de carbon in filtrele de aer auto sunt fix pedala si sunt puse acolo pentru pret mai mare si placebo.

ca sa explic, carbonul activ intr-adevar adsoarbe cantitati de vapori de diverse chimicale pe care le retine pe suprafata lui (este unul din motivele pentru care se foloseste in intoxicatii gastrice, gen otraviri sau supradoze de medicamente la oameni si animale). capacitatea de retentie este insa limitata, iar pe un filtru de ala daca pui 3 flinticuri de carbune, la volumul de aer care trece prin el, cred ca acel carbon se satureaza in primele 2 zile.

cartusele filtrante la mastile de gaze au durata data in ore, si alea au carbon gramada si filtreaza 20-30 de respiratii pe minut, nu metri cubi pe ora.

acuma voi stiti daca dati bani pe prostii, ca-s banii vostri
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 29 Sep 2017, 13:42

Si ala Valeo pe care mi l-ati recomandat dumneavostra e tot cu carbon activ si e vreo 95 de lei. Unul mai ieftin e de la JC Premium pe la 50 de lei, iar altul Meat Doria e 25 de lei, dar nu cred ca pune cineva asa ceva.

Nu prea exista alternative ieftine, cel putin nu pe epiesa.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 02 Oct 2017, 08:32

Se pare ca schimbarea bujiilor si reglarea lor a avut un efect benefic asupra consumului. Am facut 420 de km(piatra-cluj) cu un consum de 8.8l ceea ce nu s-a intamplat niciodata pe acest drum si nici pe oricare altu.

Ma gandesc ca fiind racoare poate nu a mai mers compresoru asa mult, dar cand am venit prima data la Cluj in aprilie am prins si -3 grade si tot nu am scos consumu asta.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby mariansro » 02 Oct 2017, 14:49

Piatra-cluj aeroport sunt 301 km prin praid.mai putini prin toplita
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 02 Oct 2017, 16:16

Nu mai vin prin Cheile Bicazului, Praid sau Apahida deoarece drumul este mai rau. Prefer sa fac mai multi km si sa vin prin Targu Neamt- Borsec sau Gura Humorului.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 03 Oct 2017, 13:08

In weekend-ul ce a trecut am schimbat intr-un final bateriile si condensatorii la alarma. Condensatorii nu i-am gasit exact la acelas voltaj ci un pic mai mare la fiecare, dar nu a fost nici o problema.

Costul:

-baterii cr123a, 24 lei

-condensatori, 4 lei

-manopera, gratuit

https://imgur.com/a/D50HD
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests