Page 1 of 27

Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

PostPosted: 14 Mar 2017, 01:39
by booster
Salut!

Dupa o lunga asteptare, a sosit si momentul in care o sa v-o prezint pe Frumusica(contributia lu' maica-mea:))) si povestea ei.

Totul a inceput cam acum un an cand ne-am gandit ca ar fi timpul sa ne luam alta masina. Gandurile de atunci ne duceau tot catre un Ford(Focus sau C-Max), dar eu imi doream tutusi ceva mai special. Dupa au mai urmat cateva modele de masini, dar nimic concret.

La Saab nu mai stiu exact cum am ajuns, mai tin minte doar ca a zis taica-meu ceva de aceasta marca si apoi am inceput sa caut si mi-a placut ce am vazut. Apoi a urmat documentarea pe alte forumuri si abia mai apoi am ajuns pe forumul dedicat marcii.

La inceput a fost vorba de un 9-3 si mai apoi ne-am gandit si la 9-5, dar am zis ca fiind limuzina, ar fi prea costisitor de intretinut. Acest gand a tinut pana cand am avut onoarea sa merg cu 9-5-ul domnului gfery si sa discut cu dumnealui despre costul intretinerii si alte detalii.

Dupa acest moment, a inceput cautarea singurei masini ramase pe lista, avionul. Aici incepe adevarata poveste.

De la bun inceput ideea era ca o sa achizitionam masina de la dealer din Belgia. Toate bune si frumoase pana cand a ajuns taica-meu primul "dealer". Nu a fost foarte imbucurator ceea ce a vazut acolo, fata de ceea ce ne imaginam cu totii. Dupa ce a verificat masina de aici a decis sa mearga si la celalat dealer.

La celalalt impactul a fost si mai puternic. A dat de un turc si de o curte plina de masini botite, dar din fericire si de un 9-5 din 2008 in toate mintile lui, cu totul functional( in afara de o eroare legata de sistemul anti-furt) si cu un sistem de gaz despre care avea sa aflam ulterior ca e unul din cele mai bune din lume. Dupa ce mi-a spus de masina eu i-am spus sa nu o cumpere ca sigur o sa mai gaseasca alta, dar din fericire(zic asta acum ca atunci eu nu eram de acord) maica-mea a decis sa o cumparam pe aia. Dupa asta masina a facut controlul tehnic pe care l-a trecut fara nici o problema.

Asa a fost norocul ca dupa asta, taica-meu a aflat ca nu mai vine in aprilie acasa ci in martie asa ca ala a fost ultimul weekend in care a putut misca ceva.

Distractia insa nu s-a terminat aici pe drumul de intoarcere avand probleme cu gpl-ul dupa primii 600 de km parcursi. In acel moment am hotarat ca mai bine sa treaca direct pe la Timisoara la service ca sa vada macar cat ar costa reparatia. Atunci s-a mai intamplat inca o minune fiind doar o problema de soft rezolvata cu 150 de lei.

Cam asta e povestea avionului cu care am avut un noroc incredibil dat fiind circumstantele in care a fost achizitionat.

O sa urmeze sa fac revizia mai amanuntita in mai, iar saptamana asta sau care vine o sa schimbam uleiul ca sa stim ca e totul in regula macar aici.

Echiparea e Vector, iar detaliile se vad in poze. Nu stiu daca are ceva in plus pe langa echiparea standard. Aici aveti mai multe poze http://imgur.com/a/x0sfx.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 14 Mar 2017, 06:44
by alex_xxo
Sa o stăpâniți sănătoși si sa va bucurați de cat mai multi km .

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 14 Mar 2017, 20:42
by booster
Multumim! Asa ne dorim si noi, cat mai multi km fara probleme.

Dupa ce o conduc mai mult o sa revin si cu impresii personale.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 19 Mar 2017, 01:34
by booster
Dupa un drum de 400 de km facut in weekend-ul asta pot sa ma declar super multumit de masina. Sa comportat perfect chiar daca vreo 80 de km au fost alcatuiti din drum de beton si chiar drum de tara.

Stabilitatea in curbe, atat a masinii, cat si a pasagerilor din fata e fara cusur. imi place ca te poti baza pe ea pentru depasiri fara nici o problema. Antifonarea e si ea buna, la 110km putand purta o conversatie cu cei din masina fara a fi nevoit sa ridici tonul.

Pe cei 400 de km am mers respectand limitele de viteza si folosind tempomatul, iar pe cei 80 de km am mers cum am putut si eu cat sa nu sufere nimeni. Consumul de gaz pe suta a fost de 8.9l la final, iar cand ma duceam, pe primii 60 de km cand am fost obligat sa merg doar cu 60 am ajuns sa am un consum de 7.9l. Consumul a fost fara ca aerul conditionat sa fie pornit ca nu am avut nevoie de el. Cred ca pe un drum cum ar fi Piatra Neamt - Bucuresti, la mers legal, exista mari sanse sa iasa un consum de 8-8.5l.

Pe final pot sa va spun ca masina mi-a ajuns la suflet si ca o sa am grija cat pot eu de mult de ea.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 19 Mar 2017, 20:16
by andybumbu
Sa o stapanesti sanatos si sa faci inca pe atatia km cu ea :wink:
Pai nu folosesti gpl?

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 20 Mar 2017, 01:01
by booster
Multumesc si asa sper si eu sa fie. Cam asa arata uleiul dupa 15000 de km. Saptamana care vine o sa fie schimbat.

Consumul a fost scos pe gpl.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 20 Mar 2017, 06:21
by gfery
tu vrei sa zici ca ai preferat sa amani pe "candva saptamana viitoare" un schimb de ulei care costa maxim 200 de lei si intre timp sa mai faci 500 de km cu un ulei despre care nu stii nimic sigur, nici macar cand s-a facut ultimul schimb?

io zic sa nu-i mai faci schimbul deloc acuma, in mod normal intervalele de revizie la saab sunt 20k km in US si 30k km in EU. Inseamna ca mai ai la dispozitie 15k km pana la urmatorul schimb, nu? Sa scoti tot ce poti din uleiul ala.

Dar sa nu uitam ca "Pe final pot sa va spun ca masina mi-a ajuns la suflet si ca o sa am grija cat pot eu de mult de ea." Mda.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 20 Mar 2017, 09:27
by Hypo
gfery wrote:tu vrei sa zici ca ai preferat sa amani pe "candva saptamana viitoare" un schimb de ulei care costa maxim 200 de lei si intre timp sa mai faci 500 de km cu un ulei despre care nu stii nimic sigur, nici macar cand s-a facut ultimul schimb?

io zic sa nu-i mai faci schimbul deloc acuma, in mod normal intervalele de revizie la saab sunt 20k km in US si 30k km in EU. Inseamna ca mai ai la dispozitie 15k km pana la urmatorul schimb, nu? Sa scoti tot ce poti din uleiul ala.

Dar sa nu uitam ca "Pe final pot sa va spun ca masina mi-a ajuns la suflet si ca o sa am grija cat pot eu de mult de ea." Mda.


Mate, fiecare isi stie socotelile, nu trebuie sa fim rautaciosi gratuit ;)

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 20 Mar 2017, 10:59
by booster
Uleiul din masina e Shell Helix Ultra si a fost schimbat acum 15000 de km la un service Saab. Scrie in cartea de service.

Cei de la service erau in concediu si de asta abia saptamana asta schimbam uleiul. Acum asa a fost situatia, dar de acum inainte o sa fie schimbat pe la 9-10 mii sau 5-6 mii ca sa fie doua schimburi pe an.

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 20 Mar 2017, 18:31
by booster
Azi a fost schimbat uleiul la 211000km cu Shell Helix Ultra.

Ce ar fi chestia asta care atarna sub masina?

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 20 Mar 2017, 21:56
by andybumbu
Vodoo :lol: Antistatica/pamantare :wink:

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 20 Mar 2017, 22:28
by booster
Asa au toate? Care ar fi rostu ei?

Unde as putea sa gasesc capacelul de la manetuta gurii de ventilatie? Exista vreo sansa sa gasesc un Saab in dezmembrari prin jurul Clujului ca sa iau de la el capacelul si suportul de monede?

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 20 Mar 2017, 23:05
by gfery
Hypo wrote:
gfery wrote:tu vrei sa zici ca ai preferat sa amani pe "candva saptamana viitoare" un schimb de ulei care costa maxim 200 de lei si intre timp sa mai faci 500 de km cu un ulei despre care nu stii nimic sigur, nici macar cand s-a facut ultimul schimb?

io zic sa nu-i mai faci schimbul deloc acuma, in mod normal intervalele de revizie la saab sunt 20k km in US si 30k km in EU. Inseamna ca mai ai la dispozitie 15k km pana la urmatorul schimb, nu? Sa scoti tot ce poti din uleiul ala.

Dar sa nu uitam ca "Pe final pot sa va spun ca masina mi-a ajuns la suflet si ca o sa am grija cat pot eu de mult de ea." Mda.


Mate, fiecare isi stie socotelile, nu trebuie sa fim rautaciosi gratuit ;)


Da di ce sa nu fim? Uite asa si-o schimbat omu uleiu, in loc sa isi bazeze investitia de 5 mii de euro pe un abtibild lipit de unii pe care nu-i cunoaste intr-un loc nestiut. Da daca scrie in Cartea Service atunci e sfant, este?

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 20 Mar 2017, 23:19
by booster
Asa a fost situatia, dar de acum inainte o sa fie schimbat mai repede. In legatura cu dezmembrarile, stiti ceva de asta?

Re: Saab 9-5 2.0t Vector a.k.a The Pretty

PostPosted: 21 Mar 2017, 06:37
by gfery
legat de dezmembrari, inca n-am avut nevoie. stiu ca dezmembreaza userul @gergosaab la Baia Mare sau Satu Mare si ca il poti contacta pe el, are ceva 9-5-uri. Io inca n-am avut nevoie.

Legat de schimbul de ulei des si foarte des exista o teorie care zice ca si foarte des mai mult strica si o sa explic de ce: teoria zice ca pe parcursul "vietii" uleiului in motor el devine tot mai alcalin din cauza contaminarii. Asa ca producatorii de uleiuri baga un adaos care face uleiul usor acid cand e nou, bazandu-se ca intr-un timp rezonabil acesta se va neutraliza si o mare parte din kilometri parcursi vor fi cu un ulei care este aproape neutru. Schimbandu-l foarte des, gen 6-7k km, zic astia ca uleiul o sa ramana in cam tot timpul usor acid, ceea ce nu e chiar bine pentru motor.

Suna a folclor, dar e o poveste de pe un site unde aia faceau teste de anduranta cu diverse uleiuri din care duceau probe la laborator in US si vedeau care ofera protectie mai buna. Acuma daca aia vorbesc prostii, si eu.

Personal schimb uleiurile in masinile mele - Saab si nu numai - la 15k km si folosesc numai ulei full sintetic, indiferent de brand - desi in ultima vreme am cam ramas blocat pe Mobil 1 si Petronas. Sper sa nu devina si topicul asta o dezbatere de aia fara sfarsit ca uleiul meu e mai tare ca al tau, ca n-are sens. Sunt multe mituri legate de uleiuri care circula printre proprietarii de masini, si toate sunt fix aia, povesti cu babe.

Spor.